Yaş 14, boy 177, kilo 84. Program Tavsiyesi

Merhaba herkese, iyi forumlar. Yaşım 14, 15'e girmek üzereyim. Boyum 177, kilom 84. Sporla alakalı neredeyse hiç bilgim yok desem yeridir. Beslenmem düzensiz. Fakat düzenli hale getirip hem yağlardan kurtulup hem de ortalama bir vücut sahibi olmak istiyorum. Bulunduğum şehirde sıradan bir spor salonuna başlayacağım. Sizden ricam nasıl bir yol izlemem gerektiğini, bazı terimleri ve bana verebileceğiniz tavsiyeleri bu konu altında toparlamanız. Yani beni bilgilendirmeniz. Ek olarak, astım sahibiyim fakat doktorla görüştüm, astım öncesi inhaleri 2 doz kullanarak bu sorunu aşabileceğimden bahs etti, beni spora teşvik etti. Şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleyen moderatör:

Dora

www.ecrindora.com
Yönetici
Super Moderator
Kural 1. Açlık diyet değildir.
Kural 2. Yemeğini rahatça ye sorun asla yaşamazsın.
Kural 3. Ekmeği hayatından çıkar.
Kural 4. Sabah kalktığında aç karnına ılık limonlu su ve şekersiz Türk kahvesi iç.
Kural 5. Cips, paket çikolata gibi hazır ürünlerden uzak durmaya çalış. Yesen bile çok yeme. Kola asla içme.
Kural 6. Spora gitmesen bile günde en az 20 dk- 30 dk tempolu yürü. Ne yavaş yürü nede nefesini kesecek şekilde koş. Yürü.

Ben sana ömür boyu sağlık vaat ediyorum. En azından fiziki. Boğazından kısma. Dilediğin gibi kızartma da ye, makarna da ye, et de ye. Ama karnın şişmesin, patlama. Doyduğunu hissettiğin zaman kes. Gerekirse 2 saat sonra biraz daha ye. 103'ten 95'e 12 günde düşen birinin sözleri bunlar.
 

well tube

Doçent
Kural 1. Açlık diyet değildir.
Kural 2. Yemeğini rahatça ye sorun asla yaşamazsın.
Kural 3. Ekmeği hayatından çıkar.
Kural 4. Sabah kalktığında aç karnına ılık limonlu su ve şekersiz Türk kahvesi iç.
Kural 5. Cips, paket çikolata gibi hazır ürünlerden uzak durmaya çalış. Yesen bile çok yeme. Kola asla içme.
Kural 6. Spora gitmesen bile günde en az 20 dk- 30 dk tempolu yürü. Ne yavaş yürü nede nefesini kesecek şekilde koş. Yürü.

Ben sana ömür boyu sağlık vaat ediyorum. En azından fiziki. Boğazından kısma. Dilediğin gibi kızartma da ye, makarna da ye, et de ye. Ama karnın şişmesin, patlama. Doyduğunu hissettiğin zaman kes. Gerekirse 2 saat sonra biraz daha ye. 103'ten 95'e 12 günde düşen birinin sözleri bunlar.

Bunların hepsine katılmakla beraber ek olarak;
Ülkemizdeki spor salonlarının çoğu spora başlayanları şişirmeye çalışıyorlar,vücut geliştirme şampiyonasına hazırlıyorlar sanki. Bu yüzden girişte bunu dile getir: "Ben şişmek istemiyorum plaj vücudu olsa yeter." de. Sana verilen hareketlerde zorlandığın olursa alternatifini iste, bunu yapman gerekiyor diyen bir hoca varsa o salonda çalışma. Her insanın vücudu, kas gücü, dengesi farklıdır bu yüzden herkes her hareketi yapmak zorunda değildir. Ortalama bir vücut için; vücudunun her bölgesi için 3 ana hareket belirle ve kendini zorlamayacak ağırlıklarla çalış. Zorlamayacak derken çok hafif girip de kasların yanmadan hareketi bırakma. Ortalama ağırlıkla yanana kadar gerekirse çok tekrar yap. Protein ve karbonhidrat (sağlıklı) ağırlıklı beslen.
 
Verdiğiniz tavsiye ve yardımlar için bolca teşekkür ederim size. Dedikleriniz beni tatmin edecek düzeyde bilgiler. Ekstra olarak zorlanmadan ve beni bıktırmadan spora alıştırabilecek hafiften yoğun tempoya doğru ilerleyen bir program istiyorum. Yapacağım olayı ciddi yapmak, hayatta kendime biraz daha çok değer verip vücudumu ve sağlığımı dengelemek istiyorum. Teşekkürler tekrardan.
 

mmcaglar01

Asistan
Kural 1. Açlık diyet değildir.
Kural 2. Yemeğini rahatça ye sorun asla yaşamazsın.
Kural 3. Ekmeği hayatından çıkar.
Kural 4. Sabah kalktığında aç karnına ılık limonlu su ve şekersiz Türk kahvesi iç.
Kural 5. Cips, paket çikolata gibi hazır ürünlerden uzak durmaya çalış. Yesen bile çok yeme. Kola asla içme.
Kural 6. Spora gitmesen bile günde en az 20 dk- 30 dk tempolu yürü. Ne yavaş yürü nede nefesini kesecek şekilde koş. Yürü.

