barbunyaza
Asistan
- Katılım
- 25 Mayıs 2012
- Mesajlar
- 211
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar merhaba, size Vatan bilgisayar ile 3 senedir aramda geçen ürün değişim sorununu anlatmak istiyorum.
03.10.2012 tarihinde Vatanbilgisayarın internet sitesi üzerinden almış olduğum MSI GE60 marka bilgisayarımı 02.12.2012 , 06.03.2013 , 11.04.2013 , 25.06.2013 tarihlerinde mavi ekran hatası ve diğer çeşitli hatalardan dolayı ilk seferinde Vatanbilgisayar aracılığı ile daha sonrakilerde direk posta ile MSI yetkili servisine gönderdim. 25.06.2013 tarihinde bilgisayarımın 1 sene içinde aynı hatayı 4 defa vermesi nedeniyle bilgisayarımın değişimini talep ettim. Bilgisayarımdaki arızaların hiç biri giderilmediği gibi değişim talebine de kayıtsız kalındı.
08.08.2014 tarihinde bu sebeblerden dolayı Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda bulundum. 10.11.2014 tarihinde tüketici hakem heyeti bilirkişisi diz üstü bilgisayarda imalat hatasına bağlı anakart donanım arızası olduğunu tespit etmiş, tüketici hakem heyetide bilgisayarın aynı marka modelde bir yenisi ile değiştirilmesine karar vermiştir. 19.12.2014 tarihinde bilgisayarımın değiştirilmesi talebi ile vatan bilgisayara dilekçe gönderdim, cevap alamadım. 25.12.2014 tarihinde Vatanbilgisayar dava konusunun sadece satıcısı olduğunu belirtip davanın üretici/ distribütörü/ ithalatcısı olan Pentateknolojilerine ve Mobilteliletişimhizmetlerine ihbar edilmesi yönünde Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmiştir. Burada Vatanbilgisayar iki farklı adres göstermiş olup her hangi bir sorumluluktanda kaçınmaktadır. Faturam Vatanbilgisayara ait olmasına rağmen beni hiç bir ilişiğim olmayan farklı firmalara yönlendirmektedir.
Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Herhangi bir marketten bir ürün aldığınızı düşünün bu bir elma olabilir ekmek olabilir çikolata olabilir vs. Diyelim ki bu bir amasya elması, aldınız eve geldiniz çocuklarınıza yediriceksiniz tam kestiniz ve kurtlu çıktı. Baktınız diğer elmalarda kurtlu sonra dediniz ki markete gidip geri verelim hepsi kurtlu çıktı bunların. Markete gittiniz durumu anlattınız o güzelim amasya elmalarını yiyemediniz vitaminini almadınız güzel bir şekilde elmalardan faydalanamadınız ve geri vermek hatta kurtlu olmayanları ile değiştirmek istiyorsunuz. Fakat market çalışanı size değişimi yapamayacağını ama eğer Amasyaya gidip üretici firmayı bulursanız onlara başvuru yapabileceğinizi söylüyor. Yada çikolata aldınız ve bozuk çıktı market size diyorki git kardeşim güney amerikaya orda üretiliyor bu çikolata orada değiştir. Vatanbilgisayarın yaptığı şey tam olarak bu.
Bunun üzerine mahkeme benden bilirkişi raporu için bilgisayarımı istedi ve 06.04.2015 tarihinde mahkemenin bilirkişisi 'cihaz üzerinde imalat hatasına bağlı donanım arızası mevcuttur' raporunu verdi. 14.05.2015 tarihinde mahkeme Vatanbilgisayarın bana açmış olduğu ve tüketici hakem heyeti kararına itiraz ettiği davayı red etti. Dolayısı ile Tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu karar onandı. Temyiz yolu açık olmasına rağmen Vatanbilgisayar temyize gitmedi. 02.07.2015 temyiz için son gündü.
03.07.2015 de defalarca Vatanbilgisayarı aramama rağmen hiç bir şekilde telefonlarım açılmadı. Bugun 06.07.2015 Vatanbilgisayar ile yapmış olduğum görüşmede bana hala ithalatçı firmadan onay alamadıkları için değişim işlemini yapamayacaklarını söylediler. Bende kendilerine faturamın Vatanbilgisayara ait olduğunu Vatanbilgisayarın diğer firmalarla ilişkisinin beni bağlamadığını anlatmama rağmen her hangi bir olumlu cevap alamadım.
Sonuç olarak; sorun herhangi bir Vatanbilgisayar çalışanı ile alakalı olmayıp direk şirketin kendisi ile alakalıdır. Vatanbilgisayar bizzat muhatap olmasına rağmen sorumluklarından kaçınmış ve 3 yıldır işi yokuşa sürerek müşterisini mağdur etmiştir. Şu anda da bilgisayarın değiştirilmesi mahkeme kararı ile kesinleşmişken hala bilgisayarı değiştiremeyeceğini söylemektedir. Amacım birdaha Vatanbilgisayardan alışveriş yaparken 2 kere düşünmeniz ve çevrenizdekileri bilgilendirmenizdir. Varsa ekşi, inci, uludağ yada diğer sözlüklerde, paylaşım yapmanızı rica ediyorum. Hatta mümkünse Vatanbilgisayarı arayıp direk şikayette bulunmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkürler.
03.10.2012 tarihinde Vatanbilgisayarın internet sitesi üzerinden almış olduğum MSI GE60 marka bilgisayarımı 02.12.2012 , 06.03.2013 , 11.04.2013 , 25.06.2013 tarihlerinde mavi ekran hatası ve diğer çeşitli hatalardan dolayı ilk seferinde Vatanbilgisayar aracılığı ile daha sonrakilerde direk posta ile MSI yetkili servisine gönderdim. 25.06.2013 tarihinde bilgisayarımın 1 sene içinde aynı hatayı 4 defa vermesi nedeniyle bilgisayarımın değişimini talep ettim. Bilgisayarımdaki arızaların hiç biri giderilmediği gibi değişim talebine de kayıtsız kalındı.
08.08.2014 tarihinde bu sebeblerden dolayı Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda bulundum. 10.11.2014 tarihinde tüketici hakem heyeti bilirkişisi diz üstü bilgisayarda imalat hatasına bağlı anakart donanım arızası olduğunu tespit etmiş, tüketici hakem heyetide bilgisayarın aynı marka modelde bir yenisi ile değiştirilmesine karar vermiştir. 19.12.2014 tarihinde bilgisayarımın değiştirilmesi talebi ile vatan bilgisayara dilekçe gönderdim, cevap alamadım. 25.12.2014 tarihinde Vatanbilgisayar dava konusunun sadece satıcısı olduğunu belirtip davanın üretici/ distribütörü/ ithalatcısı olan Pentateknolojilerine ve Mobilteliletişimhizmetlerine ihbar edilmesi yönünde Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmiştir. Burada Vatanbilgisayar iki farklı adres göstermiş olup her hangi bir sorumluluktanda kaçınmaktadır. Faturam Vatanbilgisayara ait olmasına rağmen beni hiç bir ilişiğim olmayan farklı firmalara yönlendirmektedir.
Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Herhangi bir marketten bir ürün aldığınızı düşünün bu bir elma olabilir ekmek olabilir çikolata olabilir vs. Diyelim ki bu bir amasya elması, aldınız eve geldiniz çocuklarınıza yediriceksiniz tam kestiniz ve kurtlu çıktı. Baktınız diğer elmalarda kurtlu sonra dediniz ki markete gidip geri verelim hepsi kurtlu çıktı bunların. Markete gittiniz durumu anlattınız o güzelim amasya elmalarını yiyemediniz vitaminini almadınız güzel bir şekilde elmalardan faydalanamadınız ve geri vermek hatta kurtlu olmayanları ile değiştirmek istiyorsunuz. Fakat market çalışanı size değişimi yapamayacağını ama eğer Amasyaya gidip üretici firmayı bulursanız onlara başvuru yapabileceğinizi söylüyor. Yada çikolata aldınız ve bozuk çıktı market size diyorki git kardeşim güney amerikaya orda üretiliyor bu çikolata orada değiştir. Vatanbilgisayarın yaptığı şey tam olarak bu.
Bunun üzerine mahkeme benden bilirkişi raporu için bilgisayarımı istedi ve 06.04.2015 tarihinde mahkemenin bilirkişisi 'cihaz üzerinde imalat hatasına bağlı donanım arızası mevcuttur' raporunu verdi. 14.05.2015 tarihinde mahkeme Vatanbilgisayarın bana açmış olduğu ve tüketici hakem heyeti kararına itiraz ettiği davayı red etti. Dolayısı ile Tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu karar onandı. Temyiz yolu açık olmasına rağmen Vatanbilgisayar temyize gitmedi. 02.07.2015 temyiz için son gündü.
03.07.2015 de defalarca Vatanbilgisayarı aramama rağmen hiç bir şekilde telefonlarım açılmadı. Bugun 06.07.2015 Vatanbilgisayar ile yapmış olduğum görüşmede bana hala ithalatçı firmadan onay alamadıkları için değişim işlemini yapamayacaklarını söylediler. Bende kendilerine faturamın Vatanbilgisayara ait olduğunu Vatanbilgisayarın diğer firmalarla ilişkisinin beni bağlamadığını anlatmama rağmen her hangi bir olumlu cevap alamadım.
Sonuç olarak; sorun herhangi bir Vatanbilgisayar çalışanı ile alakalı olmayıp direk şirketin kendisi ile alakalıdır. Vatanbilgisayar bizzat muhatap olmasına rağmen sorumluklarından kaçınmış ve 3 yıldır işi yokuşa sürerek müşterisini mağdur etmiştir. Şu anda da bilgisayarın değiştirilmesi mahkeme kararı ile kesinleşmişken hala bilgisayarı değiştiremeyeceğini söylemektedir. Amacım birdaha Vatanbilgisayardan alışveriş yaparken 2 kere düşünmeniz ve çevrenizdekileri bilgilendirmenizdir. Varsa ekşi, inci, uludağ yada diğer sözlüklerde, paylaşım yapmanızı rica ediyorum. Hatta mümkünse Vatanbilgisayarı arayıp direk şikayette bulunmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkürler.