Merhabalar, başımdan geçen bu olayda para iadesi alabilir miyim acaba? Böyle bir konuda deneyimi, bilgisi veya fikri olan birisi bana yardımcı olabilirse çok mutlu olurum.
6 ay önce orjinal mağazasından aldığım orda yetkililer tarafından Win10 kurulan Monster Tulpar T7 V19.3.1 modelinde olan bilgisayarım uzun kullanımdan sonra çeşitli sıkıntılar ortaya çıkardı.
- Bilgisayarın hoparlörü uzun süre kullanıldığında (1,5 saat) cızırtılar çıkarmakta,
- Bilgisayarın özellikleri ilk ekteki gibi olmasına rağmen Premiere ile edit yaparken (son 15 gündür yapıyorum okul projesi için yoksa programı hiç kullanmadım alışkanlığım yoktur) efekt kullanmadan sadece ctrl+k yapa yapa hazırladığım videolarda bile bilgisayar kasmakta,
- Oyun bilgisayarı kullanan kişiler bilir bilgisayarın bir arayüz uygulaması vardır klavye fan vb buradan kontrol edilir. Monster'in kontrol uygulaması benim bilgisayarımda çalışmıyor. Önceden de benzer sorunlar yaşadım fakat tekrar kurulum yapınca geçmişti.
- Klavyenin ışık parlaklığı düne kadar ayarlanmıyordu. Dün düzeldi nasılsa bilmiyorum fakat bu sefer de başlangıç düzeninde takılı kaldı.
- Bilgisayarın üstünde bir fan düğmesi var fanın şiddetini ayarlamak için. Üstünde 2 tane ışık var. Şu anda basmama rağmen fan ayarlanmıyor ve bundan dolayı da bilgisayar ateş gibi oluyor bazı durumlarda.
- Bilgisayara herhangi bir program kurmak istediğimde program kurulmuyor hata veriyor. (Teknik servis ile yaptığım görüşmede albemiz kurmak istedi yetkili onu bile kuramadık ben hallettim)
- Gelelim beni en çok sinir eden probleme, bilgisayarlarına temiz bakan bir insanım çünkü aldığım bir ürünün uzun ömürlü olması benim için çok önemlidir. (Sonuncusu 9-10 yıl gitti hala çalışır çok az darbe almıştır hiç düşmemiştir sadece kullanmak işkence halini aldığı için değiştirdim) Bilgisayarım 1 kere bile düşmemesine rağmen (üzerinde değil göçük, boya akması, çizik bile yok) yamulmuştur. Evet yanlış okumadınız düz masaya koyunca bilgisayar sallanıyor.
- Son 2 gündür başıma gelen bir olay ise bilgisayarın sürekli mavi ekran vermesi ve kendini kurtarma moduna alması. Yaptığım şey müzik dinlerken yazı yazmak. (Bu olaylardan sonra bilgisayarın ram kullanma durumuna baktım en fazla %20-30 oluyor klasik kullanımımda)
***
Gelelim sorunların benim için sinir bozucu olduğu ve benim bu yazıyı yazmama sebep olan olaylar zincirine.
Ben bu sorunlarımı aynen bu şekilde şikayetvar üzerinden yazdım ve ertesi gün teknik servis yetkilisi tarafından arandım. Bu arada bahsetmeyi unuttum o görüşmeden önce bilgisayarım internetini açmıyordu direk. Wifi açılmıyordu. Bu görüşmede yetkili bey bana albemix programını kurmamı istedi ve tabii ki kuramadım. Uzaktan anlatması ile internet problemini çözdük. Bana bilgisayarımın servise gönderilmesi gerektiğini belirtti kendisi. Zaten kendi mağazalarında kurulmuş olan Win10'un tekrar kurulacağını söylediler. Ben online olarak ders görmekteyim ve şu anda sınavlarım var dedim ve gönderemeyeceğimi belirttim. 1 Haziran'dan sonra göndereceğimi söyledim.
***
Olayın sıkıntı oluşturan tarafına gelirsek, ben yanlış düşünüyor olabilirim fakat yeni aldığım bir bilgisayarın yamulması, kendi arayüz uygulamalarının düzgün çalışmaması, program kurulurken sıkıntı çıkarması, vaadedilen ve altta yazan özelliklerin hakkını vermemesi, windows sürümünün sıkıntı çıkarması bana ürünü iade etme hakkının doğduğunu düşündürtüyor. Benim aklım 6 ay önce aldığım bir cihazın sıkıntı çıkararak bu hale gelmesini almıyor. Ben bu cihazı servise gönderirsem (ki ilk fırsatta göndereceğim) büyük ihtimalle sıfırlanacak ve her şey düzelecek ( hoparlör ve yamukluk hariç). Faka teknolojide şöyle bir gerçek vardır ki gözardı edilemez bence sentetik testler ya da servis tarafından sıfır ürün üzerine yapılan testler ürünün uzun vadede sıkıntı çıkarmayacağını garanti etmez/edemez. Bu yüzdendir ki ,shiftdelete de dahil olmak üzere, bir çok teknoloji inceleme kanalları cihazlara ilk kutu açılışı ve ilk inceleme videosu çeker (bu durumda serviste yapılan testler oluyor), sonradan da uzun kullanım testi yaparlar ki benim gibi insanların yaşayabileceği problemleri gözlemleyebilsinler. Ayrıca ben 6 ayda bir böyle problemler yaşayacaksam ve bilgisayarım sıfırlanacaksa [şu anda öyle gözüküyor] ne anlamı var ki stabilite denen kavramın. Sonuç olarak bu bir üründür ve kimse 3 hafta kullanıp bunun sıfırını tekrar almaz yani sıfırının düzgün çalışması cihazın gelecekte çıkaracağı sorunlardan firmayı muhaf tutmaz bana göre.
***
Biliyorum sizi çok yordum buraya kadar geldiyseniz çok teşekkürler. Bana fikirlerinizi belirtir misiniz sizce paramı geri alabilir miyim?
Şimdiden teşekkürler yardımlarınız için...
6 ay önce orjinal mağazasından aldığım orda yetkililer tarafından Win10 kurulan Monster Tulpar T7 V19.3.1 modelinde olan bilgisayarım uzun kullanımdan sonra çeşitli sıkıntılar ortaya çıkardı.
- Bilgisayarın hoparlörü uzun süre kullanıldığında (1,5 saat) cızırtılar çıkarmakta,
- Bilgisayarın özellikleri ilk ekteki gibi olmasına rağmen Premiere ile edit yaparken (son 15 gündür yapıyorum okul projesi için yoksa programı hiç kullanmadım alışkanlığım yoktur) efekt kullanmadan sadece ctrl+k yapa yapa hazırladığım videolarda bile bilgisayar kasmakta,
- Oyun bilgisayarı kullanan kişiler bilir bilgisayarın bir arayüz uygulaması vardır klavye fan vb buradan kontrol edilir. Monster'in kontrol uygulaması benim bilgisayarımda çalışmıyor. Önceden de benzer sorunlar yaşadım fakat tekrar kurulum yapınca geçmişti.
- Klavyenin ışık parlaklığı düne kadar ayarlanmıyordu. Dün düzeldi nasılsa bilmiyorum fakat bu sefer de başlangıç düzeninde takılı kaldı.
- Bilgisayarın üstünde bir fan düğmesi var fanın şiddetini ayarlamak için. Üstünde 2 tane ışık var. Şu anda basmama rağmen fan ayarlanmıyor ve bundan dolayı da bilgisayar ateş gibi oluyor bazı durumlarda.
