differentturk
Profesör
- Katılım
- 21 Aralık 2020
- Mesajlar
- 2,665
- Reaksiyon puanı
- 3,059
- Puanları
- 293
FIA F1 2021 arabaları için yeni bir değişikliğe imza attı. Araçların arka tarafındaki aerodinamiyi %10 etkilemesi istenen bu değişiklik sonrası arabaların tabanının arka tarafından üçgen bir kısım kırpılacak.
Bu değişiklerden en çok RedBull ve Mercedes takımlarının etkileneceği düşünülüyor. Bu değişikler aslında küçük gibi gözükse de aslında biraz derine inildikçe araçların performansını oldukça düşürecek. Aston Martin F1 takımının teknik direktörü Andy Green "Tabanın arka tekerleğin ön bölümündeki parçalardan bir dilim almış olduk. Aerodinamik açıdan büyük bir darbe olacak. 2021'e kadar olan sürede takımlar onun yerine bir şey geliştirebilirse şaşıracağım. Bu yüzden gerçekten 2021 araçlarının 2020 araçlarından daha yavaş olmalarını bekliyorum. Ayrıca ne yazık ki sadece arka tarafı değil, kaybı telafi etmek için ön taraftaki aerodinamik yapıyı yeniden tasarlayacağız. Bu yüzden 2020 araçlarından 2021 araçlarına çok fazla aerodinamik parça taşınmayacak." cümlelerini kullandı.
Bu değişiklik FIA'ya yeterli gelmemiş olacak ki FIA yeni değişikliklerde yaptı. Bundan sonra arka fren kanalları üzerindeki kanatçık genişlikleri ve difüzör sarkıtlarının uzunluğu azalacak.(Difüzör sarkıtlarının küçülmesi özellikle RedBull gibi yüksek eğime sahip araçları etkileyecek.) Üstelik bunlarda FIA'ya yetmedi ve tabanda tamamen kapalı yarıklar da yasaklandı. Tüm bunların üstüne Pirelli de yeni lastikler için çalışmalara başladı.
Kısacası Mühendislerin işi zor. Arabaların aerodinamisinin baştan sona yeniden tasarlanması gerekiyor. Görünüşe göre bizi oldukça heyecanlı bir F1 sezonu bekliyor. Umarım öyle olur.
tr.motorsport.com
Bu değişiklerden en çok RedBull ve Mercedes takımlarının etkileneceği düşünülüyor. Bu değişikler aslında küçük gibi gözükse de aslında biraz derine inildikçe araçların performansını oldukça düşürecek. Aston Martin F1 takımının teknik direktörü Andy Green "Tabanın arka tekerleğin ön bölümündeki parçalardan bir dilim almış olduk. Aerodinamik açıdan büyük bir darbe olacak. 2021'e kadar olan sürede takımlar onun yerine bir şey geliştirebilirse şaşıracağım. Bu yüzden gerçekten 2021 araçlarının 2020 araçlarından daha yavaş olmalarını bekliyorum. Ayrıca ne yazık ki sadece arka tarafı değil, kaybı telafi etmek için ön taraftaki aerodinamik yapıyı yeniden tasarlayacağız. Bu yüzden 2020 araçlarından 2021 araçlarına çok fazla aerodinamik parça taşınmayacak." cümlelerini kullandı.
Bu değişiklik FIA'ya yeterli gelmemiş olacak ki FIA yeni değişikliklerde yaptı. Bundan sonra arka fren kanalları üzerindeki kanatçık genişlikleri ve difüzör sarkıtlarının uzunluğu azalacak.(Difüzör sarkıtlarının küçülmesi özellikle RedBull gibi yüksek eğime sahip araçları etkileyecek.) Üstelik bunlarda FIA'ya yetmedi ve tabanda tamamen kapalı yarıklar da yasaklandı. Tüm bunların üstüne Pirelli de yeni lastikler için çalışmalara başladı.
Kısacası Mühendislerin işi zor. Arabaların aerodinamisinin baştan sona yeniden tasarlanması gerekiyor. Görünüşe göre bizi oldukça heyecanlı bir F1 sezonu bekliyor. Umarım öyle olur.


2021 F1 taban değişikliği, performans dengesini nasıl değiştirebilir?
2021 Formula 1 araçları büyük ölçüde 2020 araçlarında kullanılan parçalardan oluşacak olsa da, buna rağmen işleri karıştırabilecek değişiklikler de var.
