Volvo, elektriklide atağa geçti

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,956
Reaksiyon puanı
441
Puanları
7,263
Volvo, elektrikli otomobillerin fazladan 1000 km daha fazla yol almasını sağlayan sistemler geliştiriyor.





Volvo Car Corporation, menzil artırıcı sisteme sahip elektrikli test otomobillerini geliştirerek şirketin elektrifikasyon stratejisinde yeni bir adım attı. Bu otomobiller daha uzun mesafe elektrikle çalışmalarını sağlayacak içten yanmalı motorlara sahip.
İsveç Enerji Ajansı ve AB tarafından desteklenen projeler, üç potansiyel teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Bu farklı konseptler 2012’nin ilk çeyreğinde test edilecek.
Volvo Car Corporation Güç Aktarım Sistemleri Başkan Yardımcısı Derek Crabb, geliştirilen menzil artırıcısistemler hakkında; “Bu, elektrifikasyona giderek daha fazla odaklandığımız şu dönemde son derece heyecan verici bir atılım. Batarya maliyeti ve boyutundan dolayı tüm elektrikli otomobiller hâlâ görece çok sınırlı bir elektrikle çalışma menziline sahip. Menzil artırıcı sayesinde elektrikli otomobilin fiili menzili 1000 kilometreye çıkarken karbondioksit emisyonu 50 g/km’nin altında veya çok altında oluyor,” diyor.
Şirketin bu alandaki teknolojik yenilikleri üç değişik teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Her bir kombinasyona otomobillere elektrik enerjisinin ön tekerleklere aktarılmasını sağlamak amacıyla üç silindirlibenzinli bir motor yerleştirildi. Tüm varyasyonlar kinetik enerji geri dönüşüm sistemine sahip. Motorlar hem benzin hem de etanol ile (E85) çalışabiliyor.
Her iki çözüm de elektrikli Volvo C30 baz alınarak geliştirildi. İki durumda da standart batarya setinin boyutu, içten yanmalı motora ve motorun benzin deposuna yer açmak amacıyla küçültüldü.
Teknik konsept I: Seri bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
C30 Electric baz alınarak geliştirilen bu otomobilin bagaj bölmesinin tabanının altında 60 HP güce sahip üç silindirli içten yanmalı motor mevcut. Otomobil aynı zamanda 40 litrelik yakıt deposuna sahip. Benzinlimotor 40 kW’lık bir jeneratöre bağlı. Jeneratörün ürettiği kuvvet, öncelikle otomobilin 111 HP’lik (82kW) elektrikli motorunu çalıştırmak için kullanılıyor. Ancak sürücü, jeneratörün bataryayı şarj etmesini de tercih ederek otomobilin elektrikle çalışma mesafesini artırabiliyor.
Menzil artırıcı batarya setinin sağladığı 110 km, elektrikle çalışma menzilini 1000 km’nin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept II: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
Bu çözümde otomobil arka tarafında daha kuvvetli bir içten yanmalı motora ve 40 litre benzin deposuna sahip. İlk çözümle bunun arasındaki fark ise menzil artırıcının paralel bağlı olması. Böylece, 190 HP gücündeki turbo motor öncelikle altı ileri otomatik şanzıman vasıtasıyla arka tekerlekleri harekete geçiriyor. Bu sayede otomobil, içten yanmalı motor gücüyle anayolda giderken yakıt verimliliği artmış oluyor. 40 kW’lık jeneratör aracılığıyla batarya şarj olarak otomobilin daha uzun süre elektrikle çalışmasını da sağlanabiliyor. Bu çözümde de elektrikli motor 111 HP güce sahip (82 kW).
İki güç kaynağı sayesinde otomobil toplamda 300 HP’den fazla bir güce sahip olmuş oluyor ve 0’dan 100 km/s hıza 6.0 saniyeden daha kısa bir sürede çıkabiliyor.
Menzil artırıcı, batarya setinin sağladığı 75 km ile elektrikle çalışma menzilini 1000 km’nin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept III: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo V60
Bu çözümde tüm tahrik donanımı ön kaputun altında yer alıyor. Otomobil, 111 HP güce sahip (80 kW) elektrikli motorun yanında 190 HP gücünde üç silindirli benzinli turbo motor, iki aşamalı otomatiktransmisyon sistemi ve 40 kW’lık jeneratöre sahip. İçten yanmalı motorun ürettiği güç, şanzıman üzerinden ön tekerlekleri hareket ettiriyor ve gerekli oldukça batarya setini yeniden şarj ediyor.
Otomobil, hızı saatte 50 km’nin altında olduğunda sadece elektrik enerjisiyle hareket ediyor. Benzinli motor 50 km/s’nin üzerindeki hızlarda devreye giriyor. Dahası, batarya setinin şarjı önceden belirlenmiş bir sınırın altına indiğinde batarya setini şarj ediyor. Batarya seti, bagaj bölmesinin tabanının altına yerleştirilmiş ve sürücüye 50 km/s’nin altındaki hızlarda otomobili sadece elektrik enerjisiyle hareket ettirme olanağı sağlıyor. Ayrıca otomobil 45 litrelik yakıt deposuna sahip.
Bu teknoloji sayesinde; menzil artırıcı, otomobilin elektrikle çalışma menzilini 1000 km’den fazla artırıyor.
Düşük CO2 emisyonu ile keyifli ve konforlu sürüş
Seri-hibrid menzil artırıcıların C30’larda kullanılması bir AB projesinin parçasıdır. Bu projedeki sekiz partner arasında Volvo Car Corporation tek otomobil üreticisidir. Firmanın iki paralel bağlı hibrid menzil artırıcılı otomobil çözümü, İsveç Enerji Ajansı’nın yapmış olduğu 1.2 milyon Euro bağış ile finanse edilerek geliştirilmiştir. Derek Crabb; “Bu üç proje, bize menzil artırıcının farklı uygulamalarını değerlendirme fırsatı sundu. Elektrikli C30’da da Plug-in Hibrid V60’da da ağırlıklı hedefimiz; konfor, sürüş kalitesi ve pratiklik gibi müşteri ihtiyaçlarından taviz vermeden, otomobilin CO2 emisyonunu azaltmaktı,” diyor.

KAYNAK
 

ReDo

Rektör
Katılım
8 Kasım 2008
Mesajlar
13,389
Reaksiyon puanı
92
Puanları
228
Tasarımı güzel..olsada sürsek
 

ıslamaköfte

Asistan
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
230
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
volvo iki yıl önce 1,8 milyar dolara satıldı. ülkemizde bu parayı tükürse çıkarılabilecek en az 10 kişi var. biri alıp da bu teknolojiyi ve oturmuş markayı millileştirebilirdi. ama faizden kazanmak ülkeye faydalı olmaktan daha tatlı tabi.
 

blackmamba07

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2011
Mesajlar
1,320
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
tasarımı birbirine benzer araçlar üretiyor volvo. hatlar hep birbirinin benzeri. sağlamlık konusunda en iyi sayılırlar.
 

spybot

Guru
Emektar
Müdavim
Cezalı
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
7,293
Fiyatları baya tuzlu olur ama.:D
 
Üst