Fingolfin Ladislao
Dekan
- Katılım
- 24 Şubat 2020
- Mesajlar
- 6,632
- Reaksiyon puanı
- 6,381
- Puanları
- 113
Belki de tarihteki en karışık mali çeyrekleri yaşıyoruz. Analizatör ve teorisyenler global pazarların pay tahminlerini ilk çeyrekten beri tutturamıyorlar. "Hah şimdi üretim arttı insanların satın alma şansı arttı o yüzden satış da artar markalar rahatlar" diyoruz, bir iki tane marka haricinde pazar payı düşüyor hepsinin. Pazarlara gönderilen ürün rakamlarına bakıyoruz artacak diyoruz 31.800.000 azalıyor toplam satış. Bu karmaşanın içinde de markaların pazar stratejistlerine çok büyük görev düşüyor, çünkü geliştirdikleri satış ve pazar stratejileri ile markayı bu ve benzeri dönemlerden kârlı çıkarması gerekiyor. Fakat, sanırım Xiaomi bu sene sadece pazar stratejistinin maaşını tam ödemiş ki Samsung %4(18.700.000 satış sayısı) pazar payı kaybederken, Apple ise %2(10.600.000 satış sayısı) pay kaybederken Xiaomi pazar payını tam %4 büyütüp 4 milyon yeni müşteri kazanmış. Genelde bir mali çeyrekle diğeri arasında bir kıyaslama yapıldığında(Ki bu kıyaslamaya ecnebiler "QoQ" diyorlar) bu kadar büyük bir artış pek görmezsiniz. Fakat en büyük nedeninin pandemi sonrası tüm Dünya'nın girdiği ekonomik daralmanın insanları olduğundan daha fazla düşük bütçeli cihazlara itmesi. Çünkü bu sefer sadece Hindistan ve Latin Amerika pazarlarında değil, Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarında da kendilerini gösteriyorlar. Ve bu bu büyümeleri sadece Q2 2021'de değil Q3 2021'de de devam etti.
Xiaomi'yi pek sevmem yaptıkları işi her zaman tamamlamadan ve üzerine pek düşünmeden yaptıklarını düşünüyorum özellikle Twitter'dan salladıkları markalara göre. Fakat eğer bir başarıları varsa bunu takdir ederim ki bu artışı elde edip 6 ay korumak gerçekten takdire layık bence.
(Bu kaynakta global satış arttı diyor ve sebebi mali çeyreklerin herkesin farklı olması yani herhangi bir yanlışlıktan dolayı değil)
Xiaomi'yi pek sevmem yaptıkları işi her zaman tamamlamadan ve üzerine pek düşünmeden yaptıklarını düşünüyorum özellikle Twitter'dan salladıkları markalara göre. Fakat eğer bir başarıları varsa bunu takdir ederim ki bu artışı elde edip 6 ay korumak gerçekten takdire layık bence.
Global Smartphone Market Share: Quarterly - Counterpoint
The global smartphone market grew by 7% YoY to reach 323.2 million units in Q4 2023. Apple grew by 2% YoY, overtaking Samsung for the top spot
www.counterpointresearch.com
Global smartphone sales grow 10.8% in Q2 2021 | Mobile | News | Rapid TV News
Despite supply constraints due to Covid-19 related production disruption and component shortages, there were 328.8 million global smartphone sales to end users ...
www.rapidtvnews.com