Yunus köse
Öğrenci
- Katılım
- 17 Şubat 2016
- Mesajlar
- 3
- Reaksiyon puanı
- 1
- Puanları
- 3
- Yaş
- 26
Randevu almak nekadar zor olsada cihazımızda bir sorun olduğu zaman gideceğimiz ilk yer burası. Çünkü Apple yetkili kıldığı yerler dışında herhangi bir "onarım" yaptırılırsa telefonları garanti dışı bırakıyor
Peki genellikle (çok epik bir durum olmadıkça) cihaz tamiri değil (Değişim) yapan Apple nasıl bir politika izliyor?
İlkkez gidenler için yardımcı olacaktır
Peki Cihaz Değişimi Politikası Nasıl İşliyor?
Apple şu sorunlarda cihaz değişimi ön görüyor;
-Batarya sorunu (garanti sürüyorsa batarya değişimi ücretsiz oluyor)
-Hoparlör ve ya mikrafon sorunu
-Ön veya Arka kameraya toz kaçması
-Aşırı ısınma
-Telefonun elma logosunda takılıp açılmaması (hasar yok ise)
Genellikle bu konularda apple direk cihaz değişimi yapıyor cihazınızı temiz kullandıysanız.
Ekran kırılması, su kaçması gibi durumlarda ise cihaz modeline göre ücretlendirmeler oluyor.
Diyelim ki cihazınızın başına bunlardan biri geldi. Ne yapmanız gerek
İlk önce apple ın sitesinden bir randevu almalısınız biraz sabır gerektirir.
Randevuyu aldınız ve apple store a gittiniz.
İlk başta orda duran genius (teknisyen) arkadaşlardan birine check in yaptırmanız gerekiyor
Genius arkadaşa check in yaptırdıktan sonra sizi "genius bar" adlı yere oturtuyor.
5 dakika içinde birisi gelip sorununuzu dinliyor ve cihazınızı alıp sorunlara bakıyor.
Eğer kullanıcı hatası bir sorun varsa ücret talep ediyor. Eğer fabrika hatası var ise direk değişiyor.
Son olarak kesinlikle şuna değinmek istiyorum ki genius'lar tamamen insiyatif kullarak ürün değişiyor. Kendi tecrubemi anlatmam gerekirse. Ses kısma kilidimde sorun vardı. Apple zorlu centera gittim ve geniustan yardım aldım. Telefonu alıp gitti ve geldiğinde onardıgını sorun kalmadığını içine toz kaçtığını bu yüzdende çalışmadığını söyledi. Fakat baktığımda akşama sorun devam ediyordu.
Bir sonraki gün geri gidip yetkiliyle sorunumu paylaşmak istedim, bana yardımcı olan kişi hayır ben beyefendiye bu konuda yardım etmedim onardığımı söylemedim gibi bir yalan(!) söyledi.
Apple daki çalışan insanların bir kısmı rezil bir kısmıda harikülade insanlardır. Bunu belirteyim.
Konuya devam edecek olursam, sinirlenip akasya avm'ye gidip 5 dakika bir çalışanla konuşup durumu anlattım. Ve bu ses tuşunun onarımı olmadığını "kesinlikle" değişim olacağını söyledi. Şansıma o kişi müdür çıktı.
Ben bütün olan biteni anlatıp ne yani adammı seçiyor zorludakiler dediğimde ise tabikide hayır vs diyerek özür diledi. Bende özür dilemesine gerek olmadığını söyleyip yardımı için teşekkür edip telefonumu değiştim.
Cihaz değişimi ile ilgili herhangi bir sorununuz var ise yorum olarak yazabilir ve ya
Yunusskosee@yahoo.com.tr adresine mail atabilirsiniz.