Bilgi Teknolojileri Kurumu Adıma Aldığım Hattı Taşımama İzin Vermiyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan amidi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
02.2013 tarihinde babama ait olan fakat 2009 dan beri kullandığım Turkcell numaralı hattı kendi adıma almak için başvurdum.O gün işlemi yapan turkcell iltşm.hiz.görevlisi hattı ücretsiz olarak adıma alabileceğimi söyledi.Ben peki ne zaman operatörü değiştirme hakkım olur diye sorunca O da 90 gün geçtikten sonra yapabileceğimi söyledi ben de tamam dedim ve o şekil 10 liralık bir işlem ücreti karşılığında babamın adına olan hattı kendi adıma aldım.90 gün geçtikten sonra operatörü değiştirmek için başvurduğumda bunun olamayacağını zira BTK tarafından kısa süre önce bu tür hatlarda operatör değiştirebilmem için gerekli olan süreyi 01.10.2014 tarihine uzattığını öğrendim yani diğer bir tabirle ben yasal tüm sorumluluğu bana ait olan operatör içi hertürlü değişikliği yapabileceğim hattı başka bir operatöre taşıyamıyorum nedeni ise BTK nın kısa süre önce yaptığı değişiklik.
Ben hattı adıma aldıktan sonra operatör değiştirecem diye kullandığım operatöre herhangi bir kullanım tahhütü vermedim bundan dolayı taahhütlü indirimlerden faydalanamadım bunun yanında hattımı nede olsa operatör değiştirecem diye mayısta gidip kontürlüye çevirdim ve bundan da maddi olarak zararım oldu ve tüm bunların nedeni BTK nın kısa süre önce yapmış olduğu değişiklik.Belirttiğim gibi ben hattı kendi adıma aldığım zaman 90 gün içinde opretör değiştirme hakkım vardı bende bundan dolayı ücretli devir yapmadım şayet BTK o zaman bu tür bir kural koymuş olsaydı ben ücretini verip hattı adıma alırdım ancak o zaman böyle bir kural koymamışsınız bende ona güvenerek bu şekil bir tasarrufta bulunmuşum ve belirttiğim gibi maddi olarak mağduriyetime rağmen herşeyi göze almışım ama 90 günüm geçtikten sonra BTK kuralı değiştiriyor ve ben bu durumda hiçbir şey yapamıyorum.Acaba bu durum ne kadar hukuki ve insani.Olabilir BTK kuralı değiştirebilir ben ona bir şey demem ama o zamanda benim gibi bu kural yayınlanmadan önce hatları kendi üzerlerine alanları bari etkilemesin ama yok illa vatandaşı mağdur etme kararlar alınacak.Emin olun kullandığım hat şayet birçok resmi ve özel kuruluşta benim adıma kayıtlı olmasaydı ben hiç tereddüt dahi etmeden şu an bu hattı kırıp atar yerine yenisini alırdım ama belirttiğim nedenden dolayı yapamıyorum.Şimdi bana diyeceksiniz BTK niye şikayette bulunmuyorsun.BTK nın sitesine şikayet yazabilmek için yaklaşık 3 saattir üye olmama rağmen BTK aktivasyon kodunu bana göndermiyor ki sisteme giriş yapıp şikayetimi yazayım.

Konuyu umarım yanlış yere açmamışımdır.
 

M@STER

Profesör
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
1,131
Reaksiyon puanı
5
Puanları
218
Böyle birşey mümkün değil numara taşıma işlemi yapılıyor siz tekrar başvurunuzu yapın
 

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Böyle birşey mümkün değil numara taşıma işlemi yapılıyor siz tekrar başvurunuzu yapın

Böyle birşey ne yazıkki mümkün bende başıma gelmese şaka zanederdim ama nafile iki kere başvurdum ama aynı nedenden dolayı numara taşıyamıyorsun bu sadece benim için değil bu şekil süreli olarak ücretsiz,kullandıkları numaraları üzerlerine alan herkes için geçerli BTK na başvurdum umarım bir yanlışlık olmuştur ama dediğim gibi iki sefer geçmek istediğim operatöre başvurumu yenilememe rağmen Turkcell numarayı vermedi müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerde de aynı durum "01.10.2014 e kadar numaranızı başka bir operatöre taşıyamazsınız beyefendi.Neden?BTK böyle istiyor..."üçgündür başvurmadığım bir yer kalmadı ama olmuyor tek çare varmış babam gelecek tekrardan hattı üzerine alacak ben ondan tekrardan bu sefer yaklaşık 80 liralık bir ücret karşılığında hattı üzerime alacam 90 gün geçtikten sonra numarayı istediğim operatöre taşıyabilecekmişim...Burası Türkiye dedirten bir durum yaşadığım.
 

ahmtyks

Asistan
Katılım
27 Ağustos 2011
Mesajlar
377
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
10 tl devir ücreti mi aldılar ? ücret alınmıyor bayi şerefsizlik yapmış btk ya önce 10 tlyi şikayet et onlara 1milyon tl ceza kessin
 

PlainLogic

Profesör
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
2,029
Reaksiyon puanı
12
Puanları
218
Bende aynı durumdayım. Hattımı taşıyamıyorum 90 gün geçmiş olmasına rağmen.
 

mila12

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
9,864
Reaksiyon puanı
255
Puanları
1,263
BTK mevzuatında ilk sözleşme tarihinde itibaten 3 ay (90 gün) diyor ama.

MADDE 7- (1) Yönetmeliğin 10’uncu maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi kapsamında
taşınma talebinde bulunan abonenin numaranın tahsisli olduğu işletmeci ile ilk abonelik
sözleşmesini imzaladığı tarihten itibaren üç aylık sürenin geçip geçmediğinin hesaplanmasında
90 gün esas alınır.

Usul ve Esaslar

http://www.nts.gov.tr/files/numara_tasima_usul_ve_esaslar.pdf

MADDE 10 - (e) bendi

Taşınma talebinde bulunan abonenin numaranın tahsisli olduğu işletmeci ile ilk abonelik sözleşmesini imzaladığı tarihten itibaren üç ay geçmemiş olması

Yönetmelik

http://www.tk.gov.tr/mevzuat/yonetmelikler/dosyalar/nty.pdf
 

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Bende aynı durumdayım. Hattımı taşıyamıyorum 90 gün geçmiş olmasına rağmen.

Şikayetvar sitesinde konuylu ilgili açılmış şikayetler var bende şikayet ettim ama sanırım sonuç çıkmayacak BTK bu tür şikayetlerin hiçbirine cevap verme gibi bir alışkanlığı yok nede olsa kamu kuruluşu ve bunun yanında BTK nın anladığım kadarıyla internet üzeri yapılmış şikayetlerede pek bir cevap verme gibi bir alışkanlığı yok.Durum böyle olunca ben bir şikayet dilekçesi hazırladım yazılı metin olarak ve bunu yaşadığım bölgenin BTK bölge müdürlüğüne elden sayı ve tarih alarak evrak kayıttan geçirip BTK ya gönderdim bundan dolayı BTK kanunen benim dilekçeme cevap vermek zorunda daha dün dilekçeyi verdiğim için cevap ne zaman gelir bilmiyorum ayrıca BİMER'e de konuyu anlatan türde bir başvuruda bulundum ayın 18 i itibariyle bu başvuruyu yaptım bundan da henüz bir cevap alamadım ama senden ricam sende bu şekil başvurularda bulun olmazsa BKT nın merkezine iadeli taahhütlü bir dilekçe metni gönder kurum tarafından alınınca eline bir alındı yazısı gelir ve tüm bunlara BTK cevap vermek zorunda internet gibi değil yani.Konunun peşini şimdilik bırakmaya niyetim yok bu şekil birden çok kanaldan şikayet giderse belki BTK konuyla ilgilenmek zorunda hiseder kendini.
 

FA.KE

Öğrenci
Katılım
23 Mayıs 2013
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ocak ayında devir işlemi gerçekleştirdim. Devir işlemi yapmadan önce BTK nın resmi web sitesinde 90 gün doldurmanız gerekiyor yazmaktaydı. Devir gerçekleştirdikten sonra 90 gün değil yıl boyunca numaramı farklı operatöre taşıyamaya sarf ettiğim çaba sayesinde zorla öğrenmişimdir. Ben devir işlemini imzalarken imzaladığım kağıtta böyle bir ibare yer almıyor BTK'nın bu problememi çözmeseini istiyorum
 

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Kaç gündür bu konuda muzdarip olan birisi olarak BTK BİMER Turkcell e konuyla ilgili çeşitli dilekçele gönderdim ve cevabi yazıları geldi ve yine biz tüketici olarak bize imzalatmış oldukları küçük yazılı kağıtların veya belgeyi imzalarken muğlak ifadeler nedeniyle hukuken maalesef elimizde yapacak bir şey yok.
Tırnak içinde BTK nın bana cevabını yazacam belki açıklayıcı olur.
"Sayın ......
Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 26/09/2012 tarihli ve 2012/DK-14/453 sayılı kararı ile “Aboneliğin Güncelleştirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” onaylanarak yürürlüğe konulmuştur. Söz konusu usul ve esasların 5 inci maddesinin birinci fıkrasında “Kullanıcılar, kullanmakta oldukları hatlar için, bir kereye mahsus olmak üzere 01.10.2013 tarihine kadar, ilgili mobil telefon hizmeti sunan işletmeci ile abonelik sözleşmesi akdedebilir. Abonelik sözleşmesinin akdedilmesi ile birlikte mevcut SIM kullanılmaya devam edilir. Söz konusu hatların eski abonelerinin yapılan işleme 01.10.2014 tarihine kadar itiraz hakları mevcuttur…” hükmü yer almaktadır.
Söz konusu hüküm çerçevesinde itiraz alma hakkı tanınan eski abonenin bu hakkını korumak amacıyla hattı üzerine alan kullanıcı 01/10/2014 tarihine kadar numarasını başka bir operatöre taşıyamamaktadır."

Kalın ve altını çizdiğim ifadelerde geçen ibare ile benim durumumda olanlar operatör değiştiremiyorlar.Ya BTK bu kuralı değiştirecek ki hiç sanmıyorum yada bizim hukuk karşısında tüketici olarak hiçbir hakkımız yok.Peki yok mu bunun çaresi var?Var Turkcell den konuyla ilgili "bilgi edinme yasası" çerçevesinde bilgi edinmek için maille bilgi istedim gelen cevabi yazıyıda aktarıyorum.

"Değerli Müşterimiz,

Talebinizle ilgili Süreli Devir İşleminden yararlanarak üzerinize almış olduğunuz hattınızın eski sahibi eğer bu işlemi reddederse beklemeden ücretli olarak hattı devir alabileceğinizi iletmek isterim. Ücretli olarak yaptığınız devir işleminden ancak 90 gün sonra numara taşıma işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Devir işlemi için peşin olarak 39 TL devir ücreti ödemek durumundasınız. Aynı zamanda yıl boyunca 1,31 TL’lik taksitlerle telsiz kullanım ücreti ve telsiz ruhsat ücreti vergileri de hattınıza yansıyacaktır.

Bu işlemleri gerçekleştirmediğiniz takdirde süreli devir sonrası hat iptal olursa eski sahibi tarafından geri alınamamaktadır.

Ürün ve servislerimiz ile ilgili ihtiyaç duyabileceğiniz her türlü konuda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağız.

Saygılarımızla,
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş."

Yani durum böyle yine tüketici olarak kazığın iyisini hem kamu hemde özel kuruluş marifetiyle yemiş bulunuyoruz ve yukardaki durumdan hala ne avea nede vodafone müşteri hizmetleri görevlilerinin haberi yok maalesef ben onları aradım onlar hala 90 gün içinde devir yaparız diyorlar ama btk böyle diyor deyincede konuyla ilgili bilgimiz yok diyorlar.
 

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Arkadaşlar bu durum en son ne oldu?

Eğer bu durumdaysan ve turkcell kullanıyorsan (normald BTK nın kuralları tüm operatörleri bağlar konuştuğum gerek vodafone gerekse de avea yetkilileri hala ısrarla süreli devirlerde 90 gün sonra başka operatöre geçilebileceğini söylüyorlar ne derece doğru bilmiyorum zira başta turkcell yetkilileride aynını söylemişlerdi) ya 01.10.2014 tarihine kadar bekleyeceksin ki operatör değiştirebilesin yada hat önceden kimin adınaysa gelecek tekrardan kendi üzerine alacak sonrasında tekrardan sana bu sefer ücretli imza karşılığında devredecek ve sen 90 gün tekrar bekleyeceksin ondan sonra istediğin operatöre geçebilirsin....
 

PlainLogic

Profesör
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
2,029
Reaksiyon puanı
12
Puanları
218
Eğer bu durumdaysan ve turkcell kullanıyorsan (normald BTK nın kuralları tüm operatörleri bağlar konuştuğum gerek vodafone gerekse de avea yetkilileri hala ısrarla süreli devirlerde 90 gün sonra başka operatöre geçilebileceğini söylüyorlar ne derece doğru bilmiyorum zira başta turkcell yetkilileride aynını söylemişlerdi) ya 01.10.2014 tarihine kadar bekleyeceksin ki operatör değiştirebilesin yada hat önceden kimin adınaysa gelecek tekrardan kendi üzerine alacak sonrasında tekrardan sana bu sefer ücretli imza karşılığında devredecek ve sen 90 gün tekrar bekleyeceksin ondan sonra istediğin operatöre geçebilirsin....

Ücretli imza karşılığında devir işleminin ücreti ne kadar mış ?
 

amidi

Doçent
Katılım
10 Kasım 2010
Mesajlar
631
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
S

SDN Okuru

SDN Okuru
bu nasıl bi sahtekarlık bende hattı üzerime almak için turkcelle geçtim 90 gün geçti hattımı taşıyamıyorum. ben işlemimi zaten yapmışım yasayı çıktıkdan sonrakilere uygulayınsana. bizim bundan haberimiz mi vardı kafalarına göre at koşturuyor bunlar, şimdi ben 2014 2015 e kadar bunu mu beklicem saçmalık resmen hakkımı helal etmiyorum. madem böyle yapcan o zaman hattı üzerimize alırken ilk alındığı operatöre taşıma koşulu koyma arkadaş.
 

PlainLogic

Profesör
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
2,029
Reaksiyon puanı
12
Puanları
218
Arkadaşlar bu durum en son ne oldu ? Hattını taşıyabilen varmı ?
 

vaio

Asistan
Katılım
8 Ekim 2009
Mesajlar
388
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
BTK mevzuatta değişiklik de yapsa böyle bir değişikliğin makable şamil olmaması gerekir.
 
Üst