D
Deleted member 312196
SDN Okuru
Valve'ın müşteri hizmetleri desteği hakkında görüşü: "Daha iyisini yapmalıyız"
Valve şu anda kar amacı gütmeyen ve yasal bağlayıcılığı olmayan ABD sivil toplum kuruluşu Better Business Bureau tarafından verilmiş, pek de iftihar etmediği bir 'F' notuna sahip. BBB'ye göre, kuruluşun çözüm süreci yoluyla Steam hakkında yapılmış 717 şikayet bulunmakta ve bunların 503'ü Valve tarafından yanıtsız bırakılmış.
Kotaku, bu değerlendirme hakkında Valve'dan Erik Johnson ile konuştu. Kendisi daha iyi bir Steam desteğine ihtiyaç olduğunu düşünseler de, Valve'ın BBB'yi yararlı bir metrik olarak görmediğini ifade ediyor. "BBB, müşteri sorunları bakımından Reddit'e göre çok daha az yararlı bir aracı," diyor Johnson. "Onları pek kullanmıyoruz. Müşterilerin bize e-posta ile gönderdikleri, Reddit ve Twitter'da yayınladıkları kadar yararlı veriler sağlamıyorlar."
"Daha önemli olan konu, sunduğumuz müşteri hizmetleri desteğinin şu anda olması gereken yerde olmadığını hissetmemiz," diyor Johnson. "Biz müşterilerin haklı olduğunu düşünürüz. Sunduğumuz desteğin kötü olduğunu söylediklerinde, ilk tepkimiz 'Hayır, aslında iyi. Tüm bu yaptıklarımıza bakın,' demek olmuyor. Bunun yerine, genellikle bu tür konularda haklı oldukları için 'muhtemelen haklılar' demek oluyor. Bu şikayetleri dinliyoruz ve bu konu yıl boyunca bizim için büyük bir odak noktası olacak. Bu noktada yapmamız gereken bir sürü iş var. Daha iyisini yapmalıyız."
Nasıl olduğuna gelince, müşteri desteğini Steam'e doğrudan entegre etmekten bahsediyor Johnson. "Müşteri sorunlarını çözmenin en etkili yolunun ne olduğunu anlamamız gerekir". Şu anda bir destek sorununun nasıl bildirildiğini yeniden düşünmek için bazı teknik çalışmalar yapıyoruz. Bugüne dek bu konularda pek iyi bir iş çıkaramadık. Bunun gerçekten üzerinde durulması gereken bir şey olduğunu düşünüyoruz."
BBB'ye gelince, verdikleri puan başlangıçta göründüğü kadar alelade değil. Kuruluş, ücretli üyelik karşılığında iyi puanlar verdiğine ilişkin suçlamalar ile karşı karşıya kaldı. Ayrıca BBB'deki şikayetlerin bazılarının müşterilerle doğrudan çözümlenmiş olup olmadığı net değil ve kuruluşun dikkate almak istemediği bir konu. Bununla birlikte, puanın geçerliliği ne olursa olsun, Valve'ın sunduğu mevcut ve oldukça yavan müşteri desteğini geliştirmek için planlar yaptığını görmek olumlu bir şey.
Valve şu anda kar amacı gütmeyen ve yasal bağlayıcılığı olmayan ABD sivil toplum kuruluşu Better Business Bureau tarafından verilmiş, pek de iftihar etmediği bir 'F' notuna sahip. BBB'ye göre, kuruluşun çözüm süreci yoluyla Steam hakkında yapılmış 717 şikayet bulunmakta ve bunların 503'ü Valve tarafından yanıtsız bırakılmış.
Kotaku, bu değerlendirme hakkında Valve'dan Erik Johnson ile konuştu. Kendisi daha iyi bir Steam desteğine ihtiyaç olduğunu düşünseler de, Valve'ın BBB'yi yararlı bir metrik olarak görmediğini ifade ediyor. "BBB, müşteri sorunları bakımından Reddit'e göre çok daha az yararlı bir aracı," diyor Johnson. "Onları pek kullanmıyoruz. Müşterilerin bize e-posta ile gönderdikleri, Reddit ve Twitter'da yayınladıkları kadar yararlı veriler sağlamıyorlar."
"Daha önemli olan konu, sunduğumuz müşteri hizmetleri desteğinin şu anda olması gereken yerde olmadığını hissetmemiz," diyor Johnson. "Biz müşterilerin haklı olduğunu düşünürüz. Sunduğumuz desteğin kötü olduğunu söylediklerinde, ilk tepkimiz 'Hayır, aslında iyi. Tüm bu yaptıklarımıza bakın,' demek olmuyor. Bunun yerine, genellikle bu tür konularda haklı oldukları için 'muhtemelen haklılar' demek oluyor. Bu şikayetleri dinliyoruz ve bu konu yıl boyunca bizim için büyük bir odak noktası olacak. Bu noktada yapmamız gereken bir sürü iş var. Daha iyisini yapmalıyız."
Nasıl olduğuna gelince, müşteri desteğini Steam'e doğrudan entegre etmekten bahsediyor Johnson. "Müşteri sorunlarını çözmenin en etkili yolunun ne olduğunu anlamamız gerekir". Şu anda bir destek sorununun nasıl bildirildiğini yeniden düşünmek için bazı teknik çalışmalar yapıyoruz. Bugüne dek bu konularda pek iyi bir iş çıkaramadık. Bunun gerçekten üzerinde durulması gereken bir şey olduğunu düşünüyoruz."
BBB'ye gelince, verdikleri puan başlangıçta göründüğü kadar alelade değil. Kuruluş, ücretli üyelik karşılığında iyi puanlar verdiğine ilişkin suçlamalar ile karşı karşıya kaldı. Ayrıca BBB'deki şikayetlerin bazılarının müşterilerle doğrudan çözümlenmiş olup olmadığı net değil ve kuruluşun dikkate almak istemediği bir konu. Bununla birlikte, puanın geçerliliği ne olursa olsun, Valve'ın sunduğu mevcut ve oldukça yavan müşteri desteğini geliştirmek için planlar yaptığını görmek olumlu bir şey.
Son düzenleyen moderatör: