TTNET Elemanlarının Bilgisizliği (Çözülemeyen Kopma Sorunu)

Bu konuyu okuyanlar

GAMEHUNTER

Asistan
Katılım
29 Nisan 2008
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Yahu Allah aşkına koskoca TTNET'te bir tane network uzmanı çalışmaz mı ? sıkıntıyı ne telefonun ucundaki müşteri temsilcisine ne de arıza tespit için gönderdikleri elemana anlatabiliyorum.

Benim ev saha dolabına çok yakın, dolayısıyla 8 Mbit hızdan tam anlamıyla yararlanabiliyorum, daha doğrusu yararlanabiliyordum.

Evet ilk zamanlar kıskanılacak kalitede bir bağlantım vardı, saniyede 1.2 MB hızla download yapabiliyordum ve kopma asla olmuyordu.

Sonra ne olduysa oldu bağlantı saniye başına kopmaya başladı, modem durmadan kendini yeniden başlatıyor. Aradım bir arıza bulamadılar hızımı 4 Mpbs'e sabitlediler. Neymiş efendim 8'i kaldırmıyormuş hattım. Yahu şu zamana kadar kaldırmışta aniden mi kaldırmadı. Neyse kopmalar yinede düzelmedi, ya sabır çekerken kendi kendine düzeldi 7-8 ay kadar kopma yaşamadan kullandım.

Fakat son 2 aydır tekrar kafayı yedirtti bana. 2 güne bir arıza kaydı oluşturuyorum telefondaki ses bana modem kaynaklı kopma diyor modem kaynaklı olmadığını bildiğim halde gittim çenelerini tutsunlar diye sıfır modem aldım en kalitelisinden. Onu taktım hala değişen birşey yok. (Durduk yere modem parası verdim)

Yolladıkları elemanların teknik bilgisi sıfır, zaten hepsi emeklilik yaşı gelmiş orta yaş üstü insanlar. Sadece bildikleri şey ellerindeki cihazla hat sinyalinin kalitesini ölçüp gitmek. Haa bu arada evde ölçüm yapınca TTNET faturaya 10 TL yansıtıyormuş terbiyesizliğe bakın, eşşek yüküyle fatura ödüyoruz bize bu hizmeti sağlıklı şekilde sunmak için uğraşacakları yere para istiyorlar.

Neyse eleman gelip ölçüyor sinyal değeri harika diyip gidiyor. Modemin setup ekranını açıp gösteriyorum bakın günde kaç kere kopmuş SNR MARGIN değeri durmadan dalgalanıyor diyorum ama kime diyorum. Adam ne anlasın SNR MARGIN'den.

Artık geçtim download yapmayı doğru düzgün rutin işlerimi bile yapamıyorum internette. Bazen 3-5 saat kopma olmadan kullandığım oluyor hatta 1 gün boyunca kopmadığı da oluyor ama sonra tekrar hortluyor.

Ben şimdi bu sıkıntıyı nasıl anlatayım da çözüm isteyeyim, Port değişikliği talep ettim halen ses seda yok. Biz kullanıcılar TTNET çalışanlarından 1.000.000 kat daha bilgiliyiz teknik konularda. Buyrun aşağıda modemin durum ekranı. Henüz modem 1 saattir açık ve kaç kez kopmuş. SNR Margin değeri devamlı dalgalanıyor, HEC Error, CRC error, hatalı sinyal saniyeleri durmadan artıyor.

Aboneliğimi iptal etme noktasına geldim artık. Pes...

lw0y6.jpg
 

freewill

Dekan
Katılım
8 Temmuz 2008
Mesajlar
7,637
Reaksiyon puanı
61
Puanları
48
aynı şey başıma geldi 2 senedir sorunsuz kullandığım net 5 dk sabit bağlı kalamadan düşüyoru 2 hafta uğraştık en sonunda bilişim sektöründe çalıştığımı ve sorunun porttan kaynaklandığını söyledim ve en sonunda portumu değiştirdiler :) sonuç mükemmel :D
 

AbyssOfmyth

Öğrenci
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Standart ttnet tepkisi çok görmüyorum.Tracert çıktısı gösteriyorum adam bunlar ne demek ben bilmiyorum diyor pişkin pişkin.Utanma sıkılma yok heriflerde.Local line ve Port değişikliği iste btk dan şikayet ilet yüklen 2 aydır Lag spike problemiyle uğraşıyorum ama hala tık yok çözüm üretemiyorlar.TTNet kullanan herkeste aynı problem var Türkiye bunların tekelinde kısmen yapabileceğimiz tek şey şikayet edip durmak.Millet aya çıktı biz hala bakır kablolu internet kullanıyoruz.Kolay gelsin :)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
ttnet müşteri hizmetleri de diğerleri gibi özel işkur dan topladıkları çoluk çocuk oturtmuşlar bide öğrencilerle maçı götürüyorlar bu işe acilen çözüm şart.
 

GAMEHUNTER

Asistan
Katılım
29 Nisan 2008
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Bir aydır sorun yoktu SNR Margin Downstream 30.0 Upstream 15.0 de sabitti, Mayıs ayına girince tekrar başladı 2 gündür kafayı yedirecek bana.

Aşağıdaki videoyu izleyin dalgalanmayı görün diye kaydettim.

Şu an ise Downstream 24.0 Upstream 4.6 da sabitlendi upstream düşük olduğu için upload yapamıyorum.

[video=youtube;VnvHktncdCg]http://www.youtube.com/watch?v=VnvHktncdCg[/video]
 

vegabond81

Öğrenci
Katılım
23 Nisan 2012
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
SNR Margin 6.0 düştüğü an kopması normal.
 

DumDumaq

Dekan
Katılım
17 Ocak 2013
Mesajlar
5,084
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
ttnetten çık 2 kelime :D adamı yaşlandırır bu firma , paranla rezil olursun
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Modeminizin markası nedir? TP-Link veya Zyxcell ise normal
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Beyler bende kopma oluyor mğüşteri hiz. arıza kaydı yapıldı diyor değişen bir şey yok sorun ne sizce hat ta kopma var hat degerleri yuksek diyor . ne yapabilirm ? ?? ?
 

Arcade

Öğrenci
Katılım
28 Eylül 2011
Mesajlar
48
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Malesef aynı sıkıntıyı zamanında bende yaşamıştım. Çözdürene kadar 2 yıl kadar uğraştım. Sinir küpü ettiler. Eve gelen aynı sendeki gibi eski püskü bir telefonu hatta bağlayıp sorun yok diyerek gidiyordu. Telefondan hattaki parazitlenmeyi bırak karşıdakinin sesini bile zor duyuyordun. Sonunda firmadan bir müdüre ulaştım, onun vasıtasıyla mahalledeki kablo altyapısını değiştirttim. Çok şükür, nazar değmesin, 2 yıldır da rahatım (Arada parazitlenmeler var tabii ki ama sıkıntı olmuyor.). Senin sorunun da altyapısal görünüyor. Malesef altyapısal sorunlarda TTNET yardımcı olamıyor. Düşen sinyale göre bağlantı hızını düşürüp kopma sorununu bir nebze engellemek dışında... Tabii ki bu işin onlar için MASRAFSIZ yolu... Senin yapman gereken TÜRK TELEKOM Müşteri Hizmetlerini arayıp sorunu bildirdikten sonra rica ederek binanızın ve mahallenin bağlı bulunduğu kutulardan kablonuzun yerini değiştirtmek (Artık port değiştirme mi diyorlar tam bilemiyorum). Bunu yaptırdıktan sonra sinyal seviyenizi 8 Megabit için ayarlatarak tekrar deneyin. Eğer yine aynıysa çaresi yok gelip çatır çatır altyapıya girecekler... SNR değerin hayli düşmüş, o değerle kopma yaşaman normal... Hele hele dalgalandığını da söylüyorsun. Kaça çekerlerse çeksinler sorun çözülmeden kopma yaşaman olası...

Ayrıca buradan tekrar söylüyorum, verdikleri teknik destek için bankalardan özenerek icat ettikleri ARIZA TESPİT ÜCRETİ'ni sizden bir şekilde talep veya temin ederlerse BTK'ya mail yoluyla, Tüketici Hakem Heyetlerine de fatura çıktısı ile başvurun. 63 TL alıp böyle özenti paralar kesmeleri tamamiyle HAKSIZLIKTIR! Ayrıca sözleşmemi imzalarken teknik destek hizmeti için para ödeyeceğimi ilgili tarihteki sözleşmelerinde belirtmemişlerdi. BTK ayakta uyuyor vesselam...

Birgün de müşterilerinizin memnuniyet mesajı yazdığını ne zaman göreceğim ey malum firma...
 

equivalent

Asistan
Katılım
7 Kasım 2011
Mesajlar
240
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Hocam HEC hataları da yüksek geldi bana, ve SNR Margin değerlerinin bu şekilde dalgalanması da çok garip. Port değişikliği ile umarım düzelir.

Bir de hocam, bina içi tesisatta bir değişklik, ek vs. yapıldı mı ?
 

Promet

Asistan
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
171
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Yahu Allah aşkına koskoca TTNET'te bir tane network uzmanı çalışmaz mı ? sıkıntıyı ne telefonun ucundaki müşteri temsilcisine ne de arıza tespit için gönderdikleri elemana anlatabiliyorum.

Benim ev saha dolabına çok yakın, dolayısıyla 8 Mbit hızdan tam anlamıyla yararlanabiliyorum, daha doğrusu yararlanabiliyordum.

Evet ilk zamanlar kıskanılacak kalitede bir bağlantım vardı, saniyede 1.2 MB hızla download yapabiliyordum ve kopma asla olmuyordu.

Sonra ne olduysa oldu bağlantı saniye başına kopmaya başladı, modem durmadan kendini yeniden başlatıyor. Aradım bir arıza bulamadılar hızımı 4 Mpbs'e sabitlediler. Neymiş efendim 8'i kaldırmıyormuş hattım. Yahu şu zamana kadar kaldırmışta aniden mi kaldırmadı. Neyse kopmalar yinede düzelmedi, ya sabır çekerken kendi kendine düzeldi 7-8 ay kadar kopma yaşamadan kullandım.

Fakat son 2 aydır tekrar kafayı yedirtti bana. 2 güne bir arıza kaydı oluşturuyorum telefondaki ses bana modem kaynaklı kopma diyor modem kaynaklı olmadığını bildiğim halde gittim çenelerini tutsunlar diye sıfır modem aldım en kalitelisinden. Onu taktım hala değişen birşey yok. (Durduk yere modem parası verdim)

Yolladıkları elemanların teknik bilgisi sıfır, zaten hepsi emeklilik yaşı gelmiş orta yaş üstü insanlar. Sadece bildikleri şey ellerindeki cihazla hat sinyalinin kalitesini ölçüp gitmek. Haa bu arada evde ölçüm yapınca TTNET faturaya 10 TL yansıtıyormuş terbiyesizliğe bakın, eşşek yüküyle fatura ödüyoruz bize bu hizmeti sağlıklı şekilde sunmak için uğraşacakları yere para istiyorlar.

Neyse eleman gelip ölçüyor sinyal değeri harika diyip gidiyor. Modemin setup ekranını açıp gösteriyorum bakın günde kaç kere kopmuş SNR MARGIN değeri durmadan dalgalanıyor diyorum ama kime diyorum. Adam ne anlasın SNR MARGIN'den.

Artık geçtim download yapmayı doğru düzgün rutin işlerimi bile yapamıyorum internette. Bazen 3-5 saat kopma olmadan kullandığım oluyor hatta 1 gün boyunca kopmadığı da oluyor ama sonra tekrar hortluyor.

Ben şimdi bu sıkıntıyı nasıl anlatayım da çözüm isteyeyim, Port değişikliği talep ettim halen ses seda yok. Biz kullanıcılar TTNET çalışanlarından 1.000.000 kat daha bilgiliyiz teknik konularda. Buyrun aşağıda modemin durum ekranı. Henüz modem 1 saattir açık ve kaç kez kopmuş. SNR Margin değeri devamlı dalgalanıyor, HEC Error, CRC error, hatalı sinyal saniyeleri durmadan artıyor.

Aboneliğimi iptal etme noktasına geldim artık. Pes...

lw0y6.jpg

Eve gelip ölçüm yapınca faturaya ücret yansıtılmıyor. Eğer bina içerisinde herhangi bir arıza varsa kablolamada dahil olmak suretiyle sizin isteğinizle değiştirilip faturaya yansıtılıyor. Bu ekip çalışma şeklinede Elitt ekip denilmekte. Arada kablo, splitter değişimi, ankastre yenilemesi v.s. bunlar ücretli oluyor.
 

li10sKing

Profesör
Katılım
13 Aralık 2009
Mesajlar
1,448
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
geçen bende de hat sorunu oldu tel gitti net gitti ama yaptım hızım 1 mbite düştü dün aradım yok efendim akk'den dolayı hızınız düşmüştür felan filan iyide hızım 1 mbit dedim 3 mbit
değil dedim peki arıza kaydı oluşturuyoruz dedik dönüş olmadı ... hizmetleri süper durmadan ttneti aramaktan bıktım...

ve ttnetin taahhütlü alınan modemleri bence 2 yıla ayarlanmış süresi dolunca sorun çıkarıyor...
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Eve gelip ölçüm yapınca faturaya ücret yansıtılmıyor. Eğer bina içerisinde herhangi bir arıza varsa kablolamada dahil olmak suretiyle sizin isteğinizle değiştirilip faturaya yansıtılıyor. Bu ekip çalışma şeklinede Elitt ekip denilmekte. Arada kablo, splitter değişimi, ankastre yenilemesi v.s. bunlar ücretli oluyor.

Dostum splitter, kablo değişir ücret ister anlarım fakat hem aşağıdaki kutu ve dışarısında oluşacak arıza bize aittir diyen bu firma, arıza çıkınca port değiştirmeye faturaya 10 TL ÖZENTİ ÜCRET ekleyen bu firma... Yine söylüyorum, eğer faturanızda kendi altyapılarından kaynaklı sorunu çözümü için bu ücreti talep ediyorlarsa ya da faturanıza yansıttılarsa önce BTK'ya şikayet maili (ki birçoğumuzun sözleşmeyi imzaladığı tarihte teknik destek hizmeti için ücret talep edilebileceğine dair bir madde de yoktur...) sonra da Tüketici Hakem Heyetlerine imzaladığınız sözleşmenin kopyası, fotokopisi v.s. ve özenti ücretin kesildiği fatura çıktısıyla başvurun...

Bu ayıbı da kimse savunmaya kalkmasın. Yakında başka ücretlerde eminim icat edilir. Umarım sırf sorunlu altyapılarından ötürü bıktıklarından dolayı artık aranmamak için bu tür ücretler icat etmiyorlardır. Ah ah... Müşteriniz olduğum süre içerisinde daha neleri göreceğim malum firma... Superonline olsaydı bu müşteriyi o yılların arızalı altyapılarını yenileyerek sakız parasına çok arardınız ya... Onun da günü gelecek...
 

Promet

Asistan
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
171
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Dostum splitter, kablo değişir ücret ister anlarım fakat hem aşağıdaki kutu ve dışarısında oluşacak arıza bize aittir diyen bu firma, arıza çıkınca port değiştirmeye faturaya 10 TL ÖZENTİ ÜCRET ekleyen bu firma... Yine söylüyorum, eğer faturanızda kendi altyapılarından kaynaklı sorunu çözümü için bu ücreti talep ediyorlarsa ya da faturanıza yansıttılarsa önce BTK'ya şikayet maili (ki birçoğumuzun sözleşmeyi imzaladığı tarihte teknik destek hizmeti için ücret talep edilebileceğine dair bir madde de yoktur...) sonra da Tüketici Hakem Heyetlerine imzaladığınız sözleşmenin kopyası, fotokopisi v.s. ve özenti ücretin kesildiği fatura çıktısıyla başvurun...

Bu ayıbı da kimse savunmaya kalkmasın. Yakında başka ücretlerde eminim icat edilir. Umarım sırf sorunlu altyapılarından ötürü bıktıklarından dolayı artık aranmamak için bu tür ücretler icat etmiyorlardır. Ah ah... Müşteriniz olduğum süre içerisinde daha neleri göreceğim malum firma... Superonline olsaydı bu müşteriyi o yılların arızalı altyapılarını yenileyerek sakız parasına çok arardınız ya... Onun da günü gelecek...


Ben Türk Telekom teknik personeliyim zaten, gönüllü olarak cevap veriyorum port değiştirdik diye hiç ücret yansıtıldığını duymadım şimdiye kadar. Bence yapılan farklı bir işlemi yanlış yorumluyorusunuz kaldı ki faturanıza ücret yansımadan önce ekibin bu işlemi yaptım diyerek size evrak imzalatması gerekiyor, detayını bulunduğunuz bölgedeki telekom müdürlüğüne giderek öğrenebilirsiniz. Teknik ekipte yapılan her işlemin kaydı vardır.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
pekı mesela dsmart ınternete gecsek bu sorun cözülür mü ?yoksa bu port denen olay hepsi ıcın mi gecerli....
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
beyler neden engellenmiş diye hata verıo mt2 ındıremıom hıc bişi yapamıom yardım nolur :blushing::( lutfen yardım ???
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Benim internetim de sürekli kopma sorunu yaşıyorum. Sürekli de arıza kaydı yazdırıyorum. Ekip gelip gidiyor, sonuç sıfır. Ertesi gün yine arıza kaydı veriyorum sonuç yine sıfır ve böyle devam edip geliyoruz. Gerçek yetkili kim ise çözüm arayışı yok. Hizmeti tam olarak alamadım bir bedeli ödüyorum. Sorun aslında alt yapı zayıflığı. Boşuna reklam veriliyor Fiber Optik kablolarla daha hızlı internet diye insanları aldatıyorlar.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
arkadaşlar kopma problemleri genelde iç tesisat kabloları spliter veya modem alakalı çıkmaktadır ......eğer har değerleri 6 dan düşük ise kopma olur buda genelde şebekeye uzak ise olur eğer hız değerleri 8 e uygunsa ve şebeke yakınsa hat değerleri 6 nın üüzerinde olur ....eğer halen 6 dan düşük se ve kopma yaşıyorsa yüzde 80 iç tesisat problemi bunu kimse anlamıyor hemen arıza kaydı oluşturma var ekip gider gelir sen önce iç tesisatını kontrol ettir ......örneğim hat değerleri 6 dan yüksek değerlerde ise ve halen kopma varsa buda büyük bir ihtimal ile modem den kaynaklı demektir bilginize.....
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
dışardan gelen kabloyu bağlarken siplitter ın kablosunu dikkatli koparın birkaç tel kırılırsa baglantıyı bozuyor aynı hata benmde vardı ttnetin altını üstüne getirdim küfür bile ettim arıza kaydı alan arkadaslara ama hata bendeymiş en son biri geldi içeri girdi bagladıgım eki kopardı tekrr düzgün şekilde kabloyu yakarak koparmadan soydu ve bagladı kopma falan kalmadı şu anda mükemmel hiç sorun yok öncesinde 3 dakkada bir kopma oluyodu bilginize arkadaslar
 

Emrah Doğan

Öğrenci
Katılım
13 Şubat 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
43
Bence son iki mesajı TTNET çiler yazmış. Bana da 3 yıl boyunca bina içi tesisat dediler. Cihaz getirip ölçmelediler bile 6 ay uğraştım son iki yıl DSMART'a geçtim. Utanmadan beni arayıp TTNET'in avantajı için yeniden bize geçin dediler utanmadan sizi hızlı porta alacağız hızlı bağlanacaksınız dediler. Şimdi masraf edip bina içi dedikleri yeraltı 3 yıllık yeni kabloyu bırakıp bina dışından yeni hat çektirdim hala SNR Margin 6.3 dalgalı CRC onbinleri geçiyor ve hat 2 dakkaya kopuyor. Arıza kaydına hızımı 2 ye çekip düzeltmiş oluyorlar bölgenin 8 desteklediğini söylüyorlar. Ama tavsiye siz uğraşmayın uğraşamazsınız. Dsmarta geçin onlar iyi uğraşıyor 2 yıl en azından 3Mbps sorunsuz kullandım Dsmart sayesinde. Söke söke cihaz getirttiler söke söke hızlı porta aldırlar. 15 tatil evde yokum diye hattı yine yavaş porta çekmiş şerefli Telekom. Bu sefer inadım inat 8 aldıracam buraya. Direk Dsmart müşteri temsilcisinin sözünü aktarıyorum " Tesisatı değiştirdiyseniz artık sorun Telekomun altyapısı gereğini biz yapacağız bir daha sorun yaşamayacaksınız. ". Gelişmeleri burdan paylaşırım.
 

ladder

Asistan
Katılım
5 Haziran 2011
Mesajlar
146
Reaksiyon puanı
33
Puanları
28
kardeşim aynısını superonline da ben yaşadım,
2015 şubat ayında başladık, 16Mb idi tarifem
başladık hizmete, başladı kopmalar.
çekiyorlar 12-10 Mb bir müddet iyi sonra yine kopma
çekiyorlar 16 ya görüyorum 1.4- 1.5 mb ama kopmalar devam
sonra 8mb e çektiler kopma kalmadı ama ben 24 ay 16mb parası ödedim.
şimdi bu ay UyduNet kablo net e geçtim. şuan herşey yolunda 2.4 Mb ile sömürüyorum :)
 
Üst