Whea Uncorrectable Error Mavi Ekran Hatası

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Arkadaşlar son 2 aydır ciddi derece arada sık sık olmasada Mavi ekran alıyorum.Ama dünden beri Ciddi derecede çoğaldı.Format çözüm olmadı.Windows 8.1 ken Windosw 10 yaptım ama nafile.Şuan bile bilgisayarın kapanacağından eminim.

İşlemci: İntel(R) core (TM) 4 CPU M380 @ 2.53 GHz
Yüklü Bellek : 8GB

Sistem Türü : 64 bit işletim sistemi

Ekran kartı : AMD Radeon HD 5450

Bütün driverlar Tam sürüm güncellenmiş.

Dediğim gibi oyuna girmeyince ve internete girmeyince pek hata almıyorum.

Minidump :https://www.dosyaupload.com/dydG

Hata KODU : Whea Uncorrectable error.

Blue Screen Wiev de Hall dll ve ntoskrnl.exe gösteriliyor.

Ve Speccy'den baktığımda cpu sıcaklığı 45 50 iken internete girince 100 e fırlıyor.

Lütfen yardımcı olun.Şimdiden Teşekkürler.
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

geç saatlerde geleceğim. Yardımcı olurum.

Saygılarımla
 

Frosa

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2017
Mesajlar
3,155
Reaksiyon puanı
1,416
Puanları
358
Merhabalar,
öncelikle temiz Windows 10 kurulumu yapın...
Probleminiz HDD hatası gibi gözükse de sisteminiz ile ilgili bozulan kontrol etmeniz amacıyla ;
Sorun ile ilgili olarak C:\Windows\System32 klasörü içerisinde CMD dosyasını bulup
sağ tıklayarak Yönetici Olarak Çalıştır seçeneği ile açtıktan sonra SFC /SCANNOW komutunu çalıştırınız.
İşlem tamamlanınca bilgisayarınızı yeniden başlatarak kontrol ediniz.
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Merhabalar,
öncelikle temiz Windows 10 kurulumu yapın...
Probleminiz HDD hatası gibi gözükse de sisteminiz ile ilgili bozulan kontrol etmeniz amacıyla ;
Sorun ile ilgili olarak C:\Windows\System32 klasörü içerisinde CMD dosyasını bulup
sağ tıklayarak Yönetici Olarak Çalıştır seçeneği ile açtıktan sonra SFC /SCANNOW komutunu çalıştırınız.
İşlem tamamlanınca bilgisayarınızı yeniden başlatarak kontrol ediniz.
Merhaba kardeşim windows 10 u henüz 1 hafta önce kurdum. O dediğiniz SCANNOW komutunu yapmıştım. Bi sonuç alamadım.
--- Gönderi Güncellendi ---
Bilgisayarım masaüstü konu başlığını yanlış düzenlemişler..
 

Frosa

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2017
Mesajlar
3,155
Reaksiyon puanı
1,416
Puanları
358
Merhaba kardeşim windows 10 u henüz 1 hafta önce kurdum. O dediğiniz SCANNOW komutunu yapmıştım. Bi sonuç alamadım.
--- Gönderi Güncellendi ---
Bilgisayarım masaüstü konu başlığını yanlış düzenlemişler..
Hımm. Düzelttim başlığı...
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

ilk olarak hatanın tespiti çok önemlidir. Adım adım hatanın çapını daraltalım.

1- Mavi ekranın resmini çekebiliyorsanız, resim gerekli. Eğer bu mümkünse lütfen.
2- Başlat >> Çalıştır >> eventvwr ve Enter. Arından bilgisayarınızı açtıktan sonraki hata kayıtlarının hem basit hemde Xml detay ekranları lütfen.

bu iki madde size detaylı olarak yardımcı olmamı sağlayacaktır. Kişisel ve özel bilgilerinizin olmamasına özen gösteriniz lütfen.

NOT : Online olmayabilirim. Siz bu bilgileri buraya taşıyın lütfen, ben ilgileneceğim.

Saygılarımla
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Merhaba,

ilk olarak hatanın tespiti çok önemlidir. Adım adım hatanın çapını daraltalım.

1- Mavi ekranın resmini çekebiliyorsanız, resim gerekli. Eğer bu mümkünse lütfen.
2- Başlat >> Çalıştır >> eventvwr ve Enter. Arından bilgisayarınızı açtıktan sonraki hata kayıtlarının hem basit hemde Xml detay ekranları lütfen.

bu iki madde size detaylı olarak yardımcı olmamı sağlayacaktır. Kişisel ve özel bilgilerinizin olmamasına özen gösteriniz lütfen.

NOT : Online olmayabilirim. Siz bu bilgileri buraya taşıyın lütfen, ben ilgileneceğim.

Saygılarımla
Hocam fotoğraf olarakmı istiyorsunuz
--- Gönderi Güncellendi ---
http://www.imgim.com/img_20171222_015816.jpg
http://www.imgim.com/img_20171222_015804.jpg
--- Gönderi Güncellendi ---
PHP:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
  <EventID>41</EventID>
  <Version>5</Version>
  <Level>1</Level>
  <Task>63</Task>
  <Opcode>0</Opcode>
  <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:25:37.563851500Z" />
  <EventRecordID>4958</EventRecordID>
  <Correlation />
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
  <Channel>System</Channel>
  <Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
  <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
  <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">131583687057646415</Data>
  <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
  <Data Name="Checkpoint">0</Data>
  <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
  <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
  <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
  <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
  </EventData>
  </Event>
--- Gönderi Güncellendi ---
Kolay görünüm : + System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}
EventID 41
Version 5
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2017-12-21T22:25:37.563851500Z
EventRecordID 4958
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-OE25H1F
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 131583687057646415
BootAppStatus 0
Checkpoint 0
ConnectedStandbyInProgress false
SystemSleepTransitionsToOn 0
CsEntryScenarioInstanceId 0
BugcheckInfoFromEFI true
--- Gönderi Güncellendi ---
Hocam yüzlerce böyle hata var
--- Gönderi Güncellendi ---
Sistem düzgün kapatılmadan yeniden başlatılmış. Bu hatanın nedeni sistemin yanıt vermeyi durdurması, kilitlenmesi veya beklenmeyen bir şekilde güç kaybına uğramış olması olabilir.
 
Son düzenleyen moderatör:

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

benim hatam olsa gerek;

2- Başlat >> Çalıştır >> eventvwr ve Enter. Arından gelen ekranın solundaki listeden "Windows logs" >> "System" 'i seçip sağ taraftaki listeden kayıtlarının hem basit hemde Xml detay ekranları lütfen.

Saygılarımla

NOT : Hataların yüzlercesini almanıza gerek yok. Bilgisayarınızı açtıktan sonra ilk gelen 3/4 hata yeterli. Ayrıca mavi ekrandaki hatanın kodu ve diğer bilgileri de önemli.
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Merhaba,

benim hatam olsa gerek;

2- Başlat >> Çalıştır >> eventvwr ve Enter. Arından gelen ekranın solundaki listeden "Windows logs" >> "System" 'i seçip sağ taraftaki listeden kayıtlarının hem basit hemde Xml detay ekranları lütfen.

Saygılarımla

NOT : Hataların yüzlercesini almanıza gerek yok. Bilgisayarınızı açtıktan sonra ilk gelen 3/4 hata yeterli. Ayrıca mavi ekrandaki hatanın kodu ve diğer bilgileri de önemli.
Günlük Adı: System
Kaynak: Microsoft-Windows-UserModePowerService
Tarih: 22.12.2017 01:36:01
Olay Kimliği: 22
Görev Kategorisi:(18)
Düzey: Bilgi
Anahtar sözcükler:
Kullanıcı: SYSTEM
Bilgisayar: DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
5 motor dönüşünün sağlanması tamamlandıktan sonra güç ayarlarını yeniden uygula
Olay Xml'si:
PHP:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-UserModePowerService" Guid="{CE8DEE0B-D539-4000-B0F8-77BED049C590}" />
    <EventID>22</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>4</Level>
    <Task>18</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:36:01.848904100Z" />
    <EventRecordID>4982</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="828" ThreadID="4048" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="Turn">5</Data>
  </EventData>
</Event>
--- Gönderi Güncellendi ---
Günlük Adı:    System
Kaynak:        Microsoft-Windows-Kernel-General
Tarih:         22.12.2017 01:36:00
Olay Kimliği:  16
Görev Kategorisi:Yok
Düzey:         Bilgi
Anahtar sözcükler:
Kullanıcı:     SYSTEM
Bilgisayar:    DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
\??\C:\ProgramData\Microsoft\Provisioning\Microsoft-Desktop-Provisioning-Sequence.dat kovanındaki erişim geçmişi temizlenerek 0 anahtar güncelleştirildi ve 0 değiştirilmiş sayfa oluşturuldu.
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-General" Guid="{A68CA8B7-004F-D7B6-A698-07E2DE0F1F5D}" />
    <EventID>16</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:36:00.361276700Z" />
    <EventRecordID>4981</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="3984" ThreadID="3036" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="HiveNameLength">85</Data>
    <Data Name="HiveName">\??\C:\ProgramData\Microsoft\Provisioning\Microsoft-Desktop-Provisioning-Sequence.dat</Data>
    <Data Name="KeysUpdated">0</Data>
    <Data Name="DirtyPages">0</Data>
  </EventData>
</Event>
--- Gönderi Güncellendi ---
Günlük Adı:    System
Kaynak:        Service Control Manager
Tarih:         22.12.2017 01:25:53
Olay Kimliği:  7023
Görev Kategorisi:Yok
Düzey:         Hata
Anahtar sözcükler:Klasik
Kullanıcı:     Yok
Bilgisayar:    DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
Bağlı Cihazlar Platformu Kullanıcı Hizmeti_2405f hizmet şu hata ile sona erdi:
Belirtilmemiş hata
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
    <EventID Qualifiers="49152">7023</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:25:53.915890600Z" />
    <EventRecordID>4980</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="596" ThreadID="760" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">Bağlı Cihazlar Platformu Kullanıcı Hizmeti_2405f</Data>
    <Data Name="param2">%%2147500037</Data>
    <Binary>43004400500055007300650072005300760063005F00320034003000350066000000</Binary>
  </EventData>
</Event>
 
Son düzenleyen moderatör:

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Günlük Adı: System
Kaynak: Microsoft-Windows-UserModePowerService
Tarih: 22.12.2017 01:36:01
Olay Kimliği: 22
Görev Kategorisi:(18)
Düzey: Bilgi
Anahtar sözcükler:
Kullanıcı: SYSTEM
Bilgisayar: DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
5 motor dönüşünün sağlanması tamamlandıktan sonra güç ayarlarını yeniden uygula
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-UserModePowerService" Guid="{CE8DEE0B-D539-4000-B0F8-77BED049C590}" />
<EventID>22</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>18</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x4000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:36:01.848904100Z" />
<EventRecordID>4982</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="828" ThreadID="4048" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="Turn">5</Data>
</EventData>
</Event>
--- Gönderi Güncellendi ---
Günlük Adı: System
Kaynak: Microsoft-Windows-Kernel-General
Tarih: 22.12.2017 01:36:00
Olay Kimliği: 16
Görev Kategorisi:Yok
Düzey: Bilgi
Anahtar sözcükler:
Kullanıcı: SYSTEM
Bilgisayar: DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
\??\C:\ProgramData\Microsoft\Provisioning\Microsoft-Desktop-Provisioning-Sequence.dat kovanındaki erişim geçmişi temizlenerek 0 anahtar güncelleştirildi ve 0 değiştirilmiş sayfa oluşturuldu.
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-General" Guid="{A68CA8B7-004F-D7B6-A698-07E2DE0F1F5D}" />
<EventID>16</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:36:00.361276700Z" />
<EventRecordID>4981</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="3984" ThreadID="3036" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="HiveNameLength">85</Data>
<Data Name="HiveName">\??\C:\ProgramData\Microsoft\Provisioning\Microsoft-Desktop-Provisioning-Sequence.dat</Data>
<Data Name="KeysUpdated">0</Data>
<Data Name="DirtyPages">0</Data>
</EventData>
</Event>
--- Gönderi Güncellendi ---
Günlük Adı: System
Kaynak: Service Control Manager
Tarih: 22.12.2017 01:25:53
Olay Kimliği: 7023
Görev Kategorisi:Yok
Düzey: Hata
Anahtar sözcükler:Klasik
Kullanıcı: Yok
Bilgisayar: DESKTOP-OE25H1F
Açıklama:
Bağlı Cihazlar Platformu Kullanıcı Hizmeti_2405f hizmet şu hata ile sona erdi:
Belirtilmemiş hata
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
<EventID Qualifiers="49152">7023</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-12-21T22:25:53.915890600Z" />
<EventRecordID>4980</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="596" ThreadID="760" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-OE25H1F</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">Bağlı Cihazlar Platformu Kullanıcı Hizmeti_2405f</Data>
<Data Name="param2">%%2147500037</Data>
<Binary>43004400500055007300650072005300760063005F00320034003000350066000000</Binary>
</EventData>
</Event>

Mavi ekran hata resimi veya bilgileri mevcut mu ?
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
sisteminizde sürücüsü yüklenmemiş veya sisteminizin kabul etmediği sürücü/sürücüler var mı ? Kaç adet HDD/SSD kullanıyorsunuz ?
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
kardeşim yok diye biliyorum ama nerden kontrol ede bilirim bi bakayım yine. 1 adet hdd kullanıyorum
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
sol alt taraftaki windows logosuna sağ tuş ve ardından Device Manager / Aygıt Yönetcisi. Listede ünlem işareti veya tuhaf birşey var mı ?
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
yok kardeşim hepsini driver boosterla güncelledim
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Tamam. İngilizceniz var mı bu arada ?
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93

Bu arada herhangi bir overclock (herhangi bir aygıtı olduğundan yüksek çalıştırma) işlemi yapmadınız değil mi ?

Bios ayarlarında dğeişiklik filan ?
--- Gönderi Güncellendi ---
orda mısınız ?
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
hayır :(
--- Gönderi Güncellendi ---
yapmadım
--- Gönderi Güncellendi ---
bilgisayar kapanıp duruyor ondan geç yazıyorum hocam kusurab akma
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
:) sorun yok kardeşim anlıyorum. Az bekleteceğim. Bilgileri biraz toparlayıp konuya yazmak istiyorum. Topluca yazarsam hepsini ard arda denemek istersin, hem de en azından kapanma korkusu yaşamazsın.
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Olur kardeşim benım çok sağol :)
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Whea Uncorrectable Error hatasına ilişkin çözümler :

Bilgisayarınızda virüs olmadığına eminseniz, aşağıda yazılı işlemlerden önce bilgisayarınıza yüklü herhangi bir virüs programı varsa mutlaka kaldırın. Ve Sürücü güncelleme işlemlerinizi lütfen aracı bir programla değil, kendiniz yapınız. Aksi halde virüs taramasından sonra virüs programlarını kaldırın.

1-) Bilgisayarınızı mutlaka en son güncellemelerin yüklenmesini sağlayın. Windows Update'i açın ve yüklemeleri alın. Mavi ekrana krşı testinizi ardından yapmayı unutmayın. Zira buradaki Microsoft adresinde bu hataya karşı sadece Windows Updates'i göstermektedir.

2-) Bilgisayarınızı baştan açıp kapatın ve BIOS'a giriş yapınız. Bilgisayarınız açıldığında "Del" tuşuyla veya F12 veya bazı modellerde ise F2 tuşuyla giriş yapılır. Ardından ayarları varsayılana getirmemiz gerekiyor. Bilgisayarınızı yeni kurduğunuz için muhtemel varsayılan ayardadır ama yine de lütfen deneyiniz. Aşağıdaki meni veya seçeneklerin hangisi var ise onu uygulayıp kaydedip çıkış yaparak bilgisayarınızın baştan açılmasını sağlayın ve mavi ekran hatasına karşı kontrol edin.

Load Default,
Load Fail-Safe Defaults,
Load BIOS Defaults,
Load Default Settings,
Load Setup Default,
Get Default Values

3-) Bilgisayarınızın aşaüıdaki komut vasıtasıyl programsal olarak kontrol edilmesi ve hataların otomatik olarak sistem tarafından düzeltilmesinin sağlanmaya çalışılması.

chkdsk c: /f /x /r

/f: Diskteki hataları düzeltilmesini sağlar. Diskin kilitlenmesi gerekmektedir. Chkdsk sürücüyü kilitleyemez ise, bilgisayarı yeniden başlattığınızda sürücüyü denetlemek isteyip istemediğinizi soran bir ileti görüntüler.
/r: Diskteki bozuk bölümleri bularak, okunabilir olanlara kurtarmaya çalışır. Diskin Kilitlenmesi gerekmektedir.
/x : f/ komutuyla aynı işlemi yaparak, gerekirse birimi ilk önce çözmeyi zorlar.

4-) Memory/Hafıza ile ilgili denetimlerin ve düzeltme işlemlerinin yapılması. Sol alt taraftaki windows logosunun yanındaki arama menüsünü açarak "Windows Memory Diagnostic" kelimelerini aratın ve bulduğunuzda tıklayarak açın. Gelen ufak ekrandaki ilk seçenek size bilgisayarınızı yeniden başlatıp denetimlerin yapılacağını bildiriyor. Onaylayarak denetlemeyi başlatın. Ardından mavi ekran hatasına karşı bilgisayarınızı test etmeyi unutmayınız.

5-) Anakartınızın sürücüsünü bir veya iki adım önceki sürücüsünü yükleyin. Eğer sitemde uyumsuzluk yapan bir sürücü oluşursa onunda sürücüsünü eski bir sürücüye geri yükleyin. Bilgisayarınızı ardından test edin.

6-) Windows Registry için temizlik ve recovery (düzeltme) yapan güvenilir programlar ile registry'i temizleyip düzeltmesini yaptırın.

7-) Setting'den (Ayarlar'dan) >>"Update and Security" (Güncelleme ve Güvenlik) gelen ekranın sol tarafından Recovery (Düzeltme/Kurtarma) sekmesine tıklayın >> "Advanced Startup" (Gelişmiş açılış) ile sisteminizin otomatik düzeltmelerini balatın.

Yukarıdaki maddeler ile programsal olarak çözüm getirilmeye çalışmıştır.

Bilgisayar konfigurasyonunuzda ekran kartınız ile ilgili olduğunu düşündüğüm bir test de yapabilirsiniz. Aşağıdaki maddeler fiziksel olarak çözümler sunar.

A-) Muhtemelen ana kartınızda standart ekran çıkışı vardır. Ekran kartınızı çıkarın ve monitörünüzü standart ana kart ekran bağdaştırıcısına takın. Bilgisayarınızı açın ve gerekiyorsa sürücüsünü yükleyin (ana kart sürücüsü yüklü olduğundan istemeyebilir) ancak yine de "Aygıt Yöneticisinden" kontrol edin. Ardından bilgisayarınızı test edin.

B-) Bilgisayar kasanız eğer sıcak bir ortamda ise sadece denemek adına kapattıktan sonra soğuk bir ortamda tutunuz ve soğuk bir ortamda bilgisayarınızı çalıştırınız. Bu bilgisayarınızın soğutma ile ilgili bir problem çıkarabileceği de anlamını taşımaktadır. Zira adı geçen hatanın bulguları arasında belirlenemeyen bir yetersizlikten de bahsediliyor. Bu yetersizlikler arasında CPU bile geçiyor. Endişelenmeyin CPU'nuz "Intel 64" ve "Instruction Set" bilgileri sisteminize uygun.

C-) Hiçbir adımın faydalı olmaması halinde BIOS güncellemesi yapınız. Ancak bu güncelleme risklidir. Güncelleme esnasında herhangi bir kesinti, bir problem oluşması halinde bilgisayarınızın anakartı eski işlevlerini yerine getiremeyebilir. Bu güncelleme de fiziksel aygıtların konumlandırılmalarının güncellenmesi ile ilgili çözüm olabilir.

D-) BIOS'a tekrar girin ve Offset-Mode adlı bir seçeneğin varlığını kontrol edin, eğer var ve açıksa hiç bir işlem yapmadan buradan yazışalım tekrar. (Bu seçenek en son çareniz olsun, eğer adı geçen seçenek BIOS'ta varsa)


İlk söylediğim gibi, hatanın tespiti ölümcül önem taşıyor. Bu hatayı ne zaman aldığınızın bile önemi var. Yani bir oyun yüklediniz ve ardından farklı programlar da yüklendi ve hatayı o zamandan itibaren aldınız diyelim. Bu da hata yüklenen programlar ile gelmiş oluyor demektir. Eğer bu şekildeyse lütfen bilgilendirme yapın ki ona göre adım adım ilerleyelim.

Her adımdan sonra bilgsayarınızı açıp kapatmayı unutmayın ve mavi ekran hatasını test etmeyi unutmayın. Ayrıca içlerinde denedikleriniz varsa denemenize lüzum yok. Sonuçlar hakkında mutlaka bilgi verin. Bu duruma göre PageFile seçeneklerine bakacağız.

Saygılarımla
--- Gönderi Güncellendi ---
Mesajda sorun var mı, çıkmam gerekiyor ?
 

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Hocam teşekkür ederim Metin2 yükledikden sonra oldu bu
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

açık konuşacağım oyunlar için herhangi bir crack kullanıyorsanız bu durumlar normal. Metin2 zaten çok öncelerinden beri yüklenmesiyle ilgili sıkıntısıyla meşhurdu. Metin2 oyununu kaldırıp bilgisayarınızı test edin. Veya Metin2 ile beraber yüklenen güvenlik programları var, sıkıntı oradan başlıyor olabilir. (Eğer yanlış hatırlamıyorsam.)

Saygılarımla
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,165
Puanları
293
Overclock işlemi bu hataya sebep olabiliyormuş. Ama yukarıdaki mesajınızda overclock yapmadığınızı söylemişsiniz.
Bozuk Ram ve diskler de bu hataya sebep olabilir. Ram testi yapmanızı öneririm.
--- Gönderi Güncellendi ---
Ayrıca Microsoft'un sitesinde çözüm yolu olarak aşağıdakiler söylenmiş(Google Translate'den çevirdim.)

Donanım bileşenlerinin hiçbirinin hız aşırtmamasına dikkat edin. Tasarım özelliklerinin ötesine geçen - hızaşırtma yaparak - tahrik edilen donanım, öngörülemeyen şekillerde arızalanabilir.

Makinenin yeterince soğutulduğundan emin olun.

Herhangi bir şüpheniz varsa, PC kasasının yanını açın (ilgili garanti koşullarına dikkat edin!) Ve şebeke fanını anakarta doğru kare olarak yönlendirin. Bu soğutma sorunlarının çoğunu (eksikliği) ortadan kaldıracaktır.

Donanımla ilgili tüm sürücüleri güncelleyin
: video, ses, RAID (varsa), NIC ... bir donanımla etkileşime giren herhangi bir şey.
En yeni sürücüleri çalıştırmak da iyi bir uygulamadır.

Üreticinin talimatlarına göre anakart BIOS'unu güncelleyin.

Web sitelerinde marka ve modele özel prosedür ile ilgili ayrıntılı talimatlar verilmelidir.

Nadiren, işletim sistemindeki hatalar, donanımın şikayetçi olmadığı, ancak Windows'un aksine düşünen (hatadan dolayı) "yanlış pozitif" 0x124 olaylarına neden olabilir.

Yazma anında, Windows 7'de böyle kusurlar yaşandığı bilinmiyor, ancak yine de Windows'un kendisini güncel tutması önem taşıyor.

Son olarak aşağıdaki yazılanlara göre donanım bileşenlerini test etmeye çalışın
.
En bariz örnekler RAM ve HDD (ler).
RAM için, dahili bellek tanılama yöntemini (MDSCHED'i çalıştırın) veya üçüncü parti memtest86 yardımcı programını kullanarak sınama için çok fazla saat çalıştırabilirsiniz.
Sabit sürücüler için, CHKDSK / R'nin sürücü (ler) de, özellikle de "kötü sektörler" üzerinde herhangi bir sorun bulup bulmadığını kontrol edin.
Özellikle güvenilmez RAM, yazılım açısından önemlidir ve% 100 açık bellek testi sonucundan başka bir şey endişe kaynağıdır. Ne yazık ki, teşhis yardımcı programlarından% 100 net bir sonuç bile RAM'in kusurlardan arındırılmış olduğunu garanti etmez - yalnızca test geçişlerinde hiçbirine rastlanmamıştır.

Makinenin içindeki tozları dikkatlice temizleyin.
Tüm konektörleri ve bellek modüllerini tekrar yerleştirin.
RAM DIMM soketlerini olabildiğince temizlemek için bir kutu sıkıştırılmış hava kullanın.

KAYNAK: How to fix Whea Uncorrectable Error!
 
Son düzenleme:

jojobojo

Öğrenci
Katılım
21 Aralık 2017
Mesajlar
32
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Merhaba,

açık konuşacağım oyunlar için herhangi bir crack kullanıyorsanız bu durumlar normal. Metin2 zaten çok öncelerinden beri yüklenmesiyle ilgili sıkıntısıyla meşhurdu. Metin2 oyununu kaldırıp bilgisayarınızı test edin. Veya Metin2 ile beraber yüklenen güvenlik programları var, sıkıntı oradan başlıyor olabilir. (Eğer yanlış hatırlamıyorsam.)

Saygılarımla
Hocam Metin2 oynamayıncada oluyor ama internette gezinirken vesaire. Ama bilgisayarcıya verdiğim zaman dükkanda her hangi bi hata vermedi evde Metin2 ye girdim verdi hata. Sonra bilgisayar sürekli hata vermeye başladı
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Voltaj problemi olabilir mi ? Aynı zamanda PSU (Powe Supply Unit) ile bağlantılı olabilir. PSU'yu çıkarıp başka bir arkadaşınızınkini takıp deneyin.
Birde bu adımı izleyelim. Böyle bir imkan varsa tabii, yoksa yazışalım yine.

Saygılar
 
Üst