Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Your guide to a longer life for your bicycle and gear.
www.bicycling.com
101 Bike Maintenance Tips Every Cyclist Should KnowHer Bisikletçinin Bilmesi Gereken 101 Bisiklet Bakım İpucu
Bisikletinizin ve ekipmanlarınızın daha uzun ömürlü olması için rehberiniz.
ilejennifer şeriVeBisiklet EditörleriGüncellendi: 20 Temmuz 2022 10:35 AM EDT
Makaleyi Kaydet
Bisikletiniz sadece bacak gücüyle çalışmaz . Ayrıca biraz yağlamaya , bolca sevgiye ve iyi bir dinlemeye ihtiyacı vardır. Bisikletinizin uzun bir ömür sürmesi için ihtiyaç duyduğu her çareyi bilmiyor olabilirsiniz, ancak yol boyunca onu en iyi durumda tutmak ve uygun bisiklet bakımıyla tamirhaneden çıkarmak için yeterli bilgelik kazanabilirsiniz.
Teknolojideki gelişmeler bu bisiklet bakım ipuçlarının bazılarını geçersiz kılana kadar çoğunlukla zamansız tavsiyelerden oluşan bu koleksiyon, birincil bakıcı rolünde size rehberlik edecek; böylece zor işleri profesyonellere bırakabilirsiniz.
No. 6 İki kez ölçün, sonra kesin. Bu özellikle gidon boruları ve entegre sele boruları için geçerlidir.
No. 7 Bir şeyi sökerken, parçaları hangi sırayla çıkardığınızı takip edin. Bu, onu tekrar birleştirmenin gizemini ortadan kaldırır. (Profesyonel ipucu: Kolay bir referans kılavuzu için akıllı telefonunuzu sökmeyi videoya çekecek şekilde ayarlayın.)
8. Her sürüşten önce lastik basıncını kontrol edin , özellikle de tubeless kullanıyorsanız.
No. 9 Bir sürüşte sahip olmanız gereken en önemli üç alet: Zincir kırıcıya sahip çok amaçlı alet , mini pompa veya CO2 ve yama seti veya iç lastik.
No. 10 Krankınıza yakın herhangi bir şeyle uğraşırken, elinizi zincir dişlisi dişlerine çarpmamak için önce büyük dişliye geçin.
En Değerli Araç
Park Tool HXS-1.2 Profesyonel Altıgen Anahtar Seti
$31 at Amazon
Kredi: Nezaket
Daha uzun ömürlü parçalar ve daha fazla güvenlik.
En İyi Temizlik Aksesuarı
Geri bildirim Spor CNC işlenmiş Zincir Tutucu
Şimdi %12 İndirim $49 $43 at Amazon
Kredi: Nezaket
Daha kolay temizlik için zinciri tutar.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
Sallamalar, Çıngıraklar ve Rulolar
Trevor Raab No. 11 Kulaklığınızda, göbeklerinizde ve kranklarınızda yatak boşluğu olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin . Kulaklığınızı kontrol etmek için ön freni sıkın ve bisikletinizi ileri geri sallayın. Tekerlek ve krank yatakları için tekerleği veya krankı bir yandan diğer yana çekin. Bir kıpırdanma hissederseniz, bileşeninizin ayarlanması gerekir. Bunu görmezden gelmeyin, aksi takdirde sorun daha da büyüyecek ve daha pahalı hale gelecektir.
No. 12 Bir tork anahtarı kullanarak (bkz. No. 81), krank cıvatalarınızın sıkılığını her ay kontrol edin. Yeni bir bisiklet aldıysanız, ilk hafta her sürüşten sonra kontrol edin.
No. 13 Seyahat için bisikletinizi kutuladıktan sonra ancak kapatmadan önce, gevşek veya çıngıraklı parçaları not etmek için yan yana sallayın. Sonra sabitleyin.
No. 14 Loctite Threadlocker Blue 242, standart el aletleri kullanılarak monte edilen cıvatalar için olmazsa olmaz bir aksesuardır. Dişli bağlantı elemanlarını kapatır ve titreşim nedeniyle gevşeyip sallanmasını önler.
No. 15 Eğer bisikletiniz ses çıkarıyorsa size bir şey anlatmaya çalışıyordur. Bunu görmezden gelmeyin.
No. 16 Gıcırdayan bir krank mili muhtemelen gevşektir. Krank cıvatalarını çıkarın, dişleri yağlayın ve yeniden takın. Her şeyi bir tork anahtarı kullanarak sıkın.
No. 17 Arka vites değiştirici kasnak tekerleklerinin gıcırdamasını susturmak için hafif bir yağlayıcı kullanın.
No. 18 Eğer seleniz gıcırdıyorsa, selenize bağlandığı rayın üzerine ve rayları kavradığı kelepçeye birkaç damla yağ damlatın. (Ancak bunu yapmadan önce, alanın tamamen temiz ve toz ve kirden arınmış olduğundan emin olun; iyi bir temizlik sorunu çözebilir.)
20. Bisikletinizi sakladığınız yerin yakınına bir 'kolay şarj' istasyonu kurun. Böylece bisiklet bilgisayarınızı, bisiklet ışıklarınızı ve hatta sürüş sonrası elektronik vitesinizi kolayca takabilirsiniz . Böylece bir asırlık şarjın ardından bir daha asla güç kaybı yaşamazsınız.
No. 21 Kahraman olmayın. Bilgi veya deneyim eksikliğinden veya iş için uygun araçlara sahip olmamanızdan kaynaklansa da, her onarımı yapamazsınız. Bazen sorununuzu bir profesyonele götürmeniz gerekir.
No. 22 Tamircinizin öğleden sonra en sevdiği atıştırmalık şeyin ne olduğunu öğrenin, bir dahaki sefere tamir için uğradığınızda bunu yanınızda götürün.
No. 23 Nasıl kırdığınız önemli değil. Sadece bisiklet tamircinize yalan söylemeyin .
No. 24 Bisikletinizi asla dükkana getirip anında tamir edilmesini beklemeyin. Mekaniğinizin herhangi bir günde neyle karşı karşıya olduğunu bilemezsiniz.
Trevor Raab No. 25 Fren balatalarınızın aşınmış olduğunun üç işareti : Sert bir kazıma sesi duyarsınız, balatadaki oluklar neredeyse kaybolmuştur veya fren yaptığınızda yapışkanlık hissedersiniz.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 26 Disk fren balatalarına parmaklarınızla dokunmayın. Cildinizdeki yağ frenleme gücünü azaltabilir.
No. 27 Her seferinde bir fren üzerinde çalışın, böylece referans olarak kullanabileceğiniz sağlam bir freniniz her zaman olur.
No. 29 Cıvatalı fren balataları kullanıyorsanız ve bunları değiştirme zamanı geldiyse, kartuş tipi balatalara geçmenin zamanı geldi. Balatalarınızın bir dahaki sefere değiştirilmesi gerektiğinde, bunları tutucuya kaydırabilirsiniz, hizalama gerekmez.
No. 30 Disk fren tekerleğini çerçeveden veya çataldan çıkardıktan sonra fren kolunu sıkmayın. Bunu yapmak fren balatalarının sıkıca birbirine kenetlenmesine neden olabilir ve bunları ayırmak kolay bir iş değildir.
No. 31 Bir fren kablosunu değiştirirken, ilk olarak balatalar janta tam olarak dayanacak şekilde ayarlayın, ardından kablodaki gevşekliği gidermek ve muhafazayı sıkıştırmak için fren kolunu birkaç kez olabildiğince sert sıkın. Kablo ve muhafazanın artık gevşemediğini hissedene kadar bu adımları tekrarlayın. Şimdi frenlerinizi istediğiniz gibi ayarlayın.
No. 32 Zımpara kullanarak cilalanmış fren balatalarını pürüzlendirin.
No. 34 Zincirinizi yağlamak için solvent kullanmayın.
No. 35 Tekerleğiniz, göbek bakımı sonrasında bisikletinizde düzgün durmuyorsa, hızlı serbest bırakma üzerindeki yayların doğru şekilde takıldığından emin olun. Konik uç her zaman içeri bakmalıdır.
No. 37 Birçok uzman konfor için başlangıç noktası olarak selenizde bir seviye kullanmanızı söyler. Bahsetmeyi unuttukları şey: Bunun düzgün çalışması için bisikletinizin düz bir yüzeyde olması gerekir.
No. 38 Hangi tip valfe sahip olduğunuzu unuttunuz mu? Schrader valfleri aracınızda bulunanlara benzer; Presta valfleri ise daha incedir ve şişirmeden önce açılması gereken küçük bir somuna sahiptir.
No. 39 Kirlerin saklandığı yerler: Fren balatalarında, iç lastiklerle lastiklerin arasında, kilitlerde ve pedallarda.
40. Karbon bir parça, olması gerekenden farklı bir şekilde hareket ederse, çizilebilir veya çöpe atılabilir.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 41 Eğer sık sık lastiklerinizi sıkıştırarak patlatıyorsanız, lastiklerinizdeki PSI (hava hacmi) büyük ihtimalle çok düşüktür.
No. 42 Bir aks ile bir mil arasındaki fark: Bir aks, etrafında bir şey dönerken sabit kalır (tekerleği düşünün); bir mil, hareketsiz bir gövdenin içinde döner (orta göbek düşünün).
No. 43 Tellerinizi sık sık tıngırdatarak neyin doğru hissettirdiğini ve kulağa hoş geldiğini öğrenin. Bir telin sesi kötü geliyorsa veya tonu diğerlerinden farklıysa, gevşek bir teliniz olduğunu bilirsiniz .
No. 44 Hızlı açılan şişleri, kollar tahriksiz tarafta olacak şekilde takın.
No. 45 Arka tekerleğinizi çıkarmanın en kolay yolu, zincirinizin dış (en küçük) dişlide olması için en yüksek vitese geçmektir. Ortada veya en içteyse, dişlileri zincirden ve vites değiştiriciden geçirmekte daha çok zorlanacaksınız.
No. 46 Eğer seleye oturduğunuzda ön göbeğinizdeki tip soldan sağa doğru okunmuyorsa, tekerleğiniz ters takılmış demektir.
No. 47 Yeni bisikletlerin çoğu, üç ila beş yıl boyunca kullanabileceğiniz (çok fazla bisiklet kullansanız bile) ve asla dokunmanıza gerek kalmayacağı anlamına gelen kapalı kartuşlu bir orta göbeğe sahiptir. Aslında, sizinki gevşerse veya aşınırsa, yenisini satın almak en kolayıdır. Değişim yaklaşık 15 dakika sürer ancak en iyisi tamircinize bırakmaktır; zor olduğu için değil, ihtiyacınız olan ancak nadiren kullanacağınız aletleri satın almaktan daha ucuz olduğu için.
No. 49 Kabloları bisiklet için özel bir kablo kesici kullanarak kesin . Kablolarda yıpranmış uçlar veya gövdede keskin çapaklar olmadan daha temiz bir kesim elde edersiniz.
No. 50 Vites kablosuyla birlikte fren muhafazası veya fren kablosuyla birlikte vites muhafazası asla kullanılmamalıdır.
No. 51 Kablo yuvalarına birkaç damla Teflon yağı damlatmak, yapışkan frenlemeyi veya yavaş vites geçişini düzeltebilir. (Ancak bunu elektronik vites geçişlerinde denemeyin!)
No. 52 Yeni kablo döşerken, yeni kablo yuvasının uzunluğunu keserken eski kablo yuvasını kılavuz olarak kullanın.
No. 53 Vites muhafazasını kare, fren muhafazasını ise açılı olarak kesin.
No. 54 Arka vites değiştiricinin girişine plastik yerine metal bir halka takın; plastik halkalar kolayca çatlayabilir.
Mağaza Sohbeti
Trevor Raab
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 55 Aletlerinizi bir alet kutusunda saklıyorsanız, bunları karşılık gelen çekmeceleri veya yuvalarıyla renklendirin. Atölyenizde bir pegboard varsa, her aletin asılı olduğu noktayı işaretleyin. Her şeyi bulmak daha kolay olacaktır.
No. 56 Ne kadar zaman alırsa alsın, temellerin tamamını elde edene kadar kaliteli bisiklet aletlerine yatırım yapın. Temel aletler listemize bakın .
No. 57 Tam bir ayarlama yaparken önden arkaya veya yukarıdan aşağıya doğru çalışın, böylece kesintiye uğradığınızda nerede olduğunuzu bilirsiniz.
No. 58 Karmaşık bir şeyi söktüğünüzde, işlemi belgelemek için akıllı telefonunuzu veya dijital kameranızı kullanın. Yeniden birleştirme tamamlandıktan sonra elinizde fazladan bir parça kalırsa, işlerin ne zaman ve nerede ters gittiğini anlamak için fotoğraflarınıza geri bakabilirsiniz.
No. 59 Üzerinde çalışmak için asla bisikletinizi ters çevirmeyin. Kabloları, aksesuarları ve hatta selenizi mahvedebilirsiniz. Bir tamir standınız yoksa , onu asmanın bir yolunu bulun.
En İyi Değer
Bisiklet El Cycle Pro Tamir Standı
Şimdi %29 İndirim $140 $100 at Amazon
Hafif işler için en iyisi. Ağır hizmet tipi versiyonu 168 dolara mevcuttur.
En Hafif Yarış Standı
Topeak Hazırlık Standı X
$340 at topeak.com
Seyahat için küçük, günlük kullanım için sağlam (ve personelimizin tamircisinin favorisi).
En Sağlam Yapı
Park Tool PCS-10.2 Ev Mekanik Standı
$230 at Amazon
80 kiloluk bisikletleri taşıyabilen kanıtlanmış bir tasarım.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
İyi Hijyen Uygulayın
No. 60 Bir bezin ucunu yağ çözücüye batırın ve kasetinizi temizlemek için her bir dişli arasında ileri geri kaydırın.
No. 62 Bisikletinizi yüksek basınçlı bir hortumla patlatmak istenmeyen kum ve kiri içeri zorlar ve çok ihtiyaç duyulan gres ve yağı dışarı atar. Bunun yerine bir kova su ve bir sünger kullanın.
No. 63 Jantlarınızdaki siyah lekeleri çıkarmak için sürtünme alkolü kullanın.
No. 64 Bar bandınızı ovalamaktan korkmayın. Düzgün bir şekilde sarıldığını varsayarsak, dirsek yağıyla başa çıkabilir.
Aşınmaya Daha Kötü
Trevor Raab
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 65 Aşınmış kilitler beklenmedik şekilde ayrılabilir veya pedala takılabilir. Aşınma göstergesi size söylediğinde değiştirin.
No. 66 Bisikletinizi uzun süre saklayacaksanız en küçük dişli ve halka kombinasyonuna geçin. Bu, vites değiştirici yaylarınızın aşınmasını önleyecektir.
No. 67 Aşınmış bir sele borusu kelepçesini değiştirin. Üzerinde sürmeye devam ederseniz, seleniz pozisyonunu korumaz.
No. 68 Zincir dişlilerinizin dişleri köpekbalığı yüzgecine benzemeye başladığında, zincir dişlilerinizi değiştirme zamanı gelmiş demektir .
No. 69 Bir lastiğin yanak duvarındaki ince bir jant basınç altında bozulabilir ve kaza yapmanıza neden olabilir. Jantlarınızı içbükey bir bölüm arayarak veya parmaklarınızı frenleme yüzeyi boyunca gezdirerek inceleyin.
No. 71 Zincir kontrol aletiniz yoksa gidip bir cetvel bulun. Zincirinizin 24 halkası perçin ile perçin arasındaki 12 1⁄16 inçten fazla ölçüyorsa, zincirinizi değiştirme zamanı gelmiş demektir. Bu ölçüm 12 1⁄8'e ulaştığında dişli takımınız da muhtemelen bozulmuştur.
No. 72 Çerçevenizi sürtünmelerden korumak için dikkatlice uygulanmış elektrik bandı veya kaymayı önleyici küvet bandı kullanın.
Sağ-Sıkı—Çoğu Zaman
No. 73 Gevşek bir kulaklığı sıkmak için, sapı gevşetin, üst kapağı sıkın ve sapı tekrar sıkın.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 74 Yeni pedallar takmak ? Sol pedalınızı sol krank koluna ve sağ pedalınızı sağ krank koluna geçirdiğinizden emin olun (işaretlenmiş olmalılar). Yanlışlıkla değiştirirseniz, muhtemelen yeni krank kolları satın almanız gerekecektir. İyi haber şu ki pedallarınız muhtemelen bu hatadan sağ çıkacaktır.
No. 75 Pedallarınızı çıkarmak için, daha iyi kaldıraç için tahrik tarafındaki krank kolunu saat 9'a ayarlayın. Ardından, tahrik tarafındaki olmayan pedalınızı gevşetmek için anahtarınızı saat yönünde, tahrik tarafındaki pedalınızı gevşetmek içinse saat yönünün tersine çevirin.
No. 76 Eğik bir gidonu düzeltmek için gidon üst kapağı cıvatalarını değil, gidon gövdesi bağlayıcı cıvatalarını gevşetin.
No. 79 Zincir aletiyle bir zinciri kırarken, pimi tamamen itmeyin (özel bir yedek pim kullanmıyorsanız). Tekrar yerine takamazsınız.
No. 80 Hızlı açılan şişi doğru şekilde kapatmak için, somunu tam olarak sıkılaşana kadar karşı tarafta sıkın, sonra kolu kapalı konuma çevirin. Direnç hissetmelisiniz ancak kolu tamamen kapatabilmelisiniz. Yapamıyorsanız, kolu açın, somunu biraz gevşetin ve tekrar deneyin.
No. 81 Bir tork anahtarı edinin ve nasıl kullanılacağını öğrenin. Cıvataları düzgün bir şekilde sıkmanın tek yolu budur.
No. 82 Tüm zincir yağlayıcıları aynı değildir. Sürüş koşullarınıza en uygun olanı seçin.
No. 83 Karbon sele direkleri, çerçeve malzemesinden bağımsız olarak her zaman sürtünme macunu alır . Karbon çerçeveler, direk malzemesinden bağımsız olarak her zaman sürtünme macunu alır. Metal çerçeveler ve direkler her zaman sıkışma önleyici bileşik veya gres alır .
Trevor Raab
Trevor Raab No. 84 Zincirinizi yağladıktan sonra birkaç tur geri pedal çevirin ve ardından zinciri temiz, kuru bir bezle silin. Yağ artık silindirlerde ve plakaların arasında. Gerisi sadece pislik çekecektir.
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
Hayır. 85 Zincirin yan plakalarına değil, silindirlerine yağ sürün.
No. 86 Karbon parçalarda, içinde küçük tanecikler bulunan sürtünme macunu kullanın. Gres, bunların kaymasına neden olur.
No. 87 Süspansiyon çatalını yağlarken, üretici tarafından önerilen yağı kullanın. Diğer tipler iç plastik ve kauçuk parçaları bozabilir.
No. 88 Yeni bir zincirden yağlı filmi asla temizlemeyin. Daha sonra takacağınızdan daha iyidir. Yağlama alışkanlığınıza fabrika gresi aşındıktan sonra başlayın, bu genellikle yaklaşık iki tur sürer.
Düz Gerçek
No. 89 Kaldıraç kullanmadan lastiği değiştirmek için güçlü ellere ihtiyacınız yok ; önemli olan doğru tekniktir.
No. 90 Eğer lastiğinizin iç kısmındaki tahrik ediciyi (diken, cam, taş, metal talaşı) temizlemezseniz veya lastiğinizin yanağında bir yırtık olup olmadığına bakmazsanız, lastiğiniz tekrar patlar. Ve tekrar.
No. 91 Uyguladığınız yapıştırıcı şeffaftan bulanık hale gelene kadar yamayı tüpe yapıştırmayın.
No. 92 Bir teli değiştirirken, doğru uzunlukta olduğundan emin olun. Çok uzun olursa, borunun delinmesi riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Ekonomik Enflasyon
Trevor Raab
Reklam - Aşağıda Okumaya Devam Edin
No. 93 Daha az kırık supap için, lastiğinizi supap sapı aşağı bakacak şekilde, saat 10 ile 2 arasındaki bir noktadan şişirin.
No. 94 Lastiği tubeless janta daha kolay oturtmak için kompresörle şişirin.
No. 95 Zemin pompasını çalıştırırken her iki elinizi de kullanın .
No. 96 Bazı pompa kafası kolları sıkıştırmak için aşağı bastırır; diğerleri yukarı çeker. Hangisine sahip olduğunuzu bilin. Zorlarsanız contaları mahvedebilirsiniz.
No. 97 Patlak lastiği değiştirmeden önce patlak lastiğinizden mümkün olduğunca fazla havayı boşaltın. Lastiği çıkarmak daha kolay olacaktır.
Binmediğiniz Zaman
Trevor Raab No. 98 Bisikletinizi dik tutmak için garajınıza kancalar asın. Bisikletinizi yan yatırmak vites değiştiricilerinizi bozabilir.
No. 99 Dağ bisikletini süspansiyon çatallarının bacakları yukarı bakacak şekilde saklayın, böylece yağ aşağı akabilir ve contaların altındaki köpük halkalar iyi yağlanmış kalabilir.
No. 100 Eğer bisikletinizi nemli bir beton garaj zemininde saklamak zorundaysanız, lastiklerin altına karton koyarak lastiklerin çürümesini önleyebilirsiniz.
101 Karbon fiber çerçevenizi düzenli olarak çatlaklara karşı kontrol edin ve çizikleri birkaç kat şeffaf oje ile rötuşlayın.