7.43
Dekan
- Katılım
- 11 Haziran 2008
- Mesajlar
- 8,969
- Reaksiyon puanı
- 332
- Puanları
- 263
Benim hikâyem 1 ay 1 gün (13 Ağustos) önce başladı. O gün, 4 yıllık ttnet aboneliğimde görmediğim şekilde sürekli modemimdeki Adsl ışığı sönmeye, bağlantım kopmaya başladı. Üst komşum ve evimize uzak bir tandığın da aynı sorunu vardı o günlerde.
Birkaç gün boyunca neredeyse dakikada 5-6 kez internetim kesildi. Neyse düzelir dedim, çok önemsemedim. Herkeste varmış dedim. Sonra ttnet'e buradan bulduğum bağlantı ile ileti gönderdim. 2 görevli geldi ve hızımı 4 Mbit'e sabitleyip gittiler. Sorun düzeldi mi, tabii ki hayır.
Bu sefer telefonla 444 0 375'i aradım. Bilindik çağrı merkezi saçmalıklarını dinledikten sonra arıza kaydı bıraktırdım.
Adamlar önce üst komşuma geldiler, binanın dışındaki kutuyu elden geçirip gittiler, komşumun interneti düzeldi. Birkaç gün sonra bana geldiler. Modeminiz arızalı dediler, modemi yeniden kurun dediler ve gittiler. Bir yerlerden modem bulup denedim. Aynı sorun devam etti. Ama şans işte o modemi takınca bağlantı daha az sıklıkla koptu. Sadece şans. (Bazı zamanlar neredeyse bir saat internetim kesilmiyor, büyük bir sevinç yaşıyorum.
)
Tekrar telefonla aradım, geldiler ve il merkezinden destek istediler. Oradaki görevli bağıra-çağıra "bilgisayarında virüs vardır, format atsın" dedi. "Bir modemde internet ya vardır, ya da yoktur" dedi. (Ne demekse
) Ölçüm yapmışlar kutuda 32 dB, ev içinde 28 dB sinyal varmış, gayet iyi dediler. Birisi yine modemimi değiştirmemi tavsiye etti.
Formatımı attım, değişen bir şey olmadı. Dedim ki kendi kendime herhalde modemim bozuk, enayilik edip bile bile yeni modem aldım. Hâlâ internetim sürekli kesiliyor. Sinirle neredeyse yeni modemi yumruklarım sonucu kırıyordum, zor kurtuldu.
1 aydır giremediğim internete mi yanayım, 80 lira verip aldığım modeme mi yanayım, her arıza kaydı bıraktığımda eve gelip bana aynı ezbere şeylerden bahsetmelerine mi yanayım?
Bu süreç içinde kendi yaptığım çalışmalarım:
- Bilgisayarımı yeniden kurdum, tek bir virüs olmadığını bildiğim hâlde,
- Modemimi onlarca kez yeniden kurdum,
- Mtu değerleriyle oynadım,
- Kira süresi midir nedir onu değiştirdim,
- Firmware güncelledim,
- Hattı elden geçirdim,
- 3 farklı marka modem denedim,
- Adsl şifresini değiştirdim,
- Modemin kurcalanmadık ayarını bırakmadım, Airties benden sorulur o derece
- Masaüstü bilgisayarımı kablosuz alıcı aracılığıyla kablosuz bağladım.
- Ayırıcıyla (splitter) ve ayırıcısız bağlanmayı denedim,
- Hatta en yakın noktaya modemi bağladım,
- Modeme hiçbir cihaz (bilgisayar, cep telefonu, vs.) bağlamadan kendi başına bıraktım.
Ve her şekilde aynı sorun devam etti.
Çağrı merkezini aramanın sorunu çözmeyeceğinden emin olduğum için arayamıyorum da. Hep aynı zırvaları söyleyip gidiyorlar. Bu işin sonu nerede bitecek hiç bilmiyorum. Göreceğiz. (Uzun bir yazı oldu kusura bakmayın.) Yazıyı VINN'dan yazıyorum, Allah'tan 3G gelmiş bulunduğum yere. Aslında EDGE bile mutlu eder bugünlerde beni.
Birkaç gün boyunca neredeyse dakikada 5-6 kez internetim kesildi. Neyse düzelir dedim, çok önemsemedim. Herkeste varmış dedim. Sonra ttnet'e buradan bulduğum bağlantı ile ileti gönderdim. 2 görevli geldi ve hızımı 4 Mbit'e sabitleyip gittiler. Sorun düzeldi mi, tabii ki hayır.
Bu sefer telefonla 444 0 375'i aradım. Bilindik çağrı merkezi saçmalıklarını dinledikten sonra arıza kaydı bıraktırdım.
Adamlar önce üst komşuma geldiler, binanın dışındaki kutuyu elden geçirip gittiler, komşumun interneti düzeldi. Birkaç gün sonra bana geldiler. Modeminiz arızalı dediler, modemi yeniden kurun dediler ve gittiler. Bir yerlerden modem bulup denedim. Aynı sorun devam etti. Ama şans işte o modemi takınca bağlantı daha az sıklıkla koptu. Sadece şans. (Bazı zamanlar neredeyse bir saat internetim kesilmiyor, büyük bir sevinç yaşıyorum.

Tekrar telefonla aradım, geldiler ve il merkezinden destek istediler. Oradaki görevli bağıra-çağıra "bilgisayarında virüs vardır, format atsın" dedi. "Bir modemde internet ya vardır, ya da yoktur" dedi. (Ne demekse

Formatımı attım, değişen bir şey olmadı. Dedim ki kendi kendime herhalde modemim bozuk, enayilik edip bile bile yeni modem aldım. Hâlâ internetim sürekli kesiliyor. Sinirle neredeyse yeni modemi yumruklarım sonucu kırıyordum, zor kurtuldu.

1 aydır giremediğim internete mi yanayım, 80 lira verip aldığım modeme mi yanayım, her arıza kaydı bıraktığımda eve gelip bana aynı ezbere şeylerden bahsetmelerine mi yanayım?
Bu süreç içinde kendi yaptığım çalışmalarım:
- Bilgisayarımı yeniden kurdum, tek bir virüs olmadığını bildiğim hâlde,
- Modemimi onlarca kez yeniden kurdum,
- Mtu değerleriyle oynadım,
- Kira süresi midir nedir onu değiştirdim,
- Firmware güncelledim,
- Hattı elden geçirdim,
- 3 farklı marka modem denedim,
- Adsl şifresini değiştirdim,
- Modemin kurcalanmadık ayarını bırakmadım, Airties benden sorulur o derece

- Masaüstü bilgisayarımı kablosuz alıcı aracılığıyla kablosuz bağladım.
- Ayırıcıyla (splitter) ve ayırıcısız bağlanmayı denedim,
- Hatta en yakın noktaya modemi bağladım,
- Modeme hiçbir cihaz (bilgisayar, cep telefonu, vs.) bağlamadan kendi başına bıraktım.
Ve her şekilde aynı sorun devam etti.
Çağrı merkezini aramanın sorunu çözmeyeceğinden emin olduğum için arayamıyorum da. Hep aynı zırvaları söyleyip gidiyorlar. Bu işin sonu nerede bitecek hiç bilmiyorum. Göreceğiz. (Uzun bir yazı oldu kusura bakmayın.) Yazıyı VINN'dan yazıyorum, Allah'tan 3G gelmiş bulunduğum yere. Aslında EDGE bile mutlu eder bugünlerde beni.
