- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 452
- Puanları
- 7,263
Neill ve Ian Briggs isimli iki İngiliz birader tarafından kurulan BAC (Briggs Automotive Company) Mono isimli sporcusuyla tek kişilik keyif yaşamak isteyen performans tutkunlarına bir alternatif sunuyor.
Trafiğe çıkma izni verilmiş gerçek bir yarış makinesi olan BAC Mono, tasarımıyla Formula 1 otomobillerinden izler sunuyor.
Aerodinamik geliştirmesi Stuttgart Üniversitesi ile birlikte yapılan BAC Mono, karbon-fiber bir karosere sahipken, araçta boru tipi çelik bir güvenlik hücresine yer verilmiş.
Sürücünün hemen arkasında yer alan uzunlamasına yerleşimli 2.3 ltlik atmosferik motor, tecrübeli motorsporları markası Cosworthün imzasını taşıyor.
280 HP gücündeki motorun rahat soğutulabilmesi için sürücü koltuğunun hemen üstünde ve karoserin iki yanında Formula 1 otomobillerini hatırlatan hava girişlerine yer verilmiş.
Motorun gücü kağıt üzerinde pek etkileyici görünmese de, aracın 540 kglik boş ağırlığı dikkate alındığında 280 HP çok daha anlamlı hale geliyor.
Öyle ki aracın ağırlık:güç oranı bir Bugatti Veyrondan daha başarılı.
Tek kişilik iç mekanda direksiyon ve göstergelen Formula 1 psitlerinden fırlamış gibi.
Hewland üretimi 6 kademeli sıralı şanzıman tarafından Kumho marka 17 inçlik arka lastikler üzerinden asfalta aktarılan güç, BAC Monoya 2.8 saniyelik 0-96 km/s hızlanması kazandırıyor.
Maksimum hızı 274 km/s olan BAC Monoda yüksek yol tutuş için ön ve arka akslar arasında 48:52lik ağırlık dağılımı varken, Sachs markalı pushrod süspansiyonlar da aracın yarış yönünü yansıtıyorlar.
Performans tutkunu bireysel müşteriler kadar, yarış okulları ve tek marka yarışları için de geliştirilen aracın başlangıç fiyatı 79.950 İngiliz Sterlini.
Yaklaşık 202.000 TLye denk gelen bu fiyat etiketi aracın özgünlüğüne göre normal sayılabilirken, BAC araç için yıllık 50 ile 100 arasında değişen bir üretim hedefi koymuş.
KAYNAK


Trafiğe çıkma izni verilmiş gerçek bir yarış makinesi olan BAC Mono, tasarımıyla Formula 1 otomobillerinden izler sunuyor.

Aerodinamik geliştirmesi Stuttgart Üniversitesi ile birlikte yapılan BAC Mono, karbon-fiber bir karosere sahipken, araçta boru tipi çelik bir güvenlik hücresine yer verilmiş.

Sürücünün hemen arkasında yer alan uzunlamasına yerleşimli 2.3 ltlik atmosferik motor, tecrübeli motorsporları markası Cosworthün imzasını taşıyor.

280 HP gücündeki motorun rahat soğutulabilmesi için sürücü koltuğunun hemen üstünde ve karoserin iki yanında Formula 1 otomobillerini hatırlatan hava girişlerine yer verilmiş.

Motorun gücü kağıt üzerinde pek etkileyici görünmese de, aracın 540 kglik boş ağırlığı dikkate alındığında 280 HP çok daha anlamlı hale geliyor.

Öyle ki aracın ağırlık:güç oranı bir Bugatti Veyrondan daha başarılı.

Tek kişilik iç mekanda direksiyon ve göstergelen Formula 1 psitlerinden fırlamış gibi.

Hewland üretimi 6 kademeli sıralı şanzıman tarafından Kumho marka 17 inçlik arka lastikler üzerinden asfalta aktarılan güç, BAC Monoya 2.8 saniyelik 0-96 km/s hızlanması kazandırıyor.

Maksimum hızı 274 km/s olan BAC Monoda yüksek yol tutuş için ön ve arka akslar arasında 48:52lik ağırlık dağılımı varken, Sachs markalı pushrod süspansiyonlar da aracın yarış yönünü yansıtıyorlar.

Performans tutkunu bireysel müşteriler kadar, yarış okulları ve tek marka yarışları için de geliştirilen aracın başlangıç fiyatı 79.950 İngiliz Sterlini.

Yaklaşık 202.000 TLye denk gelen bu fiyat etiketi aracın özgünlüğüne göre normal sayılabilirken, BAC araç için yıllık 50 ile 100 arasında değişen bir üretim hedefi koymuş.

KAYNAK