- Katılım
- 5 Eylül 2009
- Mesajlar
- 1,657
- Reaksiyon puanı
- 75
- Puanları
- 0
Direksiyon sınavında yapılması gerekenler
 Direksiyon sınavı İstanbul ilinde  Cumartesi ve pazar günü yapılmakta olup, Sancaktepe(Sarıgazi) için  cumartesi, Üsküdar için Pazar yapılmaktadır. Seçme şansımız  yoktur. Sabah grubu  saat 08:00 ile 09:00 arasında başlamaktadır. Öğlen   grubu saat 11:00 ile 13:00 arasında başlamaktadır.
 Direksiyon sınavı İstanbul ilinde  Cumartesi ve pazar günü yapılmakta olup, Sancaktepe(Sarıgazi) için  cumartesi, Üsküdar için Pazar yapılmaktadır. Seçme şansımız  yoktur. Sabah grubu  saat 08:00 ile 09:00 arasında başlamaktadır. Öğlen   grubu saat 11:00 ile 13:00 arasında başlamaktadır.
 Bu saatlerde ya sınavın yapılacağı  yerde, yada yarım saat önce kursunuda bulunmalsınız, tabi kursunuz sizi  sınav alanına götürüyorsa..
 Bu saatlerde ya sınavın yapılacağı  yerde, yada yarım saat önce kursunuda bulunmalsınız, tabi kursunuz sizi  sınav alanına götürüyorsa.. 
 Kursunuzdan sınavdan önce muhakkak sınav  giriş belgenizi ve sınav değerlendirme formunu almayı ve imzalamayı  unutmayınız. Bu belgeler ve nüfus cüzdanı  olmadan sınava giremessiniz. Bu belgeler genelde sınavdan 2 gün önce  çıkmış olur.
 Kursunuzdan sınavdan önce muhakkak sınav  giriş belgenizi ve sınav değerlendirme formunu almayı ve imzalamayı  unutmayınız. Bu belgeler ve nüfus cüzdanı  olmadan sınava giremessiniz. Bu belgeler genelde sınavdan 2 gün önce  çıkmış olur.
 Çetinler sürücü kursu olarak SMS ile  sınav saatini  ve kursta olmanız gereken saati de bildiriyoruz. Sınava  muhakkak girmelsiniz, çünkü sizin adınıza kurs harç yatırıyor. Sınava  girmessenizde, bir dahaki sınava harcı siz ödersiniz, girip, girmemeniz  kimse için önem arzetmiyor.
 Çetinler sürücü kursu olarak SMS ile  sınav saatini  ve kursta olmanız gereken saati de bildiriyoruz. Sınava  muhakkak girmelsiniz, çünkü sizin adınıza kurs harç yatırıyor. Sınava  girmessenizde, bir dahaki sınava harcı siz ödersiniz, girip, girmemeniz  kimse için önem arzetmiyor. 
 Direksiyon sınavı her kurumda aynı  anda başlar, gruplar 20 şer kişiliktir. Alfabetik olarak  sıralanmıştır. Ehliyet test sınavını geçen kişilere göre alfabetik  sıralanır. Saatleri İlçe Milli Eğitimler belirler. Aynı gün direksiyon  sınav sonucunu sadece kursunuzdan öğrenebilirsiniz.
 Direksiyon sınavı her kurumda aynı  anda başlar, gruplar 20 şer kişiliktir. Alfabetik olarak  sıralanmıştır. Ehliyet test sınavını geçen kişilere göre alfabetik  sıralanır. Saatleri İlçe Milli Eğitimler belirler. Aynı gün direksiyon  sınav sonucunu sadece kursunuzdan öğrenebilirsiniz.
  Direksiyon sınavında kalmış iseniz 2  hafta sonra tekrar sınava girebilirsiniz.
 Direksiyon sınavında kalmış iseniz 2  hafta sonra tekrar sınava girebilirsiniz.
  Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B.  herbir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu  atamaktadır.
 Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B.  herbir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu  atamaktadır.
 Sınava, yanınızda kursunuzun  direksiyon öğretmeni, arka koltuklarda ise M.E.B. dan iki komisyon  üyesiyle birlikte gireceksiniz.
 Sınava, yanınızda kursunuzun  direksiyon öğretmeni, arka koltuklarda ise M.E.B. dan iki komisyon  üyesiyle birlikte gireceksiniz.
 Sınava hangi araçla ve kaçıncı sırada  gireceğinizi öğreninin. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip  edin.
 Sınava hangi araçla ve kaçıncı sırada  gireceğinizi öğreninin. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip  edin.
  Sınava girebilminiz için yanınızda  olması gereken, Nüfuz Cüzdanınızı, Sınav Giriş Belgenizi, K Belgenizi ve  sınav değerlendirme formunuzu elinizde hazır bulundurunuz. Aracın  kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
 Sınava girebilminiz için yanınızda  olması gereken, Nüfuz Cüzdanınızı, Sınav Giriş Belgenizi, K Belgenizi ve  sınav değerlendirme formunuzu elinizde hazır bulundurunuz. Aracın  kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
 Elinizde ki belgeleri direksiyon  öğretmeninize veriniz. Komisyondan biri isterse ona da verebilirsiniz.
 Elinizde ki belgeleri direksiyon  öğretmeninize veriniz. Komisyondan biri isterse ona da verebilirsiniz.
 Sırasıyla, oturduğunuz koltuğu,  dikiz aynasını, ve sol dikiz aynasını kendinize göre ayarlayınız.Emniyet  kemerinizi takınız.
  Sırasıyla, oturduğunuz koltuğu,  dikiz aynasını, ve sol dikiz aynasını kendinize göre ayarlayınız.Emniyet  kemerinizi takınız.
 Aracı çalıştırmak için vitesi boşa  alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna  kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına  tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
 Aracı çalıştırmak için vitesi boşa  alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna  kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına  tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
   Aracı çalıştırınız. Kalkış yapmak  için sola sinyal veriniz.
 Aracı çalıştırınız. Kalkış yapmak  için sola sinyal veriniz.
Not :Kalkış için sola, durmak için sağa sinyal verilmelidir. Dönüşlerde dönülen yöne göre dönüş sinyallerini veriniz.
 Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ  ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
  Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ  ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
 Debriyaja tam basıp aracı birinci  vitese takınız.
 Debriyaja tam basıp aracı birinci  vitese takınız.
 Aynalardan yolu kontrol edin yol boş  ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
 Aynalardan yolu kontrol edin yol boş  ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
 Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde  bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız  hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire  bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı  pedalın üzerinden kaldırmayınız.
 Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde  bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız  hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire  bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı  pedalın üzerinden kaldırmayınız.
  Kalkıştan sonra yolun sağından  sürüşünüze devam ediniz.
 Kalkıştan sonra yolun sağından  sürüşünüze devam ediniz.
 Birinci vites kalkış vitesidir.  Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese  geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz  gerekir. )
 Birinci vites kalkış vitesidir.  Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese  geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz  gerekir. )
  Sınav güzergahında 3. vitese  geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız. Yolun sağından, önünüzde ki  araçları takip ediniz.
 Sınav güzergahında 3. vitese  geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız. Yolun sağından, önünüzde ki  araçları takip ediniz.
  Seyir esnasında araçla durmak zorunda  kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız  kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra 2. vitese geçiniz.
 Seyir esnasında araçla durmak zorunda  kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız  kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra 2. vitese geçiniz.
 Güzergahı tamamlayıp okulun bahçesine  geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir bunun  için;
 Güzergahı tamamlayıp okulun bahçesine  geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir bunun  için;
 Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre  mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz.
 Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre  mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz.
 Aynalardan aracın arkasını kontrol  edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun.
 Aynalardan aracın arkasını kontrol  edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun.
  Önce debriyaja, sonra da frene  yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız.  Bu durumda freni bırakmayınız.
 Önce debriyaja, sonra da frene  yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız.  Bu durumda freni bırakmayınız.
 Ayağınız frene basılı durumdayken,  kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
 Ayağınız frene basılı durumdayken,  kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
   Elfrenini çekiniz.
 Elfrenini çekiniz.
   Debriyaj padalına basarak aracı  birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
 Debriyaj padalına basarak aracı  birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
   En son fren pedalını bırakınız.
 En son fren pedalını bırakınız.
 Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfuz  cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde  kalacak .
 Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfuz  cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde  kalacak .
 Sonra,sağ elinizle aracın kapısını  açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya  kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını  kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın.
 Sonra,sağ elinizle aracın kapısını  açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya  kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını  kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın.
Sınavınız bitmiştir. Direksiyon uygulama sınavı 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Min.70 puan almanız sınavı geçmeniz için yeterli olacaktır.
Sınav sonuçlarını aynı gün saat 17:00 de kursunuzdan öğrenebilirsiniz.
Sınavda genellikle geri manevra yaptırılmıyor. Yaptırılırsa; Aşağıda ki korallara uygun olarak geri gidişinizi yapabilirsiniz.
GERİ GiDERKEN
  Araçla geri gidilirken sağ sinyal  lambası yakılır.
 Araçla geri gidilirken sağ sinyal  lambası yakılır.
  Debriyaja basıp aracı geri vitese  takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
 Debriyaja basıp aracı geri vitese  takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
 Sol eliniz ile direksiyonu üstten  tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek  değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için  kalkışınızı yapınız.
 Sol eliniz ile direksiyonu üstten  tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek  değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için  kalkışınızı yapınız.
  Debriyajı kontrollü bir şekilde  tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
 Debriyajı kontrollü bir şekilde  tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
 Geri gidişinizi, aracın sağ arka  köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak  tamamlayınız.
 Geri gidişinizi, aracın sağ arka  köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak  tamamlayınız.
 Araç durmadan kesinlikle öne  bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 – 2 saniye sonra öne dönünüz ve  aracın vitesini boşa alınız.
 Araç durmadan kesinlikle öne  bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 – 2 saniye sonra öne dönünüz ve  aracın vitesini boşa alınız.
Direksiyon sınavından geçmeden ehliyet almadan özel direksiyon dersi tavsiye etmiyoruz. Biz zaten eğitim veriyoruz. Ayrıca ehliyet olmadığı için istediğiniz her yerde araç kullanamamıyorsunuz.
		
		
	
	
		
 
	
			
			 Direksiyon sınavı İstanbul ilinde  Cumartesi ve pazar günü yapılmakta olup, Sancaktepe(Sarıgazi) için  cumartesi, Üsküdar için Pazar yapılmaktadır. Seçme şansımız  yoktur. Sabah grubu  saat 08:00 ile 09:00 arasında başlamaktadır. Öğlen   grubu saat 11:00 ile 13:00 arasında başlamaktadır.
 Direksiyon sınavı İstanbul ilinde  Cumartesi ve pazar günü yapılmakta olup, Sancaktepe(Sarıgazi) için  cumartesi, Üsküdar için Pazar yapılmaktadır. Seçme şansımız  yoktur. Sabah grubu  saat 08:00 ile 09:00 arasında başlamaktadır. Öğlen   grubu saat 11:00 ile 13:00 arasında başlamaktadır. Bu saatlerde ya sınavın yapılacağı  yerde, yada yarım saat önce kursunuda bulunmalsınız, tabi kursunuz sizi  sınav alanına götürüyorsa..
 Bu saatlerde ya sınavın yapılacağı  yerde, yada yarım saat önce kursunuda bulunmalsınız, tabi kursunuz sizi  sınav alanına götürüyorsa..  Kursunuzdan sınavdan önce muhakkak sınav  giriş belgenizi ve sınav değerlendirme formunu almayı ve imzalamayı  unutmayınız. Bu belgeler ve nüfus cüzdanı  olmadan sınava giremessiniz. Bu belgeler genelde sınavdan 2 gün önce  çıkmış olur.
 Kursunuzdan sınavdan önce muhakkak sınav  giriş belgenizi ve sınav değerlendirme formunu almayı ve imzalamayı  unutmayınız. Bu belgeler ve nüfus cüzdanı  olmadan sınava giremessiniz. Bu belgeler genelde sınavdan 2 gün önce  çıkmış olur. Çetinler sürücü kursu olarak SMS ile  sınav saatini  ve kursta olmanız gereken saati de bildiriyoruz. Sınava  muhakkak girmelsiniz, çünkü sizin adınıza kurs harç yatırıyor. Sınava  girmessenizde, bir dahaki sınava harcı siz ödersiniz, girip, girmemeniz  kimse için önem arzetmiyor.
 Çetinler sürücü kursu olarak SMS ile  sınav saatini  ve kursta olmanız gereken saati de bildiriyoruz. Sınava  muhakkak girmelsiniz, çünkü sizin adınıza kurs harç yatırıyor. Sınava  girmessenizde, bir dahaki sınava harcı siz ödersiniz, girip, girmemeniz  kimse için önem arzetmiyor.  Direksiyon sınavı her kurumda aynı  anda başlar, gruplar 20 şer kişiliktir. Alfabetik olarak  sıralanmıştır. Ehliyet test sınavını geçen kişilere göre alfabetik  sıralanır. Saatleri İlçe Milli Eğitimler belirler. Aynı gün direksiyon  sınav sonucunu sadece kursunuzdan öğrenebilirsiniz.
 Direksiyon sınavı her kurumda aynı  anda başlar, gruplar 20 şer kişiliktir. Alfabetik olarak  sıralanmıştır. Ehliyet test sınavını geçen kişilere göre alfabetik  sıralanır. Saatleri İlçe Milli Eğitimler belirler. Aynı gün direksiyon  sınav sonucunu sadece kursunuzdan öğrenebilirsiniz. Direksiyon sınavında kalmış iseniz 2  hafta sonra tekrar sınava girebilirsiniz.
 Direksiyon sınavında kalmış iseniz 2  hafta sonra tekrar sınava girebilirsiniz. Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B.  herbir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu  atamaktadır.
 Sınavlarda görev yapmak üzere, M.E.B.  herbir araç için ikişer kişiden oluşan sınav değerlendirme komisyonu  atamaktadır. Sınava, yanınızda kursunuzun  direksiyon öğretmeni, arka koltuklarda ise M.E.B. dan iki komisyon  üyesiyle birlikte gireceksiniz.
 Sınava, yanınızda kursunuzun  direksiyon öğretmeni, arka koltuklarda ise M.E.B. dan iki komisyon  üyesiyle birlikte gireceksiniz. Sınava hangi araçla ve kaçıncı sırada  gireceğinizi öğreninin. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip  edin.
 Sınava hangi araçla ve kaçıncı sırada  gireceğinizi öğreninin. Sizden önce sınavı olacak arkadaşınızı takip  edin. Sınava girebilminiz için yanınızda  olması gereken, Nüfuz Cüzdanınızı, Sınav Giriş Belgenizi, K Belgenizi ve  sınav değerlendirme formunuzu elinizde hazır bulundurunuz. Aracın  kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.
 Sınava girebilminiz için yanınızda  olması gereken, Nüfuz Cüzdanınızı, Sınav Giriş Belgenizi, K Belgenizi ve  sınav değerlendirme formunuzu elinizde hazır bulundurunuz. Aracın  kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz. Elinizde ki belgeleri direksiyon  öğretmeninize veriniz. Komisyondan biri isterse ona da verebilirsiniz.
 Elinizde ki belgeleri direksiyon  öğretmeninize veriniz. Komisyondan biri isterse ona da verebilirsiniz. Sırasıyla, oturduğunuz koltuğu,  dikiz aynasını, ve sol dikiz aynasını kendinize göre ayarlayınız.Emniyet  kemerinizi takınız.
  Sırasıyla, oturduğunuz koltuğu,  dikiz aynasını, ve sol dikiz aynasını kendinize göre ayarlayınız.Emniyet  kemerinizi takınız. Aracı çalıştırmak için vitesi boşa  alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna  kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına  tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.
 Aracı çalıştırmak için vitesi boşa  alınız. Bu işlemi yapmak için debriyaj pedalına sol ayağınızla sonuna  kadar basınız ve vites kolunu boş konumuna getiriniz. Debriyaj pedalına  tam olarak basmadan kesinlikle vites koluyla oynamayınız.DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle boşta ve debriyaja basılı olmalıdır.
 Aracı çalıştırınız. Kalkış yapmak  için sola sinyal veriniz.
 Aracı çalıştırınız. Kalkış yapmak  için sola sinyal veriniz.Not :Kalkış için sola, durmak için sağa sinyal verilmelidir. Dönüşlerde dönülen yöne göre dönüş sinyallerini veriniz.
 Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ  ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır.
  Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ  ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Debriyaja tam basıp aracı birinci  vitese takınız.
 Debriyaja tam basıp aracı birinci  vitese takınız. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş  ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için,
 Aynalardan yolu kontrol edin yol boş  ve uygun ise kalkışınızı yapın, kalkmak için, Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde  bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız  hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire  bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı  pedalın üzerinden kaldırmayınız.
 Debriyaj padalını yumuşak bir şekilde  bırakırken sağ ayağınızla gerektiği kadar da gaza basınız. Aracınız  hareket etmeye başladığı anda debriyaj pedalını birden bire  bırakmayınız, padal yukarı hareketini tamamlayana kadar ayağınızı  pedalın üzerinden kaldırmayınız. Kalkıştan sonra yolun sağından  sürüşünüze devam ediniz.
 Kalkıştan sonra yolun sağından  sürüşünüze devam ediniz. Birinci vites kalkış vitesidir.  Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese  geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz  gerekir. )
 Birinci vites kalkış vitesidir.  Zorunlu haller dışında, kalkıştan hemen sonra aracınızı ikinci vitese  geçiriniz. ( Yaklaşık 3-4 araç boyu bir mesafede ikinci vitese geçmeniz  gerekir. ) Sınav güzergahında 3. vitese  geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız. Yolun sağından, önünüzde ki  araçları takip ediniz.
 Sınav güzergahında 3. vitese  geçebileceğiniz kadar hızlanamazsınız. Yolun sağından, önünüzde ki  araçları takip ediniz. Seyir esnasında araçla durmak zorunda  kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız  kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra 2. vitese geçiniz.
 Seyir esnasında araçla durmak zorunda  kalırsanız, tekrar 1. vitesle kalkışınızı yapınız. 2. vitesle aracınız  kalkış yapmaz. Stop eder. Kalkıştan sonra 2. vitese geçiniz. Güzergahı tamamlayıp okulun bahçesine  geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir bunun  için;
 Güzergahı tamamlayıp okulun bahçesine  geri döndüğünüzde, aracı uygun bir yerde durdurmanız gerekir bunun  için; Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre  mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz.
 Durmak istediğiniz yere 10 / 15 metre  mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Aynalardan aracın arkasını kontrol  edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun.
 Aynalardan aracın arkasını kontrol  edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde uygun bir yer bulun. Önce debriyaja, sonra da frene  yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız.  Bu durumda freni bırakmayınız.
 Önce debriyaja, sonra da frene  yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Aracın vitesini boşa alınız.  Bu durumda freni bırakmayınız. Ayağınız frene basılı durumdayken,  kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )
 Ayağınız frene basılı durumdayken,  kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. ) Elfrenini çekiniz.
 Elfrenini çekiniz. Debriyaj padalına basarak aracı  birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız.
 Debriyaj padalına basarak aracı  birinci vites durumuna getiriniz ve debriyaj pedalını bırakınız. En son fren pedalını bırakınız.
 En son fren pedalını bırakınız. Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfuz  cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde  kalacak .
 Emniyet kemerinizi çıkarınız. Nüfuz  cüzdanınızı almayı unutmayınız. Diğer evraklar direksiyon öğretmeninizde  kalacak . Sonra,sağ elinizle aracın kapısını  açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya  kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını  kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın.
 Sonra,sağ elinizle aracın kapısını  açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya  kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını  kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın.Sınavınız bitmiştir. Direksiyon uygulama sınavı 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Min.70 puan almanız sınavı geçmeniz için yeterli olacaktır.
Sınav sonuçlarını aynı gün saat 17:00 de kursunuzdan öğrenebilirsiniz.
Sınavda genellikle geri manevra yaptırılmıyor. Yaptırılırsa; Aşağıda ki korallara uygun olarak geri gidişinizi yapabilirsiniz.
GERİ GiDERKEN
 Araçla geri gidilirken sağ sinyal  lambası yakılır.
 Araçla geri gidilirken sağ sinyal  lambası yakılır. Debriyaja basıp aracı geri vitese  takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
 Debriyaja basıp aracı geri vitese  takınız. Bu durumda geri vites lambaları yanar. Sol eliniz ile direksiyonu üstten  tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek  değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için  kalkışınızı yapınız.
 Sol eliniz ile direksiyonu üstten  tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek  değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için  kalkışınızı yapınız. Debriyajı kontrollü bir şekilde  tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız.
 Debriyajı kontrollü bir şekilde  tamamen bırakın, yalnız ayağınızı pedalın üzerinden ayırmayınız. Geri gidişinizi, aracın sağ arka  köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak  tamamlayınız.
 Geri gidişinizi, aracın sağ arka  köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak  tamamlayınız. Araç durmadan kesinlikle öne  bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 – 2 saniye sonra öne dönünüz ve  aracın vitesini boşa alınız.
 Araç durmadan kesinlikle öne  bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 – 2 saniye sonra öne dönünüz ve  aracın vitesini boşa alınız.Direksiyon sınavından geçmeden ehliyet almadan özel direksiyon dersi tavsiye etmiyoruz. Biz zaten eğitim veriyoruz. Ayrıca ehliyet olmadığı için istediğiniz her yerde araç kullanamamıyorsunuz.
 
	 
					
				 
 
		 
 
		
 
 
		
 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		
 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		