Yarım Kalan Metrolar Tamamlanacak

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,574
Reaksiyon puanı
96
Puanları
228
zmir, Adana, Bursa, Kayseri, Konya ve Gaziantep büyükşehir belediyelerinin metro projelerinin inşaatı devam ederken, Ankara ve İstanbul büyükşehir belediyelerinin imkansızlıklar nedeniyle tamamlayamadıkları metroların inşaatının Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü'ne devredilmesinde son aşamaya gelindi.

Metroların, Ulaştırma Bakanlığınca yapılmasına ilişkin onayı içeren Bakanlar Kurulu Kararının gelecek ay çıkması beklenirken, kararın ardından yarım kalan metroların yapım işi Ulaştırma Bakanlığının yatırım programına alınacak. Sürecin aksamadan işlemesi halinde Ulaştırma Bakanlığının yıl sonuna kadar metro inşaatlarına başlaması planlanıyor.

Belediyelere devredilecek
Ulaştırma Bakanlığı, yapımı tamamlanan şehir içi raylı ulaşım sistemleri ve metroları tamamladıktan sonra belediyelere devredecek. Belediyeler, metrolardan elde edilen ciroların belli oranını, yapım için yatırıma ayrılan para tamamlanana kadar Hazine'ye ödeyecek.

Yarım kalan metroların Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması için belediyelerin başvurularının ardından Hazine Müsteşarlığının da taraf olduğu bir protokol imzalanmıştı. Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda, ''Bakanlar Kurulunca yapımının üstlenilmesine karar verilen şehir içi raylı ulaşım sistemleri metroların Ulaştırma Bakanlığınca yapılmasına'' yönelik değişikliğin ardından Ankara ve İstanbul Büyükşehir Belediyeleri, yapımı devam eden metro projelerini Bakanlığa devretmek için çalışmalara başlamıştı.

Ankara'da 3 İstanbul'da 4 proje

Ankara'da ''Kızılay-Çayyolu'', ''Batıkent-Sincan/Törekent'' ve ''Tandoğan-Keçiören'', İstanbul'da ''Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy'', ''Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı)'', ''Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey'' ve ''Bakırköy- Beylikdüzü'' metro hatlarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması planlanıyor.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı EGO Genel Müdürlüğü, yapımına 2002'de başladığı 16 bin 590 metre uzunluğundaki ''Kızılay-Çayyolu Metrosu''nun 8 bin 600 metrelik bölümünün ve 6 metro istasyonunun kesin kabulünü 2009'da yaptı. Hattın 7 bin 990 metrelik bölümüyle 5 istasyonunun ise yüzde 80.11'i bitirildi.
Kızılay'dan Batıkent'e

Kızılay'dan Batıkent'e kadar devam eden metro hattının devamı niteliğindeki ''Batıkent-Sincan/Törekent'' metrosunun yapımına ise 2001'de başlanmıştı. Yalnızca yüzde 7,1'i tamamlanan 15 bin 360 metre uzunluğundaki metro hattında 11 istasyon yer alacak.

AŞTİ-Dikimevi arasında çalışan Ankaray hafif raylı sistemi Tandoğan'dan, Kızılay-Batıkent arasında çalışan Ankara Metrosu'nu da Atatürk Kültür Merkezi'nden Keçiören'e bağlaması planlanan ''Tandoğan-Keçiören metro hattı''nın yapımına da 15 Temmuz 2003'te başlandı. Şu ana kadar yapım işinin yüzde 41'i tamamlanan ''Tandoğan-Keçiören metro hattı'' bittiğinde toplam uzunluğu 10 bin 582 metre, istasyon sayısı 11 olacak.

İstanbul'daki projeler
3.7 kilometre uzunluğundaki Şişhane-Yenikapı metro hattı, 0.7 kilometre uzunluğundaki Aksaray-Yenikapı hafif metro bağlantı hattı, 21.7 kilometre uzunluğundaki Kadıköy-Kartal metro hattı ile 4.29 kilometre uzunluğundaki Maslak Atatürk Oto Sanayi-Hacıosman, Sanayi-Seyrantepe metro hattının inşaatlarını yürüten İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ''Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattı (19 kilometre)'', ''Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı) metro hattı (9 kilometre)'', ''Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey metro hattı (25 kilometre)'', ''Bakırköy- Beylikdüzü metro hattının (25 kilometre)'' Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapım ihalesine çıkılmasını talep etmişti.


Kaynak : http://www.internethaber.com/yarim-kalan-metrolar-tamamlanacak-304109h.htm#ixzz12wFJ4WOR
 

emubaltaci

Rektör
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,863
Reaksiyon puanı
129
Puanları
243
istanbuluna bu konuda hazine desteği şart. metro sabit maliyeti çok yüksek bir ulaşım aracı. ibb nin bunu kaldırması çok zor. ya yap işlet devret modeli olacak yada hazine desteği
 

ReDo

Rektör
Katılım
8 Kasım 2008
Mesajlar
13,320
Reaksiyon puanı
91
Puanları
228
Keçiören Metrosu bitse artık,Trafik biraz rahtlar beLki.
 

evowinds

Dekan
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
9,100
Reaksiyon puanı
174
Puanları
243
Hepsini aynı anda bitirmek gerekmiyordu ki, birini yap o çalışsın kendini amorti etsin.
Sende diğerlerine bak, onları ilerlet. Ankara'nın heryeri şantiye halinde ama bir çivi dahi çakılmıyor.
Trafiği etkilemesi bir yana artık insanın asabını bozuyor.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
şu metroyu bir haliçten geçirseler müthiş kolaylık olacak. taksim meydanındaki yoğunluk %50 azalır rahat
 

Ordo ab chaO

Profesör
Katılım
2 Haziran 2009
Mesajlar
3,511
Reaksiyon puanı
43
Puanları
0
13 senedir Beylikdüzü'nde oturuyorum ilk zamanlardan beri bir metro lafı var ama tek bir kazma vurulmadı daha. Sözde 2009'da metrobüs gelecekti, 2011 oldu yok. Avcılar - Beylikdüzü arası yaklaşık 7 km ama bazen 1 saat bile sürebiliyor. Bu eziyetin bittiğini görebileceğimi hiç sanmıyorum.
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,614
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
İnanması güç
 

MtHan

Profesör
Katılım
3 Şubat 2008
Mesajlar
1,432
Reaksiyon puanı
14
Puanları
0
Vaybe Batıkent hattı 9 senede %7 ilerleme kaydetmiş :D Tabi Melih yerse parayı devam etmez inşaat.
 
Üst