Elektrikli ilk yerli otomobil 2017'de yollarda

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,203
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Elektrikli ilk yerli otomobil 2017'de yollarda

untitled149253d78.jpg



Eskişehir'de bir firma, 15 üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle yürütülen çalışma kapsamında, Türkiye'nin elektrikli ilk yerli otomobilini 2017'de piyasaya sürmeyi hedefliyor.

BEGLER AŞ Yönetim Kurulu Üyesi ve Ar-Ge Projeleri Sorumlusu Melih Yıldız, yaptığı açıklamada, TÜBİTAK tarafından yapılan elektrikli otomobil çağrısı üzerine Mayıs 2013'te firmalarını kurduklarını belirtti.


TÜBİTAK çağrısına spor ile aile tipi olmak üzere iki ürünle hazırlık yaptıklarına işaret eden Yıldız, "Çalışmada 15 farklı üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle çalışıyoruz. Bataryasından motoruna, aydınlatma sisteminden iç döşemesine kadar birlikte çalıştığımız 11 farklı iş ortağımız var" dedi.


Otomobilin tam şarjla 160 kilometre yol kat edebildiğini vurgulayan Yıldız, akademisyenlerle gerçekleştirilen çalışmalar sayesinde araç ağırlığında devrim niteliğinde çözümleri pazara sunacaklarını kaydetti.


Tamamen yerli bir otomobil yapmayı hedeflediklerini ancak hammaddeler nedeniyle bunu yüzde 100 sağlamanın mümkün olmadığını anlatan Yıldız, şöyle konuştu:


"Otomobilimizde yerlilik oranımız yüzde 88'in üzerinde. Ülkemizde batarya hammaddesi lityum üretimimiz yok. Bunu yurtdışından alıyoruz. Bataryanın üretimini yerli olarak geliştireceğiz. Bazı elektronik devre elemanları gibi yurtdışından almak dışında alternatifi olmayan bileşenler var. Bu aracın üzerindeki tasarımın ve ana bileşenlerin tamamı yerli olacak. Aracın tüm elektrik donanımı tamamen yerli tasarım. Aracın motoru, tamamen özgün olacak. Tüm yürür aksamı, burada tasarladık. Sanayi-akademi işbirliğini sağlıyoruz. Aracın klima dahil tüm konfor aksamları yerli. Devrim otomobilinden çok fazla çizim kullandık. Biz de Eskişehirli'yiz biz de olabildiğince tümü yerli ilk seri üretim elektrikli otomobil olmaya adayız. İnşallah kaderimiz Devrim'den farklı olacak. "


Yıldız, ulusal kaynaklarla geliştirilen ürünü uluslararası pazara çıkaracaklarını otomobilin 2017 yılı başından itibaren yollarda olacağını sözlerine ekledi.


KaynaK
 

El Padrino

Müdavim
Müdavim
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
228
İnşAllah.Ama içimde bi his var.Biz yerli araba yapana kadar uzaya ilk Türkü göndericez gibi.Uzaya giden ama bi araba üretemeyen bir ülke olmak istemiyoruz.
 

|BeyabaN|

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2008
Mesajlar
3,248
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
inşallah biran önce seri üretime geçerler,
bu haberi okuyunca çok umutlandım açıkcası, 1-2 yıl kadar önce yine elektrikli otomobil yaptığımızın haberi gelmişti, yanlış hatırlamıyorsam renault firması projeyi satınalmıştı sonrasında birdaha haberi çıkmadı.
İnşallah kendi otomobilimizi üretiriz artık.
%88 yerlilik bence çok iyi bir rakam, batarya ve elektronik devrelerde de yerli üretim için çalışılması sadece otomobil açısından değil her açıdan bizim yolumuzu açacaktır.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağustos 2011
Mesajlar
3,883
Reaksiyon puanı
8
Puanları
218
Proje var ancak destek yok...
Yerli araba konusunda Sapmaz firmasının başvurusu kabul edilmemişti.
 

tabiihab

Asistan
Katılım
26 Mart 2008
Mesajlar
103
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
kapasitemizi bir araba üretmenin çok daha ötesinde ancak mesele bir araba üretmede değil, onun seri üretimine geçecek teknolojiye sahip olmada.
 

Ay Parçası

Profesör
Katılım
9 Şubat 2009
Mesajlar
3,821
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
ülkemiz adına çok güzel ve sevindirici bir haber inşallah yarıda bırakmazlar artık bir ülke olarak bunu başarmamız lazım helal olsun adamlara
 

neskalii

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2008
Mesajlar
3,932
Reaksiyon puanı
23
Puanları
218
Yaş
39
Allah başarı versin...
 

Asteriks

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
1,758
Reaksiyon puanı
3
Puanları
218
Hemen seri üretime geçseler keşke.
Çok iyi olur yerli otomobil.
 

21olcaybaba21

Doçent
Katılım
25 Temmuz 2012
Mesajlar
811
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
bi araba üretmek(motoru dışında)ne kadar zor olabilirki? bence ya yeterli destek yok yada başka bişey var yoksa biz çok rahat araba üretebiliriz
 

KaJMeR13

Profesör
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
2,779
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
aslında üretim başlasa gelişim çok hızlı olur.

çünkü yerli olduğu için diğer üreticilerden bir adım önde olacak zaten. üstelik yakıt sorunu da olmayacak. yani bir çok açıdan daha avantajlı olur ve dolayısıyla da tercih edilir. elde edilen kar arttıkça araç daha da geliştirilir.

mesela ben ilerde araba alacak olsam, eğer yerli araba üretiyorsak (inşallah) ilk tercihim kesinlikle yerliden yana olur.
 

MasterFather

Profesör
Katılım
10 Aralık 2006
Mesajlar
4,294
Reaksiyon puanı
59
Puanları
228
Hemen seri üretime geçseler keşke.
Çok iyi olur yerli otomobil.

Millete Verdiğimiz Söz Üzere 2013 başlarında yerli araba ürettik.dizel ve benzinli olarak.o arabalar çok rağbet gördü bilindiği üzere.

burdan okuyabilirsiniz: http://forum.shiftdelete.net/otomobil/295641-yerli-otomobil-subat'ta-vitrinde.html

Tabi Mühendislerimiz Bizden kaynaklanmayan bir sorun yüzünden. Arabaları Yanlışlıkla Görünmez üretmişiz.

Bu elektrikli Arabalarda da Aynı şeyi tasarlıyoruz.2017 de seri üretime geçeçeğiz.fakat bu arabalarda görünmez olacak.

Kamuoyuna Duyurulur....
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,203
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
sabır @masterbaba sabır, bu atışlardan biri elbet hedefine ulaşacaktır.
ya da şöyle diyelim, bunlar belki bir doğum sancısı, ama bebek er-geç doğacaktır.
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Evrende ilk görünmez araba üreten bir milletiz yakında uzaylılar da bizimle alışveriş e başlayacaklar
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,942
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Bu anlamsız tavırlarıda hiç anlamıyorum :D Sanki önceden seri araba üretiyordukta vazgeçtik şimdi :D Yerli üretim tuzlu olur gibime geliyor ama :(
 

sanane5334

Asistan
Katılım
27 Temmuz 2013
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Ben inanmıyorum 2017 de çıkacağını ama İnşallah yanıltırlar beni.
 

serkanbb06

Profesör
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,006
Reaksiyon puanı
31
Puanları
228
Ankara'lı bir firma bu sene çıkarıyor zaten satışa
 

Bakinci

Öğrenci
Katılım
5 Ağustos 2011
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Siz bu arabayı üretin, tek şarj ile en az 400 km yol alın, veya şehirler arası şarj istasyonlarını düzgün kurdurun, akülere kira parası, aparman önlerine koyulan şarj terminallerinin maliyetlerini düşür, NCAP euro testlerinden 5 yıldız güvenliği alın ( hem yetişkin, hem çocuk için ) Servis yaygınlığını sağlayın... Ondan sonra konuşalım. Eğer NCAP testlerini resmi olarak yaptırmayıp, o arabayı piyasaya çıkartırsanız yürüyen tabuttan başka birşey üretmemiş olacaksınız. Peki olacak olan ne; her ay 85 Euro gibi bir rakkamı akülere kira bedeli olarak ödeyeceksiniz. Yetkili servis ağı o kadar az olacak ki yolda kaldığınızda çekici gerekecek. Çünkü Şu an ki servisler hep içten yanmalı motorlar için yetişmiş ve ustalaşmış kişiler, elektrikli arabalar için kaç tane servis ( yetkili yada yetkisiz ) elektrik mühendisine ödeyecek parayı bulacak ? Bulamayacak.. Türk halkı gibi mala zarar veren bir milleti şarj istasyonlarındaki aparatları çalmamasını, kırmamasını nasıl kontrol edecen ? Onuda geçtim full şarj için 100-150 Tl gibi istasyonlara para ödeyeceksem ( ki olacak olan bu ) o zaman elektrikli olmasını ne anlamı kalacak. ? Bir şarj ile ( tam dolu ) 250 km gittim, 100 TL ödedim, sonra tekrar full şarj yaptım gene 250 km gittim ve gene 100 TL ödedim, derken antalya ya vardım, maliyatim 300 TL nin üzerinde. Ayrıca 9 saatte gidilen yolu full şarj için 1 saat beklediğinizi düşünün + 4 saat o da eşittir 13 saate antalya ya vardım demektir. zaman ve maliyet kaybı çok yüksek. he bu arada yaygınlaştı ve talep çoğaldı, bir şar ünitesinde sizin gibi 10 araba şarjda ise, birde onlardan birinin şarjını bitmesini bekleyeceksiniz. İşin kötü tarafı, bir sonraki istasyonda bir çoğu ile yeniden karşılaşıp yeniden onlardan sonra dolun için sıraya gireceksiniz.

