- Katılım
- 22 Nisan 2017
- Mesajlar
- 26,256
- Çözümler
- 9
- Reaksiyon puanı
- 25,546
- Puanları
- 8,958
- Konum
- Laurelindórinan
Arkadaşlar herkese selam. 10 Aralık tarihinde çıkan Cyberpunk 2077'yi yaklaşık 52 saatlik bir sürenin ardından bitirmiş bulunuyorum. Elimden geldiğince oyunun incelemesini yapmaya çalışacağım. İncelemenin ardından ise genel bir görüş yazacağım.
Grafikler ve görsel tasarım
Oyunun görsel tasarımı PC tarafı için çok iyi. Karakter modellemeleri, kozmetik, şehir tasarımı muazzam. Karakterler yüz hatlarıyla size içerisinde bulundukları durumu ve hissi net olarak hissettiriyor. Karakter tiplemeleri, mimikler harika. Hani cinsellik bir yana, karakterler o kadar özenle çizilmiş ki kendilerine aşık edecek cinsteler
Şehir içerisinde her yerde farklı bir detay gizli. Bu tarz Cyberpunk bir dünyayı seven birisi olarak şehir atmosferine tek kelimeyle bayıldım.
Açık dünya
Oyunun açık dünyası çok iyi. Harita aşırı büyük ne de küçük. Keşfedilecek çok yer, girilecek çok aksiyon var. İlmek ilmek işlenmiş bir şehir karşınızda. Ancak, oyundaki yapay zeka eksikliğinden dolayı şehir tam olarak yaşadığı hissini size veremiyor.
Görev tasarımı
Oyunun en iyi olduğu kısım burası bana kalırsa. Ana hikaye zaten akıyor. Hikayenin işleyişi ciddi derecede çok iyi. Sadece bana kalırsa biraz kısa kalmış. Yan görevler harika. Kontrat görevlerinden veya NCPD görevlerinden bahsetmiyorum bunlar yan görev değil. Oyunda cidden görevler epey iyi işlenmiş. Görevlerde kullanılan kamera tasarımı çok iyi. CDPR işin görev kısmını gerçekten çok iyi yapıyor.
Envanter yönetimi - Craft sistemi - Yetenek ağacı
Oyunda pek çok farklı oynanış yöntemi var. İster gizli oynayın, ister hack üzerine gidin veya direkt bam güm dalın. Bu tamamen size kalmış. Yetenek ağacınızı da buna göre vermeniz lazım. Oyunda maksimum 50 seviye olabiliyorsunuz ancak verecek çok fazla yetenek var. Başlarda biraz dengeli gitmek iyi ancak sonradan muhakkak oynanış tarzınıza göre bir tarafa yönelmenizi öneririm. Sürekli dengeli gitmek, bir kısma odaklanmanızı engelleyecek ve o kısımdaki ileri seviye yetenekleri kullanamamanız ile sonuçlanacak. İleride gerçekten güzel yetenekler geliyor. Onları kullanmak oyunu daha da zevkli kılıyor.
Envanter tarafında ise birçok seçenek var. Silah ve kıyafetin yanı sıra siber donanım var. Buradan karakterimizi ek olarak güçlendirebiliyoruz. Mesela bacaklara takacağınız siber bir donanım, sizi daha yükseğe zıplatabileceği gibi havada iki kere zıplama şansı da verebiliyor. Kollara takabileceğiniz Z bıçakları, düşmanlara uzaktan atlamanıza ve bildiğiniz bıçaklar ile rakibi biçmenize yarıyor. Hani o ilk sinematikte gösterilen bıçaklar var ya, onlar işte. Yukarıya resmini koyacağım.
Oyunda craft sistemi biraz lüzumsuz olmuş. Efsanevi eşya geliştirmek zor. Zorun yanı sıra zaten görevlerden ve şehirdeki aksiyonlardan güzel silahlar düşüyor. Efsanevi silah üretmeye gerek pek yok yani. Ben sadece arada bomba ve mermi ürettim o kadar.
