Afet Dönemlerinde İletişimin Kesilmesi

Bu konuyu okuyanlar

uydu3405

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
657
Reaksiyon puanı
115
Puanları
43
Yaş
49


Telekomünikasyon İnternet ve Bilgi Teknolojileri Derneği Başkanı Serhat Özeren, "GSM operatörleri işletmeleri Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'nun yönetmeliklerine göre hareket ediyorlar ve yaptıkları çalışmalar optimum bir çalışmaya göre aynı anda 17 milyon kişinin ya da 10 milyon diyebiliriz, aynı anda iletişime geçmesini sağlayacak bir altyapı değil. Bu bir baz istasyonunu ele aldığımızda aynı anda konuşabilecek abone sayısı bellidir. Daha fazla yoğunlaşma yapıldığı zaman tabiki belli kesintilere sebep olabiliyor. Aynı anda bu haberleşmeyi yapamadığı zaman vatandaşlar internet üzerinden değişik uygulamalar üzerinden rahatlıkla haberleşmelerini yapabildiler.
"İNTERNET ÜZERİNDEN ULAŞIN"
Böyle durumlarda tabi çok hassasiyet var herkes sevdiğine yakınına ulaşmak istiyor ama mümkün olduğu kadar böyle durumlarda çok acil olmadıkça bu tip haberleşme yöntemlerini internet üzerinden SMS üzerinden yapmakta fayda var. Eğer ulaşamazlarsa, normal hattan ulaşamadıkları takdirde internet üzerinden rahatlıkla haberleşebileceklerini görebileceklerdir" dedi.
"KONUM BİLGİLERİNİZİ AÇIK TUTUN"
Özeren ayrıca, "Özellikle konum bilgilerini sürekli açık tutmaları ve bu bilgileri de birinci derece yakın akrabalarıyla paylaşmalarını tavsiye ederiz çünkü bu bizim ülkemizin bir gerçeği bu tedbirleri almak ve bu deprem gerçeğiyle yaşamak da bizim sorumluluklarımız içerisinde" açıklamasını yaptı.
NEDEN KİLİTLENİYOR?
Hürriyet gazetesinden Ahmet Can'ın haberine göre, aramalar yoğunlukla 2G ve 3G şebekeleri üzerinden yapılıyor. Yani arama tuşuna bastığınızda 4.5G şebekesine bile bağlı olsanız bile, telefonunuz otomatik olarak 2G veya 3G şebekesine geçiyor. 2G ve 3G'nin eski bir teknoloji olmasından dolayı aynı anda konuşturma kapasiteleri düşük. İstanbul gibi 20 milyona yakın kişinin yaşadığı bir metropol düşünüldüğünde deprem gibi acil durumlarda söz konusu kapasitelerin kat ve kat üzerine çıkılıyor.
8 ŞERİTLİ OTOBAN GİBİ
Peki nasıl oluyor da 4.5G şebekesi çalışıyor? WhatsApp gibi internet üzerinden görüşme yapmaya alışsak da, deprem gibi acil durumlarda elimiz hemen telefonların hücresel aramasına gidiyor. WhatsApp gibi platformlar ikinci planda kalıyor. Bu yüzden yoğunluk, 2G ve 3G'ye göre 4.5G şebekesinde daha az oluyor. Ayrıca iletişim operatörlerinin sahip olduğu frekansların hemen hemen yarısı 4.5G şebekesine yönlendirilmiş durumda. Örneğin; iletişim frekanslarını 8 şeritli bir otoban olarak düşünürsek 2G ve 3G şebekesi için 4 şerit ayrılıyor. 4.5G şebekesi için ise geriye kalan 4 şerit aynlıyor. Dün yaşanan depremden sonra da bu senaryo gerçekleşti. Cep telefonu kullanıcıları sesli görüşme yapabilmek için 2G ve 3G şebekesine yönlendirildi. Bu şebekelerdeki kapasitenin düşük olması ise iletişim hatlarını kilitledi.
OPERATÖRLER NE DEDİ
Türk Telekom ve Turkcell, deprem sebebiyle mobil hatlardaki yoğunluk kaynaklı kesinti söz konusu olmakla beraber, şirketlerin sabit ses, geniş bant ve fiber altyapısında herhangi bir kesinti ve sorun bulunmadığını duyurdu.
Turkcell’in sosyal medya hesabından duyurulan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Silivri açıklarında meydana gelen depremden dolayı ses aramalarında yoğunluk yaşanmaktadır. Hizmet dışı kalan sahamız bulunmamaktadır. 4.5G ve fiber altyapımız kesintisiz hizmet yapmaktadır. Tüm Türkiye’ye geçmiş olsun".
Türk Telekom tarafından yapılan açıklamada ise, "Merkez üssü Silivri olan deprem sebebiyle, mobil hatlardaki yoğunluk kaynaklı kesinti söz konusu olmakla beraber, sabit ses, geniş bant ve fiber altyapımızda herhangi bir kesinti ve sorun bulunmadığını belirtiriz. Sarsıntıdan etkilenen tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun diliyoruz" ifadelerine yer verildi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dün 5.8 büyüklüğünde gerçekleşen deprem sonrasında çöken Türk Telekom, müşterilerinden özür diledi ve 10 GB internet hediye edeceklerini açıkladı.
Türk Telekom, dün Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından büyüklüğü 5.8 olarak açıklanan İstanbul deprem sonrasında yaşanan kesintiyle ilgili açıklama yaptı.

