- Katılım
- 31 Ağustos 2015
- Mesajlar
- 1,615
- Reaksiyon puanı
- 495
- Puanları
- 263
Volkswagen Transporter Serüveni ;
İlk Nesil [T1] (1950-1967) ; Volkswagen'in Hollandalı ithalatçısı Ben Pon, 1946 yılında Wolfsburg'daki Volkswagen fabrikasını gezerken karşılaştığı, birkaç Volkswagen çalışanının ağır parçaları bir üretim binasından diğerine taşımakta kullanmak amacıyla Beetle'dan esinlenerek geliştirdiği Plattenwagen adlı araçtan ilham alarak; motoru arkada yer alan, önden çekişli ve kutu şeklinde gövdesi olan bir araç taslağı çizdi.
Motor : 1,1 L B4 (benzinli)
1,2 L B4 (benzinli)
1,5 L B4 (benzinli)
1,6 L B4 (benzinli)
İkinci Nesil [T2] (1967-1979) ; 1967'de, Tip 2'nin ikinci neslinin üretimine başlandı. Ön camdaki ikiye bölünmüşlük kaldırılarak ön cam tek parça hâline getirilmiş, araç birinci nesle kıyasla daha büyük ve daha ağır olmuştu. Genelde sokaklarda karavan olarak gördük Eskiden cafe yiyecek vb.İşlerde kullanılırdı.
Motor : 1,6 L B4 (benzinli)
1,7 L B4 (benzinli)
1,8 L B4 (benzinli)
1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L B4 (benzinli)
Üçüncü Nesil [T3] (1979-1990) ; 1979 Mayıs'ında, Hannover'deki fabrikada, Tip 2'nin üçüncü nesil modellerinin üretimine geçildi.Bu nesille birlikte önceki iki neslin aksine aracın dış kısmındaki yuvarlatılmış hatlardan daha keskin hatlara geçiş yapıldı. Camlar ile bagaj kapısının boyutları büyütüldü.1981 Şubat'ında, Golf'te kullanılan 1,6 L (1.588 cc) hacimli 37 kW (52 bhp) DIN gücündeki su soğutmalı dizel motor içeren sürümlerin üretimine geçildi.
Motor : 1,6 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
1,9 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,0 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
2,1 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,3 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,5 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,6 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
1,6 L I4 (dizel)
1,7 L I4 (dizel)
Dördüncü Nesil [T4] (1990-2003) ; Ağustos 1990'da dördüncü neslin üretimine başlanırken, modele Transporter adı verilmişti. Bu nesilde, standart olarak kullanılan su soğutmalı motor ilk kez aracın ön kısmına alınmıştı Önceki nesle göre aracın burun kısmı uzatılmış, ön farlar dikdörtgensel şekilde tasarlanmıştı. Van, kamyonet ve campervanolmak üzere üç farklı gövde tipinde sürümleri üretilen dördüncü nesilde farklı kapasite ve güçlerde benzinli ve dizel motorlar kullanılmıştı. Not: Zamanında Vardı Gerçekten süper bir ticariydi İyi kaçardı ..
Motor : 1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L I4 (benzinli)
2,5 L I5 (benzinli)
2,8 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 (dizel)
1,9 L I4 (turbo dizel)
2,4 L I5 (dizel)
2,5 L I5 (TDI)
Beşinci Nesil [T5] (2003-2016 ) ; Modelin beşinci neslinin üretimine Mart 2003'te başlandı. İlk olarak 2,0 L (1.984 cc) hacimli 85 kW (116 PS, 114 hp) DIN gücündeki ve 3,2 L (3.189 cc) hacimli 173 kW (235 PS, 232 hp) DIN gücündeki benzinli motorlar ile 1,9 L (1.896 cc) hacme sahip 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN ve 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN güçlerindeki ve 2,5 (2.461 cc) hacme sahip 96 kW (131 PS, 129 hp) ve 128 kW (174 PS, 172 hp) DIN güçlerindeki TDI PD dizel motorlar taşıyan dört farklı sürüm imal edilmekteydi.
2009'da bu nesil taşıtların makyajlanmış sürümleri Transporter, Caravelle, Multivan ve California olmak üzere dört ana isim altında piyasaya sürüldü. 3,2 L (3.189 cc) hacimli benzinli motoru üretimine son verilirken, yerine 2,0 L (1.984 cc) hacimli 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN gücündeki turbo şarj benzinli motor taşıyan araçların üretimine geçildi.
Motor : 2,0 L I4 (benzinli)
3,2 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 TDI (dizel)
2,0 L I4 TDI (dizel)
2,5 L I5 TDI (dizel)
Not : Bu kasanın 130 Ps likleri çok iyiydi çok parladı zamanında
Cidden Golfe jettaya yetişen bi Araçtı lakin Bakımları geç Yapıldığında 130 Bin km Civarında Turbo patlama olayı oluyordu Sonradan ;
Beş Buçukuncu Nesil Yani [T5 GP ] ( 2009-2015)
Makyajlanılıp 2.0 Tdi Yapıldı Ve 86 Ve 105 Ps likler kaldırılıp = 102 Ps yapıldı 130 Ps Ve 174 Ps kaldırılıp = 140 Ve 180 Ps Yapıldı Bu sayede Hem Az yakıt Hem de Çok Performanslı Oldu .
Motor : 2.0 TDİ 102-140-180 PS
Altıncı Nesil [T6] (2015- ) ; Transporter'ın altıncı neslinin tanıtımı Nisan 2015'te yapıldı ve 2016 yılında piyasaya sürüleceği açıklandı. Yeni nesil TDI motorların kullanıldığı araçların üretimine; 2.0 L (1.968 cc) hacimli 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN, 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN, 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere dört farklı dizel motor seçeneği ile aynı hacme sahip 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğiyle başlandı.
Bana göre çoğu ticariden üstün Hem konforlu hem sağlam hem ekonomik hemde performanlı Ayrıca yolda ne zaman Sellektör yapan ticari Görsek Çoğu Transporter oluyor
Reklam yapmak gibi olmasın ama cidden hoş araba
İlk Nesil [T1] (1950-1967) ; Volkswagen'in Hollandalı ithalatçısı Ben Pon, 1946 yılında Wolfsburg'daki Volkswagen fabrikasını gezerken karşılaştığı, birkaç Volkswagen çalışanının ağır parçaları bir üretim binasından diğerine taşımakta kullanmak amacıyla Beetle'dan esinlenerek geliştirdiği Plattenwagen adlı araçtan ilham alarak; motoru arkada yer alan, önden çekişli ve kutu şeklinde gövdesi olan bir araç taslağı çizdi.
Motor : 1,1 L B4 (benzinli)
1,2 L B4 (benzinli)
1,5 L B4 (benzinli)
1,6 L B4 (benzinli)
İkinci Nesil [T2] (1967-1979) ; 1967'de, Tip 2'nin ikinci neslinin üretimine başlandı. Ön camdaki ikiye bölünmüşlük kaldırılarak ön cam tek parça hâline getirilmiş, araç birinci nesle kıyasla daha büyük ve daha ağır olmuştu. Genelde sokaklarda karavan olarak gördük Eskiden cafe yiyecek vb.İşlerde kullanılırdı.
Motor : 1,6 L B4 (benzinli)
1,7 L B4 (benzinli)
1,8 L B4 (benzinli)
1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L B4 (benzinli)
Üçüncü Nesil [T3] (1979-1990) ; 1979 Mayıs'ında, Hannover'deki fabrikada, Tip 2'nin üçüncü nesil modellerinin üretimine geçildi.Bu nesille birlikte önceki iki neslin aksine aracın dış kısmındaki yuvarlatılmış hatlardan daha keskin hatlara geçiş yapıldı. Camlar ile bagaj kapısının boyutları büyütüldü.1981 Şubat'ında, Golf'te kullanılan 1,6 L (1.588 cc) hacimli 37 kW (52 bhp) DIN gücündeki su soğutmalı dizel motor içeren sürümlerin üretimine geçildi.
Motor : 1,6 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
1,9 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,0 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
2,1 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,3 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,5 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,6 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
1,6 L I4 (dizel)
1,7 L I4 (dizel)
Dördüncü Nesil [T4] (1990-2003) ; Ağustos 1990'da dördüncü neslin üretimine başlanırken, modele Transporter adı verilmişti. Bu nesilde, standart olarak kullanılan su soğutmalı motor ilk kez aracın ön kısmına alınmıştı Önceki nesle göre aracın burun kısmı uzatılmış, ön farlar dikdörtgensel şekilde tasarlanmıştı. Van, kamyonet ve campervanolmak üzere üç farklı gövde tipinde sürümleri üretilen dördüncü nesilde farklı kapasite ve güçlerde benzinli ve dizel motorlar kullanılmıştı. Not: Zamanında Vardı Gerçekten süper bir ticariydi İyi kaçardı ..
Motor : 1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L I4 (benzinli)
2,5 L I5 (benzinli)
2,8 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 (dizel)
1,9 L I4 (turbo dizel)
2,4 L I5 (dizel)
2,5 L I5 (TDI)
Beşinci Nesil [T5] (2003-2016 ) ; Modelin beşinci neslinin üretimine Mart 2003'te başlandı. İlk olarak 2,0 L (1.984 cc) hacimli 85 kW (116 PS, 114 hp) DIN gücündeki ve 3,2 L (3.189 cc) hacimli 173 kW (235 PS, 232 hp) DIN gücündeki benzinli motorlar ile 1,9 L (1.896 cc) hacme sahip 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN ve 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN güçlerindeki ve 2,5 (2.461 cc) hacme sahip 96 kW (131 PS, 129 hp) ve 128 kW (174 PS, 172 hp) DIN güçlerindeki TDI PD dizel motorlar taşıyan dört farklı sürüm imal edilmekteydi.
2009'da bu nesil taşıtların makyajlanmış sürümleri Transporter, Caravelle, Multivan ve California olmak üzere dört ana isim altında piyasaya sürüldü. 3,2 L (3.189 cc) hacimli benzinli motoru üretimine son verilirken, yerine 2,0 L (1.984 cc) hacimli 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN gücündeki turbo şarj benzinli motor taşıyan araçların üretimine geçildi.
Motor : 2,0 L I4 (benzinli)
3,2 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 TDI (dizel)
2,0 L I4 TDI (dizel)
2,5 L I5 TDI (dizel)
Not : Bu kasanın 130 Ps likleri çok iyiydi çok parladı zamanında
Cidden Golfe jettaya yetişen bi Araçtı lakin Bakımları geç Yapıldığında 130 Bin km Civarında Turbo patlama olayı oluyordu Sonradan ;
Beş Buçukuncu Nesil Yani [T5 GP ] ( 2009-2015)
Makyajlanılıp 2.0 Tdi Yapıldı Ve 86 Ve 105 Ps likler kaldırılıp = 102 Ps yapıldı 130 Ps Ve 174 Ps kaldırılıp = 140 Ve 180 Ps Yapıldı Bu sayede Hem Az yakıt Hem de Çok Performanslı Oldu .
Motor : 2.0 TDİ 102-140-180 PS
Altıncı Nesil [T6] (2015- ) ; Transporter'ın altıncı neslinin tanıtımı Nisan 2015'te yapıldı ve 2016 yılında piyasaya sürüleceği açıklandı. Yeni nesil TDI motorların kullanıldığı araçların üretimine; 2.0 L (1.968 cc) hacimli 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN, 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN, 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere dört farklı dizel motor seçeneği ile aynı hacme sahip 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğiyle başlandı.
Bana göre çoğu ticariden üstün Hem konforlu hem sağlam hem ekonomik hemde performanlı Ayrıca yolda ne zaman Sellektör yapan ticari Görsek Çoğu Transporter oluyor

Reklam yapmak gibi olmasın ama cidden hoş araba
