- Katılım
- 12 Eylül 2009
- Mesajlar
- 13,907
- Çözümler
- 2
- Reaksiyon puanı
- 17,394
- Puanları
- 4,958
- Yaş
- 40
Ford’un sportif sürüşünü temsil eden serilerinden ST, şimdi Focus ST ve Fiesta ST modellerinde özel spor süspansiyonlar ve direksiyon sistemi ile sunuluyor. Yeniden tasarlanan ST Serisi, yarış tipi spor süspansiyonu ile dinamik ve konforlu bir sürüş sağlıyor.
Fiesta ST, keskin hatlara sahip tasarımı ile Ford’un en küçük spor aracı olarak sunuluyor.
Ford’un Global Performans Araçları Grubu’na dahil olan Ford Team RS takımı tarafından geliştirilen Fiesta ST, Dinamik Tork Kontrolü ve 3 modlu Elektronik Stabilite Kontrolü ile çok daha gelişmiş bir sürüş dinamiği sunuyor.
5,9 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi değeri ile de dikkat çekiyor. 1,6 litrelik EcoBoost teknolojisine sahip 180 HP gücünü 240 Nm’lik tork değeri ile birleştiren Fiesta ST, 6 ileri manuel şanzımanı ile performansı bir üst seviyeye çıkarırken verimliliği de ön planda tutuyor. 4 silindirli turbo beslemeli motor ile Fiesta ST 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 6,9 saniyede tamamlarken, maksimum 223 km/s’e kadar hızlanabiliyor.
Yarış otomobillerinden esinlenilen ortam aydınlatmalı iç mekanı, kullanıcının bedenini saran Recaro yarış koltukları, alaşım pedalları, deri kaplama direksiyon simidi ve akıllıca düşünülmüş diğer pek çok detay ile Fiesta ST, ST’ye özel çekici dış tasarımının yanısıra iç mekanda da tüm duyulara hitap ediyor.
Yeni Ford Fiesta ST, 28.900€’dan başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatıyla sunuluyor.
Ses Kontrollü Ford SYNC2, 8 inç Dokunmatik Ekran gibi yeni nesil bir çok teknolojiyi bünyesinde barındıran Yeni Focus ST’nin, ergonomik iç tasarımında en önemli tuşlar ve özellikler sürücünün en kolay ulaşabileceği şekilde konumlandırılmış.
Bunun yanısıra ST’nin karakteristik özelliği olarak orta konsolda yer alan üçlü gösterge ile turboşarj takviye basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncı bilgilerine de ulaşılabiliyor.
Geliştirilen Elektrik Destekli Direksiyon Sistemi (EPAS) ile daha sportif bir sürüş sunan Focus ST, ileri Elektronik Stabilite Kontrolü ile sürücünün yol hakimiyetini artırmaya katkıda bulunuyor, standart, spor ve kapalı modları ile farklı yol koşullarına uygun sürüş imkanı sağlıyor.
Focus ST tarihinde ilk olarak, benzinli motorun yanısıra dizel motor seçeneği ile de sunuluyor. 2,0 litrelik TDCi dizel motor 182 HP’lik gücü ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip.
Ortalama 4,6 lt/100 km yakıt tüketim değerine sahip Focus ST dizel motor seçeneği, PowerShift şanzımanla kombine edilerek sunuluyor. Yeni 2,0 litrelik TDCi motor seçeneğina sahip Focus ST 7,7 saniyede 100 km hıza ulaşabiliyor ve 217 km/s’lik maksimum hız değeri sunuyor. Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2,0 litrelik EcoBoost benzinli motor seçeneği 247 HP güç ve 360 NM tork değeri sunuyor.
Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
Yeni Focus ST, 50.200€’dan başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı ile sunuluyor.
:: Ford'un yeni ST modellerini nasıl buldunuz?