'Bu fakülteler kapatılabilir!'

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
[h=1]'Bu fakülteler kapatılabilir!'[/h][h=2]Bakan'dan flaş açıklama...
04 Ocak 2013 Cuma, 09:37:16Güncelleme: 10:27:38[/h]
808700_detay.jpg





BİLİM Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün bazıfakülte ve yüksekokulların piyasada işgücü açısından karşılığının olmadığını belirterek, Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda bunun gözden geçirileceğini açıklayıp, örnek olarak fen edebiyatfakültelerini gösterdi.

Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı’nın (SETA) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı adına gerçekleştirilen “Türkiye’nin İnsan Kaynağının Belirlenmesi’’ projesinin sonuç raporunun tanıtımına katılan Ergün iki önemli açıklama yaptı.

KAPATMA YA DA KISITLAMA

Ergün, insanların, piyasada yeni oluşan işlere uygun nitelikte yetiştirilmesi gerektiğini söyleyerek, “Pastaneciler bile sorun yaşıyorlar. Garsonluk yapacak çok sayıda insan başvuru yapıyor ama pasta yapacak adam başvurmuyor” dedi. BakanErgün’ün sözünü ettiği düzenlemede fen edebiyatfakülteleri başta olmak üzere bazı yüksekokul ve fakültelerde düzenleme yapılacak. Çok fazla mezun veren bazı bölümler kapatılacak, bazılarında kısıtlamaya gidilecek, bazı bölümlerin ise sayısı artırılacak.

YENİDEN YAPILANMA

Üniversitelerle ilgili yeniden yapılanma süreci var. Piyasaya duyarlı bir eğitim verip vermediği konusunda bir değerlendirme yapacağız. Öyle meslek dalları açılmış durumda ki meslek yüksekokulu olsun fakülte olsun piyasada karşılığı yok ve insanlar o meslekleri üniversitede okumaya devam ediyorlar. Bizim piyasamızda hiç karşılığı olmayan meslekler ya da çok sınırlı ama üniversite eğitimi bunun 10 katı. Örneğin fen edebiyat fakültelerinin sayısı çok fazla ancak kimya, fizik, biyoloji mezunlarının çalışabileceği alan çok kısıtlı. Bunların yeniden planlanması lazım.

SOSYAL YARDIMLAR

Gerçekten bu sosyal devlet boyutlarının insanlarda çalışma azmini ve iradesini zayıflatıp zayıflatmadığını sorgulamaya başladık, insanların üzerinde bir uyuşturucu etkisi yapmaya başlıyor.

KAYNAK
 

raxetul

Profesör
Katılım
17 Nisan 2009
Mesajlar
1,405
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Kapatmak yerine dengeye kavuşturulmalı.
 

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
bazı
fakülte
ve yüksekokulların piyasada işgücü açısından karşılığının olmadığını
belirterek
insanların
, piyasada yeni oluşan işlere
uygun
nitelikte yetiştirilmesi gerek
Piyasaya duyarlı bir
eğitim
verip vermediği
konusunda
bir değerlendirme yapacağız
Öyle meslek dalları açılmış durumda ki meslek yüksekokulu olsun
fakülte
olsun piyasada karşılığı yok ve
insanlar
o meslekleri
üniversitede
okumaya devam ediyorlar.
Bizim piyasamızda hiç karşılığı olmayan meslekler ya da çok sınırlı ama
üniversite
eğitim
i bunun 10 katı.
Örneğin fen edebiyat fakültelerinin sayısı çok fazla ancak kimya, fizik, biyoloji mezunlarının çalışabileceği alan çok kısıtlı. Bunların yeniden planlanması lazım.

:) Bakan'ın bu açıklamalarıyla aşağıdaki soruları sormamıza mecbur bırakıyor bizleri...

Peki ya imam hatip lisleri?
Amaç imam ve hatip yetiştirmek mi?
Eğer amaç buysa yukarıdaki soruları imam hatipler için tekrardan sormamız gerekmez mi?
Eğer amaç başkaysa niye meslek lisesi olarak değerlendiriliyor?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
:) Bakan'ın bu açıklamalarıyla aşağıdaki soruları sormamıza mecbur bırakıyor bizleri...

Peki ya imam hatip lisleri?
Amaç imam ve hatip yetiştirmek mi?
Eğer amaç buysa yukarıdaki soruları imam hatipler için tekrardan sormamız gerekmez mi?
Eğer amaç başkaysa niye meslek lisesi olarak değerlendiriliyor?

imam hatip liselerinin amacı imam yetiştirmek tabi ki. Başka ne olabilir? fen edebiyatın kapatılma meselesine gelince ülke de ihtiyacından fazla oralardan mezun var. misal öğretmenler. öğretmen açığı çok fazla neden? çünkü kontenjan dolu. daha öğretmene ihtiyaç yok. diğerleri emekli olmadığı sürece de ihtiyaç olmayacak. ülkenin ihtiyacı olmayan bir kuruma para yatırması ne kadar faydalı olabilir?
 

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
imam hatip liselerinin amacı imam yetiştirmek tabi ki. Başka ne olabilir? fen edebiyatın kapatılma meselesine gelince ülke de ihtiyacından fazla oralardan mezun var. misal öğretmenler. öğretmen açığı çok fazla neden? çünkü kontenjan dolu. daha öğretmene ihtiyaç yok. diğerleri emekli olmadığı sürece de ihtiyaç olmayacak. ülkenin ihtiyacı olmayan bir kuruma para yatırması ne kadar faydalı olabilir?

Boş konuşuyorsun arkadaşım :)

Başbakan dememişmiydi, "amacımız dindar nesiller yetiştirmek" diye. Kimse bana imam-hatip lerin asıl amacının imam yetiştirmek olduğunu söylemesin. Mezunlarının %10unun bile imamlık yapmıyordur. Tüm devlet kurumlarında köşe noktalara yerleştiriliyor.

Yanlış konuşuyorsun arkadaşım :)

Fen Edebiyat fakültelerinin amacı öğretmen yetiştirmek değildir. Akademisyen, bilim adamı, düşünür, edebiyatçı, tarihçi vs yetiştirmektir.
Öğretmen yetiştirmek Eğitim Fakültelerinin amacıdır.

Fakat öğrenciler bilinçsiz olduklarından ve yanlış yönlendirildiklerinden dolayı fen edebiyat bölümü mezunu olmalarına rağmen formasyon alıp öğretmen olma hayalleri kurmaktadırlar.

Fen edebiyat fakülteleri ihtiyaçtan fazla mezun etmektedirler, bunun sebebi kontenjanların yanlış belirlenmesi , herkesi iyi kötü bir üniversite mezunu etme amacıdır.

Yine yanlış konuşuyorsun :)

İş bulamayan öğretmen çoktur ama bunun sebebi daha fazla öğretmene ihtiyaç duyulmaması değildir. Bakanlığın yeterli kadro açmamasıdır. Eğer öğretmen ihtiyacı olmasaydı anadoluda ve doğuda köy okullarında 1 öğretmen 3-5 sınıfa birden bakmaz, öğretmen istiyoruz diye çocuklar ağlamazdı.
 

Quickly

Doçent
Katılım
8 Ekim 2009
Mesajlar
773
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Boş konuşuyorsun arkadaşım :)

Başbakan dememişmiydi, "amacımız dindar nesiller yetiştirmek" diye. Kimse bana imam-hatip lerin asıl amacının imam yetiştirmek olduğunu söylemesin. Mezunlarının %10unun bile imamlık yapmıyordur. Tüm devlet kurumlarında köşe noktalara yerleştiriliyor.

Yanlış konuşuyorsun arkadaşım :)

Fen Edebiyat fakültelerinin amacı öğretmen yetiştirmek değildir. Akademisyen, bilim adamı, düşünür, edebiyatçı, tarihçi vs yetiştirmektir.
Öğretmen yetiştirmek Eğitim Fakültelerinin amacıdır.

Fakat öğrenciler bilinçsiz olduklarından ve yanlış yönlendirildiklerinden dolayı fen edebiyat bölümü mezunu olmalarına rağmen formasyon alıp öğretmen olma hayalleri kurmaktadırlar.

Fen edebiyat fakülteleri ihtiyaçtan fazla mezun etmektedirler, bunun sebebi kontenjanların yanlış belirlenmesi , herkesi iyi kötü bir üniversite mezunu etme amacıdır.

Yine yanlış konuşuyorsun :)

İş bulamayan öğretmen çoktur ama bunun sebebi daha fazla öğretmene ihtiyaç duyulmaması değildir. Bakanlığın yeterli kadro açmamasıdır. Eğer öğretmen ihtiyacı olmasaydı anadoluda ve doğuda köy okullarında 1 öğretmen 3-5 sınıfa birden bakmaz, öğretmen istiyoruz diye çocuklar ağlamazdı.

Boş konuşuyorsun arkadaşım. :)

1950 yılında rahmetli Menderes tarafından İmam Hatip Okullları ilk açıldığı zaman insanlar ölülerini yıkayacak imam bile bulamıyorlardı. Bu okulların kuruluştaki amacı elbette ki İmam ve Hatip yetiştirmekti. O dönemlerde bu ihtiyaç sebebiyle açıldı bu okullar. Daha sonraları bu okullardan mezun olan talebelerin terbiyelerini, dürüstlüklerini, dini bütünlüklerini gören anadolu insanı çocuklarının da vatana millete hayırlı, Allah'ını Kitabını bilen inanlar olarak yetişmesi istedikleri için çocuklarını bu okullara gönderdiler. Gönderdiler ki evlatlarında Allah korkusu olsun, gönderdiler ki hayırlı evlat olsunlar.

Günümüzde ise İmam Hatip Liselerinin amacı İmam ve Hatip yetiştirmenin yanında her alanda vatana millete hayırlı insanlar yetiştirmektir. İmam Hatip Liseleri normal liselerden hiçbir dersi eksik almıyor. Tüm lise müfredatı İmam Hatip Liselerinde de aynen okutuluyor, ek olarak da Siyer, Hadis, Fıkıh, Kelam, Kur'an-ı Kerim ve Arapça gibi dini dersler okutuluyor. Yani oradaki gençler o dersleri fazladan alıyorlar. Yani düz liseden bir eksikleri yok fazlalıkları var. Bunun neresi yanlış? İnsan hem lise okuyup hem dinini öğrenemez mi aynı lisede.

Bir de yüzünüz kızarmadan diyorsunuz ki İmam Hatip mezunları devlet kurumlarına yerleştiriliyor. Sizi bu iddianızı ispatlamaya davet ediyorum. İspat edemezseniz müfterisiniz. Hangi kuruma hangi İmam Hatip Liseli torpille yerleştirilmiş, buyrun açıklayın cevabınızı bekliyorum.

Son olarak her konuda lafı İmam Hatip Liselerine getiriyorsunuz ya, ne yaptı bu İmam Hatip Liseliler size, ne zararı oldu bu insanların bu ülkeye? Vatanını milletini çok sevmekten başka ne yaptılar? Askeri casusluk skandallarına karışıp devlet sırlarını yabancılara mı sattılar? Yılbaşı geceleri içip içip Taksim 'de taciz olaylarına mı karıştılar? Yoksa beyaz kadın ticareti mi yaptılar? Allah aşkına merak ediyorum İmam Hatiplilerin ne zararını gördünüz?
 

Alimercan

Öğrenci
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Adamlar fakülte kapatıyo. Eğitimin kalitesini arttırsanıza. Bence ilk önce o heryere açılan dershane tipli vakif üniversiteleri kapatılsın.
 

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
Boş konuşuyorsun arkadaşım. :)

1950 yılında rahmetli Menderes tarafından İmam Hatip Okullları ilk açıldığı zaman insanlar ölülerini yıkayacak imam bile bulamıyorlardı. Bu okulların kuruluştaki amacı elbette ki İmam ve Hatip yetiştirmekti. O dönemlerde bu ihtiyaç sebebiyle açıldı bu okullar. Daha sonraları bu okullardan mezun olan talebelerin terbiyelerini, dürüstlüklerini, dini bütünlüklerini gören anadolu insanı çocuklarının da vatana millete hayırlı, Allah'ını Kitabını bilen inanlar olarak yetişmesi istedikleri için çocuklarını bu okullara gönderdiler. Gönderdiler ki evlatlarında Allah korkusu olsun, gönderdiler ki hayırlı evlat olsunlar.

Günümüzde ise İmam Hatip Liselerinin amacı İmam ve Hatip yetiştirmenin yanında her alanda vatana millete hayırlı insanlar yetiştirmektir. İmam Hatip Liseleri normal liselerden hiçbir dersi eksik almıyor. Tüm lise müfredatı İmam Hatip Liselerinde de aynen okutuluyor, ek olarak da Siyer, Hadis, Fıkıh, Kelam, Kur'an-ı Kerim ve Arapça gibi dini dersler okutuluyor. Yani oradaki gençler o dersleri fazladan alıyorlar. Yani düz liseden bir eksikleri yok fazlalıkları var. Bunun neresi yanlış? İnsan hem lise okuyup hem dinini öğrenemez mi aynı lisede.

