Rampada En Hızlı Olmak İçin 6 Taktik

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293



Tırmanmanın en temel unsuru efordur. Ama daha başarılı bir tırmanış için bazı püf noktalarını göz ardı etmemek gerek. Amerikalı tırmanış uzmanı Andy Applegate başarılı tırmanış için 6 temel noktayı şöyle anlatmış;
Kendi ritminizi belirleyin. Kapasitenizi zorlarsanız tırmanış bitmeden siz bitersiniz. Derin ve rahat nefes alın kalp ritminizin sınırlarını aşmayın. Tutturduğunuz ritminizi kademeli olarak arttırın. Son 200 metre atak yapmak için en uygun mesafedir. Akıllı bir başlangıç finişte daha güçlü olmanızı sağlar.

60 kiloluk bir İspanyol tırmanış uzmanı değilseniz ayağa kalkmadan pedal çevirin. Tırmanış sırasında ayakta pedal çevirmek %5 fazla efor harcamak demektir. Ağırlığınızı hafifçe arkaya verin ki ağırlığınız pedallarda dengelensin. Sadece zorunlu hissettiğinizde veya atak veya takip yapacağınız zaman ayağa kalkın. Ayağa kalktığınızda selenin burnu baldırlarınızın arka kısmına hafifçe sürtünecek şekilde poponuzu geri atın, dolayısıyla ağırlığınız aynakol üzerinde olsun. Ağırlığınızı öne verirseniz öne fazla yüklenme olurken arkada izinden çıkma olasılığı ortaya çıkar.

Enerjinizi gereksiz yere harcamamak için vücudunuzun üst kısmını gevşetin, rahat bırakın. Bunun en net göstergesi dışa doğru hafifçe kırılmış dirseklerdir. Eğer dirsekleriniz içe doğru durursa göğüs kaslarınız gerginleşir, bu da rahat nefes almayı zorlaştırır.
Lat kasları:



Doğru vitesi kullanın. En kolay vitesi kullanmaktan korkmayın. Biniciler büyük vites kullanmak isterler, ama doğrusu vitesi küçültmek, kadansı düzene sokmak ve rahat bir tempoda ilerlemektir. Kadansınızı(dakikada çevrilen pedal sayısı) 70’in üstünde tutmaya çalışın.
Güç-ağırlık oranınızı arttırın. Tırmanmada başarının anahtarı sahip olduğunuz her bir kilo başına çevirdiğiniz watt değeridir. Albero Contador gibi yarışçılar kilo başına 6-7 watt çevirebiliyorlar ki bu muhteşem bir değerdir. Siz 5 watt’ı tutturabilirseniz çok iyi bir performans yakalarsınız. Sezon boyu yapacağınız yoğun antrenmanlarla bu oranı 5 ila 7 arasına yükseltebilirsiniz. Size sağlam bir taktik:Haftada iki kez 10 ile 30 dk arasında nabız sınır değerlerinizde tırmanın.(1-10 arası ölçekte 8 düzeyinde gibi) . Performansınızı arttırmak için kilonuzu azaltmaya da çalışın.
Derin nefes alın. Biniciler genellikle ciğerlerinin sadece üst yarısını kullanarak nefes alıyorlar. Bu tırmandıkça nefessiz kalmak demektir. Bunu yaparak çalışan kaslarınıza giden taze oksijenin yetersiz kalmasına neden olursunuz.
Ciğerlerinizi tamamen doldurmak için nefes egzersizleri yapın. Karnınıza kadar nefesi doldurun ciğerlerinize. Bunun bir de ödülü var: derin nefes alarak tırmanışın stresinden uzak kalır, sakin bir tırmanış yaparsınız.

http://www.bisikletliyizbiz.com/rampada-en-hizli-olmak-icin-6-taktik/


Yazının orijinali:http://www.bicycling.com/training-n...ness/cycling-tips-how-climb-faster-and-easier
 

Mert Ahmet

Dekan
Katılım
16 Mayıs 2010
Mesajlar
5,704
Reaksiyon puanı
41
Puanları
1,228
Ağırlığı arkaya verin demiş ben öne veriyorum çünkü arka teker aynı zamanda bizim çekiş tekerimiz olduğu için onun üzerinde ne kadar az fazla ağırlık olursa dönmesi o kadar zorlaşır onun yerine öne vererek arkayı hafifletiyorum ve yüksek kadans çevirmeye çalışıyorum rampada. Yanlış mı şimdi bu ?
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Ağırlığı arkaya verin demiş ben öne veriyorum çünkü arka teker aynı zamanda bizim çekiş tekerimiz olduğu için onun üzerinde ne kadar az fazla ağırlık olursa dönmesi o kadar zorlaşır onun yerine öne vererek arkayı hafifletiyorum ve yüksek kadans çevirmeye çalışıyorum rampada. Yanlış mı şimdi bu ?


Demekki yanlışmış ! :D
 
Üst