maxxdump
Dekan
- Katılım
- 2 Nisan 2008
- Mesajlar
- 6,377
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 218
- Yaş
- 40
Birçok F1 takımı tarafından kullanılan ünlü motor kapağıyla yarışma sırası Ferrari'de. Motor kapağı, virajlarda ve savrulma olan noktalarda aracın kontrolünün daha iyi sağlanmasına yardımcı oluyor. Ferrari'nin Hockenheim'da aracın kontrolünü sağlamakta sorun yaşaması sonrasında takımın yeni tasaırmla yarışması gündemde.
Ferrari, Jerez testlerinin öğleden sonraki bölümünde Felipe Massa ile, "köpek balığı sırtı" motor kapağını deneyerek, yeni tasarımla ilgili veriler topluyor.
Jerez test haftasının başında yeni tasarımı denemeyi planlayan İtalyan ekibi bunun için testlerin son gününün ikinci bölümünü bekledi. Ferrari hem eski tasarım hem de yeni tasarımla sürüşler gerçekleştirerek karşılaştırmalar yapıyor.
Bu arada Ferrari'nin, McLaren'in benzer bir tasırımı Hockenheim testlerinde değerlendirmesinden sonra denemesi dikkat çekti.
Tasarımın kendisi downforce üretmemesine rağmen, aracın arka kanadı hava akışını düzenleyerek aracın kontrolüne yardım ediyor.
Teknik danışman Gary Anderson yaptığı açıklamada, köpek balığı sırtı tasarımın, hava akışını sağlayan aerodinamik bir parça olduğunu belirterek, "Hava kutusunu hayal ederseniz, yüksek hıza çıktığınızda, gelen tüm havayı içeri alamadığını anlarsınız. Dolayısıyla bu tasarımla motor kapağının çevresinde bir yayılma oluşturuyorsunuz" dedi.
Anderson, "Bu yayılma arka kanadı etkileyebilir ve sonuçta hava belli bir çeki düzen vermeye çalıştığınızda hava mümkün olan en düzenli koşulda arka kanada vermiş olursunuz" diye konuştu.
kaynak: Formula1, F1, GP2, DTM, Champcar, IRL, Indy ve motorsporları merkezi

Ferrari, Jerez testlerinin öğleden sonraki bölümünde Felipe Massa ile, "köpek balığı sırtı" motor kapağını deneyerek, yeni tasarımla ilgili veriler topluyor.
Jerez test haftasının başında yeni tasarımı denemeyi planlayan İtalyan ekibi bunun için testlerin son gününün ikinci bölümünü bekledi. Ferrari hem eski tasarım hem de yeni tasarımla sürüşler gerçekleştirerek karşılaştırmalar yapıyor.
Bu arada Ferrari'nin, McLaren'in benzer bir tasırımı Hockenheim testlerinde değerlendirmesinden sonra denemesi dikkat çekti.

Tasarımın kendisi downforce üretmemesine rağmen, aracın arka kanadı hava akışını düzenleyerek aracın kontrolüne yardım ediyor.
Teknik danışman Gary Anderson yaptığı açıklamada, köpek balığı sırtı tasarımın, hava akışını sağlayan aerodinamik bir parça olduğunu belirterek, "Hava kutusunu hayal ederseniz, yüksek hıza çıktığınızda, gelen tüm havayı içeri alamadığını anlarsınız. Dolayısıyla bu tasarımla motor kapağının çevresinde bir yayılma oluşturuyorsunuz" dedi.
Anderson, "Bu yayılma arka kanadı etkileyebilir ve sonuçta hava belli bir çeki düzen vermeye çalıştığınızda hava mümkün olan en düzenli koşulda arka kanada vermiş olursunuz" diye konuştu.

kaynak: Formula1, F1, GP2, DTM, Champcar, IRL, Indy ve motorsporları merkezi