Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?

Bu konuyu okuyanlar

aydin32019

Öğrenci
Katılım
12 Şubat 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Bir yakınımın adına Vodafone'dan faturalı hat açtırılıp ödenmeyen borç birikmiş, nihayetinde de icra ile tahsil için bir hukuk bürosuna verilmiş.

Biraz sorduk soruşturduk. Borçlu hat yakınım eDevlet üzerinden sorunca adına görünmüyor. Vodafone müşteri hizmetlerine TC kimlik no ve ismini verirse oradan da bulamıyorlar. Ancak hukuk bürosunun bize söylediği o numarayı müşteri hizmetlerine veriyoruz da o zaman nasıl oluyorsa lütfedip buluveriyorlar. Hattın Vodafone'da kayıtlı bir adresi yok... Sadece "semt/ilçe/il" girilmiş. Yani sokak adresi ve gerisi tamamen eksik. İrtibat telefonu, email adresi falan da yok. Bunlar olmadan faturalı hat nasıl açılabilmiş, ne biz anlayabildik, ne Vodafone cevaplayabiliyor. Açıldığı bayi yakınımın semtinde ama orası da kapanmış.

Aylardır bunlar olup biterken Vodafone'dan da en ufak bir ses çıkmamış. Yakınımın adresine, telefonuna gelen bir tane dahi fatura, SMS vesaire yok. Hattın irtibat bilgileri bomboş, nasıl gelecek diyeceksiniz... Halbuki yakınımın Vodafone'da bir hattı hakikaten var. Ama numarası da uyuşmayan o hat faturasız ve taahhütsüz, dolayısıyla da borçlanma gibi bir durum zaten mümkün değil. Yine de koskoca Vodafone, madem borç birikmiş alamıyor, bari bir zahmet edip de kendi sisteminde aynı isim ve kimlik no altındaki o asıl hattın üzerinden irtibata geçse, bir - iki SMS atsa olmaz mıydı? Sanki adeta iş bilhassa uzasın, borç biriksin de biriksin, icraya düşsün istiyorlarmış gibi!

Yakınım olaydan bu hafta sonu yeni haberdar oldu. Vodafone'un kendi sisteminde bulamadığı o faturasız hattı nasıl oluyorsa hukuk bürosu pat diye buluverip SMS ile tehditvari bir ikaz göndermiş. Gönderilen SMS de hemen her gün gelip duran dolandırıcılık mesajlarının tıpkısının aynısı bu arada... Neyse ki yakınım kendisi biraz huylu biridir, ne olur ne olmaz diye bir takip edince durumu öğrenmiş.

Vodafone, hukuk bürosu, tanıdık tanımadık sorduğumuz her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Operatör ve hukuk bürosu ikisi de kendileri ile muhatap olunması talimatını veriyor, ayrı ayrı evraklar istiyorlar. O nedenle sormak istediklerimiz:

1) İtiraz etmenin en doğru ve düzgün yolu nedir?

2) Bu konuda asıl kiminle muhatap olunmalı?

Bence bu öncelikle hattı açan, herhalde hattın en detaylı kullanım bilgileri ve saire elinde olan ve üstüne üstlük olayın hiç bir aşamasında kendisine düşenleri yerine getirmeyen operatör Vodafone olmalı, ama elbet ben konunun uzmanı değilim. Hukuk bürosunun da herhalde bu işlerden bir mali çıkarı olduğundan onlara da tam güvenemedik. Zaten ikisi de bize ayrı meblağlar veriyor. Bir de yer yer Tüketici Hakem Heyeti ve/veya Tüketici Mahkemesi'nden bahsediliyor, bunları mı denemeli? Öyleyse nasıl?

3) Hat açtırmak için kimlik, imza, adresli evrak falan alınıyor biliyorum. Ama malumunuz bu günlerde en ufak bir hizmet, abonelik, promosyon vesaire için dahi hemen hemen her yer benzer evrak ve özel bilgilerimizi talep ediyor, topluyor. Bunlar ne derece güvenli ve gizli tutuluyor, kim bilir... Diyelim yakınımınkiler kopyalanmak suretiyle yapıldıysa o zaman derdimizi nasıl anlatacağız?

Biraz uzun oldu ama ileri geri çok soru-cevapdan kaçınmak istedim. Benzer olumlu ya da olumsuz herhangi tecrübeleri olanlar tavsiye ve önerilerini yazabilirlerse çok seviniriz. Yorum ve katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Hattı açan bayii'yi dolandırıcılıktan mahkemeye verin. Elinizdeki belgeleri (varsa) delil olark gösterin. Bayii uğraşsın.
 

PropHeTe

Profesör
Katılım
21 Mart 2009
Mesajlar
4,155
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,398
Puanları
113
İlgili hat mutlaka imei olan bir cihazı kullanmıştır bunu sorgulayın yasal bir şekilde belki bir ipucu olur.
 

aydin32019

Öğrenci
Katılım
12 Şubat 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Hattı açan bayii'yi dolandırıcılıktan mahkemeye verin. Elinizdeki belgeleri (varsa) delil olark gösterin. Bayii uğraşsın.

Keşke. İlk mesajda bahsettiğim gibi bayi iflas etmiş ve kapanmış. İki kez gittik, kepenkler kapalı, dükkan kiralık. Zaten Vodafone onları muhatap bile görmüyor, onlarla aramızdaki herhangi bir hukuki süreç Vodafone'u ve avukatlık bürosunu direkt ilgilendirmez diyorlar. Yani oradan pek bir mesafe kaydedebileceğimizi sanmıyorum. Yine de tavsiyeniz için teşekkürler.

---- Mesajlar birleştirildi ----

İlgili hat mutlaka imei olan bir cihazı kullanmıştır bunu sorgulayın yasal bir şekilde belki bir ipucu olur.

Bunu da akıl edip Vodafone'dan kullanım detayları, yerleri, kullanılan telefonları istedik, mırın kırın ettiler. Yani madem iddia o ki hat yakınımın adına, o zaman operatör aboneye kendi hattının bütün kullanım detaylarını vermek zorunda olmalı. Bu sefer de itiraz ediyor ve sahiplenmiyor diye vermek istemediler, kendileri inceleyeceklermiş. Yani özetle, borca gelince hat onun oluyor, eksik adres, gönderilmeyen faturalar, hat bilgileri vesaire istenince itirazına hemen itibar edilip reddediliyor.

Ben de yanındayken bir daha arayıp bir talep edelim bakalım. Aranan numaralar v.s. kayıtları detaylı faturalarda var da IMEI kayıtları ve lokasyon bilgisi falan normalde alınabilen bir şey midir? Elbette sistemlerinde vardır ama malum müşteri hizmetlerinden bilgi almayı bırakın, bir insana ulaşabilmek deveye hendek atlatmaktan daha zor.
 
Son düzenleme:

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Vodafon'a yazılı ihtar gönderin ve dava açacağınızı beyan edin.
 

aydin32019

Öğrenci
Katılım
12 Şubat 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Vodafon'a yazılı ihtar gönderin ve dava açacağınızı beyan edin.

Evet, şimdi ilgili yazılı evrakları toplamanın yanısıra direkt operatörle de irtibata geçip önce oradan incelenmesini yaptırmaya çalışacağız. Zaten yukarıda detaylı izah ettiğim üzere onlar tarafında bu konuda büyük bir ihmal sözkonusu.
 

Dea

Profesör
Katılım
13 Ekim 2010
Mesajlar
1,395
Reaksiyon puanı
35
Puanları
48
Dikkat Edin Dolandırılmayın Sizi Dolandırmaya Çalışıyor Olabilirler Bu Tarz Dolandırıcıklar Çok Oluyor
En Mantıklısı Bir Avukata Danışın
 
Son düzenleme:

aydin32019

Öğrenci
Katılım
12 Şubat 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Son yazdıklarım üzerinden iki hafta kadar geçti, ben de onca iş güç arasında elimden geldiğince araştırıp soruşturup yakınıma yardımcı olmaya çalışıyorum. Konuyu takipsiz bırakmamak ve elime geçen ek bilgileri de paylaşmak için yine yazıyorum.

Özetle durum şuydu: Bir yakınıma Şubat başlarında Vodafone'un tahsilat için tuttuğu bir hukuk bürosundan, tanımadık bir Vodafone hattına dair ödenmeyen borçların tahsili için beklenmedik bir icra tehdidi gelmişti. Ne büro ne de operatör konuyla ilgili daha bilgi vermiyor, bir yandan da dosya masrafı v.b. ek "yasal ücretler" tehdidi ile de ödeme baskısı yapılıyordu. Ben de onun adına bu konuda yardım danışmıştım. Son durum ise şöyle...

