What is the deadliest sin ? Çeviri

unutulmazx

Doçent
Katılım
16 Şubat 2012
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
Merhaba arkadaşlar bu metni kendimce çevirmeye çalıştım ama siz yardımcı olur musunuz? Çok zor geldi ya :D

In the Greek New Testament the word used for sin is a term from archery—hamartanein—meaning “to miss the mark”. We aim to do the right thing, gain a positive end, even if it’s only some sort of pleasure, but our arrow veers off and instead of the bull’s eye we hit someone in the field beyond. In other words, our mistakes are usually misdirected attempts at the good rather than intentional pursuit of the bad. But there is one exception to this positive understanding of sin: envy.

Every other sin offers some gratification, if only in its early stages, but envy is an empty and desolating experience from beginning to end. It is the meanest sin in the book, which is why few people ever own up to it. François de La Rochefoucauld captured its joyless secrecy in 1665: “We often pride ourselves on even the most criminal passions, but envy is a timid and shame-faced passion we never dare acknowledge.” Virginia Woolf thought it was the besetting sin of writers, and Gore Vidal agreed with her. Whenever a friend succeeded, he wrote, a little something in him died; for him it was not enough to succeed—others had to fail. Vidal’s spleen captures both aspects of envy: sorrow at another’s good and satisfaction at another’s misfortune, what the Germans call Schadenfreude, shame-joy, pleasure in the distress of others.

The most obvious symptom of envy is malice. However witty and entertaining you may find their skilful dismembering of the reputations of others, you can be certain that the malicious person is being eaten alive with envy at another’s success or celebrity. Behind many a bitchy comment there lurks a troubled and dissatisfied heart.

And since envy is a sin between friends or equals, another of its symptoms is hypocrisy, acting pleasure in another’s good fortune when you actually feel gut-clenching pain. It shows in the tightness of your smile and the shadow behind your eyes as you dredge up your congratulations from a well of bitterness.

Is there any remedy for this nasty little sin? There are two steps we can take to get it under control. The first is to acknowledge its presence and admit our own meanness of spirit. The other step is to recapture our capacity for sharing the joy of others. It is not what John Donne said, of course, but it is nevertheless true that another’s good also increases me—so rejoice!
 

eSa

Dekan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
Yunanca Yeni Ahit günah için kullanılankelime "ıskalamak için " okçuluk - hamartanein niyetlilikleriyle bir terimdir . Biz zevk sadece bir çeşit , ama bizim ok kapalı veers ve yerineturnayı gözünden biz ötesindealanında birilerini bile ,doğru olanı yapmak olumlu bir ucunu kazanmak hedefliyoruz . Diğer bir deyişle , bizim hatalar genellikle oldukçakötü kasıtlı peşinde dahaiyi girişimleri yanlış yönlendirilmiş edilir . Gıpta Ama günahın bu olumlu anlayış bir istisna var .


Her diğer günah ise sadece erken aşamalarında , bazı haz veriyor, ama kıskançlık başından sonuna kadar boş ve kederli bir deneyim. Bu birkaç kişi hiç o kadar kendi neden olduğu ,kitaptaacımasız günahtır . , " Biz genellikle bileen suç tutkular gurur duyuyoruz , ama biz gıpta kabul cesaret asla ürkek ve utanç yüzlü tutkudur . " Virginia Woolf bu yazarlarınyıpratan günah olduğunu düşündüm : François de La Rochefoucauld 1665 yılında neşesiz gizlilik yakalandı ve Gore Vidal onu kabul etti . Bir arkadaşım başarılı zaman, o ona bir şeyler öldü , yazdı ; onun için başarılı - başarısız başkaları vardı yeterli değildi . Vidal dalak kıskançlık her iki yönünü yakalar : başka üzüntüAlmanlar başkalarınınsıkıntı Schandefreude , utanç - sevinç , zevk dediğimiz , başka bir talihsizlik iyi ve memnuniyet var .


Kıskançlıken belirgin belirtisi kötülük . Ancak esprili ve başkalarınınitibarına Becerikli parçalamakta bulabilirsiniz eğlenceli , senkötü niyetli bir kişi başka bir başarı ya da ünlü gıpta ile hayatta yenen ediliyor emin olabilirsiniz . Birçok şirret yorumun arkasında sorunlu ve memnuniyetsiz kalp var pusuda .


Ve kıskançlık arkadaşlar arasında bir günah ya , onun belirtileri eşittir başka yana , aslında gut sıkıştıran bir ağrı hissediyorum , başka bir şans var oyunculuk zevk ikiyüzlülüktür . Eğer acı bir kuyudan Tebriklerinizi deşmek gibi sizin gülümseme ve gözlerinin arkasındagölgegerginlik gösterir .


Bu iğrenç küçük günah için herhangi bir çare var mı? Kontrol altına almak için alabilir iki adım vardır . İlk varlığını kabul ve ruhun kendi alçaklık itiraf etmektir . Diğer adım , başkalarınınsevinç paylaşımı için kapasitemizi yeniden ele geçirmek için olduğunu. Bu tabii ki , John Donne ne dedi değil , ama başka me- so sevinirler artırır de iyi olduğunu yine de doğrudur!

Kaynak :devil2:
 

Odessa

Profesör
Katılım
19 Haziran 2013
Mesajlar
3,760
Reaksiyon puanı
432
Puanları
83
Çevirdim. Hadi gene iyisin :D

Yunanca Yeni Ahit günah için kullanılankelime "ıskalamak için " okçuluk - hamartanein niyetlilikleriyle bir terimdir . Biz zevk sadece bir çeşit , ama bizim ok kapalı veers ve yerineturnayı gözünden biz ötesindealanında birilerini bile ,doğru olanı yapmak olumlu bir ucunu kazanmak hedefliyoruz . Diğer bir deyişle , bizim hatalar genellikle oldukçakötü kasıtlı peşinde dahaiyi girişimleri yanlış yönlendirilmiş edilir . Gıpta Ama günahın bu olumlu anlayış bir istisna var .


Her diğer günah ise sadece erken aşamalarında , bazı haz veriyor, ama kıskançlık başından sonuna kadar boş ve kederli bir deneyim. Bu birkaç kişi hiç o kadar kendi neden olduğu ,kitaptaacımasız günahtır . , " Biz genellikle bileen suç tutkular gurur duyuyoruz , ama biz gıpta kabul cesaret asla ürkek ve utanç yüzlü tutkudur . " Virginia Woolf bu yazarlarınyıpratan günah olduğunu düşündüm : François de La Rochefoucauld 1665 yılında neşesiz gizlilik yakalandı ve Gore Vidal onu kabul etti . Bir arkadaşım başarılı zaman, o ona bir şeyler öldü , yazdı ; onun için başarılı - başarısız başkaları vardı yeterli değildi . Vidal dalak kıskançlık her iki yönünü yakalar : başka üzüntüAlmanlar başkalarınınsıkıntı Schandefreude , utanç - sevinç , zevk dediğimiz , başka bir talihsizlik iyi ve memnuniyet var .


Kıskançlıken belirgin belirtisi kötülük . Ancak esprili ve başkalarınınitibarına Becerikli parçalamakta bulabilirsiniz eğlenceli , senkötü niyetli bir kişi başka bir başarı ya da ünlü gıpta ile hayatta yenen ediliyor emin olabilirsiniz . Birçok şirret yorumun arkasında sorunlu ve memnuniyetsiz kalp var pusuda .


Ve kıskançlık arkadaşlar arasında bir günah ya , onun belirtileri eşittir başka yana , aslında gut sıkıştıran bir ağrı hissediyorum , başka bir şans var oyunculuk zevk ikiyüzlülüktür . Eğer acı bir kuyudan Tebriklerinizi deşmek gibi sizin gülümseme ve gözlerinin arkasındagölgegerginlik gösterir .


Bu iğrenç küçük günah için herhangi bir çare var mı? Kontrol altına almak için alabilir iki adım vardır . İlk varlığını kabul ve ruhun kendi alçaklık itiraf etmektir . Diğer adım , başkalarınınsevinç paylaşımı için kapasitemizi yeniden ele geçirmek için olduğunu. Bu tabii ki , John Donne ne dedi değil , ama başka me- so sevinirler artırır de iyi olduğunu yine de doğrudur!

