beyzabetül
Profesör
- Katılım
- 1 Mayıs 2011
- Mesajlar
- 3,290
- Reaksiyon puanı
- 356
- Puanları
- 83
merhaba arkadaşlar.samsung s7 edge telefonumun arızası nedeniyle 27 mart tarihindeki başvurum nihayet bugün sonuçlandı :
OLAYIN ÖZETİ :
samsung galaxy G935f 32 gb s7 edge marka .... ımelı nolu ayıplı maldan dolayı ücret iadesinin istendiği
ŞİKAYET EDİLENİN SAVUNMASININ ÖZETİ :
müşterinin belirtmekte olduğu arıza hafıza kartı kaynaklı yada yüklenen uygulamalardan kaynaklanmakta olup servis formlarında böyle bir arızaya rastlanmadığı belirtilmiş olup bu gibi arıza vedeğişimleri servis lüzumu halinde ilgilendiği ifade edilmiştir
İNCELEME VE GEREKÇE
6502 sayılı tüketici korunması hakkında kanunun 8.maddesine(ayıplı mal) ve maddesine (ispat yükü) göre yapılan incelemeler neticesinde ürünün 26.10.2016 tarihli .. tutarına faturasının 1.12.2016 tarihinde mekanık parça değişimi yapıldığına dair bir adet servis formumun bulunduğuna ,dolayısyla malın ,ilk 7 6ay içersinde ayıplı mal olduğu anlaşıldığından ;
KARAR :
1 -başvuru sahibinin talebinin kabülüne
2-tüketici şikayetinde haklı olduğuna ,demiş olduğun ücretin... tüketiciye iade edilmesine ,tüketicinin de ürün ve aksesuarlarının geri verilmesine
Evet arkadaşlar örnek teşkil etmesi için mahkeme kararının önemli kısımlarını sizler için paylaştım.sanırım mekanik parça değişimi yaptıklarından ve bu sürenin ilk 6 ay içersinde olduğundan lehime karar verildi.yani gevşek davranıp bu süre geçtikten sonra servise gitseydim böyle bir karar verilmeyebilirdi. karar bugün elime geçmeden önce satın aldığım firma benimle iletişime geçerek telefonumu kargoyla beraber adreslerine göndermemi ,onların servisten alacakları faturayla benim vereceğim hesap numarasına paramı yatıracaklarını söylediler.bende tamam dedim .sonra il tüketici hakem heyetine gidip mahkeme kararını sordum .bu yaşananları anlattım.onlarda bana kararın postanede olduğunu önce bunu almam gerektiğini daha sonra ise ücret hesabına iade edildikten sonra telefonu yollamam gerektiğini belirtiler.bende aynı düşüncedeyim.yani karşı taraf telefonun eline ulaşmadığını söyleyebilir.sizce de öyle değil mi? daha önce mahkeme kararı ile bu tür ücretin nasıl geri aldıklarınızı yazarsanız memnun olurum.bu arada buradaki yetki samsung teknik servise de gidip durumu anlattım.kararın fotokoposini alıp genel merkeze göndereceklerini buna istinaden bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.belkide karara 15 gün içersinde itiraz edeceklerdir.servise göstermekle yanlış mı yaptım bilmiyorum .bu konuda düşüncelerinizi, ne yapmam konusunda yardımlarınızı bekliyorum
OLAYIN ÖZETİ :
samsung galaxy G935f 32 gb s7 edge marka .... ımelı nolu ayıplı maldan dolayı ücret iadesinin istendiği
ŞİKAYET EDİLENİN SAVUNMASININ ÖZETİ :
müşterinin belirtmekte olduğu arıza hafıza kartı kaynaklı yada yüklenen uygulamalardan kaynaklanmakta olup servis formlarında böyle bir arızaya rastlanmadığı belirtilmiş olup bu gibi arıza vedeğişimleri servis lüzumu halinde ilgilendiği ifade edilmiştir
İNCELEME VE GEREKÇE
6502 sayılı tüketici korunması hakkında kanunun 8.maddesine(ayıplı mal) ve maddesine (ispat yükü) göre yapılan incelemeler neticesinde ürünün 26.10.2016 tarihli .. tutarına faturasının 1.12.2016 tarihinde mekanık parça değişimi yapıldığına dair bir adet servis formumun bulunduğuna ,dolayısyla malın ,ilk 7 6ay içersinde ayıplı mal olduğu anlaşıldığından ;
KARAR :
1 -başvuru sahibinin talebinin kabülüne
2-tüketici şikayetinde haklı olduğuna ,demiş olduğun ücretin... tüketiciye iade edilmesine ,tüketicinin de ürün ve aksesuarlarının geri verilmesine
Evet arkadaşlar örnek teşkil etmesi için mahkeme kararının önemli kısımlarını sizler için paylaştım.sanırım mekanik parça değişimi yaptıklarından ve bu sürenin ilk 6 ay içersinde olduğundan lehime karar verildi.yani gevşek davranıp bu süre geçtikten sonra servise gitseydim böyle bir karar verilmeyebilirdi. karar bugün elime geçmeden önce satın aldığım firma benimle iletişime geçerek telefonumu kargoyla beraber adreslerine göndermemi ,onların servisten alacakları faturayla benim vereceğim hesap numarasına paramı yatıracaklarını söylediler.bende tamam dedim .sonra il tüketici hakem heyetine gidip mahkeme kararını sordum .bu yaşananları anlattım.onlarda bana kararın postanede olduğunu önce bunu almam gerektiğini daha sonra ise ücret hesabına iade edildikten sonra telefonu yollamam gerektiğini belirtiler.bende aynı düşüncedeyim.yani karşı taraf telefonun eline ulaşmadığını söyleyebilir.sizce de öyle değil mi? daha önce mahkeme kararı ile bu tür ücretin nasıl geri aldıklarınızı yazarsanız memnun olurum.bu arada buradaki yetki samsung teknik servise de gidip durumu anlattım.kararın fotokoposini alıp genel merkeze göndereceklerini buna istinaden bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.belkide karara 15 gün içersinde itiraz edeceklerdir.servise göstermekle yanlış mı yaptım bilmiyorum .bu konuda düşüncelerinizi, ne yapmam konusunda yardımlarınızı bekliyorum