Aktif öğrenme kavramı 90'lı yılların başından bu yana olmuştur. Bu terim, farklı yaklaşımların geniş bir yelpazesini kapsamasına rağmen, asıl amacı öğrenci merkezlidir. Aktif öğrenmenin asıl amacı öğrenmenin sorumluluğunu öğrencilerin kendisinin ellerine bırakmaktır.
Aynı zamanda pasif öğrenmenin tam karşıtıdır - öğrenci ve eğitmen arasındaki ilişki bir şekilde bir çırak ve ustanınkine benzemektedir. Bu örnekte, öğretmen sadece öğrenciyi ezberleyip asimile ederken ders verir.
Diğer yandan aktif öğrenme yöntemleri, öğretmene öğretmenin rolünü belirler. Sadece bir öğretim görevlisi yerine, öğretmen bir rehber görevi görür. Kolaylaştırıcının görevi, öğrencilerin farklı aktif eğitim faaliyetleri aracılığıyla kendi başlarına öğrenmelerini sağlamaktır. Bu konuda ek bilgilere EĞİTİMDE BAŞARININ ARTTIRILMASINDA EĞİTMENLERİN ETKİLERİ adlı makaleden ulaşabilirsiniz.
Aynı zamanda pasif öğrenmenin tam karşıtıdır - öğrenci ve eğitmen arasındaki ilişki bir şekilde bir çırak ve ustanınkine benzemektedir. Bu örnekte, öğretmen sadece öğrenciyi ezberleyip asimile ederken ders verir.
Diğer yandan aktif öğrenme yöntemleri, öğretmene öğretmenin rolünü belirler. Sadece bir öğretim görevlisi yerine, öğretmen bir rehber görevi görür. Kolaylaştırıcının görevi, öğrencilerin farklı aktif eğitim faaliyetleri aracılığıyla kendi başlarına öğrenmelerini sağlamaktır. Bu konuda ek bilgilere EĞİTİMDE BAŞARININ ARTTIRILMASINDA EĞİTMENLERİN ETKİLERİ adlı makaleden ulaşabilirsiniz.