Avrupa boş otururken Türkiye otoda büyüyor!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Avrupa’da oto fabrikalarının yüzde 58’inin büyük zarar ettiği, kapasitelerinin sadece yüzde 30-40’lık bölümünü doldurduğu bir dönemde, Türk otomotiv sanayisi ise hükümetin verdiği teşviklerin de etkisiyle 5 milyar lirayı aşan dev yatırımlara imza atıyor. Yeni model, fabrika ve motorları kapsayan bu yatırımlardan 3.8 milyar lirasında sona yaklaşılırken, 1.2 milyar liralık yeni yatırım için de düğmeye basıldı.

20651324.jpg
spacer.gif


Avrupa’da fabrikaların yüzde 58’inin büyük zararlar ettiği bir dönemde Türkiye’de hükümetin verdiği teşviklerin de etkisiyle son dönemde adeta atağa kalkan Türk otomotiv üreticileri, 5 milyar liralık yatırıma imza atıyor. Bu yatırımların 4 milyarı neredeyse tamamlanırken, 1 milyar liralık yeni yatırımlar için de düğmeye basıldı.

FORD OTOSAN

Türkiye’de büyük yatırım düğmesine ilk olarak Ford Otosan bastı. 1 milyar dolarlık yatırımla 4 yeni model üretimi yapmaya hazırlanan Ford Otosan, bu modellerden iki tanesinin (Tourneo Custom ve Transit Custom) üretimine kısa süre önce başladı. Ağustos ayında ise hafif ticari araç sınıfının en büyük modeli olan yeni Transit’in üretimine başlayacak şirket, yıl sonunda ise 250 milyon dolarlık yatırımla inşaası devam eden yeni fabrikada minik ticari modeli Transit Courier’i üretecek. 4 model için 1 milyar dolar yatırım yapan Ford Otosan’ın fabrika, yeni Cargo kamyon ve yeni nesil dizel motorlarla bu yatırımı 1.5 milyar doları (2.8 milyar lira) aşıyor.

HYUNDAI ASSAN

Ford Otosan’ın ardından son dönemde Türkiye’de yatırımını artıran şirketi ise Hyundai Assan oldu. Hyundai Assan, İzmit fabrikasının kapasitesini 200 bin adede çıkartarak, 1.1 milyar liralık yatırımla Eylül ayından itibaren i20 dışında yeni i10 üretimine başlayacak. Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, 1.1 milyar liralık yatırımın tamamlandığını belirterek, İzmit’in Koreli Hyundai’nin küçük otomobil üretim üssü olacağını söyledi.

TOYOTA TÜRKİYE

Toyota’da son dönemde Türkiye’de yatırım atağına kalkan diğer bir otomotiv şirketi. Adapazarı’ndaki fabrikasına 150 milyon Euro’luk yatırım yapan şirket bugünden itibaren yeni Corolla üretimine başlıyor. Japon şirketin önümüzdeki dönemde Türkiye’de B sınıfında yer alacak bir SUV üretimini de gündeme aldığı belirtiliyor.

TOFAŞ VE OYAK RENAULT

Son dönemde 3 otomotiv devinin Türkiye’ye yönelik yatırımları artarken, Tofaş ve Oyak Renault’da atağa kalkmaya hazırlanıyor. Tofaş, hafif ticari araç modellerinin üretimiyle yola devam ederken, Oyak Renault ise yeni Clio, Clio Sport Tourer ve Fluence ile yoluna devam ediyor. Tofaş’ın İtalyan ortağı Fiat’tan iki model için onay beklediği (B Sedan, C Kompakt) bunlardan 405 kodlu B Sedan için onay aldığı belirtiliyor. Oyak Renault’un ise Fluence’nin yerine geçecek CMF1 kodlu model için yatırımlara başladığı, yeni modeller için de Fransa’dan onray beklediği belirtiliyor. İki firmanın şu an onal alan 2 projesi için yaklaşık 800 milyon liraık yatırımı devreye sokması bekleniyor.

‘Ecotorq’ ailesi 100 milyon dolara hızla genişliyor

FORD Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, fikri mülkiyet hakları tamamen Ford Otosan’a ait yeni 11 ve 13 litre Ecotorq motorların 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata geçirileceğini söyledi. Gelecek yıllarda Avrupa ve Türkiye’deki regülasyonlar gereği uygulanacak olan Euro 6 emisyon standartlarına uygun olarak üretilecek yeni Ecotorq motorlar için ağır ticari, sanayi ve marin uygulamalarını içeren geniş kullanım alanı hedeflediklerini kaydeden Yenigün şöyle konuştu: “Fikri mülkiyet hakları yüzde 100 Ford Otosan’a ait yeni Ecotorq motorumuz, Ford Otosan ve Türkiye için büyük önem taşıyor. TÜBİTAK ArGe ve Ürün Geliştirme Teşviği ile Ekonomi Bakanlığı’ndan motor yatırım teşviği almak için başvurduğumuz yeni Ecotorq motorumuz, 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata geçirilecek. Yeni Ecotorq motorumuz Euro 6 emisyonun standartları ile beraber 2 yıl içinde devreye girmesini ve kullanılmasını planladık. Hedeflerimiz artık Ecotorq’un tekil bir motor değil bir motor ailesi formatına girmesi ve gerek Türkiye’de gerekse yurtdışında bu aile olarak işlem görmesi. Mühendislik çalışmaları konseptten üretime kadar Ford Otosan’a ait Ecotorq motorlarından bugüne kadar 120 bin adetten fazla ürettik. Duratorq motorların üretim adedi ise 350 bini geçti.”

