Türkiye Otomobil Piyasası : 8 Ayda %39 Zam

Bu konuyu okuyanlar

Hakantoris

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2020
Mesajlar
1,700
Reaksiyon puanı
1,242
Puanları
113
Bildiğiniz üzere ikinci el ve sıfır otomobillerin satış fiyatı olağanüstü bir artış gösterdi. Bunun ana sebepleri kur farkı ve COVİD-19dan dolayı araç üretim fabrikalarının uzun süre üretime ara vermiş olması. Bugün 2 modeli örnek olarak göstereceğiz. Volkswagen Polo ve Fiat Egea Hatchback.

1-Volkswagen Polo (Ülkemize gelen modeller için Üretim Yeri: İspanya Navarra Seat-Volkswagen Fabrikası)
Volkswagen Türkiyenin Ocak ayında açıklamış olduğu fiyat listesine göre Volkswagen Polo1.0 80 PS Manuel Trendline donanımınına sahip modeli 118.700,00 TLye alabiliyordunuz. Volkswagen Türkiyenin Ağustos ayı fiyat listesine göre aynı donanıma sahip Volkswagen Polo1.0 80 PS Manuel Trendline donanımınına sahip modeli
165.900,00 TLye alabiliyorsunuz. Yaklaşık %39-%40 arası bir zam söz konusu.

Peki aynı özelliklere sahip VW Polo'yu Almanyada ne kadara alabiliyorsunuz ? Cevap: 15.138,49 € .
Almanya'da asgari ücret ile çalışan bir işçi kaç maaşı ile bu aracı alabilir? Cevap : Yaklaşık 9.5 Maaş (Asgari ücret 1.584 Euro)
Türkiye'de asgari ücret ile çalışan bir işçi kaç maaşı ile bu aracı alabilir? Cevap: Yaklaşık 71.3 Maaş (Net Asgari ücret 2. 324, 70 Türk Lirası)

2-Fiat Egea Hatchback/Fiat Tipo (Bütün Dünya için Üretim Yeri Türkiye Bursa TOFAŞ Fabrikası)
Fiat Türkiyenin Ocak ayında açıklamış olduğu fiyat listesine göre Fiat Egea Hatchback Street 1.4 Fİre 95HP Manuel donanımına sahip modeli 107.900 TLe alabiliyordunuz.
Fiat Türkiyenin Ağustos ayında açıklamış olduğu fiyat listesine göre Fiat Egea Hatchback Street 1.4 Fire 95HP Manuel donanımına sahip modeli 132.900 TLe alabiliyorsunuz.
Yaklaşık %23 zam söz konusu.

Peki aynı özelliklere sahip Fiat Egea'yı İtalya'da ne kadara alabiliyorsunuz ? Cevap: 11.900 €
İtalya'da ortalama maaş ile çalışan bir işçi kaç maaşı ile bu aracı alabilir? Cevap 8.6 Maaş ( İtalyada net olarak belirlenmiş bir asgari ücret yok. Her meslek için uygulanmış asgari ücretler vardır. Ortalama maaş 1376 Eurodur.)
Türkiye'de asgari ücret ile çalışan bir işçi kaç maaşı ile bu aracı alabilir ? Cevap 57.1 Maaş ( Net asgari ücret 2. 324, 70 Türk Lirası)

Ülkemizde asgari ücret yıllar içinde euro bazında artmış olsa da buna karşılık alım gücü gitgide zayıflamıştır. İkinci el otomobil fiyatları yetkisiz kişilerin bilgisizce araç satması,kendi bindiği arabanın piyasasını yükseltmek için satmayacağı halde yüksek fiyatla ilana koyması gibi çoğu nedenden dolayı gereksiz bir şekilde artmıştır. Hükümet geçtiğimiz günlerde bu konu hakkında düzenleme getirdi. Umarım bu durum en yakın zamanda düzelir.
Fikirlerinizi belirtirseniz çok mutlu olurum.


NOT: Araçların EURO fiyatı markaların anavatanındaki model satış fiyatlarıdır. 24.08.2020 Tarihinde geçerli listedir.
Kaynaklar: Volkswagen 1 Volkswagen 2 FIAT 1 FIAT 2 İtalya Maaş Almanya Maaş Türkiye Maaş
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,692
Reaksiyon puanı
13,059
Puanları
113
Araba piyasasını takip eden birisi olarak fiyatlar yüzde 39'dan fazla artmıştır kanısındayım.