Bir de yüzünüz kızarmadan diyorsunuz ki İmam Hatip mezunları devlet kurumlarına yerleştiriliyor. Sizi bu iddianızı ispatlamaya davet ediyorum. İspat edemezseniz müfterisiniz. Hangi kuruma hangi İmam Hatip Liseli torpille yerleştirilmiş, buyrun açıklayın cevabınızı bekliyorum.

Son olarak her konuda lafı İmam Hatip Liselerine getiriyorsunuz ya, ne yaptı bu İmam Hatip Liseliler size, ne zararı oldu bu insanların bu ülkeye? Vatanını milletini çok sevmekten başka ne yaptılar? Askeri casusluk skandallarına karışıp devlet sırlarını yabancılara mı sattılar? Yılbaşı geceleri içip içip Taksim 'de taciz olaylarına mı karıştılar? Yoksa beyaz kadın ticareti mi yaptılar? Allah aşkına merak ediyorum İmam Hatiplilerin ne zararını gördünüz?

:)

1950 yılında rahmetli Menderes tarafından İmam Hatip Okullları ilk açıldığı zaman insanlar ölülerini yıkayacak imam bile bulamıyorlardı. Bu okulların kuruluştaki amacı elbette ki İmam ve Hatip yetiştirmekti. O dönemlerde bu ihtiyaç sebebiyle açıldı bu okullar.
-Doğrudur ama ben 70 yıl öncesinden bahsetmiyorum, bugunden bahsediyorum. Bugun bu okulların asıl amacı imam yetiştirmek değildir.

Daha sonraları bu okullardan mezun olan talebelerin terbiyelerini, dürüstlüklerini, dini bütünlüklerini gören anadolu insanı çocuklarının da vatana millete hayırlı, Allah'ını Kitabını bilen inanlar olarak yetişmesi istedikleri için çocuklarını bu okullara gönderdiler. Gönderdiler ki evlatlarında Allah korkusu olsun, gönderdiler ki hayırlı evlat olsunlar.
-Türkiyedeki liseler arasındaki imam hatip liselerinin oranı %3 tür :) Geri kalan %97 terbiyesiz, dürüst değil, dinsiz, imansız, Allah'tan korkmayan, hayırsız evlatlar olarak yetiştirildiler. Haklısın... O %3 olmasa vatanımız milletimiz kimbilir nolurdu :) Bu ülkenin %90'ı müslüman değilmiydi?

Günümüzde ise İmam Hatip Liselerinin amacı İmam ve Hatip yetiştirmenin yanında her alanda vatana millete hayırlı insanlar yetiştirmektir.
- Diğer liselerin amacı ne peki?

İmam Hatip Liseleri normal liselerden hiçbir dersi eksik almıyor. Tüm lise müfredatı İmam Hatip Liselerinde de aynen okutuluyor, ek olarak da Siyer, Hadis, Fıkıh, Kelam, Kur'an-ı Kerim ve Arapça gibi dini dersler okutuluyor. Yani oradaki gençler o dersleri fazladan alıyorlar. Yani düz liseden bir eksikleri yok fazlalıkları var.
- Son cümlene katılmasam da benim buna herhangi bir itirazım olmadı, isteyen istediği yerde okusun.

İnsan hem lise okuyup hem dinini öğrenemez mi aynı lisede.
- Elbette okuyabilir :) Ama mesele bir takım ideolojilerin arka bahçesi olup olmamak!!

Bir de yüzünüz kızarmadan diyorsunuz ki İmam Hatip mezunları devlet kurumlarına yerleştiriliyor. Sizi bu iddianızı ispatlamaya davet ediyorum. İspat edemezseniz müfterisiniz. Hangi kuruma hangi İmam Hatip Liseli torpille yerleştirilmiş, buyrun açıklayın cevabınızı bekliyorum.
- :) Efendilerinin uslubunu hemen benimsemişsin "İspat edemezseniz müfterisiniz." fln. Çetelesini tutmuyorum kim nereye atandı, sadece haberlerden takip ettiğim kadarıyla durum bu benim açımdan...