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Bu da başka bir çevirim :D

Yeni Ahit, Yunanistan'sözcüğü için kullanılan günah görev okçuluk-hamartanein-yani "kaçırmayın markası". Bizim amacımız doğru şeyi, kazanç a pozitif bile olsa, sadece bir cins zevki, ancak bizim ok yerine sapacağını ve boğa'nın gözüne isabet ediyoruz birilerinin alanının. Diğer bir deyişle, bizim hatalar genellikle misdirected girişimi yerine iyi kasıtlı kovalamaca kötü. Ancak bir istisna var günah bu pozitif anlayış: kıskançlık. Her bir sunar günah bazı baskı, eğer yalnızca erken aşamalarda ancak kıskançlık boş bir ve desolating deneyimi kadar günah, aldığı lige doğru ilerlerken kitap, bu nedenle her zamankinden birkaç kişi kendi kadar. François de La Rochefoucauld yakalanmış, joyless gizliliğe 1665 da "Biz sık sık kendimizle gurur bile ceza benliği, fakat kıskançlık, ürkek ve mahçup yüzlü tutku asla cesaret alındı." Virginia Woolf, besetting olduğunu düşünüyordum çünkü günah yazar, ve Gore Vidal Sassoon katılmışlardır. Her ne zaman bir arkadaş başarılı, kendi yazdığı, biraz da kendisine bir şey öldü; onun için bu yeterli başarıya ulaşması için-diğerleri başarısız olmuştur. Vidal Sassoon'nin dalak hem yönleri yakalar kıskançlık: üzüntüyü bir başka güzel ve memnuniyetini çeken başka bir'in, ne Almanlar arama Schadenfreude, ayıp-sevinç, zevk, imdat. En belirgin belirtisi kıskançlık, kızgınlık. Ancak bulabilirsiniz ve eğlendirici, yetenekli in dismembering, diğerleri, kötü amaçlı emin olan kişinin, o hayatta imrenilecek ile başka bir başarısı veya meşhurdur. Bitchy arkasında bir çok yorum beythakkerem var sorunlu ve memnun olmayan kalp. Ve bu arkadaşlar arasında kıskançlık, bir günah eşit ya, başka, belirtileri, ikiyüzlülüğü, etkili keyfi sırasında başka bir güzel servet gerçekten azlığı-yuman acı. Bu gösterir, gülümseyin ve sıkılığını arkasında gölge gibi gözlerinizin üzerine serpecek, tebrikler iyi bağrışma. Için önlem var bu pis küçük günah mı? Iki adım vardır bu kontrol altına alabilir. Birincisi, varlığını kabul etmek için kendi meanness ruh ve hasta kabul. Diğer adım, paylaşım için tekrar yakala kapasitemizi, diğerleri. John Donne ne değildir dedi, tabii ki, ama yine de gerçek bir başka güzel beni de artar böylece sevinsin!
 

unutulmazx

Doçent
Katılım
16 Şubat 2012
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
Google çeviriye bende baktım :D :D Bana adam akıllı bir çeviri lazım...

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Yardım edebilecek varsa lütfen etsin çok ihtiyacım var.
 

falcon291

Profesör
Katılım
6 Eylül 2012
Mesajlar
1,360
Reaksiyon puanı
45
Puanları
48
Yunanca Eski Ahit’te günah için kullanılan kelime okçuluktan alınmıştır: hamatanein. Anlamı hedefi ıskalamaktır. Sadece bir çeşit zevk almak için olsa bile, doğru şeyi yapmayı, olumlu bir sonuca ulaşmayı amaçlarız, ama okumuz amaçladığımız yerden farklı bir yere gider ve hedefi 12’den vurmak yerine, hedefin arkasındaki birine isabet eder. Başka bir deyişle, hatalarımız genellikle kasti olarak kötüyü kovalamaktan değil, iyiye ulaşmak için yanlış yönlenmiş girişimlerimizden doğar. Fakat günahın bu olumlu anlamının bir tek istinası vardır: Kıskançlık
Diğer tüm günahlar en azından başlangıçta bir nevi ödül vaat ederken, kıskançlık başlangıçtan sonuna kadar boş ve üzücü bir tecrübedir. Kitapta yer alan en kötü günah olduğu için pek az kişi bu duygunun hissettiğini kabul eder. François La Rochefoucauld bu kötü sırrı 1665’te “Biz en canice tutkularımızdan sıklıkla gurur duyarız, ama kıskançlık o kadar korkak ve utanılacak bir duygudur ki varlığını hiçbir zaman kabul etmeyiz.” Şeklinde kaydetmiştir. Virginia Woolf onu yazarları kuşatan bir günah olarak düşünmüş ve Gore Vidal onun bu görüşüne katılmıştır. Ne zaman bir arkadaşı başarılı olursa, içinde birşeyler öldüğünü yazmıştır; onun için başarmak yeterli değildir – diğerleri başarısız olmalıdır. Vidal’ın açığa çıkardığı bu öfkesi, kıskançlığın iki yönünü de özetler; birisinin başarısı karşısında duyulan üzüntü ve başkalarının başarısızlıklarından doğan tatmin duygusu, bu Almanların Schadenfreude olarak adlandırdıkları şeydir, utanç ve mutluluk kelimelerinden doğan bir kelime başkalarının üzüntülerinden alınan zevk anlamına gelmektedir.
Kıskançlığın en açık göstergesi kişinin arkasından konuşmaktır. Her ne kadar başkalarının itibarlarının yerle bir edilmesini esprili ve eğlendirici bulsak da, arkadan konuşan kişinin başkasının başarı ya da şöhretinden içini yediğinden emin olabilirsiniz. Birisi arkasından söylenen kinli sözlerin arkasında sıkıntılı ve tatmin olmamış bir kalp yatar.
Kıskançlık arkadaşlar ya da eşitler arasında olan bir günah olduğu için, başka bir göstergesi de ikiyüzlülüktür. Başkasının iyi talihi karşısında boğazımız tıkanmış iken bundan zevk alıyor şeklinde rol yapmaktır. Bu acı duygu, gülüşünüzün şeklinden ve gözlerinizden tebriklerinizi sunarken kendini belli edecektir.
Peki bu küçük hnızır günahın bir tedavisi var mı? Bunu kontrol edebilmek için atabileceğimiz iki adım var. İlki varlığını bilmek ve kendi kötü ruhumuzun varlığını kabul etmektir. Diğer adım ise başkalarının mutluluğunu paylaşma kapasitemizi yeniden kazanmaktır. John Donne elbette bunu böyle söylemiyor ama, bununla birlikte kesinlikle doğrudur ki, başkasının iyiliği bizi gerçekten de büyültür, öyleyse siz de sevinin!

