- Katılım
- 30 Temmuz 2009
- Mesajlar
- 23,098
- Reaksiyon puanı
- 1,117
- Puanları
- 293
- Yaş
- 40
Beşiktaş'ın, UEFA Avrupa Ligi'nde Sporting Lizbon ile deplasmanda oynadığı karşılaşmayı, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk'la birlikte izledik.
Maç sonucu pek de istediğimiz gibi değildi. Siyah-Beyazlı takım 1-0 öne geçtiği mücadeleyi 3-1 kaybetti. Türk futbolu adına üzücü bir geceydi. Vodafone'un başta Beşiktaş olmak üzere futbol, yelken, balıkçılık ve atletizme verdiği desteği öğrenince Türkiye adına mutlu olduk.
Vodafone'un en gözde projesi şu an için Vodafone Arena.
Türkiye dışındaki tüm üst düzey yöneticiler de stadın bir an önce bitmesini bekliyor. Hatta zaman zaman ziyarete bile geliyorlar. Dolmabahçe'de 150 milyon doları geçen bir yatırım var. İletişim çağının en modern spor arenalarından biri olmaya aday.
Stadyum bittiğinde tam bir yaşam merkezi haline gelecek. Maç dışında kültür sanat etkinlikleriyle de cazibe merkezi olacak. 2022 Dünya Kupası'nı düzenleyecek Katar da, yeni yaptıkları statlar için Vodafone Arena'yı kendilerine örnek almış durumdalar.
Ender Buruk da Arena'nın kendileri açısından fazlasıyla önem taşıdığına dikkat çekiyor. Türkiye'nin yüzde 55'inin spora meraklı olduğu bilgisini paylaşıyor. Dünyada 15 milyar dolarlık futbol bütçesinin bulunduğunu ve bunun 700 milyon dolarının ülkemizde döndüğünü kaydediyor. Bu rakamda kendilerinin payının da büyük olduğunu söylüyor.
Siyah-Beyazlıların yeni stadı boş bırakmamasını istiyor. Amaçlarını marka tanınırlık oranını artırmak ve İstanbul'un değerine bir nebze olsun katkıda bulunmak şeklinde özetliyor. Bir de 12 milyonu bulan Siyah-Beyazlı camiayı harekete geçirmek. Vodafone Karakartal projesi bunun ilk adımı. Şu ana dek uygulamayı 600 bin kişi kullanmış ve kulübe destek vermiş. Taraftar da kampanyalı konuşma ve internet imkanı yakalamış.
Kısaca 1 liralık bir kullanımda 90 kuruş direkt Beşiktaş'ın kasasına giriyor.
Ne kadar çok katılım olursa finansal açıdan kulübe kaynak sağlanıyor. Araştırmalar sonrasında 12 milyonluk bir camia var. Bir kişinin aylık 1 liralık katkısı üzerinden hesaplandığında (0,90 kuruşx12 ay =10,8 lira) yılda 130 milyon lirayı buluyor.
Bu şu anlama geliyor. Akıllı statta dünya futbolunun büyük yıldızları taraftarın da katkısıyla sahneye çıkabilir.
KAYNAK
![20-vodafone-arena-adam.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fcdncms.zaman.com.tr%2F2015%2F12%2F13%2F20-vodafone-arena-adam.jpg&hash=05414e985d6cdd378353caa2f836b873)
Maç sonucu pek de istediğimiz gibi değildi. Siyah-Beyazlı takım 1-0 öne geçtiği mücadeleyi 3-1 kaybetti. Türk futbolu adına üzücü bir geceydi. Vodafone'un başta Beşiktaş olmak üzere futbol, yelken, balıkçılık ve atletizme verdiği desteği öğrenince Türkiye adına mutlu olduk.
Vodafone'un en gözde projesi şu an için Vodafone Arena.
Türkiye dışındaki tüm üst düzey yöneticiler de stadın bir an önce bitmesini bekliyor. Hatta zaman zaman ziyarete bile geliyorlar. Dolmabahçe'de 150 milyon doları geçen bir yatırım var. İletişim çağının en modern spor arenalarından biri olmaya aday.
Stadyum bittiğinde tam bir yaşam merkezi haline gelecek. Maç dışında kültür sanat etkinlikleriyle de cazibe merkezi olacak. 2022 Dünya Kupası'nı düzenleyecek Katar da, yeni yaptıkları statlar için Vodafone Arena'yı kendilerine örnek almış durumdalar.
Ender Buruk da Arena'nın kendileri açısından fazlasıyla önem taşıdığına dikkat çekiyor. Türkiye'nin yüzde 55'inin spora meraklı olduğu bilgisini paylaşıyor. Dünyada 15 milyar dolarlık futbol bütçesinin bulunduğunu ve bunun 700 milyon dolarının ülkemizde döndüğünü kaydediyor. Bu rakamda kendilerinin payının da büyük olduğunu söylüyor.
Siyah-Beyazlıların yeni stadı boş bırakmamasını istiyor. Amaçlarını marka tanınırlık oranını artırmak ve İstanbul'un değerine bir nebze olsun katkıda bulunmak şeklinde özetliyor. Bir de 12 milyonu bulan Siyah-Beyazlı camiayı harekete geçirmek. Vodafone Karakartal projesi bunun ilk adımı. Şu ana dek uygulamayı 600 bin kişi kullanmış ve kulübe destek vermiş. Taraftar da kampanyalı konuşma ve internet imkanı yakalamış.
Kısaca 1 liralık bir kullanımda 90 kuruş direkt Beşiktaş'ın kasasına giriyor.
Ne kadar çok katılım olursa finansal açıdan kulübe kaynak sağlanıyor. Araştırmalar sonrasında 12 milyonluk bir camia var. Bir kişinin aylık 1 liralık katkısı üzerinden hesaplandığında (0,90 kuruşx12 ay =10,8 lira) yılda 130 milyon lirayı buluyor.
Bu şu anlama geliyor. Akıllı statta dünya futbolunun büyük yıldızları taraftarın da katkısıyla sahneye çıkabilir.
KAYNAK