Müşterilerinden özür dileyen şirket, şunları kaydetti:

"Türk Telekom Ailesi olarak, kesintisiz ve daha güvenli iletişim için yaptığımız mobil teknoloji yenileme çalışmaları sırasında meydana gelen deprem, şebekemizde aksamalara neden olmuştur.
Mobil abonelerimize bir süreliğine de olsa kesintisiz iletişim sağlayamamanın derin üzüntüsü içindeyiz. Yaşattığımız bu olumsuz deneyimden ötürü içtenlikle özür diler, sabır ve anlayışları için müşterilerimize teşekkür ederiz.
Yaşanan bu olumsuzluğu bir nebze de olsa telafi edebilmek adına, tüm mobil abonelerimize 2 ay boyunca aylık 5 GB, toplam 10 GB mobil internet tanımlanacaktır."

Buraya ben şöyle ekleme yapayım Türk Telekom a mail attım sadece kendi abonelerinize mi yoksa alt yapınızı kullanan iş ortaklarınız dahil mi diye ben Bimcell kullanıyorum sizde dahilsiniz tüm iş ortaklarımızın abonelerine tanımlanacak ve mesajla bilgilendirileceksiniz diye arayıp söylediler.
 

uydu3405

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
657
Reaksiyon puanı
115
Puanları
43
Yaş
49
Bugün bana da 5 Gb yüklenmiş ama isterim ki afet zamanlarında kesilme yaşansa bile en erken hizmete tekrar girmesi.Bunun için yatırım yapsınlar eski sahipleri kurumu boşalttı şimdi hisseleri alacaklı bankalarda onlarda yatırım mı yaparlar yoksa sadece paralarını toplamak için kampanya ile tıpkı eski sahipleri gibi abone avlayıp çekip giderler mi?
Bu duruma birileri sahip çıkmalı.
 

Samet UCA

Müdavim
Katılım
3 Ağustos 2012
Mesajlar
3,277
Reaksiyon puanı
2,912
Puanları
113
Turkcellden bana da hiç bir şey gelmedi.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
IMG_20190923_190250.jpg

El hareketi cekmese...
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Yani birazda biz kullanıcılarda dikkat etmeliyiz yani iyiyim de kapat, şöyle oldu böyle oldu diye uzun uzun anlatmamalıyız. Japonlar bile bunun ile ilgili dökümanları var işte sesli arama yapmayın, sms ile iletişim kurun gibi. Sonuçta bu baz istasyonunun da bir kapasitesi var. TT nin sorunu demelerine göre iyileştirme yani ana merkez de güncelleme esnasında depremin olduğu ve yoğunluğun sistemi kitlediğini anlıyorum.
 

