Türkiyenin ilk özgün yarış otomobili: Volkicar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Projesi, geliştirme çalışmaları ve üretimi, Türkiye’nin ralli efsanesi Volkan Işık tarafından gerçekleştirilen safkan yarış otomobili Volkicar gün ışığına çıktı. Volkicar, küçük yapısına karşın güçlü motoruyla yüksek performansı garantilerken, Türk motorsporları tarihinde dönüm noktası olma iddiasını taşıyor.

292210.jpg


Türk motorsporları tarihinin uluslararası alanda en başarılı ralli pilotu unvanını taşıyan Volkan Işık, Türkiye’nin ilk özgün yarış otomobiline imza attı. VOLKICAR adını taşıyan yarış otomobili, tamamen Türk mühendisliğiyle tasarlanırken, geliştirme çalışmaları Volkan Işık ve ekibi tarafından gerçekleştirildi. İlk taslaklarından üretim aşamasına kadar yaklaşık 2 yıllık bir çalışmayla ortaya çıkarılan VOLKICAR’ın ilk versiyonu V1 logosunu taşıyor.

VOLKICAR’ın tanıtım toplantısında bir konuşma yapan Volkan Işık, otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası olan motorsporlarının Türkiye’de otomotiv endüstrisiyle benzer ivmeyle gelişemediğinin altını çizdi. Motorsporlarının gelişmiş ülkelerde ekonomik ve sosyal anlamda önemli bir sektör olduğunu söyleyen Volkan Işık, VOLKICAR ile motorsporlarında bir Türk markası yaratmayı hedeflediğini belirtti. Volkan Işık, sahibi olduğu Deltasport organizasyonuyla yılda ortalama 50 kişiyi yarıştırarak 10 yılda Türk motorsporlarında 500 aktif sporcuyu destekledi. Motorsporlarının tabana yayılması için çaba sarf eden Işık, 9 yıldır aralıksız düzenlediği Ralliye İlk Adım Semineri ile 1500 kişiyi bu spor ile tanıştırdı.

Motorsporlarının gerçek bir sektör haline gelebilmesi için öncelikle sporun tabana yayılması gerektiğini ve makul bütçelerle yarışma imkanı sunulması gerektiğini anlatan Volkan Işık, “Yarış pisti sıkıntısı çeken Türkiye’nin ihtiyacı, küçük alanlarda bile yarışabilecek boyutlarda, seyir zevki ve mücadele olarak üst düzeyde yeteneklere sahip yarış otomobilleridir” dedi. Işık, bunun yansımasının da VOLKICAR olduğunu sözlerine ekledi.

Volkan Işık, 2008 yılının Aralık ayında start verdiği VOLKICAR projesini ilk olarak Halid Avdagiç ile paylaştığını ve daha sonra Enes Elver’in de projeye dahil olduğunu söyledi. Işık bu süreci “Bugüne kadar kullandığım bütün yarış otomobillerinden edindiğim tecrübeleri yorumlayarak hedeflediğimiz otomobili 5 ay içinde tamamladık. Bu süreç çok heyecan vericiydi. Gece gündüz heyecanla çalıştık. İlk prototipi başarıyla tamamladıktan sonra bir süre VOLKICAR’la yapmak istediklerimize konsantre olduk. 6 ay sonrasında projeyi ve otomobili tamamen ele alarak kendi ekibimle hedeflediğim son haline getirmek için çalışmaya başladım. Şimdi VOLKICAR üretilecek hale geldi” şeklinde özetledi.

VOLKICAR’ı, fiyat, sürüş yetenekleri, seyir lezzeti ve kalite açısından dünyadaki örneklerini de göz önüne alarak geliştirdiğini söyleyen Işık, VOLKICAR projesi ile yurt dışına yarış otomobili ihraç etmeyi planlıyor.

Geliştirme aşamasında lastikler için Lassa, jantlar için de CMS’nin desteğini alan Volkan Işık, VOLKICAR ile kendine has yarış formatları ile asfalt üzerinde eğlenceli yarışlar yapmayı hedeflediğini de açıkladı.

FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kurallarına uygun olarak hazırlanan VOLKICAR’ın şasisi tubular yapıya sahip. 42 mm ve 32 mm çelik çekme borudan imal edilen güvenlik kafesi, sürücünün güvenliğini en üst düzeyde tutuyor. Alt gövde ve üst gövdesi kompozit plastikten üretilen VOLKICAR’da küçük yapısına karşın yüksek performansı nedeniyle 115 HP gücündeki Yamaha motosiklet motorunun tercih edildiğini söyleyen Volkan Işık, yılda 60 adet VOLKICAR üretmeyi hedefliyor.

VOLKICAR Teknik Özellikler

Motor 1251 cc, sıralı 4 silindirli, benzinli, DOHC, hava soğutmalı,
4 karbüratörlü, 115 HP

Şanzıman 5 ileri vitesli (sıralı tip, manuel), elektrikli geri vites

Aktarma %100 kilitli diferansiyel, arkadan çekiş

Ağırlık 530 kg

Ağırlık/Güç oranı 4.6 kg/HP

Boyutlar (u/g/y) 302/160/135 cm

Dingil mesafesi 1915 mm

İz genişliği 1600 mm

Şasi: Orijinal tasarım, tubular

Süspansiyon Orijinal tasarım, önde çift salıncaklı bağımsız, arkada rijid aks, ayarlanabilir amortisörler

Frenler Önde disk, arkada kampana

Gövde (iç/dış) Orijinal tasarım, kompozit plastik

Lastik (Lassa) Orijinal tasarım,205/60 13

Jant (CMS) Orijinal tasarım,13 inç x 6 inç

Volkan Işık kimdir?

1967 yılında İstanbul’da doğan Volkan Işık’ın motorsporları kariyeri 1989 yılında Ali Sipahi Rallisi ile başladı. 1995 yılında Türkiye Ralli Şampiyonu olan Işık, 1996 yılında şampiyonayı ikinci sırada tamamladı. 1997 yılında Avrupa Ralli Şampiyonası Bulgaristan Rallisi üçüncü, Türkiye Rallisi’ni, Sliven Rallisi’ni ve YU Rallisi’ni birinci olarak bitirdi.

1998’de FIA Takımlar Kupası’nı beşinci sırada bitiren Volkan Işık aynı yıl Akropolis Rallisi’nde onuncu oldu. 1999 yılında Dünya Ralli Şampiyonası FIA Takımlar Kupası’nı ikinci sırada tamamlarken, Çin Rallisi’nde altıncı, Portekiz Rallisi’nde yedinci sırada yer aldı.2000 yılında Anatolian Ralli’yi birinci sırada tamamlayan Işık, Türkiye Ralli Şampiyonası’nda 2002’de F3 kategorisini,2003 ve 2005 yıllarında Super 1600 kategorisini lider, 2004 ve 2005 yıllarında ikinci olarak tamamladı. 2003 yılında Türkiye Ralli Şampiyonu olan Volkan Işık, 2007 yılında Elpa Rallisi’ne birinci, Avrupa Ralli Şampiyonası’nı ikinci ve 2008’de de üçüncü olmayı başardı.

2007 yılında kurulan Lassa Rally Team ve Yurtiçi KargoRally Team’in takım direktörlüğünü de yapan Volkan Işık, 2009 yılında yönettiği takımlara önemli başarılar yaşattı. 2010 yılında ise hem takım direktörü hem de pilotu olduğu Lassa Rally Team ile İtalya Toprak Ralli Şampiyonası’nda katıldığı 4 yarıştan ikisini de üçüncü sırada tamamladı.

Kariyerindeki “ilk”ler

-Çin Rallisi’nde genel klasmanda 6. olarak Dünya Şampiyonası’nda ilk ve bugüne kadar tek puanı alan Türk pilotu.

-Avrupa Ralli Şampiyonası’nda 2. olan ilk Türk pilotu.

-Avrupa Ralli Şampiyonası’nda 20 katsayılı yarışta 1. olan ilk Türk pilotu.

-Türk motorsporlarında hizmetleri ve uygulamalarıyla bir ilk olan Delta Sport’un kurucusu.

-Türk motorsporlarında yarış lastiği geliştiren ilk yarışçı.

-Aktif olarak yarışırken Türkiye’de ralli eğitimi veren ilk pilot.

-Kanarya Adaları’nda gerçekleştirilen Şampiyonlar Şampiyonası organizasyonuna davet edilen ilk Türk pilot.

-İtalya’da her yıl geleneksel olarak düzenlenen Memorial Bettaga organizasyonuna davet edilen ilk Türk pilot.

Arabam.com
 

cengaver51

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
5,119
Reaksiyon puanı
169
Puanları
1,243
[video=youtube;5tlMBtNBIAI]http://www.youtube.com/watch?v=5tlMBtNBIAI[/video]
 

Fantoma

Profesör
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
228
Azmedilmiş, çalışılmış, başarılmış.
Tebrikler.
Hoş bir tasarım.
Ama ralli sporunda araba ne denli önemliyse, ona hükmeden ondan daha önemli.
Özellikle Spesyal adı verilen hız parkurlarında arabanın dayanıklılığı çok önem arzediyor.
Hayırlı olsun.
Zor spesyallerde biraz denensin bakalım ne denli dayanacak?
 
Üst