Elektrikli Otobüs Dönemi Başlıyor

bud

Dekan
Cezalı
Katılım
29 Kasım 2014
Mesajlar
5,328
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,710
Puanları
113
Yaş
24
Dayanıklı ve uzun ömürlü olursa iyi olur çünki otobüsler hiç durmadan sürekli sefer halindeler elektirik problemi yüzünden yolda kalmalar vesayre olursa pek hoşnut olmaz :)
 

soner1243

Öğrenci
Katılım
1 Kasım 2012
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
halihazırdaki otobüsler bile sürekli yolda kalıyor-yanıyor(metrobüs örneği) vesaire. en azından karbon salınımı minimum olur bence ki dayanıklı da olur tahminim :)
 

Burak Eren

Öğrenci
Katılım
7 Nisan 2015
Mesajlar
44
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Eskişehir'de Büyükşehir Belediye otobüslerinin çoğu elektrikli yavaş yavaş olmayanlarda elektrikliye dönüştürülüyor.
 

clients

Profesör
Katılım
25 Ağustos 2010
Mesajlar
3,082
Reaksiyon puanı
36
Puanları
48
Bu elektrikli araçlardan sonra elektiriğe müthiş zam bekliyorum sarfiyat yükseldikce. Gözler açılacak kese doldurma sırası başlayacak
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
O dönem bir ara sona ermişti.

tumblr_m5elg7QtpL1rwu65wo1_500.jpg
 

honline

Profesör
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83
Nasıl iş anlamıyorum çevreci diye elektrikle çalışan araba yapıyorlar ama diğer taraftan elektrik üretimi için harıl harıl doğalgaz yakıyorlar, duman ha egzozdan çıkmış ha santralin bacasından ne fark var bunda
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,712
Puanları
113
Eksozdan çıkan duman, kullanım verimliliği açısından çok fazla sarfiyatlı. Bir otomomile genelde bir kişi biner. Bir otobüse genelde 40 kişi biner. Kalörüferli bir evdee bir kazan yanar. Kalörüferi olmayan evde düzinelerce soba yanar. Elektrikli otobüsler çok eskidende vardı. Adları Treylebüs'tü. Hiç binmedim ama adlarını duymuştum. Ortada bir yenilik yok. Eskiler yeniden ısıtılıyor. Eskiden neden kaldırılmıştı bilmiyorum.
 

rawkid

Dekan
Katılım
9 Ocak 2014
Mesajlar
7,253
Reaksiyon puanı
1,316
Puanları
113
Eksozdan çıkan duman, kullanım verimliliği açısından çok fazla sarfiyatlı. Bir otomomile genelde bir kişi biner. Bir otobüse genelde 40 kişi biner. Kalörüferli bir evdee bir kazan yanar. Kalörüferi olmayan evde düzinelerce soba yanar. Elektrikli otobüsler çok eskidende vardı. Adları Treylebüs'tü. Hiç binmedim ama adlarını duymuştum. Ortada bir yenilik yok. Eskiler yeniden ısıtılıyor. Eskiden neden kaldırılmıştı bilmiyorum.

Doğru ismi Troleybüs diye biliyorum. Sık sık elektrik kesilmesinden dolayı trafikten kaldırılmış. Bir dergide okumuştum.
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
Doğru ismi Troleybüs diye biliyorum. Sık sık elektrik kesilmesinden dolayı trafikten kaldırılmış. Bir dergide okumuştum.
onlar izmirde vardı traleybüs derdik yüksel çakmur başkanlığında yok trafiği engelliyor yok elektrik kesilince kalıyor diye kaldırttı...
 

bud

Dekan
Cezalı
Katılım
29 Kasım 2014
Mesajlar
5,328
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,710
Puanları
113
Yaş
24
Daha ülke çapında elektirik sorunu yaşıyoruz bunlar biraz zor :)
 

Dea

Profesör
Katılım
13 Ekim 2010
Mesajlar
1,395
Reaksiyon puanı
35
Puanları
48
Metrobüsden Sonraki En Büyük Sıkıntı Bu Olur Bunu Kaç Saatte Doldurmaları Ayriyetten Kaç Saat Dayanır Oda Var Bu Aralar Zaten Sürekli Elektrikler Kesiliyor Yetmezmiş Gibi Birde Bu Var
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
negatif düşünmeyin bunlarda kendi güç kaynağı olucak hidrit olucaklar tek elektrikli değil.
 

deaw

Asistan
Katılım
3 Mayıs 2013
Mesajlar
365
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
Bence yollara ray tarzindan bir iletken doseyip otobusleri surekli elektrikte sarj edilebilir veya elektrik direklerine sistem kurulup kablosuz sarj kullanilabilir.
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
duraklara kablosuz şarj altyapısı kurmayı deneyen ülkeler var ama bunlar hidrid olacak elektrik ve dizel motorlu.
 

deaw

Asistan
Katılım
3 Mayıs 2013
Mesajlar
365
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
duraklara kablosuz şarj altyapısı kurmayı deneyen ülkeler var ama bunlar hidrid olacak elektrik ve dizel motorlu.
Artik su fosil yakitlardan kurtulsak otobuslerin ustune gunes panelleri koysak olmadi otobusun onune ruzgar tribunu koyalim yani hybrid bile olsa fosil yakit sonucta eskiden benim kablosuz ve pilsiz mousem vardi hatta Nikola Tesla 1890'lar da kablosuz elektrik iletmis hatta ve hatta isinlanmayi yaptigina dair kanitlar var kendimizi neden hep geriye cekiyoruz o zaman adam yapmis su zaman neden yapilmasin yada yapildi saklaniyorda olabilir 300'den fazla patenti vardi ve butun notlarina abd tarafindan el konulmus.
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
Artik su fosil yakitlardan kurtulsak otobuslerin ustune gunes panelleri koysak olmadi otobusun onune ruzgar tribunu koyalim yani hybrid bile olsa fosil yakit sonucta eskiden benim kablosuz ve pilsiz mousem vardi hatta Nikola Tesla 1890'lar da kablosuz elektrik iletmis hatta ve hatta isinlanmayi yaptigina dair kanitlar var kendimizi neden hep geriye cekiyoruz o zaman adam yapmis su zaman neden yapilmasin yada yapildi saklaniyorda olabilir 300'den fazla patenti vardi ve butun notlarina abd tarafindan el konulmus.
[video=youtube;lrnpvGyAX8o]https://www.youtube.com/watch?v=lrnpvGyAX8o[/video]
yaparlar mı? traleybüs gibi elektrik hattı çekerler? yakında belli olur ama şu daha akla yakın son duraklarda şarj ünitesi olur orda şarj eder şöför.
 

deaw

Asistan
Katılım
3 Mayıs 2013
Mesajlar
365
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
[video=youtube;lrnpvGyAX8o]https://www.youtube.com/watch?v=lrnpvGyAX8o[/video]
yaparlar mı? traleybüs gibi elektrik hattı çekerler? yakında belli olur ama şu daha akla yakın son duraklarda şarj ünitesi olur orda şarj eder şöför.
Videoyu izledim super bir proje en kisa zamanda olursa muhis birsey tum otobusler boyle olursa ne guzel olur yaya gecidinden gecerken kapkara bogucu bir dumanla karsilasmayiz ve ses kirliligi isin daha iyi kismi hatta boyle olursa insansiz bir sekilde bile 24 saat hizmet verebilir dedigin gibi son durakta soför araci birakip sarj edebilir. Vapurlarda da kulanilabilir. Fosil yakitlari birakmayacaklar neden para var Dunya hic onemli degil.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,712
Puanları
113
Fosil yakıtların büyük bölümü (şu an bilinenlerin tamamı) 2030 senesinde bitmiş olacakmış. Bu toplam 15 sene daha demektir. Bizde de herkes HES ve Rüzgâr türbinlerine karşı çıkıyor. Doğayı kirletiyorlarmış, İnekler susuz kalacakmış, Ağaç kesiliyormuş. İnsanlar nasıl işlediğini anlamadığı, alışık olmadığı her şeyden korkuyor. Birileride dürt'tümü, ayaklanma başlıyor. Bizim evde kömür sobası var ve dışarı çıkınca pis kokuyor. Kalorifer kurdurmaya herkes karşı çıkıyor, çünkü para gidecekmiş. İnsanların küçük çıkarları her zaman geleceğimizin önünde duruyor.
 
Üst