Öncelikle; biz her taraftan evrak talep etmeye devam ediyoruz ama nafile, elimize geçen yok. Ne hukuk bürosu, ne operatör, ne gittiğimiz sayısız Vodafone bayii, hiç biri bize bir evrak "gönderemiyor" ve/veya göndermiyor. Bu devam eden problemin önemi biraz aşağıda ortaya çıkacak.

İkinci olaraktan; konuyu tanıdık bir hakim ve bir de komşumuz bir avukata (gayriresmi olarak) danıştık. Her ikisi de eğer borç meblağ çok çok yüksek değilse şimdilik ödememizin ve sonradan duruma göre uygun yasal yollardan itiraz ve geri talep etmemizin daha akıllıca olacağını söylediler. Herhangi bir soruşturma ve/veya davanın aylar, hatta 1 - 2 yıla sarkacağını ve bu süre zarfında da hukuk bürosunun işin peşini bırakmayacağını; bizim her itirazımıza itiraz edip hatta "ilamsız icra" diye bir yoldan dahi bizden habersiz bile üsteletebileceklerini izah ettiler. Burada ve başka forumlarda da buna uyan bilgiler, tecrüblere ben de rast geldim. Yani sonuç itibariyle bu borcu uzun yolla muhtemelen sildirebileceğimizi ama o arada da çok ama çok daha katı masrafa girilmesi gerekeceğini söylediler. Bu yakınımın bir hayli gözünü korkuttu ve benim itirazlarıma rağmen — elinde de en ufak bir evrak dahi olmadan — o az da olsa borcu ödedi. Şimdi biz onun gereken itirazını yapıp geri alabilme aşamasına geldik.

Son olarak; elimizde hiç bir evrak v.s. yok diyorum ya? İşte nihayet bu meçhul "borçlu hattın" neyin nesi olabileceğine dair bir ipucu bulduk. Yakınımın kesinlikle FATURALI bir hat açtırmadığını ve bundan %100 emin olduğunu yazmıştım. Bu öyle. Yalnız, yakınım geçen sene kendi faturalı hattını başka bir operatöre taşımış. O işlemi yaptırırken de aklına gelmişken, 90+ yaşında ve eve mahsur annesinin 112 acil falan gibi aramak için bulunsun diye kullanabileceği, ev telefonuna ek yedek ama FATURASIZ bir hat açtırmış. Kendisi o hattı da aynı vakitte aldığı için onu da yeni operatöründen diye hatırlıyordu. Ama sonra e-Devlet'den ve o operatörden bakınca onun Vodafone olabileceğini keşfettik (daha annesindeki SIM karta bakacağız, henüz gitme fırsatı olmadı). Yakınım o hattı FATURASIZ açtırdığından da %100 emin. Annesi yaşı itibariyle zaten cep telefonu kullanamıyor, zaten onu da çok acil bir durum olursa nadiren kullanır diye aylık bir sözleşme yerine kontörlü bir hat tabi çok daha makul olduğundan bilhassa öyle talep etmiş.

Neticede, bizim bu bilgiler ışığında en iyi "tahminimiz", Vodafone bayii ya da operatörün kendisi kasti ya da arızayla bu FATURASIZ hattı sisteme FATURALI olarak girmiş. Ama "borçlu" hattın arıyor ve bilgilerini soruyoruz, adres eksik, telefon, eposta yok diye ilk konuda izah etmiştim ya? İşte nasıl olmuşsa FATURA ADRESİ OLMAYAN bir hat FATURALI olarak aktif hale getirilmiş. Şimdi neden "tahmin" kelimesini kullandım? Çünkü halen elimizde en ufak bir evrak yok. Yakınım da verildiğini hatırlamıyor. Bu da beni pek şaşırtmadı, zira ne zaman Vodafone bayiilerinde işim olsa yeni hat açtıran arada sırada önüme denk geliyor. Bayiilerin alelacele satış yapmak için nasıl üstünkörü form doldurduklarını, ne baştansavma bilgiler verdiklerini, nasıl parayı tahsil edip SIM kartı müşterinin eline tıkıştırıp müşteriyi peydah ettiklerini de görüyorum. Tabi burada yakınım daha dikkatli olup, bir evrak var mı diye ısrar da etmeliydi ama teknik bir insan değil, insanlık hali. Bir de bize bazı bayiilerin Vodafone'un performans kriterlerini, aylık istenen faturalı hat açtırma kotasını tutturabilmek için benzer işler yaptıkları da söylendi.

