- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,956
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 7,263
Volvo, elektrikli otomobillerin fazladan 1000 km daha fazla yol almasını sağlayan sistemler geliştiriyor.
Volvo Car Corporation, menzil artırıcı sisteme sahip elektrikli test otomobillerini geliştirerek şirketin elektrifikasyon stratejisinde yeni bir adım attı. Bu otomobiller daha uzun mesafe elektrikle çalışmalarını sağlayacak içten yanmalı motorlara sahip.
İsveç Enerji Ajansı ve AB tarafından desteklenen projeler, üç potansiyel teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Bu farklı konseptler 2012nin ilk çeyreğinde test edilecek.
Volvo Car Corporation Güç Aktarım Sistemleri Başkan Yardımcısı Derek Crabb, geliştirilen menzil artırıcısistemler hakkında; Bu, elektrifikasyona giderek daha fazla odaklandığımız şu dönemde son derece heyecan verici bir atılım. Batarya maliyeti ve boyutundan dolayı tüm elektrikli otomobiller hâlâ görece çok sınırlı bir elektrikle çalışma menziline sahip. Menzil artırıcı sayesinde elektrikli otomobilin fiili menzili 1000 kilometreye çıkarken karbondioksit emisyonu 50 g/kmnin altında veya çok altında oluyor, diyor.
Şirketin bu alandaki teknolojik yenilikleri üç değişik teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Her bir kombinasyona otomobillere elektrik enerjisinin ön tekerleklere aktarılmasını sağlamak amacıyla üç silindirlibenzinli bir motor yerleştirildi. Tüm varyasyonlar kinetik enerji geri dönüşüm sistemine sahip. Motorlar hem benzin hem de etanol ile (E85) çalışabiliyor.
Her iki çözüm de elektrikli Volvo C30 baz alınarak geliştirildi. İki durumda da standart batarya setinin boyutu, içten yanmalı motora ve motorun benzin deposuna yer açmak amacıyla küçültüldü.
Teknik konsept I: Seri bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
C30 Electric baz alınarak geliştirilen bu otomobilin bagaj bölmesinin tabanının altında 60 HP güce sahip üç silindirli içten yanmalı motor mevcut. Otomobil aynı zamanda 40 litrelik yakıt deposuna sahip. Benzinlimotor 40 kWlık bir jeneratöre bağlı. Jeneratörün ürettiği kuvvet, öncelikle otomobilin 111 HPlik (82kW) elektrikli motorunu çalıştırmak için kullanılıyor. Ancak sürücü, jeneratörün bataryayı şarj etmesini de tercih ederek otomobilin elektrikle çalışma mesafesini artırabiliyor.
Menzil artırıcı batarya setinin sağladığı 110 km, elektrikle çalışma menzilini 1000 kmnin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept II: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
Bu çözümde otomobil arka tarafında daha kuvvetli bir içten yanmalı motora ve 40 litre benzin deposuna sahip. İlk çözümle bunun arasındaki fark ise menzil artırıcının paralel bağlı olması. Böylece, 190 HP gücündeki turbo motor öncelikle altı ileri otomatik şanzıman vasıtasıyla arka tekerlekleri harekete geçiriyor. Bu sayede otomobil, içten yanmalı motor gücüyle anayolda giderken yakıt verimliliği artmış oluyor. 40 kWlık jeneratör aracılığıyla batarya şarj olarak otomobilin daha uzun süre elektrikle çalışmasını da sağlanabiliyor. Bu çözümde de elektrikli motor 111 HP güce sahip (82 kW).
İki güç kaynağı sayesinde otomobil toplamda 300 HPden fazla bir güce sahip olmuş oluyor ve 0dan 100 km/s hıza 6.0 saniyeden daha kısa bir sürede çıkabiliyor.
Menzil artırıcı, batarya setinin sağladığı 75 km ile elektrikle çalışma menzilini 1000 kmnin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept III: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo V60
Bu çözümde tüm tahrik donanımı ön kaputun altında yer alıyor. Otomobil, 111 HP güce sahip (80 kW) elektrikli motorun yanında 190 HP gücünde üç silindirli benzinli turbo motor, iki aşamalı otomatiktransmisyon sistemi ve 40 kWlık jeneratöre sahip. İçten yanmalı motorun ürettiği güç, şanzıman üzerinden ön tekerlekleri hareket ettiriyor ve gerekli oldukça batarya setini yeniden şarj ediyor.
Otomobil, hızı saatte 50 kmnin altında olduğunda sadece elektrik enerjisiyle hareket ediyor. Benzinli motor 50 km/snin üzerindeki hızlarda devreye giriyor. Dahası, batarya setinin şarjı önceden belirlenmiş bir sınırın altına indiğinde batarya setini şarj ediyor. Batarya seti, bagaj bölmesinin tabanının altına yerleştirilmiş ve sürücüye 50 km/snin altındaki hızlarda otomobili sadece elektrik enerjisiyle hareket ettirme olanağı sağlıyor. Ayrıca otomobil 45 litrelik yakıt deposuna sahip.
Bu teknoloji sayesinde; menzil artırıcı, otomobilin elektrikle çalışma menzilini 1000 kmden fazla artırıyor.
Düşük CO2 emisyonu ile keyifli ve konforlu sürüş
Seri-hibrid menzil artırıcıların C30larda kullanılması bir AB projesinin parçasıdır. Bu projedeki sekiz partner arasında Volvo Car Corporation tek otomobil üreticisidir. Firmanın iki paralel bağlı hibrid menzil artırıcılı otomobil çözümü, İsveç Enerji Ajansının yapmış olduğu 1.2 milyon Euro bağış ile finanse edilerek geliştirilmiştir. Derek Crabb; Bu üç proje, bize menzil artırıcının farklı uygulamalarını değerlendirme fırsatı sundu. Elektrikli C30da da Plug-in Hibrid V60da da ağırlıklı hedefimiz; konfor, sürüş kalitesi ve pratiklik gibi müşteri ihtiyaçlarından taviz vermeden, otomobilin CO2 emisyonunu azaltmaktı, diyor.
KAYNAK
Volvo Car Corporation, menzil artırıcı sisteme sahip elektrikli test otomobillerini geliştirerek şirketin elektrifikasyon stratejisinde yeni bir adım attı. Bu otomobiller daha uzun mesafe elektrikle çalışmalarını sağlayacak içten yanmalı motorlara sahip.
İsveç Enerji Ajansı ve AB tarafından desteklenen projeler, üç potansiyel teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Bu farklı konseptler 2012nin ilk çeyreğinde test edilecek.
Volvo Car Corporation Güç Aktarım Sistemleri Başkan Yardımcısı Derek Crabb, geliştirilen menzil artırıcısistemler hakkında; Bu, elektrifikasyona giderek daha fazla odaklandığımız şu dönemde son derece heyecan verici bir atılım. Batarya maliyeti ve boyutundan dolayı tüm elektrikli otomobiller hâlâ görece çok sınırlı bir elektrikle çalışma menziline sahip. Menzil artırıcı sayesinde elektrikli otomobilin fiili menzili 1000 kilometreye çıkarken karbondioksit emisyonu 50 g/kmnin altında veya çok altında oluyor, diyor.
Şirketin bu alandaki teknolojik yenilikleri üç değişik teknoloji kombinasyonunu kapsıyor. Her bir kombinasyona otomobillere elektrik enerjisinin ön tekerleklere aktarılmasını sağlamak amacıyla üç silindirlibenzinli bir motor yerleştirildi. Tüm varyasyonlar kinetik enerji geri dönüşüm sistemine sahip. Motorlar hem benzin hem de etanol ile (E85) çalışabiliyor.
Her iki çözüm de elektrikli Volvo C30 baz alınarak geliştirildi. İki durumda da standart batarya setinin boyutu, içten yanmalı motora ve motorun benzin deposuna yer açmak amacıyla küçültüldü.
Teknik konsept I: Seri bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
C30 Electric baz alınarak geliştirilen bu otomobilin bagaj bölmesinin tabanının altında 60 HP güce sahip üç silindirli içten yanmalı motor mevcut. Otomobil aynı zamanda 40 litrelik yakıt deposuna sahip. Benzinlimotor 40 kWlık bir jeneratöre bağlı. Jeneratörün ürettiği kuvvet, öncelikle otomobilin 111 HPlik (82kW) elektrikli motorunu çalıştırmak için kullanılıyor. Ancak sürücü, jeneratörün bataryayı şarj etmesini de tercih ederek otomobilin elektrikle çalışma mesafesini artırabiliyor.
Menzil artırıcı batarya setinin sağladığı 110 km, elektrikle çalışma menzilini 1000 kmnin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept II: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo C30
Bu çözümde otomobil arka tarafında daha kuvvetli bir içten yanmalı motora ve 40 litre benzin deposuna sahip. İlk çözümle bunun arasındaki fark ise menzil artırıcının paralel bağlı olması. Böylece, 190 HP gücündeki turbo motor öncelikle altı ileri otomatik şanzıman vasıtasıyla arka tekerlekleri harekete geçiriyor. Bu sayede otomobil, içten yanmalı motor gücüyle anayolda giderken yakıt verimliliği artmış oluyor. 40 kWlık jeneratör aracılığıyla batarya şarj olarak otomobilin daha uzun süre elektrikle çalışmasını da sağlanabiliyor. Bu çözümde de elektrikli motor 111 HP güce sahip (82 kW).
İki güç kaynağı sayesinde otomobil toplamda 300 HPden fazla bir güce sahip olmuş oluyor ve 0dan 100 km/s hıza 6.0 saniyeden daha kısa bir sürede çıkabiliyor.
Menzil artırıcı, batarya setinin sağladığı 75 km ile elektrikle çalışma menzilini 1000 kmnin üzerine çıkarıyor.
Teknik konsept III: Paralel bağlı menzil artırıcılı Volvo V60
Bu çözümde tüm tahrik donanımı ön kaputun altında yer alıyor. Otomobil, 111 HP güce sahip (80 kW) elektrikli motorun yanında 190 HP gücünde üç silindirli benzinli turbo motor, iki aşamalı otomatiktransmisyon sistemi ve 40 kWlık jeneratöre sahip. İçten yanmalı motorun ürettiği güç, şanzıman üzerinden ön tekerlekleri hareket ettiriyor ve gerekli oldukça batarya setini yeniden şarj ediyor.
Otomobil, hızı saatte 50 kmnin altında olduğunda sadece elektrik enerjisiyle hareket ediyor. Benzinli motor 50 km/snin üzerindeki hızlarda devreye giriyor. Dahası, batarya setinin şarjı önceden belirlenmiş bir sınırın altına indiğinde batarya setini şarj ediyor. Batarya seti, bagaj bölmesinin tabanının altına yerleştirilmiş ve sürücüye 50 km/snin altındaki hızlarda otomobili sadece elektrik enerjisiyle hareket ettirme olanağı sağlıyor. Ayrıca otomobil 45 litrelik yakıt deposuna sahip.
Bu teknoloji sayesinde; menzil artırıcı, otomobilin elektrikle çalışma menzilini 1000 kmden fazla artırıyor.
Düşük CO2 emisyonu ile keyifli ve konforlu sürüş
Seri-hibrid menzil artırıcıların C30larda kullanılması bir AB projesinin parçasıdır. Bu projedeki sekiz partner arasında Volvo Car Corporation tek otomobil üreticisidir. Firmanın iki paralel bağlı hibrid menzil artırıcılı otomobil çözümü, İsveç Enerji Ajansının yapmış olduğu 1.2 milyon Euro bağış ile finanse edilerek geliştirilmiştir. Derek Crabb; Bu üç proje, bize menzil artırıcının farklı uygulamalarını değerlendirme fırsatı sundu. Elektrikli C30da da Plug-in Hibrid V60da da ağırlıklı hedefimiz; konfor, sürüş kalitesi ve pratiklik gibi müşteri ihtiyaçlarından taviz vermeden, otomobilin CO2 emisyonunu azaltmaktı, diyor.
KAYNAK