Türk Telekom İptali Cayma Bedeli...

Bu konuyu okuyanlar

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Arkadaşlar tam 9 gün önce telekoma geçtim bu 30 tl lik internetsiz ev kalmasın paketine 24 ay taahhütlü hatta linkide şu : İnternetsiz Ev Kalmasın Kampanyası > Evde İnternet > Türk Telekom

Soru şu iptal ettirmek istiyorum müşteri temsilcisi 550 tl lik cayma bedeli çıkardı ne yapmam gerek bağlatalı 9-10 gün oldu modemde hediye ettiler acaba ücretsiz çıkmam mümkün müdür? Ne yapalıyım

@__kadıköyRAP__
 

Mtn S

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,310
Reaksiyon puanı
15,299
Puanları
113
Mümkün değildir ya 2 yıl beklersin yada o 500TL'yi vereceksin sözleşmede böyle diyor ücretsiz yolu yok
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
harbimi ya dahada 9 gün falan oldu
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
Eğer sözleşmeyi telefon yoluyla yaptıysan yani belgeleri sen imzalamadıysan BTK, BİMER, Tüketici hakları vs. vs. nereyi bulursan adıma imza atılmış diye dilekçe ver, kullandığın kadarını ödersin sözleşme iptal edilir.

Edit: Daha önce forumda sözleşmesi bu şekilde yapılan bir arkadaş vardı ne yaptı etti iptal ettirdi sürekli rahatsız etti her yere dilekçe verdi mutlu sona ulaştı, ona dayanarak söylüyorum.
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Eğer sözleşmeyi telefon yoluyla yaptıysan yani belgeleri sen imzalamadıysan BTK, BİMER, Tüketici hakları vs. vs. nereyi bulursan adıma imza atılmış diye dilekçe ver, kullandığın kadarını ödersin sözleşme iptal edilir.

Edit: Daha önce forumda sözleşmesi bu şekilde yapılan bir arkadaş vardı ne yaptı etti iptal ettirdi sürekli rahatsız etti her yere dilekçe verdi mutlu sona ulaştı, ona dayanarak söylüyorum.

malesef kağıda imza atarak yaptık yani il müdürlüğünden hiç iptal etme şansımız yok mu tüketici hakeme falan gitsem bir sonuç çıkar mı sence
 

imhotep

Müdavim
Katılım
21 Ekim 2017
Mesajlar
1,089
Reaksiyon puanı
192
Puanları
63
Yaş
43
2 ücretsiz iptal 7 gün için diyorsa 9 güne o ücreti çıkartır...
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
malesef kağıda imza atarak yaptık yani il müdürlüğünden hiç iptal etme şansımız yok mu tüketici hakeme falan gitsem bir sonuç çıkar mı sence
O zaman sana sunulan şartları yerine getirmediklerinde dediğim yerlere dilekçe vererek mağdur olduğunu gösterebilir, rahatlıkla uzaklaşabilirsin. Mesela 8 Mbps derler sen hattan kaynaklı 4 Mbps Alırsın.
 

Mahperi

Asistan
Katılım
29 Aralık 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
410
Puanları
63
İmzalı taahhüt var ortada, imkansız gibi görünüyor.
Vazgeçme sebebiniz, herhangi bir sorun kaynaklı mı, yoksa keyfi mi?
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
İmzalı taahhüt var ortada, imkansız gibi görünüyor.
Vazgeçme sebebiniz, herhangi bir sorun kaynaklı mı, yoksa keyfi mi?

yok sorun kaynaklı hız normalde 4 mbps akn dolunca 1e düşüyor ancak 1e düştüğünde internette ara ara kopmalar oluyor bir sayfa yüklenirken bağlantı hatası veriyor ve 2 -3 kere sayfayı yeniledikten sonra bağlanıyor gerçekten taahhüt bitmeden çıkamaz mıyı btkya şikayet yazsam olmaz mı
 

Mahperi

Asistan
Katılım
29 Aralık 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
410
Puanları
63
yok sorun kaynaklı hız normalde 4 mbps akn dolunca 1e düşüyor ancak 1e düştüğünde internette ara ara kopmalar oluyor bir sayfa yüklenirken bağlantı hatası veriyor ve 2 -3 kere sayfayı yeniledikten sonra bağlanıyor gerçekten taahhüt bitmeden çıkamaz mıyı btkya şikayet yazsam olmaz mı
Faturasız hatlarda bile bogaziniza yapışan sistem, taahhütle sizi kolayca bırakır mı?
Mahkeme vs. Ugrassanizda masrafiniz olur illa ki.
Sınırlı internet mi? Başta böyle olacağını söyleyen oldu mu size?

Çıkmak için değil de sorun kaynaklı şikayetlerde bulunacağınızı belirtin oncelikle must. Hizmetlerine,
Hâlâ çözülmezse başvurabildiginiz heryere başvurun.
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Faturasız hatlarda bile bogaziniza yapışan sistem, taahhütle sizi kolayca bırakır mı?
Mahkeme vs. Ugrassanizda masrafiniz olur illa ki.
Sınırlı internet mi? Başta böyle olacağını söyleyen oldu mu size?

Çıkmak için değil de sorun kaynaklı şikayetlerde bulunacağınızı belirtin oncelikle must. Hizmetlerine,
Hâlâ çözülmezse başvurabildiginiz heryere başvurun.

btkya başvursa lehime karar çıkar mı
 

Mahperi

Asistan
Katılım
29 Aralık 2017
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
410
Puanları
63
btkya başvursa lehime karar çıkar mı
Cayma bedelini odemeden İptal etme konusunda karar cikmaz, ama sorunla ilgili firmaya uyarı verebilir belki.
Siz sorunu çözmeye caba sarfedin, en azından bu daha mümkün bir durum olur.
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
Cayma bedelini odemeden İptal etme konusunda karar cikmaz, ama sorunla ilgili firmaya uyarı verebilir belki.
Siz sorunu çözmeye caba sarfedin, en azından bu daha mümkün bir durum olur.

Sorun çözmeye çalışsamda aynı teknik ekiplerde 1 mbps sorun çıkarır dedi gireli 2 hafta bile olmamışken cayma bedelsiz çıkamaz mıyım illa ödeyeceği yani
 

Sherlock.Holmes

Asistan
Katılım
10 Şubat 2018
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
51
Puanları
28
iptal ettikten sonra çıkarttıkları faturayı ödemesem?
muhtemelen borcu önce bir hukuk bürosuna devrederler daha sonrada icra takibi başlatırlar yani bir şekilde tahsil ederler bu yüzden taahhüt namenin önemli bir belge olduğunu unutmamanızı bir yere imza atarken iki kez düşünmenizi öneririm keşke tercihinizi taahhütsüz bir paketten yana kullansaydınız
 

Quilliam

Doçent
Katılım
16 Şubat 2016
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
86
Puanları
28
anlaşılan tuketici hakem heyetine başvuru yolu gözüktü kusura bakmasınlar bağlanalı 2 hafta bile olmadı hızı doğru alamıyorum artık heyet ,btk bakacağız bilgileriniz için de sizlere çok teşekkür ederim.
 

Sherlock.Holmes

Asistan
Katılım
10 Şubat 2018
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
51
Puanları
28
anlaşılan tuketici hakem heyetine başvuru yolu gözüktü kusura bakmasınlar bağlanalı 2 hafta bile olmadı hızı doğru alamıyorum artık heyet ,btk bakacağız bilgileriniz için de sizlere çok teşekkür ederim.
ücretsiz danışmanlık hizmeti sağlayan hukuk büroları mevcut işin uzmanı bir kişiden yardım alırsan senin yararına olacağı kanaatindeyim
 

Kliptomanik

Öğrenci
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
63
Reaksiyon puanı
8
Puanları
8
Yaş
37
ya affedersiniz konuyu hotlattım ama bende bir şey soracaktım. bende soruyu soran arkadaşla aynı tarifeyi kullanıyorum.
sözleşmem bitti fakat ben evde yokken telefonla arayıp sözleşmeyi 2019 temmuz ayına kadar uzatmışlar.
bu durumunda ben caya bilirmiyim sözleşmeden ?
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
ya affedersiniz konuyu hotlattım ama bende bir şey soracaktım. bende soruyu soran arkadaşla aynı tarifeyi kullanıyorum.
sözleşmem bitti fakat ben evde yokken telefonla arayıp sözleşmeyi 2019 temmuz ayına kadar uzatmışlar.
bu durumunda ben caya bilirmiyim sözleşmeden ?
Gidip elinizle imza atmadıysanız bence bir resmiyeti yok bu sözleşmenin. Ya da ilk sözleşmenizi yaparken "Türk Telekom imza almadan sözleşme uzatma hakkına sahiptir." İbaresi yoksa.
 

tombi89

Öğrenci
Katılım
22 Nisan 2019
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
34
merhaba.ben de yaklaşık 10 gün önce ttnet bağlattım 24 ay taahhütlü ve hiçbir şekilde sözleşme imzalamadım ve iptal ettirmek istiyorum. tüketici heyetine dilekçe verdim bir sonuç çıkar mı acabaa? ve bizim tüketici olarak 14 gün içinde cayma hakkımız yok mudur ?
 

