o_asy
Doçent
- Katılım
- 14 Nisan 2008
- Mesajlar
- 707
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Son zamanlarda Japon otomobil üreticileri arasında bilgisayar destekli kuşbakışı kontrol sistemleri kendine önemli bir yer edindi. Japonya'dan çıkan çoğu konsept araba modelinde, "anlık durum bilgisi" sistemlerinin avantajları kullanılmaya başlandı. Bu segmentte oldukça iddialı olan Volvo, kendi "Genel Durum Gözetleme" sistemini Toshiba'nın katkılarıyla üretti.
Bu sistem sürücüye aracın genel ve üstten görüntüsünü aktarabiliyor. Sistem, sürücüye özellikle düşük hızlarda yapılan, park etme, geri geri gitme veya şehrin dar sokaklarında yol alma gibi durumlarda destek sağlamak için tasarlandı. Önceden yüklenmiş sürüş destek yazılımı sayesinde sürücü, zor manevraları daha güvenli ve kontrollü olarak yapabiliyor.
Sistem aracın farklı yerlerine konumlandırılmış 4 balıkgözü kamera sayesinde çalışıyor. Bu göz sistemi aracın etrafındaki objeleri kusursuz bir şekilde birleştirerek sürücüye aracın etrafını ve üstten görünüşünü gösterebiliyor. Sistemin benzersiz yanı ise sürücüye, etraftaki objelerin veya insanların araçla arasındaki pozisyonlarını doğru bir şekilde aktarması ve sürücüyü mesafe konusunda fikir sahibi yapması. Sürücü ayrıca kritik bilgileri ve ileri sürüş asistanı desteğine monitöre baktığında kolayca ulaşabiliyor.
Volvo Güvenlik Departman Şefi Lars Goran Lowanadler'in söylemine göre, Volvo'nun Genel Durum Gözetleme sistemi, güvenli sürüş adına yapılmış bir katkı ve sürücünün kontrolünü arttıran sistemlerin gelişmesinin bir parçası olacak. Trafik kazalarının oluşmasında %90 oranla insan faktörü başrol oynuyor ve bu sistem öncelikle trafik kazası riskini en aza indirmek ve sürücülerin yükünü biraz hafifletmek amacıyla üretildi.
Genel Durum Gözetleme sistemi Volvo'nun bazı hybrid araçlarına takıldı ve deneme amaçlı yollara çıktı. Firmanın şuan ki hedefi bu sistemi Volvo'nun bütün kamyonlarına uygulamak olduğu açıklaması geldi.
Kaynak
Bu sistem sürücüye aracın genel ve üstten görüntüsünü aktarabiliyor. Sistem, sürücüye özellikle düşük hızlarda yapılan, park etme, geri geri gitme veya şehrin dar sokaklarında yol alma gibi durumlarda destek sağlamak için tasarlandı. Önceden yüklenmiş sürüş destek yazılımı sayesinde sürücü, zor manevraları daha güvenli ve kontrollü olarak yapabiliyor.
Sistem aracın farklı yerlerine konumlandırılmış 4 balıkgözü kamera sayesinde çalışıyor. Bu göz sistemi aracın etrafındaki objeleri kusursuz bir şekilde birleştirerek sürücüye aracın etrafını ve üstten görünüşünü gösterebiliyor. Sistemin benzersiz yanı ise sürücüye, etraftaki objelerin veya insanların araçla arasındaki pozisyonlarını doğru bir şekilde aktarması ve sürücüyü mesafe konusunda fikir sahibi yapması. Sürücü ayrıca kritik bilgileri ve ileri sürüş asistanı desteğine monitöre baktığında kolayca ulaşabiliyor.
Volvo Güvenlik Departman Şefi Lars Goran Lowanadler'in söylemine göre, Volvo'nun Genel Durum Gözetleme sistemi, güvenli sürüş adına yapılmış bir katkı ve sürücünün kontrolünü arttıran sistemlerin gelişmesinin bir parçası olacak. Trafik kazalarının oluşmasında %90 oranla insan faktörü başrol oynuyor ve bu sistem öncelikle trafik kazası riskini en aza indirmek ve sürücülerin yükünü biraz hafifletmek amacıyla üretildi.
Genel Durum Gözetleme sistemi Volvo'nun bazı hybrid araçlarına takıldı ve deneme amaçlı yollara çıktı. Firmanın şuan ki hedefi bu sistemi Volvo'nun bütün kamyonlarına uygulamak olduğu açıklaması geldi.
Kaynak