DSG Mekatronik Tamiri Hakkında...

Bu konuyu okuyanlar

Wolfgang81

Öğrenci
Katılım
16 Nisan 2020
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
43
Herkese selam;

Şu DSG’deki mekatronik sorunu hakkında geçen başıma gelen bir durum var. Burada konu hakkında muzdarip olanları ve çözüm yolu / tavsiye arayanları bilgilendirmek istiyorum. Malum bu tip şanzıman kullananlar bu tarz bir sorunla karşılaşma ihtimali her zaman var.

Bende 2013 model Passat Variant 1.6 dizel Highline bir araç var ve aracın ikinci sahibiyim. 2 sene önce aracı 85.000 km’de aldım. Araç şu an 110.000 km’ye yaklaştı.

İlk sahibi bütün bakımları yetkili serviste yaptırmış. Aracı çok beğendiğim ve de sahibinin dürüstlüğünden ötürü aldık. Keyifle kullanıyordum. Ama iki hafta önce Yeniköy taraflarında bir ara sokakta park manevrası için durdum, geri vitese taktım ama araba gaza basınca hareket etmedi. İleriye aldım gene gaza basınca gitmedi. Araba olduğu yerde kaldı yani. Ekranda da vites göstergesi devamlı yanıp sönüyordu. Çekici ile yetkili servise çektirdim.

Olay başıma akşam saatlerinde geldiği için ertesi gün servise gittim. Aracı kontrol ettikten sonra serviste görüştüğüm kişi aracın mekatronik arızası verdiğini söyledi. Ben de aracı aldıktan sonra bakımlara yetkili servise götürdüğüm için ücretsiz değişim olacak sanıyordum ama yanlış bilgi kalmış aklımda. Meğer artık aracın DSG şanzımanının garantisi bitmiş. Tabi bu bilgiyi duyunca ilk etapta başımdan aşağı kaynar sular döküldü.

Sonra servis yetkilisi benim mekatronik arızasının artık onarılabildiğini ve değişim yapılmayacağını söyleyince rahatladım. Fiyatını ilk etapta 3.500 ₺ gibi verdi. Bir de üzerine Zubizu kampanyası varmış onun ile ek indirim yaptı. Son tutar 2.750 ₺ oldu. Ben gene de dışarıda daha ucuza olabilir mi diye kısa bir telefon trafiği ile birkaç tanıdık üzerinden sanayideki bir usta ile görüştüm. O da 2.500 – 3.000 ₺’ye hallederiz dedi. Baktım dışarıdan yapıldığında aynı fiyat, döndüm yetkili servisteki arkadaşa tamam siz yapın dedim.

Hemen işlemi yaptılar. Ertesi gün de aracı teslim ettiler. Üzerine yetkili serviste yapıldığı için 1 sene de garanti verdikleri bilgisini de söylediler.

Sonra bu aracı alırken yaptığım araştırma aklıma geldi ve benim gibi böyle araştırma yapanlara belki bir yardımımız dokunur diye ben de başıma geleni burada yazmak istedim.

Neyseki şu Corona'nın ilk zamanlarında yaşadık şu sorunu yoksa arabayı servise de götüremeyecektik. :)

Kalın sağlıcakla
 

DuVeKo

Öğrenci
Katılım
10 Nisan 2020
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
33
Merhabalar,
Ben de benzer bir deneyim yaşadım normalde forumlara yazmak çok adetim değildir genelde okuyucu kesimdeyimdir ama sizin yazınızın bana çok faydası olduğu için hem deneyimimi paylaşmak hem de size teşekkür etmek için cevap yazmak istedim:) 3 sene önce 2013 model 90 bin km de bir golf almıştım.Servis bakımlı ve tramer kaydı da olmayan aracımı 3 yılda yaklaşık 50bin km de ben kullandım ve periyodik bakımlar dışında hiç servise gitme gereği duymadım.Aracımı her gün düzenli olarak işe gidip gelirken kullanıyorum. 3 hafta önce ilk kez sabah arabayı çakıştırdım D ye taktım ve gaza bastım ama araçta herhangi bir hareket olmadı. Bir an panikledim bir kaç kez daha P ye ve D ye alarak denedim düzelince önemsemedim.Sonraki iki hafta içinde benzer şekillerde D ye atınca hareket etmeme sorununu yaşadım ve artık bir sıkıntı olduğunun farkındaydım ama servise gitmek için salgın durumlarının bitmesini bekledim. Bu arada da forumlarda araştırma yapmaya başladım ama herkes farklı bir yorum ve maaliyet bildirmiş.Kimileri 2500-3000 tl lerden bahsederken kimileri 12-13000 tl lerden bahsediyordu. Neticede geçen hafta içinde aracım artık yürümez oldu ve mecbur servisi arayıp acil yardım istedim. Aracımı servise çektirdim.Yapacakları tespiti beklerken bir yandan da forumalarda okuduklarımı aklımdan geçiyordum. Sanayide 3bin tl civarlarına onarım yaptıklarını okudum ama sizinki gibi bir kaç yazıda yetkili servislerde de bu işlemin yapıldığını okumuştum ama servisteki danışmana bu durumdan bahsetmeyip bana sunacakları arıza tespiti ve maaliyet teklifini beklemeye başladım. yarım saat içerisinde benimle ilgilenen arkadaş sorunun mekatronik kaynaklı olduğunu söyledi. Araçlardan çok anlamam ancak golf araç aldıktan sonra DSG şanzımanda mekatronik arızası ile ilgili bir çok şey okumuştum. Neticede danışman mekatronikteki sorunu mekatronik değişimi gerektirmeden onarım yöntemi ile giderilebileceğini ve bunun da 3500 tl civarında tutacağını servis bakımlarımın düzenli olması nedeniyle de zubizu indirimi ile yaklaşık 2500 tlye çözüleceğini belirtti. Sorunu yaşamaya başladıktan sonra piyasa araştırması da yaptığım için fiyatın piyasa ortalamasında hatta çoğu yerden daha uygun olduğunu biliyordum ama sonuçta bu bir onarım ve kısa sürede tekrar aynı sorunu yaşamaktan endişe ettiğimi belirttim. Bu işlemi 4-5 aydır çok sayıda araca uyguladıklarını ve olumsuz geri dönüşün yok denecek kadar az olduğunu kaldı ki 12 ay parça garantisi verildiğini söyleyince çok da düşünecek bir şey olmadığına karar verip onayı verdim. Pandemi nedeni ile çalışma saatleri kısaltıldığı için bir gün sonra teslim edebileceklerini bildirdiler. Aracımı teslim aldım ve paranoyakça sürekli tekrar tekrar deniyorum aynı arızayı yapacak mı diye ama maşallah hiç bir sorun yok :) Arabayı aldığım kişi iyi ve bakımlı bir araç alıyorsun ve 3 kuruş fark için sanayide saçma sapan yöntemlerle arabanı kurcalatma ne idüğü belirsiz filtreleri taktırma, garantin bitse dahi yetkili servisten şaşma demişti. Ben de öyle düşünüyordum ama bu olayla ne kadar doğru bir karar olduğunu anlamış oldum :) Çok ciddi indirim oluyor.
Size de ayrıca teşekkür ederim :) sizin gibi bir kaç kişinin paylaştığı tecrübeleri kararı vermem de çok faydalı oldu :)

Sağlıkla kalın.
 
Üst