[Yeni Özellik] Soru, Oy Ve Çözüm Sistemi

Bu konuyu okuyanlar

atkaksoy501

Müdavim
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,069
Puanları
113
Değerli SDN Forum kullanıcıları hepinize merhaba. Bugün kullanıma açtığımız yeni özellik hakkında bilgi vermek istiyoruz sizlere. Yeni gelen bu özellik sayesinde "Soru" konuları açabiliyorsunuz.

1618755039840.png

Bu seçeneği seçerek konularınızı açtığınızda konuya gelen cevaplara oy verilebilir, konu sahibi veya moderatörler tarafından bir cevap "Çözüm" olarak işaretlenebilir. Bu özellik sayesinde aynı sorundan muzdarip olan kullanıcılar konuya girdiğinde direkt olarak çözüm mesajına gidebilecekler.

1618755144264.png
Eğer konu sahibiyseniz herhangi bir mesajın yanında işaretlemiş olduğum seçenekler gözükecektir. Eğer konu sahibi değilseniz sadece oy verme şıkları gözükecektir.

Yukarı ok simgesine tıkladığınızda o mesaja pozitif oy vermiş olursunuz. Aşağı ok simgesine tıkladığınızda ise negatif oy. Resimlerde "1" gözüken kısım ise mesajın aldığı oyları göstermektedir. Her negatif oy "-1", her pozitif oy ise "+1" değerindedir.

Konu sahibinde ise üstteki görselde olduğu gibi bir "tik" işareti de gözükecektir. Bu işarete tıklandığında ilgili mesaj "Çözüm" olarak kaydedilecek, belirgin bir şekilde işaretlenecek ve konunun en üstüne sabitlenecektir. Şu şekilde gözükecektir:

1618755495018.png

1618755185814.png

"Mesajın tamamını görüntüle" butonuna tıklanarak ilgili mesaja gidilebilir.

1618755202150.png
Ayrıca sayfanın en üstünde bulunan bu tuşlar sayesinde mesaj sıralamasını değiştirebilirsiniz. Tarihe göre sırala seçiliyken mesajlar eskiden yeniye doğru normal sırasıyla gösterilecektir. Oylara göre sırala seçiliyken en çok oy alan mesajdan en az oy alan mesaja doğru sırayla gösterilecektir.

Dikkat! Bu özelliğin amacı dışında kullanılması durumunda gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Objektif ve nesnel bir şekilde oylama yapmanızı ve uygun mesajı çözüm olarak işaretlemenizi rica ederiz. Kişisel sebeplerden ötürü negatif oy vermek gibi davranışlar ceza sebebidir.

Bugünden itibaren gereken konularda bu özelliği kullanmanız önemle rica olunur. Her kategoride bu özellik henüz aktif değil. Gerekli görülmesi durumunda diğer kategorilerde de aktifleştirilecektir.
Herkese iyi forumlar dileriz. Yeni özelliğimiz hayırlı olsun :)
 
Son düzenleme:

walledia

Profesör
Cezalı
Katılım
17 Şubat 2018
Mesajlar
2,972
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,994
Puanları
113
Değerli SDN Forum kullanıcıları hepinize merhaba. Bugün kullanıma açtığımız yeni özellik hakkında bilgi vermek istiyoruz sizlere. Yeni gelen bu özellik sayesinde "Soru" konuları açabiliyorsunuz.


Bu seçeneği seçerek konularınızı açtığınızda konuya gelen cevaplara oy verilebilir, konu sahibi veya moderatörler tarafından bir cevap "Çözüm" olarak işaretlenebilir. Bu özellik sayesinde aynı sorundan muzdarip olan kullanıcılar konuya girdiğinde direkt olarak çözüm mesajına gidebilecekler.

Eğer konu sahibiyseniz herhangi bir mesajın yanında işaretlemiş olduğum seçenekler gözükecektir. Eğer konu sahibi değilseniz sadece oy verme şıkları gözükecektir.

Yukarı ok simgesine tıkladığınızda o mesaja pozitif oy vermiş olursunuz. Aşağı ok simgesine tıkladığınızda ise negatif oy. Resimlerde "0" gözüken kısım ise mesajın aldığı oyları göstermektedir. Her negatif oy "-1", her pozitif oy ise "+1" değerindedir.

Konu sahibinde ise üstteki görselde olduğu gibi bir "tik" işareti de gözükecektir. Bu işarete tıklandığında ilgili mesaj "Çözüm" olarak kaydedilecek, belirgin bir şekilde işaretlenecek ve konunun en üstüne sabitlenecektir. Şu şekilde gözükecektir:


"Mesajın tamamını görüntüle" butonuna tıklanarak ilgili mesaja gidilebilir.

Ayrıca sayfanın en üstünde bulunan bu tuşlar sayesinde mesaj sıralamasını değiştirebilirsiniz. Tarihe göre sırala seçiliyken mesajlar eskiden yeniye doğru normal sırasıyla gösterilecektir. Oylara göre sırala seçiliyken en çok oy alan mesajdan en az oy alan mesaja doğru sırayla gösterilecektir.

Dikkat! Bu özelliğin amacı dışında kullanılması durumunda gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Objektif ve nesnel bir şekilde oylama yapmanızı ve uygun mesajı çözüm olarak işaretlemenizi rica ederiz. Kişisel sebeplerden ötürü negatif oy vermek gibi davranışlar ceza sebebidir.

Bugünden itibaren gereken konularda bu özelliği kullanmanız önemle rica olunur. Her kategoride bu özellik henüz aktif değil. Gerekli görülmesi durumunda diğer kategorilerde de aktifleştirilecektir.
Herkese iyi forumlar dileriz. Yeni özelliğimiz hayırlı olsun :)
Gelmesi harika oldu. "Çözüldü" özelliğinin gelmesini forumca bekliyorduk. Foruma hayırlı olsun. :hearteyes:
 

BatuhanDN

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
1,815
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,482
Puanları
113
Güzel Olmuş.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dikkat! Bu özelliğin amacı dışında kullanılması durumunda gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Objektif ve nesnel bir şekilde oylama yapmanızı ve uygun mesajı çözüm olarak işaretlemenizi rica ederiz. Kişisel sebeplerden ötürü negatif oy vermek gibi davranışlar ceza sebebidir.
İyi ki Böyle bir Özellik Var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kısa Bir Soru:
Yüksek Pozitifli çözümler iyi mesajlara geçecek mi? ya da çözümler diye bir konu gelecek mi?
 
Son düzenleme:

silindi

Profesör
Katılım
10 Aralık 2020
Mesajlar
4,336
Reaksiyon puanı
3,580
Puanları
113
Bir üyenin ne kadar sorunu çözüme kavuşturduğunu görebiliyor muyuz?
Değerli SDN Forum kullanıcıları hepinize merhaba. Bugün kullanıma açtığımız yeni özellik hakkında bilgi vermek istiyoruz sizlere. Yeni gelen bu özellik sayesinde "Soru" konuları açabiliyorsunuz.


Bu seçeneği seçerek konularınızı açtığınızda konuya gelen cevaplara oy verilebilir, konu sahibi veya moderatörler tarafından bir cevap "Çözüm" olarak işaretlenebilir. Bu özellik sayesinde aynı sorundan muzdarip olan kullanıcılar konuya girdiğinde direkt olarak çözüm mesajına gidebilecekler.

Eğer konu sahibiyseniz herhangi bir mesajın yanında işaretlemiş olduğum seçenekler gözükecektir. Eğer konu sahibi değilseniz sadece oy verme şıkları gözükecektir.

Yukarı ok simgesine tıkladığınızda o mesaja pozitif oy vermiş olursunuz. Aşağı ok simgesine tıkladığınızda ise negatif oy. Resimlerde "0" gözüken kısım ise mesajın aldığı oyları göstermektedir. Her negatif oy "-1", her pozitif oy ise "+1" değerindedir.

Konu sahibinde ise üstteki görselde olduğu gibi bir "tik" işareti de gözükecektir. Bu işarete tıklandığında ilgili mesaj "Çözüm" olarak kaydedilecek, belirgin bir şekilde işaretlenecek ve konunun en üstüne sabitlenecektir. Şu şekilde gözükecektir:


"Mesajın tamamını görüntüle" butonuna tıklanarak ilgili mesaja gidilebilir.

Ayrıca sayfanın en üstünde bulunan bu tuşlar sayesinde mesaj sıralamasını değiştirebilirsiniz. Tarihe göre sırala seçiliyken mesajlar eskiden yeniye doğru normal sırasıyla gösterilecektir. Oylara göre sırala seçiliyken en çok oy alan mesajdan en az oy alan mesaja doğru sırayla gösterilecektir.

Dikkat! Bu özelliğin amacı dışında kullanılması durumunda gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Objektif ve nesnel bir şekilde oylama yapmanızı ve uygun mesajı çözüm olarak işaretlemenizi rica ederiz. Kişisel sebeplerden ötürü negatif oy vermek gibi davranışlar ceza sebebidir.

Bugünden itibaren gereken konularda bu özelliği kullanmanız önemle rica olunur. Her kategoride bu özellik henüz aktif değil. Gerekli görülmesi durumunda diğer kategorilerde de aktifleştirilecektir.
Herkese iyi forumlar dileriz. Yeni özelliğimiz hayırlı olsun :)
Gayet başarılı.

 

BatuhanDN

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
1,815
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,482
Puanları
113
Kısa Bir Tane Daha Soru:
Önceden Açılmış Bir Konuyu Soru Olarak Açmak "Forum Kuralları"nda ki 1. Kuralı İhlal Eder mi?
 

?????.

Müdavim
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
2,843
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,207
Puanları
113
Yaş
18
Bir üyenin ne kadar sorunu çözüme kavuşturduğunu görebiliyor muyuz?
Özellik geldiyse o da gelmiştir inşallah.
Değerli SDN Forum kullanıcıları hepinize merhaba. Bugün kullanıma açtığımız yeni özellik hakkında bilgi vermek istiyoruz sizlere. Yeni gelen bu özellik sayesinde "Soru" konuları açabiliyorsunuz.


Bu seçeneği seçerek konularınızı açtığınızda konuya gelen cevaplara oy verilebilir, konu sahibi veya moderatörler tarafından bir cevap "Çözüm" olarak işaretlenebilir. Bu özellik sayesinde aynı sorundan muzdarip olan kullanıcılar konuya girdiğinde direkt olarak çözüm mesajına gidebilecekler.

Eğer konu sahibiyseniz herhangi bir mesajın yanında işaretlemiş olduğum seçenekler gözükecektir. Eğer konu sahibi değilseniz sadece oy verme şıkları gözükecektir.

Yukarı ok simgesine tıkladığınızda o mesaja pozitif oy vermiş olursunuz. Aşağı ok simgesine tıkladığınızda ise negatif oy. Resimlerde "0" gözüken kısım ise mesajın aldığı oyları göstermektedir. Her negatif oy "-1", her pozitif oy ise "+1" değerindedir.

Konu sahibinde ise üstteki görselde olduğu gibi bir "tik" işareti de gözükecektir. Bu işarete tıklandığında ilgili mesaj "Çözüm" olarak kaydedilecek, belirgin bir şekilde işaretlenecek ve konunun en üstüne sabitlenecektir. Şu şekilde gözükecektir:


"Mesajın tamamını görüntüle" butonuna tıklanarak ilgili mesaja gidilebilir.

Ayrıca sayfanın en üstünde bulunan bu tuşlar sayesinde mesaj sıralamasını değiştirebilirsiniz. Tarihe göre sırala seçiliyken mesajlar eskiden yeniye doğru normal sırasıyla gösterilecektir. Oylara göre sırala seçiliyken en çok oy alan mesajdan en az oy alan mesaja doğru sırayla gösterilecektir.

Dikkat! Bu özelliğin amacı dışında kullanılması durumunda gerekli yaptırımlar uygulanacaktır. Objektif ve nesnel bir şekilde oylama yapmanızı ve uygun mesajı çözüm olarak işaretlemenizi rica ederiz. Kişisel sebeplerden ötürü negatif oy vermek gibi davranışlar ceza sebebidir.

Bugünden itibaren gereken konularda bu özelliği kullanmanız önemle rica olunur. Her kategoride bu özellik henüz aktif değil. Gerekli görülmesi durumunda diğer kategorilerde de aktifleştirilecektir.
Herkese iyi forumlar dileriz. Yeni özelliğimiz hayırlı olsun :)
İyi puan alan bir mesaj ile çözümün farkı tam olarak ne oluyor o zaman?
İyi puanlı mesaj eşit midir çözüm ya da çözüm eşit midir iyi puanlı mesaj?
 

walledia

Profesör
Cezalı
Katılım
17 Şubat 2018
Mesajlar
2,972
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,994
Puanları
113
Kısa Bir Tane Daha Soru:
Önceden Açılmış Bir Konuyu Soru Olarak Açmak "Forum Kuralları"nda ki 1. Kuralı İhlal Eder mi?
Sanmıyorum, herkesin sorunu farklı oluyor. Bence birinci kuralı ihlal etmiyor. Sadece arkadaşlar sizi konuya yönlendirir belki. Tabii emin değilim, moderatör arkadaşlara sormak lazım.
 

atkaksoy501

Müdavim
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,069
Puanları
113
Özellik geldiyse o da gelmiştir inşallah.

İyi puan alan bir mesaj ile çözümün farkı tam olarak ne oluyor o zaman?
İyi puanlı mesaj eşit midir çözüm ya da çözüm eşit midir iyi puanlı mesaj?
İyi puanlı mesaj: Kullanıcılar tarafından beğenilen mesaj
Çözüm mesajı: Moderatörler veya konu sahibi tarafından o konudaki sorunun çözümü olarak kabul edilmiş mesaj
 

walledia

Profesör
Cezalı
Katılım
17 Şubat 2018
Mesajlar
2,972
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,994
Puanları
113
Eder. İlgili konuyu raporlarsanız biz değiştirebiliriz eğer uygun kategorideyse.
Aslında olmaması lazım. Ben mi yanlış anladım acaba? :)

Aynı veya benzer iki soru örneği;

1) Bilgisayarım bozuldu. Nasıl düzeltebilirim?

2) Bilgisayarım durduk yere kapandı. Ne yapabilirim?

Bence bir sorun teşkil etmiyor ama tabii ki siz daha iyi bilirsiniz.
 

atkaksoy501

Müdavim
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,069
Puanları
113
Aslında olmaması lazım. Ben mi yanlış anladım acaba? :)

Aynı veya benzer iki soru örneği;

1) Bilgisayarım bozuldu. Nasıl düzeltebilirim?

2) Bilgisayarım durduk yere kapandı. Ne yapabilirim?

Bence bir sorun teşkil etmiyor ama tabii siz daha iyi bilirsiniz.
Orada demek istediğim şuydu:
Kullanıcının daha önce normal konu olarak açtığı bir konusu var. Bunu soru formatına çevirmek için aynısını tekrar açmak isterse bu kural ihlaline girer sonuçta. Eğer bu tip bir işlem yapmak isteyen varsa kendi konusunu raporlasın, biz de eğer özelliğin aktif olduğu kategoride ise gereken işlemi yapalım. Demeye çalıştım :)
 

walledia

Profesör
Cezalı
Katılım
17 Şubat 2018
Mesajlar
2,972
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,994
Puanları
113
Orada demek istediğim şuydu:
Kullanıcının daha önce normal konu olarak açtığı bir konusu var. Bunu soru formatına çevirmek için aynısını tekrar açmak isterse bu kural ihlaline girer sonuçta. Eğer bu tip bir işlem yapmak isteyen varsa kendi konusunu raporlasın, biz de eğer özelliğin aktif olduğu kategoride ise gereken işlemi yapalım. Demeye çalıştım :)
Şimdi anladım. Böyle olursa tabii ki kural ihlaline giriyor. Ben yanlış anlamışım, benim hatam. Kusura bakmayın. :)
 

BatuhanDN

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
1,815
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,482
Puanları
113
Burada Söylediklerimden Bazılarını Yaptıklarınız için Teşekkürler
 

niyazi5859

Müdavim
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
5,579
Çözümler
5
Reaksiyon puanı
5,104
Puanları
113
Ellerinize kollarınıza sağlık bu özelliğin gelmesi iyi oldu ancak kötü amaçlı kullananlar olmazsa güzel olur konu içindeki tartışmalardan ötürü negatif oy verenler elbet çıkacaktır genel olarak iyi insanlar hangisi çözüm diye aramayacak
 
Üst