Haber Xiaomi'nin şahlanışı: Q2-Q3 2021

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,632
Reaksiyon puanı
6,381
Puanları
113
Belki de tarihteki en karışık mali çeyrekleri yaşıyoruz. Analizatör ve teorisyenler global pazarların pay tahminlerini ilk çeyrekten beri tutturamıyorlar. "Hah şimdi üretim arttı insanların satın alma şansı arttı o yüzden satış da artar markalar rahatlar" diyoruz, bir iki tane marka haricinde pazar payı düşüyor hepsinin. Pazarlara gönderilen ürün rakamlarına bakıyoruz artacak diyoruz 31.800.000 azalıyor toplam satış. Bu karmaşanın içinde de markaların pazar stratejistlerine çok büyük görev düşüyor, çünkü geliştirdikleri satış ve pazar stratejileri ile markayı bu ve benzeri dönemlerden kârlı çıkarması gerekiyor. Fakat, sanırım Xiaomi bu sene sadece pazar stratejistinin maaşını tam ödemiş ki Samsung %4(18.700.000 satış sayısı) pazar payı kaybederken, Apple ise %2(10.600.000 satış sayısı) pay kaybederken Xiaomi pazar payını tam %4 büyütüp 4 milyon yeni müşteri kazanmış. Genelde bir mali çeyrekle diğeri arasında bir kıyaslama yapıldığında(Ki bu kıyaslamaya ecnebiler "QoQ" diyorlar) bu kadar büyük bir artış pek görmezsiniz. Fakat en büyük nedeninin pandemi sonrası tüm Dünya'nın girdiği ekonomik daralmanın insanları olduğundan daha fazla düşük bütçeli cihazlara itmesi. Çünkü bu sefer sadece Hindistan ve Latin Amerika pazarlarında değil, Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarında da kendilerini gösteriyorlar. Ve bu bu büyümeleri sadece Q2 2021'de değil Q3 2021'de de devam etti.

Xiaomi'yi pek sevmem yaptıkları işi her zaman tamamlamadan ve üzerine pek düşünmeden yaptıklarını düşünüyorum özellikle Twitter'dan salladıkları markalara göre. Fakat eğer bir başarıları varsa bunu takdir ederim ki bu artışı elde edip 6 ay korumak gerçekten takdire layık bence.


(Bu kaynakta global satış arttı diyor ve sebebi mali çeyreklerin herkesin farklı olması yani herhangi bir yanlışlıktan dolayı değil)
 

Applemania

Profesör
Katılım
25 Ağustos 2021
Mesajlar
3,677
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
3,460
Puanları
113
Yaş
33
Belki de tarihteki en karışık mali çeyrekleri yaşıyoruz. Analizatör ve teorisyenler global pazarların pay tahminlerini ilk çeyrekten beri tutturamıyorlar. "Hah şimdi üretim arttı insanların satın alma şansı arttı o yüzden satış da artar markalar rahatlar" diyoruz, bir iki tane marka haricinde pazar payı düşüyor hepsinin. Pazarlara gönderilen ürün rakamlarına bakıyoruz artacak diyoruz 31.800.000 azalıyor toplam satış. Bu karmaşanın içinde de markaların pazar stratejistlerine çok büyük görev düşüyor, çünkü geliştirdikleri satış ve pazar stratejileri ile markayı bu ve benzeri dönemlerden kârlı çıkarması gerekiyor. Fakat, sanırım Xiaomi bu sene sadece pazar stratejistinin maaşını tam ödemiş ki Samsung %4(18.700.000 satış sayısı) pazar payı kaybederken, Apple ise %2(10.600.000 satış sayısı) pay kaybederken Xiaomi pazar payını tam %4 büyütüp 4 milyon yeni müşteri kazanmış. Genelde bir mali çeyrekle diğeri arasında bir kıyaslama yapıldığında(Ki bu kıyaslamaya ecnebiler "QoQ" diyorlar) bu kadar büyük bir artış pek görmezsiniz. Fakat en büyük nedeninin pandemi sonrası tüm Dünya'nın girdiği ekonomik daralmanın insanları olduğundan daha fazla düşük bütçeli cihazlara itmesi. Çünkü bu sefer sadece Hindistan ve Latin Amerika pazarlarında değil, Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarında da kendilerini gösteriyorlar. Ve bu bu büyümeleri sadece Q2 2021'de değil Q3 2021'de de devam etti.

Xiaomi'yi pek sevmem yaptıkları işi her zaman tamamlamadan ve üzerine pek düşünmeden yaptıklarını düşünüyorum özellikle Twitter'dan salladıkları markalara göre. Fakat eğer bir başarıları varsa bunu takdir ederim ki bu artışı elde edip 6 ay korumak gerçekten takdire layık bence.


(Bu kaynakta global satış arttı diyor ve sebebi mali çeyreklerin herkesin farklı olması yani herhangi bir yanlışlıktan dolayı değil)
Xiaomi yazılım konusunda sıkıntılı bir marka.Poco X3 Pro kullandım.Kasmalardan dolayı cihazdan nefret ettim.Kamera ile fotoğraf çekeyim dedim.Çektiğime pişman oldum.Pazar payı ne olursa olsun yazılım olayını çok iyi bir seviyeye getirmeleri lazım.
 

Logithx

Profesör
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
4,554
Reaksiyon puanı
2,104
Puanları
113
Yarın amerika bunada birşey bulur huawei yaptıklarını xiaomi'ye de yapar..
 
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,632
Reaksiyon puanı
6,381
Puanları
113
Yarın amerika bunada birşey bulur huawei yaptıklarını xiaomi'ye de yapar..
Yapmışlardı zaten. Daha doğrusu Trump yapmıştı zaten. Kara listeye almışlardı. O Trump'ın takıntısı gibi bir şeydi ya, zaten ülkenin tarihinde de öyle çok kara listeye teknoloji firma alması vs. yok zaten.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Xiaomi yazılım konusunda sıkıntılı bir marka.Poco X3 Pro kullandım.Kasmalardan dolayı cihazdan nefret ettim.Kamera ile fotoğraf çekeyim dedim.Çektiğime pişman oldum.Pazar payı ne olursa olsun yazılım olayını çok iyi bir seviyeye getirmeleri lazım.
Kesinlikle katılıyorum zaten bu büyümenin sebebi de tamamen ekonomik daralma yani Xiaomi gelişip tercih edilir bir hale de gelmedi. Ama tabii ne kadar kötü olursa olsun, büyümüşse de tebrik etmeliyiz diye düşünüyorum ben.
 
Üst