Ben sana ömür boyu sağlık vaat ediyorum. En azından fiziki. Boğazından kısma. Dilediğin gibi kızartma da ye, makarna da ye, et de ye. Ama karnın şişmesin, patlama. Doyduğunu hissettiğin zaman kes. Gerekirse 2 saat sonra biraz daha ye. 103'ten 95'e 12 günde düşen birinin sözleri bunlar.
Arkadaşa katılıyorum. Ek olarak program istiyorsan en azından 2 sene daha vücut ağırlığı ile çalışmanı öneririm. Calisthenicsi araştırmanı tavsiye ederim. Egzersiz önerim ise
3 set max tekrar barfiks (yapamıyorsan bileklerin sana dönük şekilde başla onu da yapamıyorsan zıpla havada kalmaya çalış)
3 set max tekrar şınav (yapamıyorsan dizlerinin üzerinde başla)
2 set max süre plank
3 set 1.5 dkka zıplayarak squat
Bu program temel güç katacaktır ancak güçlendikçe bunları max tekrar yapmak yerine mesela 10 tane diamond puhs up 10 muscle up (bir tane muscle up yapman en az 3-4 ayını alır) gibi hareketi zorlaştırmayı da seçebilirsin. Son olarak eğer ekmeği kesemiyorsan azalt ve abur cuburu elinden gelebildiğince bırak.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Vücut ağırlığıyla başlamanı önermemin neden hem daha ekonomik hem daha sağlıklı ve doğal hareketler ayrıca sakatlanma riski az.
 
Son düzenleme:

Dora

www.ecrindora.com
Yönetici
Super Moderator
Çağlar anlattıkların Air Alert 3'ü getirdi aklıma. Her ne kadar bacak kasları ve zıplama için uygulanan bir sistem olsa da vücudu fit yapmak ve yağları eritmek için muhteşem bir antrenman programı.
 
Arkadaşa katılıyorum. Ek olarak program istiyorsan en azından 2 sene daha vücut ağırlığı ile çalışmanı öneririm. Calisthenicsi araştırmanı tavsiye ederim. Egzersiz önerim ise
3 set max tekrar barfiks (yapamıyorsan bileklerin sana dönük şekilde başla onu da yapamıyorsan zıpla havada kalmaya çalış)
3 set max tekrar şınav (yapamıyorsan dizlerinin üzerinde başla)
2 set max süre plank
3 set 1.5 dkka zıplayarak squat
Bu program temel güç katacaktır ancak güçlendikçe bunları max tekrar yapmak yerine mesela 10 tane diamond puhs up 10 muscle up (bir tane muscle up yapman en az 3-4 ayını alır) gibi hareketi zorlaştırmayı da seçebilirsin. Son olarak eğer ekmeği kesemiyorsan azalt ve abur cuburu elinden gelebildiğince bırak.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Vücut ağırlığıyla başlamanı önermemin neden hem daha ekonomik hem daha sağlıklı ve doğal hareketler ayrıca sakatlanma riski az.
Vücut ağırlığı ile çalışmam beni daha profesyonel çalışmalara hazırlayacak anladığım bu fakat salonu kullanarak çalışsam bu gelişmeleri daha yapay fakat daha hızlı şekilde elde etmez miyim?
 

mmcaglar01

Asistan
Vücut ağırlığı önermemin sebebi bacak kaslarına çalışırken omurgana fazla yük bindirmemek yaşın için daha iyi olabilir diye. Doğru program ile hız farkı olacağını sanmıyorum. Hız beslenmene ve genetiğine bağlıdır tabii doğru programı uyguluyorsan. Ayrıca yaşından dolayı anabolizman daha yüksek olduğu için zaten hızlı bir sonuç elde edersin.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Çağlar anlattıkların Air Alert 3'ü getirdi aklıma. Her ne kadar bacak kasları ve zıplama için uygulanan bir sistem olsa da vücudu fit yapmak ve yağları eritmek için muhteşem bir antrenman programı.
Air alert 3ü biraz araştırdım daha yükseğe zıplamak için gayet iyi bir antrenman programına benziyor ama diz sakatlığı olan biri varsa vay haline :D
 
Son düzenleme:
Vücut ağırlığı önermemin sebebi bacak kaslarına çalışırken omurgana fazla yük bindirmemek yaşın için daha iyi olabilir diye. Doğru program ile hız farkı olacağını sanmıyorum. Hız beslenmene ve genetiğine bağlıdır tabii doğru programı uyguluyorsan. Ayrıca yaşından dolayı anabolizman daha yüksek olduğu için zaten hızlı bir sonuç elde edersin.

---- Mesajlar birleştirildi ----


Air alert 3ü biraz araştırdım daha yükseğe zıplamak için gayet iyi bir antrenman programına benziyor ama diz sakatlığı olan biri varsa vay haline :D
Minnettarım, çok teşekkürler. Verdiğiniz cevaplar için tekrar ve tekrar bolca teşekkürler. İyi forumlar dilerim.
 
Üst