Dövüş ve aksiyon mekaniği
Bana kalırsa bu oyunda bam güm girmek harika. Çünkü silahlardaki vuruş hissi çok iyi. Adamların uzuvlarını koparmak, kafadan tek atmak, pompalı ile bacakları koparmak ayrı bir eğlenceli
Yakın dövüş mekaniği de epey iyi. Katana kullanmak sizi cidden bir Samuray havasına sokuyor. Zaten dediğim gibi uzuvların kopması ve vuruş hissiyatının iyi olması sizi aksiyonun içerisinde tutuyor zaten.
RPG ne durumda?
Oyun maalesef Cyberpunk'ın abarttığı kadar RPG öğesi içermiyor. Görevler içerisindeki günlük konuşmalarda seçimleriniz ufak tefek değişikliklere neden olabiliyor ancak oyundaki esas seçimleri sona koymuşlar. Tamam oyunun birde çok farklı sonu var hatta baya var. Ama oyunu oynarken yaptığınız normal seçimler pek fark yaratmıyor. Karakter cinsiyeti ilişki durumlarında fark yaratabiliyor. Nomad, Corpo ve Street Kid seçimleri de muazzam farklılıklar sunmuyor. Oyunun ilk yarım saatinden sonra falan olay aynı yere dönüyor zaten. Bakın RPG öğesi yok veya kötü olmuş demiyorum ancak CDPR öyle bir RPG abartısı yapmıştı ki oyunun her tarafında hikayeye yön vereceğimizi sanmıştım. Sadece abartılan kadar değil.
Buglar ve eksiler
Oyunu bitirdikten sonra gerçekten sinirlendiğimi söyleyebilirim. Yani CDPR'ye ne desem bilemiyorum. Şu oyun tam bir şekilde çıksa, cidden oynadığım en iyi oyun olma potansiyeline sahip olabilirdi. Güzelim oyunu bu şekilde harcamışlar resmen. He oyunun 2-3 ay içerisinde epey yol kat edeceğine inancım firma dolayısıyla tam, ancak oyunda buglar haricinde eksikler var. Ben görsel hataları ve glitchleri geçtim, oyuna yeniden girmenizi gerektirecek buglar çıkıyor. Mesela yerde duran silah bilgisine bakıyorsunuz, silah bilgisi ekranda asılı kalıyor ve önceki save dosyasını yeniden açmadığınız taktirde hiçbir şekilde gitmiyor. Bunun gibi ekranda kalan animasyon bugları birkaç kere daha oldu.
Yapay zeka çok kötü. NPC'ler saman gibi resmen. Özellikle araba sürmeleri facia. Verdikleri en büyük tepki korna çalmak. Silah çekiyorsun bir kişi de bir şey yapmıyor elini kaldırıyor. Trafik kendi kendine kitleniyor, kimse ilerlemiyor bazen. Ayrıca oyunun mini haritası çok küçük. Araba sürerken viraj kaçırmaktan gına geldi. Bir görevi takip ettiğinizde oyunun sizi haritada yönlendirmesi de bozuluyor bazen. Ek olarak oyunda bazı fizik hataları var. Zıplamalar falan durduk yere ölmenize veya garip yerlerde sıkışmanıza neden olabiliyor.
Özet
Yukarıda bahsettiğim eskilere rağmen, CDPR oyunun atmosferini ve görev tasarımını o kadar iyi yapmış ki bu eksileri görmezden gelebiliyorsunuz. Ya şu oyun gerçekten 4 ay sonra çıksa çok farklı şeyler konuşuyor olabilirdik. Bu oyun ne kadar iyi toplarsa toplasın, hep facia çıkışı ile hatırlanacak ona üzülüyorum. Çünkü oyun, yukarıdaki eksilere rağmen kendini baya baya oynattırıyor. Oyunun sonları zaten oldukça duygusal geçiyor, birde credits ekranında verdikleri müzik ile cidden yoğun duygulara kapılıyor insan. Ah CDPR ah! Mükemmel bir baş yapıta imza atabilirdin.