F1kan

Müdavim
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
113
Yaş
28

Madde 52


(4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.




Kanun ortada.
 

tombi89

Öğrenci
Katılım
22 Nisan 2019
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
34
öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Türk telekom müdürlüğü dahil çağrı merkezi de durumu kabul etmiyor.Sesli onayınız olduğu için sözleşmeye gerek yok diye saçma bir şey sunuyorlar.Kendilerince olayı kapatmaya mı çalışıyorlar anlamış değilim.Dediğiniz gibi kanun ortada,umarım bir çözüm bulabilirim..
 

F1kan

Müdavim
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
113
Yaş
28
öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Türk telekom müdürlüğü dahil çağrı merkezi de durumu kabul etmiyor.Sesli onayınız olduğu için sözleşmeye gerek yok diye saçma bir şey sunuyorlar.Kendilerince olayı kapatmaya mı çalışıyorlar anlamış değilim.Dediğiniz gibi kanun ortada,umarım bir çözüm bulabilirim..

Kanunu açık bir dille belirtin, daha sonra iptal edin.

Eğer kendi kafalarına göre "cezai işlem uygularlarsa" Tüketici hakem heyetine gidip, belgelerle durumu belirtin. Unutmayın siz bilgili olduğunuz sürece daima güç sizdedir.
 

halilhisar44

Öğrenci
Katılım
19 Mayıs 2019
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
45
2 ay interntim borctan dolayi kapaliydi 22 martta tahaütüm bitti kapatmak icin 10 nisan müsteri hizmetlerini aradim 7 gün icinde ıslak imza vermeniz gerekiyo dediler. ve 15 nisanda onuda verdim bana 400 den fazla fatura cikarilar kabullentik takside baglatim 2. taksidi öderken bide 5. ay ve 6. ay olarak tekrar faturalar cikmasinmi kapatilmiş internet hala fatura kesiyor bu ne soygucuk türktekom müdütlükleri
 

cokzor

Öğrenci
Katılım
17 Kasım 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
48
bende Superonline'ın cayma bedelinden muzdaribim. konuyu biraz araştırdım. buradada başka yerlerdede 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 52nci Maddesi yazıyor yani Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. aynı ifade 6ncı bölümde Abonelik Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları altındada var ancak bölümün 3ncü maddesinde Tüketicinin taahhütlü aboneliğini süresinden önce feshetmesi halinde, 16 ncı madde hükmü uygulanır diyor ki bu 16nı madde:

Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın esas alınması zorunludur.

şeklinde belirtilmiş. benim kafamı karıştırdı. hem cezai şart ödemeksizin diyor hemde 16ncı maddede öde diyor.

sonuca ulaşmış yada maddeleri anlayan arkadaşlar bilgilendirebilirmi lütfen?
Mesaj otomatik birleştirildi:

ücretsiz danışmanlık hizmeti sağlayan hukuk büroları mevcut işin uzmanı bir kişiden yardım alırsan senin yararına olacağı kanaatindeyim


bir büroya mail gönderdim ve az önce abone olmak istediğim vodafone müşteri temsilcisiyle konuştum. şimdi dikkat edin, ortada bir, müşterisini kaybetmek istemediği için, kaybetsede alabileceğini sonuna kadar almaya çalışan Superonline, birde yeni müşteri kazanmak isteyen vodafone var. vodafone'a durumu en ince ayrıntısına kadar anlattım. karşımdaki müşteri temsilcisi o kadar bilgiliydi ki, yukarıda geçen yasayı ve yasadaki ikilemleri dahi biliyordu. sonuç olarak bana Superonline'ın talep ettiği cayma bedeli, buna dahil olan kurulum ve aktivasyon bedelini istemesinin son derece yasal olduğunu söyledi. maalesef yasa ve sözleşme karşısında tabiri caizse çelimsiz kalıyorsunuz diye de çok açık bir şekilde durumu netleştirdi. ama birde Superonline'ın müşteriyi kaybetme noktasına geldiğinde daha uygun fiyat, daha yüksek hız gibi tekliflerde bulunacağınıda belirtti.

bu konuyu okuyacak arkadaşlara bende net bir şekilde bu bilgiyi vereyim. maalesef o 52nci madde filan işe yaramıyor. ya cayma bedelini ödiycez yada taahhüdün bitmesini bekliycez.
 
Son düzenleme:
Üst