Bankalardan devrim gibi kararlar

eSa

Dekan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
[h=2]TBB, müşteri banka ilişkisinde yeni sayfa açtı. Bankalar her ürün ve hizmet için müşteri talebini alacak. Sözleşmeler büyük ve siyah harfle yazılacak. Faiz ve ücret değişikliği önceden haber verilecek.[/h]
20166899.jpg


Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB), bankacılık sözleşmeleriyle ilgili yayınladığı tebliğle her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Bankalar müşteri taleplerini alırken sundukları ürün veya hizmet hakkında müşteriyi ilgili konunun faiz ve ücretleri konusunda bilgilendirecek.


SÖZLEŞMELER 12 PUNTO


Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) uygun görüşü alınarak hazırlanan bir diğer tebliğe göre de tüketici kredisi sözleşmeleri ve kredi kartı sözleşmeleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 6. maddesi uyarınca en az 12 punto ve koyu siyah harflerle yazılı olarak düzenlenecek. Ayrıca sözleşmeye ek olarak, müşterilere maddi yükümlülük doğuran hususların belirtildiği bir bilgi formu hazırlanarak müşteriye iletilecek. Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunluluğu da getirildi.


İŞLEMEYEN HESAP İPTAL


En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.


HAKEM HEYETİNE UZATMA
Müşteri Şikayetleri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri hakkında tebliğe göre de mevduat sahiplerinin Hakem Heyeti’ne başvuru süresi 30 günden 60 güne çıkarılarak banka müşterilerine daha uzun süre tanındı. Bununla birlikte, başvurunun, şikayete konu olan işlem veya eylem gerçekleştiği tarihten itibaren Hakem Heyetine iletilme süresi 1 yıldan 2 yıla çıkarıldı

Hürriyet
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
38
ŞLEMEYEN HESAP İPTAL


En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

Anlamadım burayı ?
 

Aretios

Profesör
Katılım
13 Kasım 2009
Mesajlar
3,815
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
ne yaparlarsa yapsınlar bu bankalar her turlu düdükler musterılerını bu kadar basıt hiç kredı kartı kullanmıcan o kadar ...
 

andacafs

Öğrenci
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
19
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
desen ki bu ülkede halkı soyanların başında kimler var ilk cevabım bankalar olur. Açık ve net bir şekilde onlarca ayrı kalemden dosya masrafı vb. gülünç sebeplerle yıllık 7-8 milyar paramızı çalıyorlar.
 

gs_kadir

Profesör
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
4,263
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
ŞLEMEYEN HESAP İPTAL


En az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplardan ücret alınmadan önce, müşteriye 30 gün içinde ilave maliyete katlanmaksızın hesabı kapatma hakkının bulunduğu aksi takdirde bankanın ücret tahakkuk ettirebileceği ve/veya ürünü/hesabı/hizmeti kapatılabileceği hususunda bilgilendirme yapılacak.

Anlamadım burayı ?

Hesabı 180 gün süreyle kullanmadığın zaman hesapta para varsa bir miktarını kesecekler,oranını bilmiyorum.Hesapta para yoksa hesaba giren ilk paradan kesecekler
 

sdmh

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2008
Mesajlar
1,108
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Bankalar açgözlülük yaparak potansiyel müşterileri kaçırıyorlar. Bir kazık yiyen bir daha bankanın yanından geçmek bile istemiyor yada mecbur kaldığından dua ederek geçiyor :laugh:

Önce itina ile kazıklayıp müşteriyi kaçırıyorlar. Ondan sonra bir sürü kısa mesaj, eposta yok krediniz hazır kimliğinizi getirin yok müşteri temsilciniz şu telefonu bu. Bir sürü yağcılık.

Birde kredi kartı komedisi var. Başvurursun veya Limitimi artır dersin yok derler. Sonra kapının önünde dağıtırlar. Limit artırmak için iki günde bir telefon açarlar. İstemiyorum onlar için yeterli cevap değildir. :hammer:

2 yıl önce kredi kartımı iptal ettirdim. Yüzüme bakan olmadı. 2 yıl sonra bankadan telefon "Kredi kartınızı iptal ettirmişsiniz. Yeniden almak ister misiniz?". Bunların jetonları da köşeli herhalde geç düşüyor. :laugh:
 

friendly

Rektör
Katılım
19 Mart 2009
Mesajlar
11,874
Reaksiyon puanı
671
Puanları
113
Banka gene bulur bir yolunu müşterisini öpmek için.. :)
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
20 punto ile yazsalar ne olacak? Harfleri daraltıp gözü yoruyorlar.
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Bankalar Her Türlü yolmaya devam edecektir.
 

cengaver51

Dekan
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
5,118
Reaksiyon puanı
169
Puanları
63
kulllanmayın bankaları hiç birşey olmaz arz talep meselesı kullanmazsan köşeye ceklıen banka olacak evde saklayın paralarınızı bı celık kasa alıp bankayı siz öpmuş olun
 
Üst