10 numaralı yağa 10 numara ceza !!

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
453
Puanları
7,263
Son yıllarda ülke çapında özellikle kamyon ve otobüs gibi araçlarda kullanımı giderek yaygınlaşarak büyük bir vergi kaybı ile çevre tahribatına sebep olan '10 numaralı yağ' kullanımına EPDK sert tedbirler aldı!

Son yıllarda ülke çapında özellikle kamyon ve otobüs gibi araçlarda kullanımı giderek yaygınlaşarak büyük bir vergi kaybı ile çevre tahribatına sebep olan ''10 numaralı yağ'' kullanımına yönelik Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından sert tedbirler alındı.

AKurulun geçtiğimiz hafta yaptığı toplantıda karara bağlanan kapsamlı düzenlemeye göre, akaryakıt haricinde kalan solvent, madeni ve baz yağlar, asfalt, solvent nafta gibi petrol ürünleri ile atık yağlar, atık solventler, bitkisel atık yağlar ve bunların geri kazanımı sonucu elde edilen ürünler akaryakıt olarak satışa arz edilemeyecek ve satılamayacak.

Bu ürünler akaryakıt olarak bulundurulamayacak, satın alınamayacak ve kullanılamayacak.

Yapılacak denetimlerde satılan madeni yağın üreticisinin tespit edilemediği durumlarda, 30 gün içerisinde üreticisine veya ürünü tedarik ettiği gerçek veya tüzel kişiye ait isim, fatura, adres gibi bilgileri yazılı olarak Kuruma veya Kurum adına denetim yapmakla yetkili kişilere beyan etmeyen kişiler madeni yağ üreticisi olarak kabul edilecek.

YOLDA YAĞ SATANA 739,6 BİN LİRA CEZA

Böylece madeni yağ lisansı olmadan satış yapan bu kişiler hakkında Kanunun ilgili maddesi uyarınca işlem yapılacak. Bu hüküm gereği yolda akaryakıt olarak yağ satanlara bu yıl için belirlenen 739 bin 666 TL ceza uygulanacak.

Madeni yağ üreticileri ve ithalatçıları piyasaya sunumunu yaptıkları madeni yağların amacı dışında kullanıldığının tespiti halinde öncelikli olarak bu durumu Kuruma bildirmekle yükümlü kılındı.

Söz konusu hüküm gereği madeni yağ üreticileri ürünlerini sattıkları kişilerin eylemlerinden, bir başka değişle akaryakıt olarak satılan ürünlerinden sorumlu olacak ve EPDK bu kişilere cezai işlem uygulayacak.

SATIŞA DÜZENLEME

EPDK madeni yağların piyasada izlenebilirliğinin sağlanabilmesi, akaryakıt olarak kullanımının engellenmesi amacıyla madeni yağların, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatına sahip yerlerin dışında satışını da yasakladı.

EPDK BAŞKANI KÖKTAŞ

EPDK Başkanı Hasan Köktaş, yaptığı açıklamada, bu düzenleme ile madeni yağ satışında işini dürüstçe, yasaya ve mevzuata uygun yapanlara herhangi bir zarar vermediklerini, onların aleyhine bir düzenleme getirmediklerini söyledi.

Amaçlarının yasadışı yağ kullanımını engellemek olduğunu vurgulayan Köktaş, ''Madeni yağ satışı adı altında akaryakıt kaçakçılığı yapanlara, çevreye zarar ve tehlike saçanlara karşı yasal sınırlarımız içinde mücadele veriyoruz''dedi.

Özellikle 10 numaralı yağın yasadışı olarak üretilip satıldığı yerlerin gerekli izinleri olmadığı için kapatılmasının önemli olduğuna dikkati çeken Köktaş, şunları kaydetti:

''Biz madeni yağların nerede ve nasıl satılacağı konusunda gerekli düzenlemeyi yaptık. Bundan sonra özellikle yerel yönetimlerin bu konuya daha duyarlı olmasını ve mevzuatı uygulamasını bekliyoruz. Ayrıca kanunen akaryakıt ve vergi kaçakçılığı ile mücadele eden kurumların da bu kesimlere göz açtırmaması lazım.''

Türkiye'de son dönemde, akaryakıta karıştırılarak ya da akaryakıt gibi kullanımı artan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) düşük, ''10 numaralı yağ'', ''baz yağ'', ''yağlama müstahzarları'' gibi ürünlerin, önemli bir vergi kaybına ve çevre tahribatına neden olduğu tespit edilmişti.

İllegal kullanıma konu olan bu yağların yaklaşık 1,5 milyar liralık bir parasal büyüklüğe sahip olduğu, bunun da 550-600 milyon liraya yakın bir vergi kaybına yol açtığı hesaplanmıştı.

http://www.haber7.com/haber/20110205/10-numarali-yaga-10-numara-ceza.php
 

ashabulyemin

Profesör
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
3,389
Reaksiyon puanı
20
Puanları
0
Çok güzel ama geç kalınmış bir karar.Arabanın ömrünü kısaltırken kullananında ömrünü kısaltıyor çevre içinse bir felaket.Kamyoncu esnafı tükenmiştir.Desteklenmesi gerekir ama mazot yerine yağ yakmak dünyanın intiharıdır.Büyük araştırmalar add blue yu getirmiş çevreci motorlar takılmaya başlamışken yağ yakmak çevre felaketidir.
İktidar şöför esnafını destekleyecek yerde yağ ve benzeri maddelerin mazot yerine kullanılmasına ve alım satım ve ithaline göz yumuyor.Sadece hidrolik sistemlerde kullanılan bu yağın bu ölçüde sarfiyatı kimseyi uyandırmıyormu
 
Üst