Çünkü geçen sene Hurda Teşviği ve ÖTV indirimi vardı arabalar pahalı ama ( Nispeten ucuzdu o günün şartlarına göre. )

Şimdi iyice uçtular. Sıfır Pejo 2008 almayı düşündük bir ara. En boşu 169 orta paket 190 bin TL bandındaydı 1.2 130 begir Eat 8 ALure paket olan modeli. Şimdi Aynı araba 285 bin TL oldu . Tabii bunda üretimin durmuş olması ve yeni araba gelememeside etken olabilir.
2 Bayiye gittik teşir için bile 2008 yok hepsi satılmış. Alacam dersende 6-7 ay sonrasına sıra veriyor :( Yani alınacak gibi değil fiyatlar. ( Ana neden Arz talep dengesinin bozuk olmasına bağlıyom ben devlet uygun kredi imkanı verdi. Eski arabalarda çok değer kazandı. Adam eski arabasını 120-150 bin TL lere satıp kredi çekeyim arabayı sıfırlayıp kafasına girdi.

Yılbaşı zamanı 82-89 bin TL bandında olan Fİat Egea Renault Clio tarzı arabalar bile 130-150 bin TL lere geldi.
Toyota Corolla Honda Cıvıc gibi arabalar 140-150 bin TL lerden 200 bin TL leri geçti.

Seat Leon 169 bin TL flandı en full paket 1.5 TSI otomatik şimdi 230-250 bin TL lerede.
 

Hakantoris

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2020
Mesajlar
1,700
Reaksiyon puanı
1,242
Puanları
113
Araba piyasasını takip eden birisi olarak fiyatlar yüzde 39'dan fazla artmıştır kanısındayım.

Çünkü geçen sene Hurda Teşviği ve ÖTV indirimi vardı arabalar pahalı ama ( Nispeten ucuzdu o günün şartlarına göre. )

Şimdi iyice uçtular. Sıfır Pejo 2008 almayı düşündük bir ara. En boşu 169 orta paket 190 bin TL bandındaydı 1.2 130 begir Eat 8 ALure paket olan modeli. Şimdi Aynı araba 285 bin TL oldu . Tabii bunda üretimin durmuş olması ve yeni araba gelememeside etken olabilir.
2 Bayiye gittik teşir için bile 2008 yok hepsi satılmış. Alacam dersende 6-7 ay sonrasına sıra veriyor :( Yani alınacak gibi değil fiyatlar. ( Ana neden Arz talep dengesinin bozuk olmasına bağlıyom ben devlet uygun kredi imkanı verdi. Eski arabalarda çok değer kazandı. Adam eski arabasını 120-150 bin TL lere satıp kredi çekeyim arabayı sıfırlayıp kafasına girdi.

Yılbaşı zamanı 82-89 bin TL bandında olan Fİat Egea Renault Clio tarzı arabalar bile 130-150 bin TL lere geldi.
Toyota Corolla Honda Cıvıc gibi arabalar 140-150 bin TL lerden 200 bin TL leri geçti.

Seat Leon 169 bin TL flandı en full paket 1.5 TSI otomatik şimdi 230-250 bin TL lerede.
Aynen. 2008i bayilerde bulamamanız normal :D Kapış kapış satılıyor. Devlet yalnızca yerli üretim yapan markalara kredi desteği verdi.(Fiat Renault Toyota Honda) Ve geçtiğimiz aylarda Rekabet kurulu bu markalar hakkında soruşturma başlatmıştı. Geçen sene yaz ayında piyasa durma noktasına gelmişti. Önceki yıla göre satışlar %69 civarında artış gösterdi. Aslında bu bir başarı değil normale dönüş. Dediğim gibi önceki yıl yaz aylarında piyasa çok sert düşüşler yaşadı.
Bayiye gelen sıfır araçlarıda galericiler hemen alıyor. Ve bayinin sattığı fiyatın üstündeki fiyatlara satıyor. VW Poloda bile %38lik bir artış konusu. Markanın ülkemizdeki en düşük fiyatlı aracı. Baksanıza B segmenti Hatchback bir aracın baz donanım fiyatı 165900 TL. Umarım bu durum düzelir. Ülke olarak gidişatımız hiç iyi değil.
 
Üst