Canı gönülden desteklemek isterim yapılanı ama malesef sadece türkiyede değil, tüm dünyada pil, akü gibi geçici akım üreten yapılar kullanıldığı sürece elektrikli oto sadece zaman ve para kaybıdır.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,203
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
[MENTION=164000]Bakinci[/MENTION] tespitlerinde haklısın kıymetli kardeşim, ve paylaştığın endişeler çok haklı olarak en büyük sorun olarak bekliyor olacak bu firmaları... ne ki, eminim onlar da bunu biliyordur ve zaman içinde gerekli tedbirleri alacaklardır.

her yeni oluşum muhakkak ki büyük sorunlarla uğraşacaktır her zaman, ama zaman içinde bu sorunların üstesinden gelinecektir muhakkak. zahmet olmadan rahmet olmazmış derler, devletimiz bu kişilerin elinden tutacaktır eminim, ya bi de tutarsa gör o zaman sen memleketin halini...
 

Bakinci

Öğrenci
Katılım
5 Ağustos 2011
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
@Bakinci tespitlerinde haklısın kıymetli kardeşim, ve paylaştığın endişeler çok haklı olarak en büyük sorun olarak bekliyor olacak bu firmaları... ne ki, eminim onlar da bunu biliyordur ve zaman içinde gerekli tedbirleri alacaklardır.

her yeni oluşum muhakkak ki büyük sorunlarla uğraşacaktır her zaman, ama zaman içinde bu sorunların üstesinden gelinecektir muhakkak. zahmet olmadan rahmet olmazmış derler, devletimiz bu kişilerin elinden tutacaktır eminim, ya bi de tutarsa gör o zaman sen memleketin halini...

Dünya da ekonomik denge dedikleri bir denklem var. Nissan Elektrikli araba üretimini durdurdu. Çünkü hali hazırda bu soruların cevaplarını depolanan enerji ile yapamayacaklarını anladılar. Bunlar benim endişelerim değil, mevcut bilimin, depolanan enerjiyi aynı hız ve miktarda yerine konamaması. Yani 1/10 birim enerji harcanırken yerine aynı sürede sadece 1/1 oranında geri dolum yapılıyor olması. Bu zaman ve maliyetleri çok yükselten bir durum.

Elektrikli arabanız var ama bu araba standart olarak saatte max 120 km hız yapabilen ve bir depo ile 250 km yol gidebilen olsun. Allah korusun Antalyada yaşayan aileniz var ve acil bir durum söz konusu sağlık olarak, uçakla gitme imkanınızda sıfır ( bilet bulamamak, maddi imkanlar vs.. ) Şartlara göre konuşursak daha öncede belirttiğim gibi anlatyaya varışınız 15 saati bulabilir. Ancak benzinli yada dizel bir arabada ( karbon emisyonları yüzünden bende çok memnun değilim ayrı bir konu ) kadranında yazan sürrati yaktığı benzini gözetmeksizin basarsın. En baba depo dolumun 7 dk. ve Antalya ya varış süren ortalam 170 km hız ile ( gözünü karartığını düşünüyoruz, çünkü durum acil ) 6.30 saate varırsınız. aradaki farkla farazi olarak bakarsak 9 saat fark eder. Bazen 1 dk. bile önemli olan hayat döngüsünde 9 saat azımsanamayacak kadar fazla. Fizik mühendisi veya matematik mühendisi değilim. Ancak bilimsel olan herşeyi çok araştırırım. Ve şuana kadar bu konuda en başarılı sayılabilecek olan firma Tesla firmasıdır. Ancak onlar bile hali hazırda seri üretim ile piyasaya girmiyorlar. Size katıldığı tek bir konu var, evet her türlü geçiş ve yenilik sancılı olur. Ancak bu sancılar daha iyi şartlarda ve daha basit sorunlar olmalı. Mevcut olanı geri götürmeden aksine ileri taşımış olmalı ki o zaman değişim gerekliliği ortaya çıksın. Beni 20 adım geriye götürüp tekrardan yürümeyi öğretecekse, bu ne insanlığın ne de ticaretin faydasına olacaktır.

Kısaca yine tekra edecem ancak, şu an ki teknoloji ve bilim bu soruların cevabını veremiyorken, bizlerin olası hayallere girmek yerine bilinçli toplum olup daha az karbon üreten ( örnek 1.2 motor hacmi araçları kullanmak ) toplu taşımada elektrikli sistemlerin ( raylı ve elektrikli olanları ) yaygınlaşmasını istemek ve diretmek gibi daha öncelikli tutumlarımız olmalı. 1900 lü yıllarda aya gitmek imkansızdı, bugün gerçek. Burdan da şunu diyebiliriz. Zor diye birşey yoktur, imkansız zaman alır.

Son olarak Petrol üreticileri elektrikli araçları baltalamak için zaten ellerinden geleni yapıyorlar. Çünkü inanılmaz bir rant kaybedecekler. İşte cevabımın başında yazdığım ekonomik denge burda çözülüyor. Petrol üreticileri tamam dediği gün bu teknolojinin önüde açılır yoluda.
 
Üst