Oyunu gerçekten zevk almak için, keyfinize bakmak için oynayacaksanız ve bu hatalara fazla kafayı takmayacaksınız alın 250 TL'ye oynayın mis gibi. Verdiği deneyimi verebilen başka bir oyun yok çünkü piyasada. Ancak her hataya kafayı takan, oyundan zevk almak yerine bu tarz hatalar arasında kafayı yiyen birisiyseniz bekleyin. Oyun düzelsin sonra alın. Popüler bir yapım diye boklayınca bir şey olmuyor arkadaşlar. Kendi zevkinize bakın. Ben o kadar eleştiriye rağmen verdiğim 250 TL'den pişman olmadım. Zaten oyun tamamlandıktan sonra tekrardan oynarım muhtemelen.
Son olarak oyunun müzikleri de iyi. Witcher 3'de olduğu gibi muazzam diyemem ama ses konusunda CDPR yine iyi iş başarmış. Ses efektleri baya iyi ama özellikle son müzik baya hoşuma gitti. Oyunun atmosferine uymuş yani hepsi.
He birde oyunda konuşmak çok eğlenceli lan. Birileri ile konuşmak için bir tuşa basmamak ve direkt konuşmaya başlamak size gerçek hayattaymışsınız deneyimini veriyor.
Neden böyle oldu?
Arkadaşlar oyunun aslında tam çıkmamasına neden olan şeyler de gün yüzüne hafiften çıktı. Bildiğiniz üzere Cyberpunk 2077, REDEngine ile yapıldı. Yapımcıların bir yandan oyunu geliştirmesi, bir yandan da oyun motorunu geliştirmeleri yapım aşamasını yavaşlatmış gibi. Tabi böylesine büyük çaplı bir oyunun yapımında 500 kişi çalışmış. AC Odyssey için çalışan kişi sayısı 1000. RDR2 için bu rakam tam 2000. Maalesef CDPR ne kadar iyi bir şirket olsa da Ubisoft ve Rockstar kadar deneyime sahip değil. Bunun kurbanı oldular biraz da. Olsun CDPR, bu imajını yeniden toplayacağına dair inancım tam.
Dipnot: Ben bu incelemeyi PC sürüme göre yaptım. PS4 kullanıcıları ne kadar sövse azdır.
Never fade away... Cyberpunk 2077 — Never Fade Away by P. T. Adamczyk & Olga Jankowska (SAMURAI Cover) - YouTube
Grafikler ve görsel tasarım
Oyunun görsel tasarımı PC tarafı için çok iyi. Karakter modellemeleri, kozmetik, şehir tasarımı muazzam. Karakterler yüz hatlarıyla size içerisinde bulundukları durumu ve hissi net olarak hissettiriyor. Karakter tiplemeleri, mimikler harika. Hani cinsellik bir yana, karakterler o kadar özenle çizilmiş ki kendilerine aşık edecek cinsteler

Şehir içerisinde her yerde farklı bir detay gizli. Bu tarz Cyberpunk bir dünyayı seven birisi olarak şehir atmosferine tek kelimeyle bayıldım.
Açık dünya
Oyunun açık dünyası çok iyi. Harita aşırı büyük ne de küçük. Keşfedilecek çok yer, girilecek çok aksiyon var. İlmek ilmek işlenmiş bir şehir karşınızda. Ancak, oyundaki yapay zeka eksikliğinden dolayı şehir tam olarak yaşadığı hissini size veremiyor.
Görev tasarımı
Oyunun en iyi olduğu kısım burası bana kalırsa. Ana hikaye zaten akıyor. Hikayenin işleyişi ciddi derecede çok iyi. Sadece bana kalırsa biraz kısa kalmış. Yan görevler harika. Kontrat görevlerinden veya NCPD görevlerinden bahsetmiyorum bunlar yan görev değil. Oyunda cidden görevler epey iyi işlenmiş. Görevlerde kullanılan kamera tasarımı çok iyi. CDPR işin görev kısmını gerçekten çok iyi yapıyor.
