schmerzlichschön
Öğrenci
- Katılım
- 20 Aralık 2018
- Mesajlar
- 32
- Reaksiyon puanı
- 4
- Puanları
- 8
- Yaş
- 22
Öncelikle merhabalar . Bir tübitak projesi olarak alternatör ile ( Balatalar yerine ) arabayı yavaşlatmak istiyorum . Ancak ben normal bir rejeneratif frenleme sisteminden farklı olarak bu frenleme gücünün kontrol edilebilir olmasını istiyorum . Bunun için de CVT ( Continuously Variable Transmission ) vitesi kullanılabilir mi diye sormak istemiştim . Atıyorum bir bisiklette 1. viteste iken pedalları rahatlıkla çevirebiliriz ancak 7. vitesteyken zorlanırız . Aynı mantığı ters çevirip alternatörü bir arabadaki fren olarak varsayarsak CVT şanzımanla fren pedalına uygulanan kuvvete oranla dişli yarıçapı belirleyerekten arabanın istenen düzeyde yavaşlamasını sağlayabilir miyim ? Bir başka örnek motor freninde uygulandığı gibi aracın belli bir hızda vitesini düşürüp deviri arttırırsam arabayı daha hızlı yavaşlatabilmesi gibi .