Son olarak her konuda lafı İmam Hatip Liselerine getiriyorsunuz ya
- Herkonuyu imam hatip'e getirdiğim yok, forumdaki msjlarımı aç bak tara, imam hatipler hakkında daha önce hiç bahsetmişmiyim gör, bulursan bana da söyle :)

ne yaptı bu İmam Hatip Liseliler size, ne zararı oldu bu insanların bu ülkeye?
- İmam hatip okullarından bir zarar görmediğim elbette ama zararını gördüğüm imam hatiplilerin bana ve bu ülkeye verdiğini düşündüğü zararları yazmaya kalkarsam konu siyasete girecektir ve ceza alırım :)

Vatanını milletini çok sevmekten başka ne yaptılar? Askeri casusluk skandallarına karışıp devlet sırlarını yabancılara mı sattılar? Yılbaşı geceleri içip içip Taksim 'de taciz olaylarına mı karıştılar? Yoksa beyaz kadın ticareti mi yaptılar? Allah aşkına merak ediyorum İmam Hatiplilerin ne zararını gördünüz?
- Dediğim gibi bunun üzerine bir araştırmam yok :) Zaten imam hatip liselerine karşı olduğum da yok. Karşı olduğum siyasilerin imam hatip üzerinden siyaset yapıp bahçelerini yeşertmeye çalışmaları...

Yaklaşımın o kadar yanlış ki; Bir tarafta %3, diğer tarafta %97 :)

%97 içerisinden çıkacak vatan sevgisinden yoksun, hain, tacizci, sapık, kadın ticareti vs yapan yanı kısacası hayırsız evlat sayısı %3lük imam hatim mezunu arasından çıkacaklarıdan oransal olarak 30 kat daha fazladır :)


İmam Hatip mezunlarından ne zarar değil de ne fayda gördüğümüz üzerine düşününce nedense pek birşey bulamıyorum !!

İmam Hatip liselerinde verilen eğitim daha çok öğrencilerin kendilerine faydalıdır, ama sadece Allah katında iyi bir müslüman olmak bu ülke için iyi ve hayırlı bir vatandaş olunacağı anlamına gelmez.


Çok büyük bir yanlış yaparak diğer liseleri hertürlü pisliğin, kötülüğün, yozlaşmışlığın, hainliğin sebebi olarak göstermen ise senin ayıbın!!



Yazdığım sorular Bakan'ın fen edebiyat fakultelerine yaklaşımının aslında imam hatipler ile ne kadar paralellik gösterebileceğini bir düşünmemiz üzerineydi. Ama yine birileri çıkıp olayı başka yerleriyle anlamış anlaşılan...
 

Quickly

Doçent
Katılım
8 Ekim 2009
Mesajlar
773
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Adamlar fakülte kapatıyo. Eğitimin kalitesini arttırsanıza. Bence ilk önce o heryere açılan dershane tipli vakif üniversiteleri kapatılsın.

Geçen sene formasyonunun kalkmasından sonra öğrenciler için bir cazibesi kalmamıştı zaten Fen Edebiyat Fakültelerinin. Orayı tercih eden öğrencilerin çok büyük bir kısmı okulu bitirdikten sonra formasyon alıp öğretmen olmak için oraları yazıyorlardı. Formasyonun kalkması demek zaten o fakültelerin cazibesini kaybetmesi demekti ve de öyle oldu. Bu seneki kontenjanlara bakarsanız çoğu üniversitesin kontenjanlarında çok boşluklar kaldığını görürsünüz bu fakültelerde.

Peki formasyon niye kalktı derseniz benim düşümcem haddinden fazla öğretmen mezunu verilmesi ve bu mezunların devletten iş beklentisinin olması. Oysa ki bence bu düşünce de yanlış, mühendislik okuyan, hukuk okuyan veya ne bileyim kamu yönetimi okuyan herkes devletten iş mi bekliyor? Her Sanat Tarihi bitiren ben ille de müze müdürü olacağım, devlet beni müze müdürü yapsın mı diyor? Biz de yılların birikimiyle her mezun olan öğretmen devlette çalışır diye yanlış bir algı oluşmuş maalesef.

Zamanında yanlış bir eğitim politikasıyla hemen her üniversiteye açılmış bu fakülteler. Bu fakültelerin amacı bilim insanı yetiştirmek olmalı kendi alanlarında. İnşallah bundan sonra da öyle olur ve dünyada önemli başarılara imza atan bilim insanları yetiştiririz.


quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
-Doğrudur ama ben 70 yıl öncesinden bahsetmiyorum, bugunden bahsediyorum. Bugun bu okulların asıl amacı imam yetiştirmek değildir.
Öncelikle burdan başlayalım, ben de zaten mesajımda İmam Hatip Liselerinin geçmişini anlatarak bugününden bahsettim. Geçmişte kalmadım.

quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
-Türkiyedeki liseler arasındaki imam hatip liselerinin oranı %3 tür :) Geri kalan %97 terbiyesiz, dürüst değil, dinsiz, imansız, Allah'tan korkmayan, hayırsız evlatlar olarak yetiştirildiler. Haklısın... O %3 olmasa vatanımız milletimiz kimbilir nolurdu :) Bu ülkenin %90'ı müslüman değilmiydi?

- Diğer liselerin amacı ne peki?



Sözlerimi yine anlamak istediğiniz gibi anlamışsınız, ben diğer liselilere mesajınızda bahsettiğiniz hitaplarda bulunmadım, sadece İmam Hatip Liselerinde okuyan gençlerin Türk milleti tarafından takdir edilen özelliklere haiz olduklarını söyledim ve milletimizin bu okulları bu sebeple teveccüh göstererek baş tacı ettiğini.



quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
- Son cümlene katılmasam da benim buna herhangi bir itirazım olmadı, isteyen istediği yerde okusun.


- Elbette okuyabilir :) Ama mesele bir takım ideolojilerin arka bahçesi olup olmamak!!



Çok sağolun itiraz etmemişsiniz herkesin istediği okulda okumasına. :)
İdeoloji meselesine gelince İmam Hatipler hiçbir ideolojinin arka bahçesi değildir, lakin ideolojiden kastınızın ne olduğu belli, o sizin ideoloji dediğiniz şey bu milletin imanı ve işte o imanı kimse söndüremeyecek Allah'ın izniyle. İşinize gelmeyen bir şey oldumu hemen ideoloji diye girin lafa, ohh ne güzel İstanbul.


quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
- :) Efendilerinin uslubunu hemen benimsemişsin "İspat edemezseniz müfterisiniz." fln. Çetelesini tutmuyorum kim nereye atandı, sadece haberlerden takip ettiğim kadarıyla durum bu benim açımdan...
Benim efendim bir tane, o da tüm müslümanların efendisi Peygamber Efendimiz Muhammed Mustafa Sallallahu Aleyhi ve Sellem, başka da yok. O haber dediğiniz maksatlı yayınların da hangi kanallar ya da gazeteler tarafından yapıldığı da tüm Türkiye'nin malumu. Zamanında çok ünlü bir televizyoncu Cuma namazına giden liseli öğrencileri çekip az irtica yaygaraları yapmadı o kanallarda, bunları unutmadı bu millet, unutmayacak da.


quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
- Herkonuyu imam hatip'e getirdiğim yok, forumdaki msjlarımı aç bak tara, imam hatipler hakkında daha önce hiç bahsetmişmiyim gör, bulursan bana da söyle :)
Her lafı İmam Hatiplilere getiyorsunuz sözündeki kastım da şahsınız değil sizin gibi düşünen insanların genelidir, Bakan Bey gitmiş Meslek Yüksek Okullarından fakültelerden bahsetmiş, siz de konuyu anında İmam Hatip Liselerine getirmişsiniz. Çünkü sataşacak başka birşey bulamıyorsunuz, ya İmam Hatipler ya da başörtüsü, başka yok.


quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
- İmam hatip okullarından bir zarar görmediğim elbette ama zararını gördüğüm imam hatiplilerin bana ve bu ülkeye verdiğini düşündüğü zararları yazmaya kalkarsam konu siyasete girecektir ve ceza alırım :)
Buyrun özelden yazın bana o zararlarını, ben sizin yanlış düşündüğünüzü tek tek açıklarım size, hiç de sıkılmadan, bekliyorum.

quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
- Dediğim gibi bunun üzerine bir araştırmam yok :) Zaten imam hatip liselerine karşı olduğum da yok. Karşı olduğum siyasilerin imam hatip üzerinden siyaset yapıp bahçelerini yeşertmeye çalışmaları...
Zaten ben karşı olan kimseyi görmedim, sizin gibi düşünenler hep aynı şeyi söylerler. İmam Hatiplere karşı değilim de onun üzerinden siyasete karşıyım, yıllar yılı hep aynı laf, artık doyduk.

quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
Yaklaşımın o kadar yanlış ki; Bir tarafta %3, diğer tarafta %97 :)

%97 içerisinden çıkacak vatan sevgisinden yoksun, hain, tacizci, sapık, kadın ticareti vs yapan yanı kısacası hayırsız evlat sayısı %3lük imam hatim mezunu arasından çıkacaklarıdan oransal olarak 30 kat daha fazladır :)

Çok büyük bir yanlış yaparak diğer liseleri hertürlü pisliğin, kötülüğün, yozlaşmışlığın, hainliğin sebebi olarak göstermen ise senin ayıbın!!
Ben diğer liselere şöyle olur böyledirler gibisinden laf etmedim, sadece İmam Hatip Liselerinden yanlış insan çıkmaz dedim. Demagoji yapıp konuyu saptırmayın. Söylemediğim şeyleri söylemişim gibi davranmayın.


quote_icon.png
tambjk Nickli Üyeden Alıntı
Yazdığım sorular Bakan'ın fen edebiyat fakultelerine yaklaşımının aslında imam hatipler ile ne kadar paralellik gösterebileceğini bir düşünmemiz üzerineydi. Ama yine birileri çıkıp olayı başka yerleriyle anlamış anlaşılan...
Bakan Bey bambaşka birşey anlatmış, siz artık nasıl anladıysanız konuyu İmam Hatiplere getirmişsiniz, bu iyi niyetli olmadığınız çok açık bir göstergesi bence. Olayı kimin hangi yerleriyle anladığı kanaatimce herkesin malumu.

 

oslun

Dekan
Katılım
2 Aralık 2008
Mesajlar
7,665
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Fakülte ile liseyi karıştırmayın. İmam hatip liseleri ile ilgili mesajlar artık onaylanmayacaktır.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
okumadan anlamadan yorumlar yapılmış yine. bakan gayet haklı bir şekilde üniversitelerin iş dünyasıyla paralel olması gerektiğini belirtmiş.

günümüzde üniversitelerde ağırlık eğitim fakülteleri üzerinde. ancak artık daha çok teknik elemana ihtiyaç var. garson ve usta örneğinden de anlaşıldığı üzere hemen hemen tüm sektörlerde teknik eleman ihtiyacı bulunmakta. teknik eleman olmadıkça üretimde kalite olmaz. kalite olmadıkça vietnamdanö bangladeşden farkımız olmaz.

böylesine önemli bir konuyu kasıtlı olarak sığ tartışmalarda harcamak vatan hainliğidir. kasıtlı olmadan yapılıyorsa da düpedüz aptallıktır.
 

saltooo

Asistan
Katılım
31 Aralık 2012
Mesajlar
311
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
okumadan anlamadan yorumlar yapılmış yine. bakan gayet haklı bir şekilde üniversitelerin iş dünyasıyla paralel olması gerektiğini belirtmiş.

günümüzde üniversitelerde ağırlık eğitim fakülteleri üzerinde. ancak artık daha çok teknik elemana ihtiyaç var. garson ve usta örneğinden de anlaşıldığı üzere hemen hemen tüm sektörlerde teknik eleman ihtiyacı bulunmakta. teknik eleman olmadıkça üretimde kalite olmaz. kalite olmadıkça vietnamdanö bangladeşden farkımız olmaz.

böylesine önemli bir konuyu kasıtlı olarak sığ tartışmalarda harcamak vatan hainliğidir. kasıtlı olmadan yapılıyorsa da düpedüz aptallıktır.
Aynen Katılıyorum
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
1,063
İnsana sorarlar; son 6-7 yılda kendiniz icat ettiğiniz saçma sapan bölüm ve fakülteleri yine kendiniz mi kapatıyorsunuz acaba?

Şu anda ikinci ve hatta üçüncü yerleştirmede puanı oluşmamış ve dolayısıyla 5 soruyu bilenlerin bile yerleşebileceği hale gelmiş; neredeyse sınava giren sayısından daha çok üniversite kontenjanı olan bir noktaya getirmiş olduktan sonra bu durum "bu ne yahu biz ne saçmalamışız böyle iyisi mi yarısını kapatsak mı ne yapsak?" şeklinde süper bilimsel ve sosyokültürel bir analizin sonucu bir açıklama olsa gerek.

Eğitim düzeyini sayılarla yükseltmeye çalışmanın neticesi.
 
Üst