Oruç tutmaya çok erken mi başlıyoruz?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Ben bu sıcaklarda bu kadar uzun süreli oruçları doğru bulmuyorum. 1500 yılda insan hayatı ve iklimler çok değişti.

Fikrine saygı duyuyorum ama kainatı yaratma gücüne, bilgi ve zekasına sahip olan Allah, 1500 yılda değişen şeyleri de, 15 milyar yılda değişen şeyleri bilir. İnsanlara altından kalkamayacakları hiçbir güçlük yüklemez.
 

ikspi

Profesör
Katılım
11 Temmuz 2009
Mesajlar
1,113
Reaksiyon puanı
27
Puanları
228
Bakara 187
Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın.

Sabah ezanı okunduğunda ışıkları kapatıp bi bakın. İpi göremeyecek derece karanlık. Diyanetin Kuran-ı Kerime göre hareket ettiğini düşünmüyorum.
 

Ahbârî

Dekan
Katılım
6 Ekim 2009
Mesajlar
6,274
Reaksiyon puanı
346
Puanları
263
Bakara 187
Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın.

Sabah ezanı okunduğunda ışıkları kapatıp bi bakın. İpi göremeyecek derece karanlık. Diyanetin Kuran-ı Kerime göre hareket ettiğini düşünmüyorum.
buna evden ve şehirden karar vermek zor.

Işık kirliliği denen şeyden uzak bir yerden deneyin bir de öyle bakın.
 

cheleby

Müdavim
Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2009
Mesajlar
2,717
Reaksiyon puanı
227
Puanları
243
Töbe yarrabbim Allah'ın işine de karışır olduk :)
Allah tuttuğumuz oruçları kabul etsin.Şu mübarek ayda daha fazla sevap işlememizi nail eylesin.
Herkese hayırlı ramazanlar.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
din akıl değil nakil işidir,şunu doğru buluyorum ama şunu doğru bulmuyorum gibi sözler insanın imanının tazelemesini gerektirir,onun için dikkatli olalım. bayındır hocanın ifade ettiği kadar bir zamanın fazladan oruçlu geçirilmesinin doğru olması için öncelikle buna karşı çıkanların deli olmasını kabul etmek gerekir ki, bunu zaman farkını yanılma payı ile açıklamak imkansız. hatta diyanetin 1980 de itibaren görmezden geldiği 13 dakikalık bir temkinli vakit vardır, bu zamanı fazilet takviminde bulabilirsiniz ve buna göre hareket etmenizi tavsiye ederim,orucumuzun sıhhati bakımından.

uzmanı olmadığımız konularda mutlaka kılavuz edinmemiz ve onların yönlendirmesiyle hareket etme zorunluluğumuz vardır. burada esas önemli olan kılavuz edindiğimiz şahsın bize verdiği güvendir,kılavuzu karga olanın burnu ...... çıkmazmış hesabı,kendimize doğru yolu gösterdiğine inandığımız kılavuzlar edinelim,her prof. etiketli insanların söylediği abuk sabuk fikirlerle aklımızın bulanmasının önüne geçelim.
 

watchers

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2008
Mesajlar
806
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Daha uzun oruç daha çok sevap değildir. Oruç'un felsefesini anlamak gerek herşeyden önce. İnsan sağlığı ile alakalı çok ince bir çizgi vardır ve insanın kendi kendine zarar vermesi günahtır. Herşeyden önce insan sağlığı.
b
Ben bu sıcaklarda bu kadar uzun süreli oruçları doğru bulmuyorum. 1500 yılda insan hayatı ve iklimler çok değişti.

tamam o zaman ne yapalım abime söylede ona göre bi zaman ayarlıyalım 2-3 saat yeterlimi :D ya bi gidin.
 

shadow2

Profesör
Katılım
23 Eylül 2009
Mesajlar
1,132
Reaksiyon puanı
23
Puanları
218
eskiler "edeb ya hû" derlermiş. keza bütün hattatların en başat eserlerinin başında bu serlevha gelir.
Resulullah'ın ne yapıp ne yapmadığını, nasıl sahur ve iftar yaptığını merak ettim de yalnızca bu abdülaziz bayındır mı öğrenmiş acaba?

mesela, İmam-ı Azam gibi bir alim bilememiş mi, ondan sonra gelen 1000 küsur yıllık tarih içinde gelip geçen binlerce alim, ulema o hadisleri okumamış mı, yoksa okumuş da yanlış mı anlamışlar acaba?

Diyanet'e olan bu düşmanlığınız nerden geliyor, bi de onu merak ettim şimdi... olabilir, anlarım bunu da... ne ki, bir müslümanda edep yoksunluğunu hiç anlayamam. insan karşı çıkabilir, farklı görüş zikredebilir, ama edebini elden asla bırakmaz. din uğrunda bir ömür dirsek çürütmüş insanların kullanılan bu ifadeler bir müslüman ağzına da, jargonuna da hiç yakışmıyor çünkü.

o hakaretler yağdırdığın kurum hocanızı da yetiştiren saygın bir kurumdur delikanlı, eğer bir daha bir görüş bildireceksen önce saygıyı, edebi, terbiyeyi öğren... ki, yazdığın şeylerin de bir değeri olsun.

İslam 1500 sene fetret devri yaşamış hocam. Taki Zekeriya beyaz,Yaşar Nuri,Bayındır hoca gibi alimler gelene kadar.:)
Adam büyük balıktan kurban olur diyor yahu.!!! Ona o diplomayı vereni ilkokuldan başlatmak lazım ama neyse
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Resulullahın yapmadığı şeyi diyanet denen ucube kurum yaptırıyor.

eskiler "edeb ya hû" derlermiş. keza bütün hattatların en başat eserlerinin başında bu serlevha gelir.
Resulullah'ın ne yapıp ne yapmadığını, nasıl sahur ve iftar yaptığını merak ettim de yalnızca bu abdülaziz bayındır mı öğrenmiş acaba?

mesela, İmam-ı Azam gibi bir alim bilememiş mi, ondan sonra gelen 1000 küsur yıllık tarih içinde gelip geçen binlerce alim, ulema o hadisleri okumamış mı, yoksa okumuş da yanlış mı anlamışlar acaba?

Diyanet'e olan bu düşmanlığınız nerden geliyor, bi de onu merak ettim şimdi... olabilir, anlarım bunu da... ne ki, bir müslümanda edep yoksunluğunu hiç anlayamam. insan karşı çıkabilir, farklı görüş zikredebilir, ama edebini elden asla bırakmaz. din uğrunda bir ömür dirsek çürütmüş insanların kullanılan bu ifadeler bir müslüman ağzına da, jargonuna da hiç yakışmıyor çünkü.

o hakaretler yağdırdığın kurum hocanızı da yetiştiren saygın bir kurumdur delikanlı, eğer bir daha bir görüş bildireceksen önce saygıyı, edebi, terbiyeyi öğren... ki, yazdığın şeylerin de bir değeri olsun.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Daha uzun oruç daha çok sevap değildir. Oruç'un felsefesini anlamak gerek herşeyden önce. İnsan sağlığı ile alakalı çok ince bir çizgi vardır ve insanın kendi kendine zarar vermesi günahtır. Herşeyden önce insan sağlığı.

Ben bu sıcaklarda bu kadar uzun süreli oruçları doğru bulmuyorum. 1500 yılda insan hayatı ve iklimler çok değişti.

sevgili [MENTION=142972]tambjk[/MENTION], kusura bakma ama oruç çok farklı bir şey, bunun sağlıkla, felsefeyle şununla bununla bir alakası yok. bu öyle bir gönül işidir ki, sevdadan ötedir. Allah deyince yüreği titremeyenin bunu kavrayabilmesi zordur. yo, yanlış anlaşılmasın, bencileyin günahkâr böyle biridir gibi hadsiz bir iddiam asla yok, ne ki bu işin hakitati de böyledir güzel kardeşim.

ibadetlerin özünde ihlas vardır, samimiyet vardır, sevgi vardır, muhabbet vardır. ölçülerle, kriterlerle... hele ki mantıkla, felsefeyle hiçbir zaman anlaşılamayacak bir konudur.

ve ibadetler yüce Mevlâsıyla metafizik köprüler kurabilenlerin sığınağıdır... hayatlarının bir kısmını değil, tamamını "Allah" muhabbetiyle inşa edenlerin!
 

Snipertr

Profesör
Katılım
12 Ekim 2011
Mesajlar
1,032
Reaksiyon puanı
6
Puanları
218
[TABLE="width: 578"]
[TR="bgcolor: #EAEAEA"]
[TD="class: GridText1"]9 Salı[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]
*01:07​
[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]04:47[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]13:34[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]17:58[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]21:52[/TD]
[TD="class: GridText0, align: center"]
*00:05​
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

imsak 01:07 aksam 21:52 ezanin okunmadigi sehirlerden(Almanya) bitanesi : /

Mecbur orucun ilk haftasini alisana kadar uyukuya tuturacagiz : )


orucu uykuya tutturursan sevabini da ruyanda gorursun.

tatli ruyalar kardesim
 

cagatayz

Asistan
Katılım
19 Kasım 2012
Mesajlar
368
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Biz diyanete inanıyoruz ona göre oruç tutuyoruz. Ama benim anlamadığım bir sürü müslüman ülke bizden neden bir gün sonra oruç tutuyor ?
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Biz diyanete inanıyoruz ona göre oruç tutuyoruz. Ama benim anlamadığım bir sürü müslüman ülke bizden neden bir gün sonra oruç tutuyor ?

inanmakta tereddüt etme kardeşim, yanılmış olsan dahi mes'ulu sen olmazsın. arap dünyası genelde Suudi arabistana bağlıdır. onların kararıyla iftar ve bayram ederler. halbuki Suudiler hala 1860 yılında almanların kurduğu köhnemiş rasathane verileriyle hareket ederler. halbuki Türkiyede rasathane son sistemlerle ve en yeni teknolojik yeniliklerle donatılmıştır. yanılma payı bir milyonda bir saniye kadar bile değildir. o yüzden ki benim için gayet rahattır, siz de rahat olun ve sansasyon yaratarak şöhret olma peşindeki malum kişilere ve odaklara asla itibar etmeyin. onların işi bu çünkü, milletini güya devletine, devlet kurumlarına karşı kışkırtmak, nifak çıkarmak. bşaka bişey değil.
 

muratflash

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Aslında bu imsak iftar karmaşasının takvimlerdeki namaz vakitleri karmaşasının tek sorumlusu Diyanet başkanlığının 1983 yılında yaptığı düzenlemedir. Diyanet o düzenlemeyle takvimlerdeki temkin vakitlerini kaldırdı işte takvimler arasındaki zaman farkıda burdan meydana geliyor..

Mesela imsak vakti ile sabah namazının girişi farklı imsak sabah namazı vaktinden 20 dkka önce başlar bu 20 dakika temkindir.

Mesela bugün İstanbul için şöyle:

[TABLE="width: 0"]
[TR]
[TD]İmsak 03:16[/TD]
[TD]sabah 03:36[/TD]
[TD="class: aktif"]Güneş 05:33
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Bu diyanet takviminde ise şöyle

imsak 03:36 Güneş 05:33

İşte bu iki takvim arasındaki fark o 20 dakikalık temkin vaktinden meydana geliyor..
Sadece ibadette değil her işte temkinle olmak temkinli haraket etmek her zaman çok daha iyidir..
Yani diyanetin imsak dediği zaman sabah namazının giriş vaktidir. Ama yemeyi içmeyi 20dkk önce kesmek lazım..
Akşam iftarda ise ezandan sonra 15dkk beklemek lazım yani akşam namazından sonra iftar etmek lazım. Temkinli olan her zaman kazanır.

Bu temkin olayını şöyle anlatmak gerekirse.
Mesela bi sehpa var bu sehpanın üzerindede kıymetli bi vazo var işte bu vazoyu sehpanın ortasına değilde kenarlarına koyarsanız bu vzonun düşüp kırılma ihtimali %90 dır.. Ama bu değerli vazoyu sehpanın ortasına koyarsanız düşüp kırılma ihtimali çok daha azdır.. Düşmez yani hayatımızda temkinli olmak önemli bişeydir.. Kaybettirmez kazandırır.

Ayrıca Diyanet işleri başkanlığı müftülüklere gönderdiği 30 Mart 1988 tarihli ve 234-497 sayılı genelgede, 1983 öncesi takvim ile yeni uygulama arasında sadece temkin farkı bulunduğunu ve 1983 öncesindeki uygulamanın yanlış olmadığını ifade ediyor. Yani Diyanet aradaki farkın sadece temkin farkı olduğunu ve yanlış olmadığını kabul ediyor fakat Diyanetin kendisi temkin vakitlerini kullanmıyor..
 

dgnklc

Asistan
Katılım
30 Ekim 2012
Mesajlar
170
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Valla aksamları bazen iyi esiyor. Geçen dönem bu zamanlar vantilatör açmadan uyuyamazdım. Gündüz epey sıcak ama geçen döneme göre serin epey. Birde son 50 yılın en kavurucu sıcakları demişlerdi gözüm epey korkmuştu.



Sen daha sıcakları görmemişsin yakında yine 45 dereceyi zorlayacak geçen seneden kötü olacak.Ayrıca akşamları evde bütün kapı pencereleri açıyorum ama tül dahi kıpırdamıyor :)
 

muratflash

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Bakara 187
Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın.

Sabah ezanı okunduğunda ışıkları kapatıp bi bakın. İpi göremeyecek derece karanlık. Diyanetin Kuran-ı Kerime göre hareket ettiğini düşünmüyorum.
Tabi canım Kuran-ı Kerimdeki ayetlerde bize indi zaten yorumunuda biz yapacağız değil mi??.

Şimdi arkadaşım bak din Kuran-ı Kerimden öğrenilmez. Kuran-ı Kerim bi anayasadır.
Mesela Türk anayasasının temel ilkeleri vardır ve bu ilkeler madde madde açılır. Yani anayasanın büyük bi açılımı vardır.. Hükümler temel ilkelere göre verilmez.

İşte Kuran-ı Kerimde bize inmedi Peygamber efendimiz alehisselama indi Peygamber efendimiz hadisi şerileriyle Kuranı Kerimi açıklar ama biz dinimizi hadisi şeriflerdende anlayabilecek seviyede değiliz. Bu yüzden müctehid imamlar ve ehli sünnet alimleri dinimizi bizim seviyemize indirirler.

Yani biz dinimizi

İmamı Azam Ebu Hanefi hazretlerinden
İmamı Malik hazretlerinden
İmamı Ahmed bin Hanbel hazretlerinden
İmamı Şafi hazretlerinden
Ve bu imamların mezheblerinden yetişmiş ehli sünnet alimlerinden öğrenmeliyiz.

Ama diyeceksinizki bu insanlar hayatta değil. Olabilir ama yazdıkları eserleri hayatta sonuç olarak fıkıh kitapları ve ilmihal kitapları okumalıyız.. Dinimizi ancak bu şekilde öğrenebiliriz yoksa Kuran-ı Kerimden öğrenmeye kalkarsak imanımızı koruyabilmemiz imkansız.

Mesela Kuran-ı Kerimde riba haramdır buyruluyor yani faiz peki nasıl haram ne şekilde haram mesela islam alimleri 72 çeşit faiz bildiriyorlar haram olarak.. Biz sadece Kuranı Kerime bakarak hüküm verecek olursak faiz nedir nasıldır ne şekilde haramdır bunları biz asla bilemeyizkii. Üstteki arkadaşın söyledii gibi islamiyet akıl dini değil nakil dinidir..
 

shadow2

Profesör
Katılım
23 Eylül 2009
Mesajlar
1,132
Reaksiyon puanı
23
Puanları
218
Aynen abi katılıyorum. Orucun felsefesi aç insanların halinden anlamak nede olsa.

Yok daha neler. Biz orucu fakir olanların halinden anlayalım diye tutmuyoruz. Allah'ın üzerimize farz kıldığı bir ibadet olduğu için tutuyoruz. Orucun bedene, sosyal hayata olan bakış açımıza etkileri olabilir. Aç olanın halinden anlamakta bunlardan biridir. Bu sonuçtur amaç değildir.
Açlıktan ölenlerin halini anlamak istesek ölüm orucumu tutacaz şimdi:)
 

Karargaht

Müdavim
Müdavim
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,232
Reaksiyon puanı
112
Puanları
1,243
Her sene aynı şey: fitne-fesat
Anlaşılan sözde hocalarda: işler kesat.. .
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Allah zevk olsun diye orucu farz kilmadi. Birakin demagojiyi, bilmiyorsaniz konusmayin. Bize farz kilinan her seyin bir amaci var. Bunlari uygulamak icin illa da bunlari anlamak zorunda degilsiniz. Ama kalkip da cahil cahil konusmayin. Her ibadetin bir amaci vardir. Siz bilmiyor anlamiyor olabilirsiniz. Ama biri yanlis bir sey soylediginde siz sanki dogrusunu soyluyormus gibi davranmayin.
 

tachyon

Doçent
Katılım
29 Eylül 2008
Mesajlar
598
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
[MENTION=129454]|SeYYaH|[/MENTION],
Bu mecrada öğrendiğim bir şey varsa o da kimse ile tartışmamaktır. Sadece sorduğun sorunun kasıtlı olduğu izlenimi uyandı bende. Hem bana edep'ten bahsedeceksin hemde yazdığım yazının bir noktasını cımbızla çekip alıp onun üzerinden polemik yapacaksın.

Bu şu anlama geliyor; Evet diğer yazdıkların gayet hoş ama bunu beğenmedim.

Yazdıklarım kimseyi memnun etmek için değil ezber'leri bozmak içindir. Kimseyi inandırmak zorunda olmadığım gibi kimseye de bir şey ispat etmek zorunda değilim. Eğer sizin dediğiniz gibi diyanetin sütten çıkmış ak kaşık olduğuna inanıyorsanız buyrun inanın. Elbette aralarında gerçek mana da ki ilim sahiplerini tenzih ediyorum. Ancak bu oranın yozlaşmış olduğu gerçeğini ne yazık ki değiştirmiyor. Eğer benden gerçek mana da bu hususta bir şeyler öğrenmek istiyorsan o zaman özelden yazışırız. Çünkü ne yazıkki bu mecralar cahil kaynıyor. Ne anlatmaya çalışırsan çalış ön yargıları yıkamazsın. Einstein dediği gibi...

Ön yargıları parçalamak atomu parçalamaktan zordur.
 

shadow2

Profesör
Katılım
23 Eylül 2009
Mesajlar
1,132
Reaksiyon puanı
23
Puanları
218
@|SeYYaH|,
Bu mecrada öğrendiğim bir şey varsa o da kimse ile tartışmamaktır.
Arkadaşım sen şimdi bu kadar büyük bir kuruma, binlerce ucube dersen tartışma doğal olarak çıkar. Orda binlerce insan çalışıyor.
Kurumun yapısını,var olmasındaki gereklilikleri tartışabilirsin ama ucube deyip hiçe saymak kabullenilecek,cevap verilmeyecek bir şey değil.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,901
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Fitne çıkarma Abdulaziz, yanlışsa da bırak yanlış kalsın.

Yalnız ben şunu merak ediyorum; normalde her gün sabah ezan vaktinde bir iki dakika değişir en fazla; fakat Ramazan'da birden bire yarım saate yakın değişiyor. Ya dünya ramazanın bereketiyle yerinden zıplıyor, ya da Diyanet vakitlerle biraz fazla oynuyor gibi.
 

tachyon

Doçent
Katılım
29 Eylül 2008
Mesajlar
598
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Azıcık da sağdan soldan duyduğunuza ya da atalarımız böyle yapmış bizde böyle yaparız diyeceğinize biraz kafayı çalıştırın. Her duyduğunuza fitnedir şudur budur diyerek insanlara iftira atmayın. Diyanet ne yazıkki yozlaşmış bir kurum. Bayındır hoca en doğrusunu söylüyor.

Bu husustaki ayetleri iyi okuyun, olmazsa birden fazla meale bakın. Resulullahın hadislerine bakın ne demiş? Yazıda net bir şekilde Ayetler ve hadisler belirtilmiş. Allahüteala Kur'anı insanlar, ezbere okusunlar diye değil onun içindekilerle amel etsinler diye inzal etmiş ve bir çok Ayette Akıl etmiyormusunuz? Düşünmüyormusun? diye uyarıyor.

Sorgulamadan, düşünmeden, müşahade etmeden size sunulana uymak, kafasının içinde beyin bulunan insanlara yakışmaz. Geleneksel din anlaşındaki bidat ve hurafeleri görün. Böyle ezberci ve kolaycılığına kaçarsanız sonunuz selamet değil hüsran olur.

Resulullahın yapmadığı şeyi diyanet denen ucube kurum yaptırıyor. Kur'an ayetlerini ve hadisleri iyi okuyun. Kimse kimsenin günahını da sevabını da yüklenmez. Ben diyanete uyarım günah onun günahı gibi bir anlayış akıl dışıdır. Ölene kadar kimse sorumluluktan kurtulamaz. İstediğiniz mezhep veya tarikata uyun ama yine de sorumlusunuz. Bilmem ne mezhebinin imamına uydum demek sizi sorumluluktan da ateşten de kurtarmaz.

Ayet ve Hadislerde oruca başlanma zamanı net bir şekilde belirlenmiştir. Diyanete uyarım kolaycılığından, ezberciliğinden ve şekilciliğinden kurtulun artık yahu...

Ya yukarıda alıntısını yaptığım, birinci sayfada yazdığım yazının tamamını yorumlayın ya da cımbızla çekip alıp polemik vesilesi yapmayın.
 

kuyuduzu

Asistan
Katılım
15 Haziran 2008
Mesajlar
219
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
sabah namazı vakti mezheplerde değişiyor bu mantıktan hareketle farklı mezhepler farklı sürede oruç tutar, haksız mıyım?
işte bu yüzden oruç, sabah namazı vaktiyle değil; imsak ile başlıyor. :)
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
diyanet işlerinin fetvalarını uzun zamandır ciddiye almıyorum. çünkü kuran'a aykırı bir çok fetvası vardır. yine orucun başlangıcıyla ilgili ayetler gayet açıktır. fecr vaktini anlamanın en kolay yöntemi üzerinde siyak kalem ile yazılar bulunan beyaz bir kağıt almaktır. ayın görünmediği bir gece karanlığında yazıyı okuyabildiğiniz kadar hava aydınlanmışsa işte o saat orucun başlangıç saatidir. bir kez bu tespit yapıldıktan sonra yılın her günü ve dünyanın her bölgesi için hesaplaama yapılabilir. ancak diyanetin saçma sapan bir saati sanki dinin emriymiş gibi halka dayatması sadece "şirk" olarak açıklanabilir. müşrikleşmiş bir kurumun peşinden gidip gitmemek sizlere kalmıştır. sonuçta ahirette müşriklerin peşine takılanlara "niçin aklınızı kullanmadınız" diye hesap sorulacaktır.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Arkadaşım sen şimdi bu kadar büyük bir kuruma, binlerce ucube dersen tartışma doğal olarak çıkar. Orda binlerce insan çalışıyor.
Kurumun yapısını,var olmasındaki gereklilikleri tartışabilirsin ama ucube deyip hiçe saymak kabullenilecek,cevap verilmeyecek bir şey değil.
evet o kurumda binlerce insan çalışıyor ama hiçbirisi "islam için" çalışmıyor. hepsi maaş karşılığı ve para için çalışıyor. ayrıca o kurumda fetvaalar binlerce çalışanın ortak fikriyle değil bir kaç elitin dikktasıyla yayınlanıyor.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Tabi canım Kuran-ı Kerimdeki ayetlerde bize indi zaten yorumunuda biz yapacağız değil mi??.

Şimdi arkadaşım bak din Kuran-ı Kerimden öğrenilmez. Kuran-ı Kerim bi anayasadır.
Mesela Türk anayasasının temel ilkeleri vardır ve bu ilkeler madde madde açılır. Yani anayasanın büyük bi açılımı vardır.. Hükümler temel ilkelere göre verilmez.

