Rejeneratif Frenleme

schmerzlichschön

Öğrenci
Katılım
20 Aralık 2018
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
22
Öncelikle merhabalar . Bir tübitak projesi olarak alternatör ile ( Balatalar yerine ) arabayı yavaşlatmak istiyorum . Ancak ben normal bir rejeneratif frenleme sisteminden farklı olarak bu frenleme gücünün kontrol edilebilir olmasını istiyorum . Bunun için de CVT ( Continuously Variable Transmission ) vitesi kullanılabilir mi diye sormak istemiştim . Atıyorum bir bisiklette 1. viteste iken pedalları rahatlıkla çevirebiliriz ancak 7. vitesteyken zorlanırız . Aynı mantığı ters çevirip alternatörü bir arabadaki fren olarak varsayarsak CVT şanzımanla fren pedalına uygulanan kuvvete oranla dişli yarıçapı belirleyerekten arabanın istenen düzeyde yavaşlamasını sağlayabilir miyim ? Bir başka örnek motor freninde uygulandığı gibi aracın belli bir hızda vitesini düşürüp deviri arttırırsam arabayı daha hızlı yavaşlatabilmesi gibi .
 

Usain

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,239
Reaksiyon puanı
15,170
Puanları
2,958
Yaş
23
İyi hoş ama burada elde edeceğiniz enerjiyi bir yerde depolamanız gerekiyor. Sonra da mecbur kullanacaksınız. Ve bu da elektrikli araba ile mümkün. Ki elektrikli arabalarda bu teknoloji mevcut. (Büyük ihtimalle Tesla Türk'ün videolarını izlediniz:))
İnanır mısınız tübitak projesi olarak farklı bir şekilde de olsa(alternetör'ü jantın içine entegre bir şekilde yapmak istiyordum. Sonradan mantıksız geldi. Çünkü acil durumlar için o balatalara ihtiyacımız var. Bir de rejenerasyon ile yavaşlama tüm elektrikli arabalarda mevcut;)
 

schmerzlichschön

Öğrenci
Katılım
20 Aralık 2018
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
22
İyi hoş ama burada elde edeceğiniz enerjiyi bir yerde depolamanız gerekiyor. Sonra da mecbur kullanacaksınız. Ve bu da elektrikli araba ile mümkün. Ki elektrikli arabalarda bu teknoloji mevcut. (Büyük ihtimalle Tesla Türk'ün videolarını izlediniz:))
İnanır mısınız tübitak projesi olarak farklı bir şekilde de olsa(alternetör'ü jantın içine entegre bir şekilde yapmak istiyordum. Sonradan mantıksız geldi. Çünkü acil durumlar için o balatalara ihtiyacımız var. Bir de rejenerasyon ile yavaşlama tüm elektrikli arabalarda mevcut;)
Haklısınız ancak kaçırdığınız nokta benim bu sistemi cvt şanzıman ile kontrol etmeyi planlıyor olmam .Pratikte işe yarar mı bilmem . Ani bir frenleme için ise elektrikli motor + alternatör şeklinde kullanılabilir . Zaten plan aracın önünde elektrikli motor arkasında alternatör + cvt şanzıman şeklinde idi . Enerji depolaması süper kapasitörler ile sağlanacak daha sonrasında aküye aktarılacak .
 

Usain

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,239
Reaksiyon puanı
15,170
Puanları
2,958
Yaş
23
Cvt şanzıman falan çok anlamam ben:(
Bir de elektrikli arabalarda motoru alternatör olarak kullanamıyor muyuz zaten? Bir de öyle araştırın.
 

schmerzlichschön

Öğrenci
Katılım
20 Aralık 2018
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
22
Cvt şanzıman falan çok anlamam ben:(
Bir de elektrikli arabalarda motoru alternatör olarak kullanamıyor muyuz zaten? Bir de öyle araştırın.
Alternatör ile elektrikli motorun farkı biri en az gücü tüketerek en fazla verimi elde etmeye çalışıyor ( elektrikli motor ) diğeri ise en fazla enerjiyi üretmek istiyor yani en az güç için ince en fazla güç için kalın kablo kullanılmalı yani bir elektrikli motor ile enerji üretmek verimsiz bir iştir .
 

Usain

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,239
Reaksiyon puanı
15,170
Puanları
2,958
Yaş
23
Alternatör ile elektrikli motorun farkı biri en az gücü tüketerek en fazla verimi elde etmeye çalışıyor ( elektrikli motor ) diğeri ise en fazla enerjiyi üretmek istiyor yani en az güç için ince en fazla güç için kalın kablo kullanılmalı yani bir elektrikli motor ile enerji üretmek verimsiz bir iştir .
Bu alternatör fren pedalına bastığınızda kademeli olarak devreye giriyorsa güzel.
 

Usain

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,239
Reaksiyon puanı
15,170
Puanları
2,958
Yaş
23
Yaparsınız yaparsınız. Ama Tübitak'ın çalışma mantığını ben çözemedim. Sizin projeniz güzel hoş ama biliyorsunızdur ki Tübitak resmen kafasına göre en dandik projeleri bile birinci yapabiliyor. Onların dikkatini çekmek etkilemek lazım.
Hani tasarruf yapmış olacaksınız ya, doğa çevre diyerek duyar kasabilirsiniz;) bu da bir tavsiye:).
 

schmerzlichschön

Öğrenci
Katılım
20 Aralık 2018
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
22
Yaparsınız yaparsınız. Ama Tübitak'ın çalışma mantığını ben çözemedim. Sizin projeniz güzel hoş ama biliyorsunızdur ki Tübitak resmaien kafasına göre en dandik projeleri bile birinci yapabiliyor. Onların dikkatini çekmek etkilemek lazım.
Hani tasarruf yapmış olacaksınız ya, doğa çevre diyerek duyar kasabilirsiniz;) bu da bir tavsiye:).
Çok teşekkür ederim desteğiniz için . Tübitak'ın işlerine akıl sır ermez ancak yine de yaptıkları yarışmanın belli bir saygınlığı var ve katılınması zorunlu olan yarışmalardan biri kesinlikle .
 
Üst