Apple Store Cihaz Değişim (Detaylı)

Siz apple'ın garanti servisinden memnunmusunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    7

Bu konuyu okuyanlar

Yunus köse

Öğrenci
Katılım
17 Şubat 2016
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
26
image.png
Şuan türkiyede biri zorlu center diğeri akasya AVM'de Olmak üzere iki tane apple store var.

Randevu almak nekadar zor olsada cihazımızda bir sorun olduğu zaman gideceğimiz ilk yer burası. Çünkü Apple yetkili kıldığı yerler dışında herhangi bir "onarım" yaptırılırsa telefonları garanti dışı bırakıyor

Peki genellikle (çok epik bir durum olmadıkça) cihaz tamiri değil (Değişim) yapan Apple nasıl bir politika izliyor?

İlkkez gidenler için yardımcı olacaktır

Peki Cihaz Değişimi Politikası Nasıl İşliyor?

Apple şu sorunlarda cihaz değişimi ön görüyor;

-Batarya sorunu (garanti sürüyorsa batarya değişimi ücretsiz oluyor)
-Hoparlör ve ya mikrafon sorunu
-Ön veya Arka kameraya toz kaçması
-Aşırı ısınma
-Telefonun elma logosunda takılıp açılmaması (hasar yok ise)
Genellikle bu konularda apple direk cihaz değişimi yapıyor cihazınızı temiz kullandıysanız.


Ekran kırılması, su kaçması gibi durumlarda ise cihaz modeline göre ücretlendirmeler oluyor.

Diyelim ki cihazınızın başına bunlardan biri geldi. Ne yapmanız gerek

İlk önce apple ın sitesinden bir randevu almalısınız biraz sabır gerektirir.

Randevuyu aldınız ve apple store a gittiniz.

İlk başta orda duran genius (teknisyen) arkadaşlardan birine check in yaptırmanız gerekiyor

Genius arkadaşa check in yaptırdıktan sonra sizi "genius bar" adlı yere oturtuyor.

5 dakika içinde birisi gelip sorununuzu dinliyor ve cihazınızı alıp sorunlara bakıyor.

Eğer kullanıcı hatası bir sorun varsa ücret talep ediyor. Eğer fabrika hatası var ise direk değişiyor.

Son olarak kesinlikle şuna değinmek istiyorum ki genius'lar tamamen insiyatif kullarak ürün değişiyor. Kendi tecrubemi anlatmam gerekirse. Ses kısma kilidimde sorun vardı. Apple zorlu centera gittim ve geniustan yardım aldım. Telefonu alıp gitti ve geldiğinde onardıgını sorun kalmadığını içine toz kaçtığını bu yüzdende çalışmadığını söyledi. Fakat baktığımda akşama sorun devam ediyordu.

Bir sonraki gün geri gidip yetkiliyle sorunumu paylaşmak istedim, bana yardımcı olan kişi hayır ben beyefendiye bu konuda yardım etmedim onardığımı söylemedim gibi bir yalan(!) söyledi.

Apple daki çalışan insanların bir kısmı rezil bir kısmıda harikülade insanlardır. Bunu belirteyim.

Konuya devam edecek olursam, sinirlenip akasya avm'ye gidip 5 dakika bir çalışanla konuşup durumu anlattım. Ve bu ses tuşunun onarımı olmadığını "kesinlikle" değişim olacağını söyledi. Şansıma o kişi müdür çıktı.


Ben bütün olan biteni anlatıp ne yani adammı seçiyor zorludakiler dediğimde ise tabikide hayır vs diyerek özür diledi. Bende özür dilemesine gerek olmadığını söyleyip yardımı için teşekkür edip telefonumu değiştim.

Cihaz değişimi ile ilgili herhangi bir sorununuz var ise yorum olarak yazabilir ve image.png ya

Yunusskosee@yahoo.com.tr adresine mail atabilirsiniz.
 

olumlu

Asistan
Katılım
16 Eylül 2012
Mesajlar
175
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Bende uzun süredir telefonumda problem yaşıyorum, kapanıp açılıyor kendiliğimden güç işareti çıkıyor, soğukda hiç açılmıyor vs. Defalarca sıfırlamama rağmen sorun çözülmedi bende ramdevu alıp Apple a götürdüm pazar günü cihazımı aldılar ve 72 saat içinde haber vereceğiz dediler hiçbir haber vermediler, ben peşine düştüm cihazın, bana söyledikleri her zamanki şeyler cihazınızı sıfırladık sorun çözüldü, halbuki biliyorum yarın cıhazımı alacağım ve gene problem devam edecek, hep bu böyle oluyor sıfırladık deyip geri veriyorlar daha öncesinde de verdim gene aynı şeyi söylediler
 

Yunus köse

Öğrenci
Katılım
17 Şubat 2016
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
26
Tüketici haklarına göre bir cihaz aynı işlemden 3 kere servise giderse. Para iadesi veya yeni cihaz alma hakkına sahipsiniz. Eğer appleda ki kişilere onarımın her seferinde olmadığını söyleyip "kullanıcı hakkınızı hatırlatıp" diş gösterirseniz istediğiniz cevabı alacaksınız. Veya şansınızı başka bir apple storeda da deneyebilirsiniz. Bir diğer alternatifte yurtdışında çözebilirsiniz. En kısa çözüm tüketici hakları olacaktır.
 

olumlu

Asistan
Katılım
16 Eylül 2012
Mesajlar
175
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Cihazımı aldığım da birde kendim test edeceğim 3-5 gün kullanayım eğer sorunum düzelmemişse ki muhtelemen düzlememiştir o zaman bu telefonu başlarına yıkacam yani bıktırdı beni
 

torunsalih

Asistan
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
106
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Yaş
30
Soyle soyleyim benim basima boyle bisey gelmedi sdn neki haberi duymussunuzdur. 1 ocak 1970 muhabbeti bende denedim bakalim ne olacak diye denedim telefon çöp oldu. Aradim apple turkiyeyi ama tarihi soylemedim. Apple daki arkadas bilgisayarima uzaktan baglanti kurup itunesten iphonu kurtarma yapacakti ama bir turlu yapamdi. Bende randevu aldim sansima ilk alista bir bosluk vardi. ( her saat basi tandevu yenileniyo appledaki arkasin demesine gore). Zorlu centere gittim chekini yaptim. 17,40 randevu saatim ve hemen biri geldi. Telefon acilmiyo dedim teknisyen 45 dk suresi var siz avmyi gezin bir kahve icin dedi 45 dk so ra gelin neyse geldim yeni bir cihaz verdiler sorun ne diye sorduk donanimla ilgilinsorun var dedi biz sadece yazilim la ilgili sorun varsa onu yapiyoruz dedi donanimla ilgili tum sorunlari degismle cozuyorlarmis. Bekimde basimdan gecen bu ve teknisyen arkadaslar ilgilendi.
 

Son mesajlar

Üst