- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 450
- Puanları
- 7,263
Münihli üretici ilk kez ikonik 4 kapılı süper otomobilinde turbo beslemeli motor kullandı.
Kasa kodlarken E yerine F harfini de kullanmaya başlayan BMW, F10 kasa kodlu yeni 5 serisinin en güçlü modeli M5in konsept versiyonunu Şanghay Otomobil Fuarında tanıtacak. Eylül ayında, bu konsept versiyonun üretim versiyonu Frankfurt Otomobil Fuarında sergilenecek.
BMW yeni, beşinci nesil M5de beklendiği gibi 4.4 litre hacminde çift turbo beslemeli V8 motoru kullandı. S63 kod adlı 555 beygir 680 Nm üreten bu motor ilk kez X6 M ve X5 M modellerinde kullanıldı. Motor yeni M5de revize edilmiş egzoz ve emme manifoldu ile daha hızlı gaz tepkisine sahip olacak.
Önceki M5 modelinde kullanılan, 5 litre hacminde 507 beygir gücündeki atmosferik emişli V10 motor sadece 7 yıl markanın motor yelpazesini donattı.
BMW Mnin Ar&Ge başkanı Albert Biermann Daha iyi yakıt verimliliği ve düşük emisyon ile, turbo besleme daha fazla güç ve performans sunuyor dedi.
Audi, Mercedes-Benz ve BMWnin üst modellerinde olduğu gibi yeni M5in azami hızı 250 km/s ile sınırlı olacak. Ancak sınırlama olmasa aracın azami hızı teorik olarak 300 km/snin üzerinde.
BMW, durdurma-çalıştırma, fren ile enerji geri kazanımı ve devre dışı kalan alternatör gibi teknolojiler ile yeni M5in önceki V10 modele göre yüzde 25 daha ekonomik olacağını iddia ediyor.
Araçtaki bir başka yenilik ise Getrag marka çift kavramalı 7 vitesli otomatik şanzıman.
Ar&Ge başkanı Biermann M modelleri içinde gelecekte 4 çeker sürpriz versiyonlar olacak diyerek M5in 4 çeker versiyonun olabileceğinin sinyalini verdi. Önemli bir Pazar olan Amerikada 4 çeker yüksek performanslı Alman otomobillerine talep yüksek.
Ebatları büyümesine rağmen yeni M5te, alüminyum ve karbon-fiber kullanılması sayesinde ağırlığın, yerini alacağı modele yakın olması bekleniyor.
Kasa kodlarken E yerine F harfini de kullanmaya başlayan BMW, F10 kasa kodlu yeni 5 serisinin en güçlü modeli M5in konsept versiyonunu Şanghay Otomobil Fuarında tanıtacak. Eylül ayında, bu konsept versiyonun üretim versiyonu Frankfurt Otomobil Fuarında sergilenecek.
BMW yeni, beşinci nesil M5de beklendiği gibi 4.4 litre hacminde çift turbo beslemeli V8 motoru kullandı. S63 kod adlı 555 beygir 680 Nm üreten bu motor ilk kez X6 M ve X5 M modellerinde kullanıldı. Motor yeni M5de revize edilmiş egzoz ve emme manifoldu ile daha hızlı gaz tepkisine sahip olacak.
Önceki M5 modelinde kullanılan, 5 litre hacminde 507 beygir gücündeki atmosferik emişli V10 motor sadece 7 yıl markanın motor yelpazesini donattı.
BMW Mnin Ar&Ge başkanı Albert Biermann Daha iyi yakıt verimliliği ve düşük emisyon ile, turbo besleme daha fazla güç ve performans sunuyor dedi.
Audi, Mercedes-Benz ve BMWnin üst modellerinde olduğu gibi yeni M5in azami hızı 250 km/s ile sınırlı olacak. Ancak sınırlama olmasa aracın azami hızı teorik olarak 300 km/snin üzerinde.
BMW, durdurma-çalıştırma, fren ile enerji geri kazanımı ve devre dışı kalan alternatör gibi teknolojiler ile yeni M5in önceki V10 modele göre yüzde 25 daha ekonomik olacağını iddia ediyor.
Araçtaki bir başka yenilik ise Getrag marka çift kavramalı 7 vitesli otomatik şanzıman.
Ar&Ge başkanı Biermann M modelleri içinde gelecekte 4 çeker sürpriz versiyonlar olacak diyerek M5in 4 çeker versiyonun olabileceğinin sinyalini verdi. Önemli bir Pazar olan Amerikada 4 çeker yüksek performanslı Alman otomobillerine talep yüksek.
Ebatları büyümesine rağmen yeni M5te, alüminyum ve karbon-fiber kullanılması sayesinde ağırlığın, yerini alacağı modele yakın olması bekleniyor.

KAYNAK