Yeni Corolla yola çıkıyor

1966’dan bu yana 40 milyon adet satılan ve Adapazarı’nda sıfır hata ile üretilen Toyota Corolla’nın yeni modeli, bugün törenle üretim hattından çıkıyor. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün yanı sıra Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın katılacağı tören sonrasında Corolla’nın yeni modelinin 52 ülkeye ihraç edilecek.

Hürriyet
 

efehakan

Doçent
Katılım
12 Mart 2013
Mesajlar
713
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Birde kendi markamız olsaydı ne güzel olurdu
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
Koskoca ülkeden bir babayiğit çıkmadı ya ben ona yanarım. Yerli otomobil çıksaydı şimdi çok farklı şeyler konuşuyor olurduk
 

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
Koskoca ülkeden bir babayiğit çıkmadı ya ben ona yanarım. Yerli otomobil çıksaydı şimdi çok farklı şeyler konuşuyor olurduk

Ford otosan, %100 Türk malı motor yatırımı yapacakmıi 150 milyon dolara, haberlerde vardı bugun.

Yerli otomobil yapılamaz değil ama satamadıktan sonra zarar edersin.

Yabancılar bir fabrika açarken atıyorum 200bin tane satacaklarını hesapettiklerinden fiyatlar çok düşüyor, ucuza üretiyor, dünya markası olduğundan ihraç ediyor.

Türkiyede yapılacak yerli otoyu kim alacak? Açık konuşayım ben almam, en azından 5-10 yıl boyunca kendisini ispatlayana kadar.

Ayrıca bir aracı ihraç edip satabilmek için üretmek yetmiyor;

*Reklam çalışmalarıyla marka yaratacaksın.
*Piyasadaki rakiplerine göre ucuz olacaksın.
*Sattığın her ülkeye teknik servis ağı kuracaksın ki adamlar satın alabilsinler, bakım yaptırabilsinler.

Bugun hanginiz tata marka araç alıyor?
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
Ford otosan, %100 Türk malı motor yatırımı yapacakmıi 150 milyon dolara, haberlerde vardı bugun.

Yerli otomobil yapılamaz değil ama satamadıktan sonra zarar edersin.

Yabancılar bir fabrika açarken atıyorum 200bin tane satacaklarını hesapettiklerinden fiyatlar çok düşüyor, ucuza üretiyor, dünya markası olduğundan ihraç ediyor.

Türkiyede yapılacak yerli otoyu kim alacak? Açık konuşayım ben almam, en azından 5-10 yıl boyunca kendisini ispatlayana kadar.

Ayrıca bir aracı ihraç edip satabilmek için üretmek yetmiyor;

*Reklam çalışmalarıyla marka yaratacaksın.
*Piyasadaki rakiplerine göre ucuz olacaksın.
*Sattığın her ülkeye teknik servis ağı kuracaksın ki adamlar satın alabilsinler, bakım yaptırabilsinler.

Bugun hanginiz tata marka araç alıyor?

Ticari gerçekleri göz ardı etmek doğru değil haklısın. Fakat meselenin zarar etmek olduğunu sanmıyorum.
Milli duygularla üretilmiş bir otomobilin az satmasına ihtimal vermiyorum. Hele ki fiyatlandırma orta sınıfın gelirine göre yapılırsa peynir ekmek gibi satacaktır.

Örneğin piyasada yeni ve uygun fiyatlı sedan bakarken çoğunluğun seçtiği araç fiat linea.
Fiat linea'nın standart donanımını sağlayan yerli bir aracı inanıyorum ki daha uygun fiyatlara yerli üretip satabiliriz.

Bunun yanında başbakanın bizzat talep ettiği bir yatırımda alınacak teşviğin miktarı da büyük olacaktır.
Devlet icabında ötv'yi bile kaldırabiliyor. Milletin alım gücü yerinde. Kriz zamanında bile ötv'nin kalkmasının ardından rekor otomobil satışına ulaşılmıştı.

Bence firmalara yapılacak kâr küçük geliyor. Vatandaşın fiat linea yerine yerli bir otomobil'i seçmemesi için bir sebep göremiyorum.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
O kadar üretim artıyor, yatırımlar yapılıyor ama biz hala otomobile dünyanın vergisini ödüyoruz. Umarım buda değişir.
 
Üst