Envanter yönetimi - Craft sistemi - Yetenek ağacı
Oyunda pek çok farklı oynanış yöntemi var. İster gizli oynayın, ister hack üzerine gidin veya direkt bam güm dalın. Bu tamamen size kalmış. Yetenek ağacınızı da buna göre vermeniz lazım. Oyunda maksimum 50 seviye olabiliyorsunuz ancak verecek çok fazla yetenek var. Başlarda biraz dengeli gitmek iyi ancak sonradan muhakkak oynanış tarzınıza göre bir tarafa yönelmenizi öneririm. Sürekli dengeli gitmek, bir kısma odaklanmanızı engelleyecek ve o kısımdaki ileri seviye yetenekleri kullanamamanız ile sonuçlanacak. İleride gerçekten güzel yetenekler geliyor. Onları kullanmak oyunu daha da zevkli kılıyor.
Envanter tarafında ise birçok seçenek var. Silah ve kıyafetin yanı sıra siber donanım var. Buradan karakterimizi ek olarak güçlendirebiliyoruz. Mesela bacaklara takacağınız siber bir donanım, sizi daha yükseğe zıplatabileceği gibi havada iki kere zıplama şansı da verebiliyor. Kollara takabileceğiniz Z bıçakları, düşmanlara uzaktan atlamanıza ve bildiğiniz bıçaklar ile rakibi biçmenize yarıyor. Hani o ilk sinematikte gösterilen bıçaklar var ya, onlar işte. Yukarıya resmini koyacağım.
Oyunda craft sistemi biraz lüzumsuz olmuş. Efsanevi eşya geliştirmek zor. Zorun yanı sıra zaten görevlerden ve şehirdeki aksiyonlardan güzel silahlar düşüyor. Efsanevi silah üretmeye gerek pek yok yani. Ben sadece arada bomba ve mermi ürettim o kadar.
Dövüş ve aksiyon mekaniği
Bana kalırsa bu oyunda bam güm girmek harika. Çünkü silahlardaki vuruş hissi çok iyi. Adamların uzuvlarını koparmak, kafadan tek atmak, pompalı ile bacakları koparmak ayrı bir eğlenceli

RPG ne durumda?
Oyun maalesef Cyberpunk'ın abarttığı kadar RPG öğesi içermiyor. Görevler içerisindeki günlük konuşmalarda seçimleriniz ufak tefek değişikliklere neden olabiliyor ancak oyundaki esas seçimleri sona koymuşlar. Tamam oyunun birde çok farklı sonu var hatta baya var. Ama oyunu oynarken yaptığınız normal seçimler pek fark yaratmıyor. Karakter cinsiyeti ilişki durumlarında fark yaratabiliyor. Nomad, Corpo ve Street Kid seçimleri de muazzam farklılıklar sunmuyor. Oyunun ilk yarım saatinden sonra falan olay aynı yere dönüyor zaten. Bakın RPG öğesi yok veya kötü olmuş demiyorum ancak CDPR öyle bir RPG abartısı yapmıştı ki oyunun her tarafında hikayeye yön vereceğimizi sanmıştım. Sadece abartılan kadar değil.
Buglar ve eksiler
Oyunu bitirdikten sonra gerçekten sinirlendiğimi söyleyebilirim. Yani CDPR'ye ne desem bilemiyorum. Şu oyun tam bir şekilde çıksa, cidden oynadığım en iyi oyun olma potansiyeline sahip olabilirdi. Güzelim oyunu bu şekilde harcamışlar resmen. He oyunun 2-3 ay içerisinde epey yol kat edeceğine inancım firma dolayısıyla tam, ancak oyunda buglar haricinde eksikler var. Ben görsel hataları ve glitchleri geçtim, oyuna yeniden girmenizi gerektirecek buglar çıkıyor. Mesela yerde duran silah bilgisine bakıyorsunuz, silah bilgisi ekranda asılı kalıyor ve önceki save dosyasını yeniden açmadığınız taktirde hiçbir şekilde gitmiyor. Bunun gibi ekranda kalan animasyon bugları birkaç kere daha oldu.
Yapay zeka çok kötü. NPC'ler saman gibi resmen. Özellikle araba sürmeleri facia. Verdikleri en büyük tepki korna çalmak. Silah çekiyorsun bir kişi de bir şey yapmıyor elini kaldırıyor. Trafik kendi kendine kitleniyor, kimse ilerlemiyor bazen. Ayrıca oyunun mini haritası çok küçük. Araba sürerken viraj kaçırmaktan gına geldi. Bir görevi takip ettiğinizde oyunun sizi haritada yönlendirmesi de bozuluyor bazen. Ek olarak oyunda bazı fizik hataları var. Zıplamalar falan durduk yere ölmenize veya garip yerlerde sıkışmanıza neden olabiliyor.
Özet
Yukarıda bahsettiğim eskilere rağmen, CDPR oyunun atmosferini ve görev tasarımını o kadar iyi yapmış ki bu eksileri görmezden gelebiliyorsunuz. Ya şu oyun gerçekten 4 ay sonra çıksa çok farklı şeyler konuşuyor olabilirdik. Bu oyun ne kadar iyi toplarsa toplasın, hep facia çıkışı ile hatırlanacak ona üzülüyorum. Çünkü oyun, yukarıdaki eksilere rağmen kendini baya baya oynattırıyor. Oyunun sonları zaten oldukça duygusal geçiyor, birde credits ekranında verdikleri müzik ile cidden yoğun duygulara kapılıyor insan. Ah CDPR ah! Mükemmel bir baş yapıta imza atabilirdin.
Oyunu gerçekten zevk almak için, keyfinize bakmak için oynayacaksanız ve bu hatalara fazla kafayı takmayacaksınız alın 250 TL'ye oynayın mis gibi. Verdiği deneyimi verebilen başka bir oyun yok çünkü piyasada. Ancak her hataya kafayı takan, oyundan zevk almak yerine bu tarz hatalar arasında kafayı yiyen birisiyseniz bekleyin. Oyun düzelsin sonra alın. Popüler bir yapım diye boklayınca bir şey olmuyor arkadaşlar. Kendi zevkinize bakın. Ben o kadar eleştiriye rağmen verdiğim 250 TL'den pişman olmadım. Zaten oyun tamamlandıktan sonra tekrardan oynarım muhtemelen.
Son olarak oyunun müzikleri de iyi. Witcher 3'de olduğu gibi muazzam diyemem ama ses konusunda CDPR yine iyi iş başarmış. Ses efektleri baya iyi ama özellikle son müzik baya hoşuma gitti. Oyunun atmosferine uymuş yani hepsi.
He birde oyunda konuşmak çok eğlenceli lan. Birileri ile konuşmak için bir tuşa basmamak ve direkt konuşmaya başlamak size gerçek hayattaymışsınız deneyimini veriyor.
Neden böyle oldu?
Arkadaşlar oyunun aslında tam çıkmamasına neden olan şeyler de gün yüzüne hafiften çıktı. Bildiğiniz üzere Cyberpunk 2077, REDEngine ile yapıldı. Yapımcıların bir yandan oyunu geliştirmesi, bir yandan da oyun motorunu geliştirmeleri yapım aşamasını yavaşlatmış gibi. Tabi böylesine büyük çaplı bir oyunun yapımında 500 kişi çalışmış. AC Odyssey için çalışan kişi sayısı 1000. RDR2 için bu rakam tam 2000. Maalesef CDPR ne kadar iyi bir şirket olsa da Ubisoft ve Rockstar kadar deneyime sahip değil. Bunun kurbanı oldular biraz da. Olsun CDPR, bu imajını yeniden toplayacağına dair inancım tam.
Dipnot: Ben bu incelemeyi PC sürüme göre yaptım. PS4 kullanıcıları ne kadar sövse azdır.
Never fade away... Cyberpunk 2077 — Never Fade Away by P. T. Adamczyk & Olga Jankowska (SAMURAI Cover) - YouTube
Son düzenleme: