Türklerin araba alırken hata, boya ve km takıntısı

Bu konuyu okuyanlar

5-10 yaşında araba alırken bu takıntıyı anlarımda 10+ yaşında araba alırken değişen veya boyalı parçası var mı diye soruyorlar ellerinden gelse 30 yaşında arabalara da hata boya var mı diye soracaklar. Km takıntısı ise ayrı bir saçmalık 100 bin km' yi geçince motorun öldüğünü sanıyorlar. Türklere göre araba hor kullanılsın hiç bakıma gitmesin ama km düşük olsun hata boya olmasın yeter.
 

Usain

Dekan
Emektar
Özel başlık
Salon lebaleb dolu.
Alım gücü çok düşük. 20 yaşındaki araba dediğiniz şimdi 30 40 bin lira. Aylık 2800 asgari ücret alan bir insanın 1.5 yıl yemeden çalışması lazım ki eski de olsa bir araba alsın ayağını yerden kessin. 2 aylık maaşıya alıyor olsa o 20 yaşındaki arabaları bakmazdı boyasına kilometresine.
 
Hele İstanbul gibi yerde kazasız boyasız araba :)
Samanlıkta iğne aramak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Alım gücü çok düşük. 20 yaşındaki araba dediğiniz şimdi 30 40 bin lira. Aylık 2800 asgari ücret alan bir insanın 1.5 yıl yemeden çalışması lazım ki eski de olsa bir araba alsın ayağını yerden kessin. 2 aylık maaşıya alıyor olsa o 20 yaşındaki arabaları bakmazdı boyasına kilometresine.
Araba 20 yaşına gelmiş isteğin kadar binme 200 bim km' yi devirir. 20 senede hadi değişen olmasın ama güneş yanığı oluyor bununda mecbur boyanması gerekiyor. Adam boyamdan satıyor alıcı güneş yanığı var diyor boyatıp satıyor oooooooo boya var diyorlar. Önemli olan arabaya nasıl bakıldığıdır ve arabanın yürürüdür. Kasasız arabayı ucuza alıyım diye bilemden pert araba alan bir sürü insan var.
2 parça değişenmiş 3 parça boyaymış bunlar olabilecek şeyler 10+ arabalarda önemli olan şasi de bir sorun olup olmaması.
 
Son düzenleme:
bu kadar takıntı olması normal asgari ücretin 2.825 olduğu bir ülkede kaliteli güzel arabaların 200.000 - 250.000 başladığı bir ülkede adam bu kadar para vereceği için kusursuz olmasını istiyor. yoksa 1.500 euro asgari ücret olan almanya'da adam 8.000 euroluk bmw için neden bu kadar kendini kasar? onlarda kasmıyor. aynı şey amerika yada diğer ülkeler için geçerli. buyrun almanya'da 2010 model bmw fiyatı 6.900 euro BMW için € 6.900,-
 
bu kadar takıntı olması normal asgari ücretin 2.825 olduğu bir ülkede kaliteli güzel arabaların 200.000 - 250.000 başladığı bir ülkede adam bu kadar para vereceği için kusursuz olmasını istiyor. yoksa 1.500 euro asgari ücret olan almanya'da adam 8.000 euroluk bmw için neden bu kadar kendini kasar? onlarda kasmıyor. aynı şey amerika yada diğer ülkeler için geçerli. buyrun almanya'da 2010 model bmw fiyatı 6.900 euro BMW için € 6.900,-
Doğru ama bu kadar abartılmamalı. Zaten 200k ile temiz arabalar bulunuyor benim demek isteğim 10 yaşından büyük 100k atlı arabalardaki 1-2 parça değişen olunca türklerin arabaya pert gözüyle bakması.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Pazarlık bahanesi onlar. Siz pazarlık yapmasını bilmiyorsunuz sanırım.
Daha hiç al sat yapmadım :D Ama çevrem de dolu insan var böyle 2015 model araba 2 parça boya var diye almayan.
 

invisibled

Asistan
benimde anlamadığım konulardan biridir.

yok kapı değişmiş, yok araç boyalı, yok tampon boyalı, arkadaş daha ne istiyorsun. temiz boyası yapılmış yada orjinal ile değişmiş. neden değerini düşürsün. yurt dışında bakıyorum adam hurdadan alıyor arabayı her türlü boya tamir değişimini yapıyor güzel fiyata satıyor kimsede gidip boya kalınlığı, değişeni varmı diye sormuyor,

aslında bunun sebebi malesef alırken ucuza kapatmak için galeri yada bu nu meslek edinen kişilerin bu şekilde araç değerini düşürerek insanları mağdur etmeleri, tabiki daha sonra herkes aynı moda geçti :)

aracın ön tamponu arka tamponu sensör lü kameralı v.s. bir çarpsan kırılsa komple değişiyor 7500- 10 000 lira normal bir araba için, vay efendim nasıl bir kaza yaptın da böyle bir hasar oldu. ya kardeşim at bir tekme kır bırak aynı şey :D

ben hiç takılmıyorum tek takılacağım konu aracın bakımları düzgün yapılmışmı kalıtsal bir arızası varmı, oda aldıktan sonraki bakım masrafı için.
 
Özel başlık
Kekkei Genkai
Alanda satanda ayni ekonomide olduğundan kim kimi koparırsa diye pazarlikta mantik arama. Ekonomi öyle bir haldeki insanlar almadan satmayı düşünür halde.

Elbette bazı kazalar arabayi dikiş tutmaz hale getirebilir. Detaylica ekspertiz yaptirana kadar 20 yaşında değilde 19 yaşinda araba bulurum diyor. Hasar kaydıda sigortayı şişiriyor. Aldıktan sonra masrafıda bitmez gibi çesitli maddi sorunlar üst üste binince mantik mavi ekran veriyor. Tam olarak bence sebep bu 😁
 
benimde anlamadığım konulardan biridir.

yok kapı değişmiş, yok araç boyalı, yok tampon boyalı, arkadaş daha ne istiyorsun. temiz boyası yapılmış yada orjinal ile değişmiş. neden değerini düşürsün. yurt dışında bakıyorum adam hurdadan alıyor arabayı her türlü boya tamir değişimini yapıyor güzel fiyata satıyor kimsede gidip boya kalınlığı, değişeni varmı diye sormuyor,

aslında bunun sebebi malesef alırken ucuza kapatmak için galeri yada bu nu meslek edinen kişilerin bu şekilde araç değerini düşürerek insanları mağdur etmeleri, tabiki daha sonra herkes aynı moda geçti :)

aracın ön tamponu arka tamponu sensör lü kameralı v.s. bir çarpsan kırılsa komple değişiyor 7500- 10 000 lira normal bir araba için, vay efendim nasıl bir kaza yaptın da böyle bir hasar oldu. ya kardeşim at bir tekme kır bırak aynı şey :D

ben hiç takılmıyorum tek takılacağım konu aracın bakımları düzgün yapılmışmı kalıtsal bir arızası varmı, oda aldıktan sonraki bakım masrafı için.
Aynen benimde bakacağım şey yürürü, bakımları, şasisi ve nasıl kullanıldığı. Hasar kaydı konusunda dediğiniz gibi parça fiyatları artık yeni arabalar en ufak çarpmada kaporta zarar görmese bile hava yastıklarını açıyor bu da hasar kaydını arttırıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Alanda satanda ayni ekonomide olduğundan kim kimi koparırsa diye pazarlikta mantik arama. Ekonomi öyle bir haldeki insanlar almadan satmayı düşünür halde.

Elbette bazı kazalar arabayi dikiş tutmaz hale getirebilir. Detaylica ekspertiz yaptirana kadar 20 yaşında değilde 19 yaşinda araba bulurum diyor. Hasar kaydıda sigortayı şişiriyor. Aldıktan sonra masrafıda bitmez gibi çesitli maddi sorunlar üst üste binince mantik mavi ekran veriyor. Tam olarak bence sebep bu 😁
Doğru diyorsunuz bizim insanlarımız bir şey almandan önce satmayı düşünüyor. Arabanın şasisinde sorun olmadığı sürece kaportaya fazla takılmamak lazım sonuçta arabayı kaporta yürütmüyor. Ufak tefek şeyler olabilir.
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Dekan
yok kapı değişmiş, yok araç boyalı, yok tampon boyalı, arkadaş daha ne istiyorsun. temiz boyası yapılmış yada orjinal ile değişmiş. neden değerini düşürsün. yurt dışında bakıyorum adam hurdadan alıyor arabayı her türlü boya tamir değişimini yapıyor güzel fiyata satıyor kimsede gidip boya kalınlığı, değişeni varmı diye sormuyor,

Bazı parçalarda sıkıntı oluyor ama konfor anlamında. Veya yürüyen aksanda bir sorun olursa gidişi performansı etkileyebilir...

Bizim arabaya sağ taraftan vurdu birisi mesela. Sağ kapı değişti. Şimdi giderken sağdan ses alıyor araba bildiğin. Üstüne bir ses geliyor çok rahatsız eden... Takmayan adama aman ne olacak bir kapı diyorsun ama uzun yola gittimi ses rahatsız ediyor.

Bir daha araba alırsam kazasız olsun 5-10 bin TL fazla olsun değişensiz olsun diyesi geliyor insanın :)
 
Bazı parçalarda sıkıntı oluyor ama konfor anlamında. Veya yürüyen aksanda bir sorun olursa gidişi performansı etkileyebilir...

Bizim arabaya sağ taraftan vurdu birisi mesela. Sağ kapı değişti. Şimdi giderken sağdan ses alıyor araba bildiğin. Üstüne bir ses geliyor çok rahatsız eden... Takmayan adama aman ne olacak bir kapı diyorsun ama uzun yola gittimi ses rahatsız ediyor.

Bir daha araba alırsam kazasız olsun 5-10 bin TL fazla olsun değişensiz olsun diyesi geliyor insanın :)
Zaten bende yürüyen aksamın da sorun olmasın ama kaporta da bir kaç şey olabilir demek istiyorum. Sizin kapıyı yapan usta geri düzgün takamamış normalde böyle bir şeyin olmaması lazım aynı model parça kullanıldığı takdirde.
 

Overclocked

Profesör
Özel başlık
Artık coin/token yok
İlk olarak değişen parçaların daha kalitesizi takılır genel olarak.

Parça değişmese bile, metali eski haline getirirken çok eğip büküyorlar. Metali yoruyor bu durum. Bu yüzden boya takıntısı var.

Km olayı ise basit. Mekanik parçalar çalıştıkça eskir.
 
İlk olarak değişen parçaların daha kalitesizi takılır genel olarak.

Parça değişmese bile, metali eski haline getirirken çok eğip büküyorlar. Metali yoruyor bu durum. Bu yüzden boya takıntısı var.

Km olayı ise basit. Mekanik parçalar çalıştıkça eskir.
Orijinal parça kullanıldığı sürece metali eğip bükmeye gerek yok. Araba tamirinden bi haber ustaların eline giderse dediğiniz gibi oluyor maalesef ama yetkili serviste böyle bir durum yok. Km olayı ise araba devrinde sürülürse rahat 500 bin km' yi motora anahtar değmeden doldurur önemli olan bakımlarını aksatmamak.
 

Overclocked

Profesör
Özel başlık
Artık coin/token yok
Orijinal parça kullanıldığı sürece metali eğip bükmeye gerek yok. Araba tamirinden bi haber ustaların eline giderse dediğiniz gibi oluyor maalesef ama yetkili serviste böyle bir durum yok. Km olayı ise araba devrinde sürülürse rahat 500 bin km' yi motora anahtar değmeden doldurur önemli olan bakımlarını aksatmamak.
Yetkili servise araba götüren kişi sayısı az.
 

TheChild

Profesör
Özel başlık
Just a little Jedi
Bence sebebi şu, boyalı veya tamir görmüş arabalarda ağır hasar bile olsa tekrar satışa hafif hasarlı dosta gider diye çıkartanlar olduğu için herkes kurcalanmamış araba arıyor. Yabancı ülkelerde arabada ağır bir hasar oluştuğunda araba perte çıkıyor. Orada ki insanlar boyasının rengi bozulduğu için boyatıyor genellikle.
 
Özel başlık
Caliphate of Cordoba
Pazarlık için sebep işte. Adam 40000 TL'ye ilan koydu diyelim. Adam diyor boyası var mı?
-Var hadi 37000 TL olsun
Değişeni var mı?
-Var hadi 35000 TL olsun
-200000 KM den fazla mı?
-Evet hadi 33000 TL olsun.
 
Bence sebebi şu, boyalı veya tamir görmüş arabalarda ağır hasar bile olsa tekrar satışa hafif hasarlı dosta gider diye çıkartanlar olduğu için herkes kurcalanmamış araba arıyor. Yabancı ülkelerde arabada ağır bir hasar oluştuğunda araba perte çıkıyor. Orada ki insanlar boyasının rengi bozulduğu için boyatıyor genellikle.
Türkiye' de de pert' e çıkıyor ama bizim insanlarımız pert' e çıkan arabaları birleştirip tekrar satıyor. Zaten şaside hasar varsa o arabanın pert' e çıkması lazım.

Birde böyle araçlar var parçaları ve airbagler pahalı olduğu için aman aman bir hasar olmasa bile direk pert' e çıkıyor.

 

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst