seciL
Dekan
- Katılım
- 29 Eylül 2005
- Mesajlar
- 5,118
- Reaksiyon puanı
- 102
- Puanları
- 228

200 araç modelinde kullanılan Bosch park etme teknolojisi, pek çokyeniliği içinde barındırmaya devam ediyor. Bosch’un önümüzdekidönemlerde de geliştirmeye devam edeceği yenilikler arasında dikaçılarda park etmek için bir yardımcı, yan çarpışmalar için uyarısistemi, park alanlarından çıkmak için yardımcı ve tam otomatik parkişlevi gibi genişletilmiş kolaylıklar bulunuyor.
Araçların sürülmesinde önemi gitgide artan teknoloji, parkmanevralarını daha rahat ve kolay hale getirerek özelliklebüyükşehirlerde sürücülerin sınırlı alanlardan yararlanmasını sağlıyor.Park etme ve park alanlarından çıkma süresini hızlandıran sensörler,trafik akışını sürdürmeye ve park etme manevraları sırasında oluşanhasarları azaltmaya yardımcı oluyor.
Park alanlarından dışarı çıkmak için yeni yardımcı
İlerde park destek sistemleri, sürücülere doğru başlangıç konumunualmalarında yardımcı olacak ve park alanından emniyetle dışarıçıkmaları için gerekli olan sürüş manevralarını gerçekleştirebilecek.Sürücünün rolü gözünü trafikte tutmak ve doğru zamanlamayla gaz ve frenpedallarına basmak. Park etme işlevini sonlandırmak için sürücünündireksiyonu kavraması yada frene basması yeterli olacak.
Bosch, park etme işlevleri için gerekli koşulları sağlayacak uzunmenzilli ultrason sensörlerini otomobil üreticilerinin kullanımınasunuyor. Bu işlevler şu an sürücüyü paralel park sırasında destekliyor.İlerde dik açılı parklarda da destekleyebilecek. Sadece aracın ön vearka tarafındaki açıklığı değil, her iki taraftaki açıklığı daizleyecek sensörler aracın yan taraflarını korurken, sürücününgöremeyeceği, aracın gövdesine can sıkıcı ve pahalı hasarlarverebilecek nesnelerle çarpışmalara karşı da uyarı sağlayacak.
Park etme işlevlerinde yirmi yıllık mühendislik deneyimi
1989 yılında otomobillerin ön ve arka kısmındaki park açıklıklarınınizlenmesine yönelik olarak ultrason sensörlerini geliştirmeye başlayanBosch, 1993 yılında Almanya Ford’a Scorpio modelinin bir özelliğiolarak ilk Bosch sistemini uyguladı. 1994'te ikinci nesli kullanımasunulan ve S-Sınıfı Mercedes Benz araçlara takılan ultrason sensörleri,bu tarihten üç yıl sonra, General Motors tarafından sipariş aldı.
Başlangıçta teknoloji, sürücülere kazalardan kaçınmaları için bilgisağlayan basit bir park etme pilotu iken, Bosch 2006’da dünya genelindepark destek sistemini geliştirdi. Elektrikli direksiyona sahiparaçlardaki ilk yarı otomatik park destek sistemi olan Park ManevraKontrolü 2008’de Mercedes A ve B sınıfında uygulandı. 2009 yılında,Opel Insignia’da tanıtılan Park Seyir Bilgi işlevi, hidrolik güçlüdireksiyona sahip araçlar için geliştirildi.
Bosch, ilk kez 1993’te imalata başladığından bu yana 100 milyondanfazla ultrason sensör üretti. Günümüzde 14 otomobil üreticisi, kompaktotomobillerden lüks sınıf araçlara kadar, 200 civarında model üzerindeBosch’un park destek teknolojisini kullanıyor.