Tabi bunu keşfeder keşfetmez, Vodafone'un tüm kanallarından yazılı, sözlü abonelik başvurusunda alınan evraklar ve sözkonusu o "borçlu" hattın sözde faturalarının birer nüshalarını talep ettik. Şimdi normalde bunlar online işlemlerle görülebiliyor ama hat kapalı olduğu için bu mümkün değil. Yalnız benim anladığım kadarıyla, BTK mevzuatı ve yasalar gereği abone talep ettiğinde operatör herhangi veya tüm faturaların nüshasını aboneye sunmakla yükümlü. Aynısı zaten Vodafone'un kendi web sitesinde bile yazılı. Eposta ile isteyince de ücret de alınmıyor (ki bu da sitelerinde yazılı). Ancak haftalardır bize mazeret üzerine mazeret veriyorlar. Sistem bozukmuş, sonra arayacakmışız... Göndermişler de gelmemiş... Spam'e bakınızmış (orada kesinlikle yok)... Göndermişler, sorduğunuza göre bir kaç saate, yarına, 48 saate anca gelirlermiş... 542'ye göre siteden form doldurup dilekçe verecekmişiz... Yaptık, siteden gelen cevaba göre 542'yi arayacakmışız... Anlayacağınız tam bir kısır döngü. Ben de artık bu kadar uğraştırıp da bir türlü bunları vermemelerinin ardında neredeyse kesin bir art niyet olduğundan şüphe eder oldum. Tahminim istediğimiz evraklar açık ve net yakınımı haklı, bayii ve/veya operatörü kusurlu gösterdiği için — nasılsa parayı da aldılar — işi geçiştirip yakınımı caydırmaya çalışıyorlar.

Yine biraz uzun oldu ama eksik bilgi vermek istemedim. Yeni sorularım:

1) Operatör, hiç ama hiç bir irtibat bilgisi — ve bilhassa FATURA ADRESİ — olmadan nasıl FATURALI bir hat açabilir ya da çevirme yapabilir? Sistem bunu hiç mi kontrol etmiyor? Sonradan farkedince Vodafone da mı hiç şüphelenmiyor, soruşturmuyor?

2) Diyelim baştan ya da sonradan aboneden izinsiz ve habersiz böyle bir işlem yapılmış. Operatör, bırakın icrayı-micrayı, tahsilatı, ödeme talep etmeden önce aboneyi doğru düzgün, düzenli ve vakitlice faturalandırmaktan yükümlü değil mi? Fatura tebligatı olmadan, ibraz edilmeden aboneye nasıl bir borç bindirilebiliyor?

3) Yine diyelim olan olmuş, boş adresli bu basılan/kesilen faturalar nereye gidiyor? Ptt, "adres yanlış/eksik" diye operatöre geri getirmiyor mu? Orada da mı jeton düşmüyor.

4) Hukuk bürosu (ödeme yapmadan önce de, sonra da), "iş icraya daha gitmedi, henüz "borç dosyası" diye bir şey yok, hiç bir şey vermek zorunda değiliz" deyip kesip atıyor. Bu doğru mu?

5) Biz bu durumu kesinlikle aydınlatacak sözkonusu evrakları — durum itibariyle gereken zorlatmayla — nasıl, ne yolla temin edebiliriz? BTK'dan şikayet açmak doğru olur mu? Nispeten çabuk ilgilenilir mi? Tüketici Hakem Heyeti'ne de mi başvursak?

Yanlış anlamayın, bana kalsa yarın gidelim suç duyurusunda bulunalım diyorum ama yakınım da elinde tüm evrak ve bilgi olmadan bunu yapmak istemiyor. Zaten kendinden habersiz bir "icra" kazığı yedi, "ya bu avukatları falan biz bunları edinmeden sonradan bir şeyleri kurcalar, oynar beni haksız gösterir, başıma daha da dert olurlarsa?" diyor, ona da uzmanlık alanım olmadığı için bir şey diyemiyorum.

Buraya kadar takip eden, katılımda bulunan/bulunacaklara tekrar teşekkürler.
 

Son mesajlar

Üst