İşte Kuran-ı Kerimde bize inmedi Peygamber efendimiz alehisselama indi Peygamber efendimiz hadisi şerileriyle Kuranı Kerimi açıklar ama biz dinimizi hadisi şeriflerdende anlayabilecek seviyede değiliz. Bu yüzden müctehid imamlar ve ehli sünnet alimleri dinimizi bizim seviyemize indirirler.

Yani biz dinimizi

İmamı Azam Ebu Hanefi hazretlerinden
İmamı Malik hazretlerinden
İmamı Ahmed bin Hanbel hazretlerinden
İmamı Şafi hazretlerinden
Ve bu imamların mezheblerinden yetişmiş ehli sünnet alimlerinden öğrenmeliyiz.

Ama diyeceksinizki bu insanlar hayatta değil. Olabilir ama yazdıkları eserleri hayatta sonuç olarak fıkıh kitapları ve ilmihal kitapları okumalıyız.. Dinimizi ancak bu şekilde öğrenebiliriz yoksa Kuran-ı Kerimden öğrenmeye kalkarsak imanımızı koruyabilmemiz imkansız.

Mesela Kuran-ı Kerimde riba haramdır buyruluyor yani faiz peki nasıl haram ne şekilde haram mesela islam alimleri 72 çeşit faiz bildiriyorlar haram olarak.. Biz sadece Kuranı Kerime bakarak hüküm verecek olursak faiz nedir nasıldır ne şekilde haramdır bunları biz asla bilemeyizkii. Üstteki arkadaşın söyledii gibi islamiyet akıl dini değil nakil dinidir..
ya saçma sapan yorumlar yapmayın allah aşkına, hayatında bir kez bile kuranı anlayarak okumamış insanlar buraya çıkıp kuran hakkında ahkam kesiyor.
 

efka_vasi

Asistan
Katılım
27 Haziran 2011
Mesajlar
355
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
ya saçma sapan yorumlar yapmayın allah aşkına, hayatında bir kez bile kuranı anlayarak okumamış insanlar buraya çıkıp kuran hakkında ahkam kesiyor.

Nasıl oluyormuş anlayarak okumak. Ne yapmak lazım dediğin şekilde okuyabilmek için. Arapça bilmeyen birinin Kuran-ı Kerim'i tam olarak anlamasını nasıl beklersin. Kaldı ki Arapça bilmek dahi Kuran-ı Kerim'i dediğin şekilde anlamak için yeterli midir? Anlamak için altyapının olması lazım. Bir anatomi kitabı okudun diye doktor olamadığın gibi Kuran-ı Kerim'i de öyle anlayamazsın. Sen anlayarak okuduysan bize de anlatırsan memnun oluruz..
 

rb2344

Asistan
Katılım
16 Mayıs 2009
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Fitne çıkarma Abdulaziz, yanlışsa da bırak yanlış kalsın.

Yalnız ben şunu merak ediyorum; normalde her gün sabah ezan vaktinde bir iki dakika değişir en fazla; fakat Ramazan'da birden bire yarım saate yakın değişiyor. Ya dünya ramazanın bereketiyle yerinden zıplıyor, ya da Diyanet vakitlerle biraz fazla oynuyor gibi.

fitne çıkarma diyorsunuz ama vicdanınız da rahat değil. yarım saatlik bir oynamadan bahsediyorsunuz. zaten burada orucun fazla tutulması değil, namazın vakti girmeden kılınması söz konusu ki abdulaziz hoca da bunu dile getiriyor.
 

rb2344

Asistan
Katılım
16 Mayıs 2009
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
sabah namazı vakti mezheplerde değişiyor bu mantıktan hareketle farklı mezhepler farklı sürede oruç tutar, haksız mıyım?
işte bu yüzden oruç, sabah namazı vaktiyle değil; imsak ile başlıyor. :)


dört mezhebe göre sabah namazının vakti aynıdır. dolayısıyla aynı vakitte oruca başlanır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst