Zamanı yönetmenin püf noktaları

Gökçe Asena

Profesör
Katılım
10 Aralık 2017
Mesajlar
1,462
Reaksiyon puanı
2,127
Puanları
293
Zamanı yönetmenin püf noktaları

Kendimizi yönetmek zaman kontrolünün püf noktasıdır. Hepimiz zamanın yetmediğini, işimizin çok olduğunu söyler yakınıp dururuz. Psikolog Dr. Aykut Akova kişisel zaman yönetimin nasıl yapılması gerektiğine dair ipuçlarını sundu.
  • Öncelikle olağan bir gününüzü kaydedip nerede zaman kaybettiğinizi bulun. Gün sonunda harcadığınız süreyi toplayın ve yorumlayın.
  • Sizin için günün en iyi ve en verimli zamanını tespit edin. Günlük çalışmanızı enerjinizin en yüksek olduğu noktaya göre ayarlayın.
  • Zamanı iyi kullanabilmek için düşük öncelikli işleri veya faaliyetleri bırakın, yaptığınız işte daha etkin olun ve devrebileceğiniz işleriniz varsa sorumluluğu paylaşın.
  • Önceliklerinizi belirleyerek işlerinizi “Kesinlikle yapılmalı”, “Yapılmalı” ve “Yapılması iyi olur” gibi sıralayın. Gereksiz ve uygun olmayan faaliyetleri eleyin.
  • Hafta boyunca yapmak istediklerinizi listeleyin ve öncelik sırasına dizin.
  • “Günlük yapılacaklar” listesini önceliklerinize göre hazırlayın.
  • Listenizin başındaki işlere büyük bir dikkatle yaklaşın.
  • Masanızı ve çalışma ortamınızı düzenleyin.
  • Her zaman yeterli araç gereciniz olsun.
  • Başladığınız işi bir kerede tamamlayın.
  • Gecikmelerle mücadele için işi bitirme tarihinizi belirleyin.
  • İlk önce sıkıcı olan işi yapın. Şimdi yapın!
  • Ödüllendirme sistemi kurun.
  • İşleri küçük bölümlere ayırın.
  • Sizi uyaracak biriyle anlaşın.
  • Düzensizlik, hayır diyememek, geciktirme, beklemeler, aksaklıklar, ziyaretçiler, posta, dedikodu, gereksiz titizlik, kahve sohbetleri gibi zaman kaybettiricilerin bilincinde olun.
  • Beklenmedik olaylar için boşluk bırakın.
  • Etkinliği artırmak için yollar arayın.
 

Astrea Virgo

Guru
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,429
Reaksiyon puanı
15,464
Puanları
8,958
İşe yarayabilir düzeyde güzel fikirler. :)
 
Üst