Leand

Dekan
Katılım
11 Ekim 2018
Mesajlar
5,276
Reaksiyon puanı
4,375
Puanları
113
Bugün bana da 5 Gb yüklenmiş ama isterim ki afet zamanlarında kesilme yaşansa bile en erken hizmete tekrar girmesi.Bunun için yatırım yapsınlar eski sahipleri kurumu boşalttı şimdi hisseleri alacaklı bankalarda onlarda yatırım mı yaparlar yoksa sadece paralarını toplamak için kampanya ile tıpkı eski sahipleri gibi abone avlayıp çekip giderler mi?
Bu duruma birileri sahip çıkmalı.

Şaka maka lübnan'a kaçan bir arap çeteye koca ülke sesini çıkartmadı lübnan'a??? Birde gelen gidenin vurup geçtiği bir ülke bu lübnan hala hatırladıkça hayretler içinde kalırım... adamlar resmen devlet organizasyonu ile soydular bizim baştakiler biz rezil oluruz deyip halkın hakkını yedirdiler.
 

phasan

Asistan
Katılım
23 Nisan 2014
Mesajlar
177
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Zamanla daha iyi olacağına inanıyorum kolay degil okadar yıl yatırım olmadı
 

uydu3405

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
657
Reaksiyon puanı
115
Puanları
43
Yaş
49
GSM ŞİRKETLERİYLE GÖRÜŞME

Oktay, haberleşme ve iletişimle ilgili GSM şirketleriyle yapılan görüşmelerde ele alınan konulara değinerek, şunları kaydetti:
"İlgili operatörlerle ve Türk Telekom'la bir toplantımız olacağını söylemiştik. Orada da yine bazı kararlar aldık. Biz sadece şunu gördük. Normal, zamanda herhangi bir zamanda 20 milyon... Bu GSM şirketlerimizle Türk Telekom'dan aldığımız verilerdir bunlar. Şu anda mesela 20 milyon kişinin birbirini aradığı bir hatta deprem olduğu andan sonra yaklaşık 160 milyona çıkıyor arama. Tabii teknik sebeplerle de kendileri bize bunu çok detaylı olarak izah ettiler. Hattın çöktüğünü ifade ettiler. Dolayısıyla biz bunu tekrar yaşamamak adına ne tür tedbirlere alabiliriz diye baktığımızda şunu gördük. Şu kararları aldık. Mevcutta Türkiye'de olan 3 operatörün toplam kapasitesi 118 milyon kişinin aynı anda haberleşme kapasitesi var. Bunun 175 milyona çıkarılması dolayısıyla bunun ilgili operatörler arasında da paylaşımını yaptık. Yaklaşık 6 ay içerisinde bunlar bu kapasiteye ulaşacaklar. Vodafone da bize 1 haftaya kadar döneceklerini ifade ettiler süreyle alakalı. Dolayısıyla biz Vodafone'da da yine bir sosyal sorumluluk olarak da görürsek onların da yine en kısa sürede bu kapasite artışını sağlayacağını düşünüyoruz. Biri buydu. 118 milyondan 175 milyon kapasiteye çıkarmak."

