realdgnc
Doçent
- Katılım
- 1 Mart 2013
- Mesajlar
- 720
- Reaksiyon puanı
- 7
- Puanları
- 18
- Yaş
- 28
Volkswagen'in yeni Golf ile beraber hayatımıza soktuğu teknolojiler göz kamaştırıyor. İçlerinde benim en beğendiğim yenilik ise ACT yani Aktif Silindir Yöntemi. Sistem kısaca açıklamak gerekirse araç 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirleri kapatıyor. Bu sayede araç 2 silindir ile seyrine devam ediyor ve yaklaşık %16'lık bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Oldu ki ani hızlanmaya ve güce ihtiyaç duydunuz gaz pedalına yüklendiğinizde araç 11 mili sayine gibi kısa bir sürede devre dışı bıraktığı 2 silindiri tekrar aktif hale getiriyor. Bu olay seyir halinde iken çok sessiz ve pürüzsüz bir şekilde gerçekleşiyor. Peki Wolksvagen bunu nasıl yapıyor? Kam mili üzerinde geliştirdiği bir sistem ile. Sistem silindirleri kapatmak için kam milini hareket ettirerek kamları devre dışı bırakıyor ve silindirler devre dışı kalıyor. Konu ile ilgili animasyonu aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=C9kgTxEJBvs