Türk semaları 'milli' oluyor!

Bu konuyu okuyanlar

byharby

Müdavim
Katılım
31 Ağustos 2009
Mesajlar
1,365
Reaksiyon puanı
21
Puanları
38
Türk semaları 'milli' oluyor!

resim171241_2.jpg
bayrak.jpg


Türk mühendisleri, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki Blok 30 F-16'ları 'millileştirmek' için çalışmalara başladı. Bu kapsamda toplam 37 uçağın yazılımları 'milli' olacak.




Öte yandan, ilk uçuşunu 30 Aralık 2010'da yapan 'ANKA' insansız hava araçlarından 5 tanesi, bu yılın sonuna kadar göreve hazır hale gelecek.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından Akıncılar'daki TAI tesislerine bir basın turu düzenlendi.

Tanıtım turu kapsamında, TAI'de devam eden uçak modernizasyonları, özgün üretim insansız hava araçları, kompozit imalat, aviyonik-entegrasyon tesisleri gezdirildi.

ANKA'LAR GELİYOR

TAI Entegre Uçak Grup Başkanı Özcan Ertem'in verdiği bilgiye göre, 30 Aralık 2010'da ilk uçuşunu yapan 'ANKA' insansız hava aracından 5'i, 2011 yılında hizmete hazır hale gelecek. İlk prototipin ardından ikinci ve üçüncü 'ANKA'larda TAI'nin 62 bin metrekarelik en büyük hangarında yapım aşamasında bulunuyor. Bunlara ilave olarak 2 'ANKA'ın da bu yıl içerisinde bitirilmesi öngörülüyor. Dizel motorlara sahip olan 'ANKA' insansız hava aracı, jet yakıt kullanıyor ve 24 saat, 30 bin feette, 2 kamerayla görev yapabiliyor. TAI, prototip ANKA'ların ardından Türk Silahlı Kuvvetleri'nden gelen talepler doğrultusunda, daha sonra üreteceği araçlara silah ve radar gibi unsurlarda ekleyebilecek. Uçaklarda kullanılan kablo uzunluğunun 3.5 kilometre olduğu belirtildi.

TAI'de gerçekleştirilen bir diğer önemli projede, Türk Başlangıç ve Tem el Eğitim Uçuş Projesi (HÜRKÜŞ). Çalışmaların hızlı bir şekilde sürdüğü projede, ilk uçak 2012'in ilk aylarında fabrikadan çıkacak.

F-16'LAR MİLLİLEŞİYOR

F-16 savaş uçaklarının modernizasyonunda önemli işlere imza atan TAI, Pakistan'a ait toplam 41 adet F-16'nın da modernizasyonunu gerçekleştirecek. Bugüne kadar TAI tesislerde 278 adet F-16 savaş uçağı üretildiği bildirildi.

Türk mühendisleri TAI'de önemli bir projeye de imza atacaklar ve Türkiye'nin envanterindeki toplam 37 Blok 30 F-16 savaş uçakları millileştirecekler. Söz konusu uçakların yazılımlarının 'milli' olması için çalışmalara start verilirken, proje kapsamında 'millileştirilmiş' ilk uçağın 3 yıl sonra yapılacak test uçuşunun ardından Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanıyor. TAI yetkilileri projeyi, "Egemenlik açısından önemli bir proje. Bunu F-16 ile perçinlemek istiyoruz" sözleriyle dile getirdiler.

TAI'deki Türk mühendisleri Meltem-2 ve Meltem-3 projeleri kapsamında, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na ait 6, Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait 3 CASA uçağına iliştin konfigürasyon çalışmalarına devam ediyor.

DÜNYADA SAYILI ÜLKEDE VE TAI'DE

TAI tesisleri, Türkiye'nin de dahil olduğu JSF F-35 projesi ile Boeing 787 uçağına dönük üretimlerde yapıyor. 'İleri Kompozit İmalat Tesisi'nde Boeng 787'in elevatör, kargo bölüm paneli, yatay stabilize ve gövde kaplama elemanları üretiliyor. Tesiste ayrıca, F-35'lerin orta gövde kompozit parçaları da yapılıyor. Dünyada sadece birkaç ülkede bulunan 'Viber 1200 Fiber Sarma Tezgahı' sayesinde, F-35'lerin hava giriş parçaları gibi birçok parça bu yöntemle üretiliyor.

'MİLLİ UYDU FIRLATILMAYA HAZIR HALE GELDİ'

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, TAI tanıtım turuna katılan basın mensuplarıyla öğle yemeğinde biraraya geldi. Göreve geldiklerinde TAI hangarlarının boş ve şirketin iflasla karşı karşıya olduğunu anlatan Gönül, o dönemde şirket yönetiminin toplantılarını Paris ve Las Angeles gibi şehirlerde yaptığını belirtti. Şirketin zarar etmesi nedeniyle diğer ortak Lookheed Martin'den hisselerin 25 milyon dolar gibi bir fiyatla satın alındığına işaret eden Gönül, bugün artık TAI'nin sektörde önemli bir konumda bulunduğunu, mevcut hangarlara yenilerinin eklendiğini vurguladı.

Gönül, tesislerde, uydu sistemlerine yönelik çalışmaların da TÜBİTAK ile ortak yürütüldüğünü ve uydu imalatı yapılarak, fırlatılmaya hazır hale geldiğini bildirdi.

TAI GENEL MÜDÜRÜ DÖRTKAŞLI

TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı ise, insansız hava aracı 'ANKA'yı TSK'ya teslim edemeden çok saygın Avrupalı müşteriler ile lisansını satın alma gibi görüşmeler içerisinde olduklarını söyledi. ATAK helikopter projesinde ilk teslimatın 2013 yılı olduğunu belirten Dörtkaşlı, "Kim alırsa alsın egemen bir üründür, özgündür. İçini biz dolduruyoruz tamamen" ifadesini kullandı. TAI'nin F-16 modernizasyonu için kurulduğunu anımsatan Dörtkaşlı, "Biz artık sıfırdan insansız bir uçağı, bir helikopteri
tasarlayabilecek bir şirketiz" dedi. Dörtkaşlı, "Airbus ve boeing de ne varsa, bütün tasarımla ilgili standartlar bizde de vardır" dedi.

Dörtkaşlı, hazineden TAI'nin yanındaki 500 hektarlık arazi için talepte bulunduklarını ve buraya Ostim havacılık kümelenmesinin konuşlandırılacağını belirterek, "Yan sanayimizi de çevremizde toplamaya başlayacağız. Amacımız 'Akıncı Ovasını, 'Havacılık Ovası' haline getirmek" diye konuştu. Borsaya açılmak için de bir çalışma başlattıklarını ifade eden Dörtkaşlı, "Hazırlık içerisindeyiz. Yılın ikinci yarısı, sonuna doğru genel ekonomik konjonktüre de bakarak verilecek bir karardır. Ama biz alt yapımızı hazırlamaya çalışıyoruz" şeklinde konuştu.

kaynak
 

BrknEs

Müdavim
Katılım
4 Mayıs 2010
Mesajlar
6,931
Reaksiyon puanı
166
Puanları
63
hadi bakalım umarm devamlı bir gelişme olur ve gelişiriz...
 

neskalii

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2008
Mesajlar
3,932
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Yaş
38
yazılımların değişmesi önemli başkalarının yazdıklarına ne kadar güvenilebilirki
 

Pupilla

Müdavim
Katılım
17 Haziran 2009
Mesajlar
8,724
Reaksiyon puanı
138
Puanları
63
Türk mühendisleri, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki Blok 30 F-16'ları 'millileştirmek' için çalışmalara başladı. Bu kapsamda toplam 37 uçağın yazılımları 'milli' olacak.

Öte yandan, ilk uçuşunu 30 Aralık 2010'da yapan 'ANKA' insansız hava araçlarından 5 tanesi, bu yılın sonuna kadar göreve hazır hale gelecek.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından Akıncılar'daki TAI tesislerine bir basın turu düzenlendi.

Tanıtım turu kapsamında, TAI'de devam eden uçak modernizasyonları, özgün üretim insansız hava araçları, kompozit imalat, aviyonik-entegrasyon tesisleri gezdirildi.

ANKA'LAR GELİYOR

TAI Entegre Uçak Grup Başkanı Özcan Ertem'in verdiği bilgiye göre, 30 Aralık 2010'da ilk uçuşunu yapan 'ANKA' insansız hava aracından 5'i, 2011 yılında hizmete hazır hale gelecek. İlk prototipin ardından ikinci ve üçüncü 'ANKA'larda TAI'nin 62 bin metrekarelik en büyük hangarında yapım aşamasında bulunuyor. Bunlara ilave olarak 2 'ANKA'ın da bu yıl içerisinde bitirilmesi öngörülüyor. Dizel motorlara sahip olan 'ANKA' insansız hava aracı, jet yakıt kullanıyor ve 24 saat, 30 bin feette, 2 kamerayla görev yapabiliyor. TAI, prototip ANKA'ların ardından Türk Silahlı Kuvvetleri'nden gelen talepler doğrultusunda, daha sonra üreteceği araçlara silah ve radar gibi unsurlarda ekleyebilecek. Uçaklarda kullanılan kablo uzunluğunun 3.5 kilometre olduğu belirtildi.

TAI'de gerçekleştirilen bir diğer önemli projede, Türk Başlangıç ve Tem el Eğitim Uçuş Projesi (HÜRKÜŞ). Çalışmaların hızlı bir şekilde sürdüğü projede, ilk uçak 2012'in ilk aylarında fabrikadan çıkacak.

F-16'LAR MİLLİLEŞİYOR

F-16 savaş uçaklarının modernizasyonunda önemli işlere imza atan TAI, Pakistan'a ait toplam 41 adet F-16'nın da modernizasyonunu gerçekleştirecek. Bugüne kadar TAI tesislerde 278 adet F-16 savaş uçağı üretildiği bildirildi.

Türk mühendisleri TAI'de önemli bir projeye de imza atacaklar ve Türkiye'nin envanterindeki toplam 37 Blok 30 F-16 savaş uçakları millileştirecekler. Söz konusu uçakların yazılımlarının 'milli' olması için çalışmalara start verilirken, proje kapsamında 'millileştirilmiş' ilk uçağın 3 yıl sonra yapılacak test uçuşunun ardından Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanıyor. TAI yetkilileri projeyi, "Egemenlik açısından önemli bir proje. Bunu F-16 ile perçinlemek istiyoruz" sözleriyle dile getirdiler.

TAI'deki Türk mühendisleri Meltem-2 ve Meltem-3 projeleri kapsamında, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na ait 6, Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait 3 CASA uçağına iliştin konfigürasyon çalışmalarına devam ediyor.

DÜNYADA SAYILI ÜLKEDE VE TAI'DE

TAI tesisleri, Türkiye'nin de dahil olduğu JSF F-35 projesi ile Boeing 787 uçağına dönük üretimlerde yapıyor. 'İleri Kompozit İmalat Tesisi'nde Boeng 787'in elevatör, kargo bölüm paneli, yatay stabilize ve gövde kaplama elemanları üretiliyor. Tesiste ayrıca, F-35'lerin orta gövde kompozit parçaları da yapılıyor. Dünyada sadece birkaç ülkede bulunan 'Viber 1200 Fiber Sarma Tezgahı' sayesinde, F-35'lerin hava giriş parçaları gibi birçok parça bu yöntemle üretiliyor.

'MİLLİ UYDU FIRLATILMAYA HAZIR HALE GELDİ'

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, TAI tanıtım turuna katılan basın mensuplarıyla öğle yemeğinde biraraya geldi. Göreve geldiklerinde TAI hangarlarının boş ve şirketin iflasla karşı karşıya olduğunu anlatan Gönül, o dönemde şirket yönetiminin toplantılarını Paris ve Las Angeles gibi şehirlerde yaptığını belirtti. Şirketin zarar etmesi nedeniyle diğer ortak Lookheed Martin'den hisselerin 25 milyon dolar gibi bir fiyatla satın alındığına işaret eden Gönül, bugün artık TAI'nin sektörde önemli bir konumda bulunduğunu, mevcut hangarlara yenilerinin eklendiğini vurguladı.

Gönül, tesislerde, uydu sistemlerine yönelik çalışmaların da TÜBİTAK ile ortak yürütüldüğünü ve uydu imalatı yapılarak, fırlatılmaya hazır hale geldiğini bildirdi.

TAI GENEL MÜDÜRÜ DÖRTKAŞLI

TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı ise, insansız hava aracı 'ANKA'yı TSK'ya teslim edemeden çok saygın Avrupalı müşteriler ile lisansını satın alma gibi görüşmeler içerisinde olduklarını söyledi. ATAK helikopter projesinde ilk teslimatın 2013 yılı olduğunu belirten Dörtkaşlı, "Kim alırsa alsın egemen bir üründür, özgündür. İçini biz dolduruyoruz tamamen" ifadesini kullandı. TAI'nin F-16 modernizasyonu için kurulduğunu anımsatan Dörtkaşlı, "Biz artık sıfırdan insansız bir uçağı, bir helikopteri
tasarlayabilecek bir şirketiz" dedi. Dörtkaşlı, "Airbus ve boeing de ne varsa, bütün tasarımla ilgili standartlar bizde de vardır" dedi.

Dörtkaşlı, hazineden TAI'nin yanındaki 500 hektarlık arazi için talepte bulunduklarını ve buraya Ostim havacılık kümelenmesinin konuşlandırılacağını belirterek, "Yan sanayimizi de çevremizde toplamaya başlayacağız. Amacımız 'Akıncı Ovasını, 'Havacılık Ovası' haline getirmek" diye konuştu. Borsaya açılmak için de bir çalışma başlattıklarını ifade eden Dörtkaşlı, "Hazırlık içerisindeyiz. Yılın ikinci yarısı, sonuna doğru genel ekonomik konjonktüre de bakarak verilecek bir karardır. Ama biz alt yapımızı hazırlamaya çalışıyoruz" şeklinde konuştu.


kaynak
 

ddddddddddd

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,850
Reaksiyon puanı
19
Puanları
38
Icimizde bu guc var bunu her alanda ortaya koymaliyiz.gec bile kaldik.
 

M.Şamil CAN

Müdavim
Katılım
23 Ekim 2009
Mesajlar
5,841
Reaksiyon puanı
105
Puanları
63
Anka yı haberde gördüm gerçekten çok güzel olmuş. Kamerası bile 100 de 100 yerli üretim çok gurur verici.
 

qKTe

Müdavim
Katılım
18 Şubat 2009
Mesajlar
2,243
Reaksiyon puanı
32
Puanları
0
güzel günler göreceğiz.
 

qKTe

Müdavim
Katılım
18 Şubat 2009
Mesajlar
2,243
Reaksiyon puanı
32
Puanları
0
hiç bir zaman gerçek olamayacak birt kavram %100 yerli! hiç bir ülkede yoktur bu. Muhakkak bir yerlerde bir şeyler farklıdır.
 

Pupilla

Müdavim
Katılım
17 Haziran 2009
Mesajlar
8,724
Reaksiyon puanı
138
Puanları
63
hiç bir zaman gerçek olamayacak birt kavram %100 yerli! hiç bir ülkede yoktur bu. Muhakkak bir yerlerde bir şeyler farklıdır.

ufak tefek donanımların yabancı olması o kadar önemli değil ama yazılımlar mutlaka yerli olmalı
 

TazzzY

Müdavim
Emektar
Katılım
12 Kasım 2008
Mesajlar
7,352
Reaksiyon puanı
275
Puanları
83
hiç bir zaman gerçek olamayacak birt kavram %100 yerli! hiç bir ülkede yoktur bu. Muhakkak bir yerlerde bir şeyler farklıdır.

Kavram olarak Dediğiniz Doğrudur Ama Shadow'unda dediği gibi ufak tefek şeyler mutlaka Yabancı olabilir Ama Ana Materyaller Türk Yazılımlı olmalıki Her hangi bi savaşta yarı yolda bırakmasın.
 

MesutCULCUL

Asistan
Katılım
4 Mart 2009
Mesajlar
211
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
hatırlayıp hak vereceğinizi düşünüyorum; inşlh o mühendislerimizin başına birşey gelmez...
 
Üst