Teknolojinin geliştiğini, ses iletişiminin bundan sonra normal hatlar üzerinden ziyade internet üzerinden yapılacağını belirten Oktay, şöyle devam etti:
"Ses iletişimi... Buraya kaymamız gerekiyor. Üç operatörün bir araya gelerek ortak bir hat kurmaları, bu belki AFAD bünyesinde kullanıma açılıyor olacak. Ücretsiz olacak. Herhangi bir afet anında da bunu vatandaşlarımıza duyuracağız. Sadece bu hattı kullanıyor olmaları... Burada sınır yok o zaman. Herkesin herkesle haberleşebileceği ücretsiz olarak belli bir süre için tabii, bir hat oluşturuyoruz. Kısmet olursa bu da 3 aylık süre içerisinde bu hat ortak olarak hayata geçiriliyor olacak. Üçüncüsü telsiz sistemi. İçişleri Bakanımızın ve bakanlığımızın bünyesinde devam eden farklı çalışmalar var. DMR diye ifade ettiğimiz bir çalışma, yine Jandarmanın JEMUS sistemi var. Kırsal bölgeleri de içerisine alan. Sayısal sistem diye ifade ettiğimiz özellikle karar vericilerin ve depremi yönetecek ekibin kendi içerisindeki iletişimini kesintisiz sağlayabilmesini garanti altına alacak bu sistemi çok hızlı bir şekilde ayağa kaldırılması ve tamamlanması çalışmamız sayısal anlamda. Dördüncü karar şu an itibarıyla özellikle İstanbul ve Türkiye'nin diğer bölgelerinde ama İstanbul öncelikli. Normal şartlarda baz istasyonları yıkılabilecek binalarda olan baz istasyonlarının bunların zaten hasar tespit çalışmalarını Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızda bu verilerimiz var. Yine AFAD'ın da ilgili birimleri buna katkı veriyor olacak. Bu binalar çok hızlı şekilde tespit edilip bu tür binalarda baz istasyonları varsa bunları da hızlı bir şekilde diğer daha sağlıklı binalara kavuşturuluyor olacak. Haberleşme alanında aldığımız kararlar bunlar. Ama asıl 5G'ye geçildiğinde orta ve uzun vadedeki asıl çözüm bu. O zaman hiçbir sorunumuz kalmıyor. GSM şirketleri doğal olarak bu alana yatırım yapmak istiyorlar. Biz şu anda tüm kurumlarımızla ve GSM şirketlerimizle birlikte yine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın ilgili birimlerinin takibiyle burada iletişimi en sağlıklı şekilde sağlanabileceği bir alt yapıyı oluşturmaya çalışıyoruz. Burada da oldukça iyi durumdayız. Kısmet olursa bir 3 ay ve 6 aylık süreler içerisinde bunu oluşturuyor olacağız."
Artçı depremler hakkında bilgiler veren Oktay, bağımsız bir deprem olmadığı sürede bunun azalarak gideceğini ve zamanla kaybolacağını söyledi.

Oktay, afete hazırlık boyutunun bireysel ve toplumsal olarak sürmesinin önemine vurgu yaptı.
Toplanma yerlerindeki iletişimle alakalı da karar aldıklarını belirten Oktay, "Alt yapısı müsait olan toplanma alanlarımızda yine herhangi bir afet anında orada haberleşmenin sağlanabileceği wi-fi hatları da kuruluyor olacak. O alanlar da iletişim sağlanıyor olacak." dedi.


"HEPSİ TÜRKİYE'Yİ AFETE HAZIR HALE GETİRECEK YATIRIMLAR"

Eğitim ve sağlık alanında yapılan yatırımları hatırlatan Oktay, şöyle konuştu:
"Okullarımızın yüzde 92'si, aynı şekilde sağlık yatırımlarımız, hastanelerimiz, yollarımız, viyadüklerimiz... Bu yollar sadece araçların rahat gidebileceği manada bir yol değil ki, aynı zamanda herhangi bir afet anında bir yerden bir başka yere ulaşımı rahatlatacak şekilde yapıyoruz. Baktığınızda hepsi Türkiye'yi afete hazır hale getirecek yatırımlar. Turizm tesislerimize kadar yaptığımız çalışmalar var. Çok ciddi miktarda kentsel dönüşüm çalışmalarımız var. AFAD'ın afet acil durumu için yaptığı kendi yatırımları var. Sadece AFAD'ın kendi bünyesinde Türkiye genelinde depreme yönelik 49 bin konut yapımı var. Acil yardımları var yaptığı. Hatırlayın, öncesinde en ufak bir şey olduğunda herkesin açıkta kaldığı bir ortamda bizim şimdi 25 tane lojistik merkezimiz var. Bu lojistik merkezlerimizi bir gün gidip ziyaret edin. Öyle sıradan bir binanın içerisine çadırları vesaire koyduğunuz bir yer değil buralar. Son derece en ileri teknoloji ile hazırlanmış, -yani sıfırıncı dakika diye ifade ediyoruz ya- sıfırıncı dakikada harekete geçecek, hangi lojistik merkezimizden hangi afetle ilgili her türlü malzemenin taşıma ve nakliyede içerisinde olmak üzere anında harekete geçecek. İstanbul'da bir şey varsa bir şey varsa bu 25 lojistik merkezinin nereden İstanbul'a ne getireceği ve nereye getireceği çok önceden çalışılmıştır. Anında harekete geçen yapılar bunlar. Gitsin görsün buraları. Şu anda bile hayal edemeyecekleri şeyleri biz 10 yıl öncesinde gerçekleştirdik. 53 tane cep depo yaptık. Oradan gelene kadar anında şehirlerdeki ihtiyaçları karşılayalım."
Kılıçdaroğlu'nun açıklamaları sonrası neler yaptıkları konusunda çalışmalara baktığında 630 milyar liralık yatırımları bulunduğunu aktaran Oktay, "Güncel hale dönüştürürsek, bugünün rakamlarıyla 1 trilyon 215 milyarlık bir yatırımdan bahsediyoruz. Sayın Kılıçdaroğlu bunu anlayamıyorsa yani onu da ona bırakayım. Gelsin anlatalım. Başkaları gelmiyorsa o gelirse ona da anlatırız. Biz herkese açığız." ifadelerini kullandı.


 

astegon

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,973
Reaksiyon puanı
1,361
Puanları
113
En kısa zamanda 2008 de devre dışı bırakılan ve 450 Mhz den yayın yapan NMT'nin devreye alınması gerekiyor.

GSM çöker NMT çalışır. 99 depreminde öyle olmuştu.
 

Cem özgür

Asistan
Katılım
5 Mart 2019
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
92
Puanları
28
Operatörler haklı, ayrıca bunun parayla ilgisi yok. Her evin damına baz istasyonu kurulmasına razımısınız. Sonuç buraya çıkar. Deprem günü sokakta herkes elinde telefon nasılsın, hissetinmi dakikalarca bunu soruyor. Biraz sakin olmak gerekir. Adam açmış Anadolu'daki yakınına deprem anlatıyor. Sordum parasını veriyoruz ya diye cevap aldım. Bu şekilde olmaz. Dünyanın hiçbiryerindede olacağını sanmıyorum.
 

astegon

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,973
Reaksiyon puanı
1,361
Puanları
113
Operatörler haklı, ayrıca bunun parayla ilgisi yok. Her evin damına baz istasyonu kurulmasına razımısınız. Sonuç buraya çıkar. Deprem günü sokakta herkes elinde telefon nasılsın, hissetinmi dakikalarca bunu soruyor. Biraz sakin olmak gerekir. Adam açmış Anadolu'daki yakınına deprem anlatıyor. Sordum parasını veriyoruz ya diye cevap aldım. Bu şekilde olmaz. Dünyanın hiçbiryerindede olacağını sanmıyorum.
Operatörler teknik olarak hakli. Sayın oktay TT a soraydı 18 saate yakın neden hizmet veremedin tüm türkiye de diye
 
Son düzenleme:

Emir Aydın

Müdavim
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
6,308
Reaksiyon puanı
3,635
Puanları
113
Benim telefon çekiyordu.Depremin şokunu atlattıktan sonra hemen annemi aradım ve bağlantı kurabildim,bütün gün telefon çekiyordu ama kimseyi aramadım,yoğunluk yapmıyım diye.(Türk Telekom-Redmi Note 7)
 

phasan

Asistan
Katılım
23 Nisan 2014
Mesajlar
177
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Benim telefon çekiyordu.Depremin şokunu atlattıktan sonra hemen annemi aradım ve bağlantı kurabildim,bütün gün telefon çekiyordu ama kimseyi aramadım,yoğunluk yapmıyım diye.(Türk Telekom-Redmi Note 7)
En iyisini yaptınız herkes böyle düşünse cok guzel olur ben yakınlarımı ogun aramadım WhatsApp mesaj yolladım sistem yogunluk olmasın diye cok acil işin yoksa bence aramayı kullanmayacaksın yanlış bilmiyorsam deprem anın da ya Çin ya Japonya gms firması sms kullanmayı tavsiye ediyor sistemler yogunluktan çökmesin diye
 
Üst