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Hesap Numaram: 342342342

Şaka şaka. :)
 

unutulmazx

Doçent
Katılım
16 Şubat 2012
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
Yunanca Eski Ahit’te günah için kullanılan kelime okçuluktan alınmıştır: hamatanein. Anlamı hedefi ıskalamaktır. Sadece bir çeşit zevk almak için olsa bile, doğru şeyi yapmayı, olumlu bir sonuca ulaşmayı amaçlarız, ama okumuz amaçladığımız yerden farklı bir yere gider ve hedefi 12’den vurmak yerine, hedefin arkasındaki birine isabet eder. Başka bir deyişle, hatalarımız genellikle kasti olarak kötüyü kovalamaktan değil, iyiye ulaşmak için yanlış yönlenmiş girişimlerimizden doğar. Fakat günahın bu olumlu anlamının bir tek istinası vardır: Kıskançlık
Diğer tüm günahlar en azından başlangıçta bir nevi ödül vaat ederken, kıskançlık başlangıçtan sonuna kadar boş ve üzücü bir tecrübedir. Kitapta yer alan en kötü günah olduğu için pek az kişi bu duygunun hissettiğini kabul eder. François La Rochefoucauld bu kötü sırrı 1665’te “Biz en canice tutkularımızdan sıklıkla gurur duyarız, ama kıskançlık o kadar korkak ve utanılacak bir duygudur ki varlığını hiçbir zaman kabul etmeyiz.” Şeklinde kaydetmiştir. Virginia Woolf onu yazarları kuşatan bir günah olarak düşünmüş ve Gore Vidal onun bu görüşüne katılmıştır. Ne zaman bir arkadaşı başarılı olursa, içinde birşeyler öldüğünü yazmıştır; onun için başarmak yeterli değildir – diğerleri başarısız olmalıdır. Vidal’ın açığa çıkardığı bu öfkesi, kıskançlığın iki yönünü de özetler; birisinin başarısı karşısında duyulan üzüntü ve başkalarının başarısızlıklarından doğan tatmin duygusu, bu Almanların Schadenfreude olarak adlandırdıkları şeydir, utanç ve mutluluk kelimelerinden doğan bir kelime başkalarının üzüntülerinden alınan zevk anlamına gelmektedir.
Kıskançlığın en açık göstergesi kişinin arkasından konuşmaktır. Her ne kadar başkalarının itibarlarının yerle bir edilmesini esprili ve eğlendirici bulsak da, arkadan konuşan kişinin başkasının başarı ya da şöhretinden içini yediğinden emin olabilirsiniz. Birisi arkasından söylenen kinli sözlerin arkasında sıkıntılı ve tatmin olmamış bir kalp yatar.
Kıskançlık arkadaşlar ya da eşitler arasında olan bir günah olduğu için, başka bir göstergesi de ikiyüzlülüktür. Başkasının iyi talihi karşısında boğazımız tıkanmış iken bundan zevk alıyor şeklinde rol yapmaktır. Bu acı duygu, gülüşünüzün şeklinden ve gözlerinizden tebriklerinizi sunarken kendini belli edecektir.
Peki bu küçük hnızır günahın bir tedavisi var mı? Bunu kontrol edebilmek için atabileceğimiz iki adım var. İlki varlığını bilmek ve kendi kötü ruhumuzun varlığını kabul etmektir. Diğer adım ise başkalarının mutluluğunu paylaşma kapasitemizi yeniden kazanmaktır. John Donne elbette bunu böyle söylemiyor ama, bununla birlikte kesinlikle doğrudur ki, başkasının iyiliği bizi gerçekten de büyültür, öyleyse siz de sevinin!

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Hesap Numaram: 342342342

Şaka şaka. :)

Aaaa ne kadar sevindim bilemezsiniz çoooookkk teşekkür ederim. Allah razı olsun. :D
 
Üst