- Bilgisayara herhangi bir program kurmak istediğimde program kurulmuyor hata veriyor. (Teknik servis ile yaptığım görüşmede albemiz kurmak istedi yetkili onu bile kuramadık ben hallettim)
- Gelelim beni en çok sinir eden probleme, bilgisayarlarına temiz bakan bir insanım çünkü aldığım bir ürünün uzun ömürlü olması benim için çok önemlidir. (Sonuncusu 9-10 yıl gitti hala çalışır çok az darbe almıştır hiç düşmemiştir sadece kullanmak işkence halini aldığı için değiştirdim) Bilgisayarım 1 kere bile düşmemesine rağmen (üzerinde değil göçük, boya akması, çizik bile yok) yamulmuştur. Evet yanlış okumadınız düz masaya koyunca bilgisayar sallanıyor.
- Son 2 gündür başıma gelen bir olay ise bilgisayarın sürekli mavi ekran vermesi ve kendini kurtarma moduna alması. Yaptığım şey müzik dinlerken yazı yazmak. (Bu olaylardan sonra bilgisayarın ram kullanma durumuna baktım en fazla %20-30 oluyor klasik kullanımımda)
***
Gelelim sorunların benim için sinir bozucu olduğu ve benim bu yazıyı yazmama sebep olan olaylar zincirine.
Ben bu sorunlarımı aynen bu şekilde şikayetvar üzerinden yazdım ve ertesi gün teknik servis yetkilisi tarafından arandım. Bu arada bahsetmeyi unuttum o görüşmeden önce bilgisayarım internetini açmıyordu direk. Wifi açılmıyordu. Bu görüşmede yetkili bey bana albemix programını kurmamı istedi ve tabii ki kuramadım. Uzaktan anlatması ile internet problemini çözdük. Bana bilgisayarımın servise gönderilmesi gerektiğini belirtti kendisi. Zaten kendi mağazalarında kurulmuş olan Win10'un tekrar kurulacağını söylediler. Ben online olarak ders görmekteyim ve şu anda sınavlarım var dedim ve gönderemeyeceğimi belirttim. 1 Haziran'dan sonra göndereceğimi söyledim.
***
Olayın sıkıntı oluşturan tarafına gelirsek, ben yanlış düşünüyor olabilirim fakat yeni aldığım bir bilgisayarın yamulması, kendi arayüz uygulamalarının düzgün çalışmaması, program kurulurken sıkıntı çıkarması, vaadedilen ve altta yazan özelliklerin hakkını vermemesi, windows sürümünün sıkıntı çıkarması bana ürünü iade etme hakkının doğduğunu düşündürtüyor. Benim aklım 6 ay önce aldığım bir cihazın sıkıntı çıkararak bu hale gelmesini almıyor. Ben bu cihazı servise gönderirsem (ki ilk fırsatta göndereceğim) büyük ihtimalle sıfırlanacak ve her şey düzelecek ( hoparlör ve yamukluk hariç). Faka teknolojide şöyle bir gerçek vardır ki gözardı edilemez bence sentetik testler ya da servis tarafından sıfır ürün üzerine yapılan testler ürünün uzun vadede sıkıntı çıkarmayacağını garanti etmez/edemez. Bu yüzdendir ki ,shiftdelete de dahil olmak üzere, bir çok teknoloji inceleme kanalları cihazlara ilk kutu açılışı ve ilk inceleme videosu çeker (bu durumda serviste yapılan testler oluyor), sonradan da uzun kullanım testi yaparlar ki benim gibi insanların yaşayabileceği problemleri gözlemleyebilsinler. Ayrıca ben 6 ayda bir böyle problemler yaşayacaksam ve bilgisayarım sıfırlanacaksa [şu anda öyle gözüküyor] ne anlamı var ki stabilite denen kavramın. Sonuç olarak bu bir üründür ve kimse 3 hafta kullanıp bunun sıfırını tekrar almaz yani sıfırının düzgün çalışması cihazın gelecekte çıkaracağı sorunlardan firmayı muhaf tutmaz bana göre.
***
Biliyorum sizi çok yordum buraya kadar geldiyseniz çok teşekkürler. Bana fikirlerinizi belirtir misiniz sizce paramı geri alabilir miyim?
Şimdiden teşekkürler yardımlarınız için...