SefaGrgn
Öğrenci
- Katılım
- 22 Mayıs 2017
- Mesajlar
- 23
- Reaksiyon puanı
- 16
- Puanları
- 3
Yaratıcılığa Öne Çıkaran Sosyal Medya: Neptune
Kısa video dünyasında TikTok, Reels ve Shorts'a yeni bir rakip geliyor: Neptune. Şu anda beta aşamasında olan uygulama, beğeni ve takipçi sayılarını gizleme özelliğiyle öne çıkıyor. Hedefi ise rekabetten çok yaratıcılığı ön plana çıkarmak.
Neptune’un kurucusu Ashley Darling, influencer dünyasının hem önünü hem de perde arkasını yakından tanıyor.
“BEĞENİ SAYISI YOK”
Darling'in geliştirdiği Neptune’da beğeni ve takipçi sayıları tamamen isteğe bağlı yani bu verilere “ghost metrics” deniliyor. Amaç, içerik üreticilerinin istatistik baskısından uzaklaşarak yaratıcılığa odaklanmalarını sağlamak. Böylece kullanıcılar beğeni ya da takipçi sayısıyla demoralize olmak yerine içeriklerinin kalitesine yoğunlaşabiliyor.
Neptune’un algoritması, klasik sosyal medya platformlarından farklı olarak etkileşim sayılarına değil, içerik kalitesi ve kullanıcı ilgisine odaklanıyor.
Şirketin pazarlama sorumlusu Timur Tugberk bu yaklaşımı şöyle özetliyor:
“İnterneti kuranlar şirketler ya da algoritmalar değil, içerik üreticileriydi. Neptune, bağlantı için var; şöhret için değil.”
Kısa video dünyasında TikTok, Reels ve Shorts'a yeni bir rakip geliyor: Neptune. Şu anda beta aşamasında olan uygulama, beğeni ve takipçi sayılarını gizleme özelliğiyle öne çıkıyor. Hedefi ise rekabetten çok yaratıcılığı ön plana çıkarmak.
Neptune’un kurucusu Ashley Darling, influencer dünyasının hem önünü hem de perde arkasını yakından tanıyor.
“BEĞENİ SAYISI YOK”

Darling'in geliştirdiği Neptune’da beğeni ve takipçi sayıları tamamen isteğe bağlı yani bu verilere “ghost metrics” deniliyor. Amaç, içerik üreticilerinin istatistik baskısından uzaklaşarak yaratıcılığa odaklanmalarını sağlamak. Böylece kullanıcılar beğeni ya da takipçi sayısıyla demoralize olmak yerine içeriklerinin kalitesine yoğunlaşabiliyor.

Neptune’un algoritması, klasik sosyal medya platformlarından farklı olarak etkileşim sayılarına değil, içerik kalitesi ve kullanıcı ilgisine odaklanıyor.
Şirketin pazarlama sorumlusu Timur Tugberk bu yaklaşımı şöyle özetliyor:
“İnterneti kuranlar şirketler ya da algoritmalar değil, içerik üreticileriydi. Neptune, bağlantı için var; şöhret için değil.”